Een plek nodig

hier is plaats voor alle wereldreligies

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

21 jul 2014, 16:52

Iedereen heeft een plek nodig waar hij thuis is. Dat kan ons huis zijn, maar als we eerlijk zijn, weten we dat onze huisvesting tijdelijk is. Het gaat om ons hart.
Het is mogelijk om thuis te zijn. En het thuis is bij God.
Afbeelding
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Fazal

21 jul 2014, 18:44

Afbeelding
Bedankt dat jullie mij hebben gemaakt, maar eigenlijk he ..., was ik liever bij god gebleven! :cry:

Afbeelding
Weet je wat ...?
Laten we met z'n allen zelfmoord plegen om eindelijk terug 'thuis', bij de god van Eliana te kunnen zijn. 8)

Afbeelding
Allah akbar! :wink:

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

21 jul 2014, 19:26

Fazal schreef:Bedankt dat jullie mij hebben gemaakt, maar eigenlijk he ..., was ik liever bij god gebleven! Weet je wat ...? Laten we met z'n allen zelfmoord plegen om eindelijk terug 'thuis', bij de god van Eliana te kunnen zijn. 8) Allah akbar!
When you stop learning, you start dying (Albert Einstein)
Fazal

21 jul 2014, 20:12

Juist ja! En Eliana bvb, is duidelijk al gestopt met leren, want ze wil dringend naar huis!
Eliana schreef:Het is mogelijk om thuis te zijn.
En het thuis is bij God.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

21 jul 2014, 21:46

Fazal schreef:Juist ja! En Eliana bvb, is duidelijk al gestopt met leren, want ze wil dringend naar huis!
Eliana schreef:Het is mogelijk om thuis te zijn.
En het thuis is bij God.
Eliana zal voor zichzelf best kunnen bepalen wat dat betekent, misschien ligt er thuis iets dat we hier kunnen gebruiken, je weet maar nooit. Ik lees het dan zeer graag uiteraard.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

22 jul 2014, 08:12

ter herinnering, want het lukt blijkbaar nog steeds niet

http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=92240
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

22 jul 2014, 10:26

eliana schreef:Iedereen heeft een plek nodig waar hij thuis is. Dat kan ons huis zijn, maar als we eerlijk zijn, weten we dat onze huisvesting tijdelijk is. Het gaat om ons hart.
Het is mogelijk om thuis te zijn. En het thuis is bij God.
Afbeelding

In een wereld met bijna ontelbaar veel daklozen , vluchtelingenkampen , verdeelde gezinnen en ontaarde families , is het wel eens goed om terug te denken aan de veelal warme nestjes van vroeger ! Waar de kindjes vredig leefden tussen ma en pa , waar de mama's rustig hun gezinnetje konden verzorgen , en de papa's met een tevreden gevoel thuis kwam bij de zijnen .
Maar ja de tijden zijn veranderd , het leven veel duurder geworden , vandaar de noodzaak voor meer inkomsten en de warme nestjes vaak zoek !
En ik ben het volledig met jou eens ELIANA , een nestje waar ook de Heer Schepper zijn plaatsje heeft , kan nooit idialer zijn , want alle liefde en warmte komt van Hem !
Dat gevoel van liefde en geborgenheid is niet zomaar vanzelf gekomen uit het niets , Iemand heeft dat doen ontstaan , het is een verlangend iets dat iedereen nodig heeft om volkomen gelukkig te zijn .
Maar dat zijn we in deze tijd van welvaart , rijkdom en macht , bijna geheel kwijtgespeeld en de uitzonderingen zijn bitter weinig geworden .
Daarom hebben we God nodig , om weer rust , vrede en genegenheid bij elkaar te vinden in een warm nestje in Gods Liefde .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

luz
Lid geworden op: 01 jan 2013, 12:18
Locatie: limburg

22 jul 2014, 11:23

erg als je een heel leven moet wachten om "terug naar huis te gaan"

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

22 jul 2014, 11:26

luz schreef:erg als je een heel leven moet wachten om "terug naar huis te gaan"
Lijkt me pijnlijk inderdaad, vroegtijdig wakker worden is ook een optie, las ik ergens.
Fazal

22 jul 2014, 11:30

luz schreef:erg als je een heel leven moet wachten om "terug naar huis te gaan"
Troost u Luz, het leven is kort. :wink:
Fazal

22 jul 2014, 11:31

YYZ schreef:
luz schreef:erg als je een heel leven moet wachten om "terug naar huis te gaan"
Lijkt me pijnlijk inderdaad, vroegtijdig wakker worden is ook een optie, las ik ergens.
Hoe ziet u dat YYZ??? :roll:
Fazal

22 jul 2014, 11:36

redpoppy schreef: Zolang er geen 100% overtuigend bewijs bestaat van het al dan niet bestaan van God kan men blijven bewijzen en weerleggen.

Zo is dat! Het is dan ook hopeloos daar te 'blijven' over discuteren! :idea:
Het is veel gemakkelijker te bewijzen dat god 'niet kan' bestaan, dan trachten te 'bewijzen' dat hij wel bestaat.
Dààrover is helemaal géén enkel bewijs te vinden!
En ook de Bijbel, kan NIET bewijzen dat god echt bestaat.
Laatst gewijzigd door Fazal op 22 jul 2014, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

22 jul 2014, 11:56

In een wereld met bijna ontelbaar veel daklozen , vluchtelingenkampen , verdeelde gezinnen en ontaarde families , is het wel eens goed om terug te denken aan de veelal warme nestjes van vroeger ! Waar de kindjes vredig leefden tussen ma en pa , waar de mama's rustig hun gezinnetje konden verzorgen , en de papa's met een tevreden gevoel thuis kwam bij de zijnen .
Maar ja de tijden zijn veranderd , het leven veel duurder geworden , vandaar de noodzaak voor meer inkomsten en de warme nestjes vaak zoek !
En ik ben het volledig met jou eens ELIANA , een nestje waar ook de Heer Schepper zijn plaatsje heeft , kan nooit idialer zijn , want alle liefde en warmte komt van Hem !
Dat gevoel van liefde en geborgenheid is niet zomaar vanzelf gekomen uit het niets , Iemand heeft dat doen ontstaan , het is een verlangend iets dat iedereen nodig heeft om volkomen gelukkig te zijn .
Maar dat zijn we in deze tijd van welvaart , rijkdom en macht , bijna geheel kwijtgespeeld en de uitzonderingen zijn bitter weinig geworden .
Daarom hebben we God nodig , om weer rust , vrede en genegenheid bij elkaar te vinden in een warm nestje in Gods Liefde .[/quote]

U gelooft ook nog in sprookjes mevrouw Ebenhaezer. Zal ik u het verhaal vertellen van een kindje dat ik zeer goed ken en dat "vroeger" niet zo vredig leefde tussen ma en pa, gewoon omdat ma en pa constant oorlog voerden.

"De Heer, Hij, Hem", daarover gaf ik mijn mening reeds, ik ga niet in herhaling vallen!

Ik vraag me in feite af wat het nut is van dergelijke topics, discussies uitlokken, want na het openen van de topic hoor of lees je degene die het opende niet meer terug!
Gast

22 jul 2014, 11:59

Het is veel gemakkelijker te bewijzen dat god 'niet kan' bestaan, dan trachten te 'bewijzen' dat hij wel bestaat.
Dààrover is helemaal géén enkel bewijs te vinden!
En ook de Bijbel, kan NIET bewijzen dat god echt bestaat.[/quote]

Fazal,
Ook dat kan niemand bewijzen! Dat God niet bestaat bedoel ik.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

22 jul 2014, 12:05

*leah* schreef:Ook dat kan niemand bewijzen! Dat God niet bestaat bedoel ik.
Misschien is wetenschap onze beste troef om hier een antwoord op te geven, vooralsnog is men een bewijs aan het zoeken voor het bestaan van de fenomenen 'mens', 'tijd' en 'ruimte'. Het blijkt tegenwoordig dus veel makkelijker om aan te nemen dat God bestaat dan te bewijzen dat we zelf bestaan. De vraag stelt zich logischerwijs wie er nu wat tracht te bewijzen, verwarring alom.