God bewijzen

hier is plaats voor alle wereldreligies

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

30 jul 2014, 22:25

Dat een mens dat niet kan bedacht hebben is nogal evident, het heelal was al een tijdje ontploft vooraleer de mens hier verscheen. Waarom zou het moeten geschapen zijn ? Wat bepaalt eigenlijk de levensduur van een ster, van een melkweg, van een nevel ? Moeilijk te vatten maar kan niets gewoon bestaan zonder dat het gemaakt wordt ?
Ervan uitgaand dat de Big Bang-theorie zou kloppen, dan weet toch nog altijd niemand wat er was voor die ontploffing. Daar een god bij bedenken is eigenlijk een "projectie" van zichzelf maken.
De huidige mensensoort is nog veel te veel afhankelijk van haar reptielenbrein om emotieloos te kunnen denken over dit soort enigma's. Antropomorfisme !
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

30 jul 2014, 23:08

YYZ schreef:
Klaartje schreef:Enne... bewijzen al deze berekeningen nu een GOD :roll: :roll: :wink:
Valt moeilijk te bewijzen, er is slechts een vaag vermoeden dat een mens dit alles niet kan bedacht hebben. Kwestie van logica dat er nog iets anders moet zijn, hoe je dat ook wil benoemen, God of niet.
Voilà nu zijn we er !
Alles wat ons petje de boven gaat is gewoon "GOD", zo noemt men die entiteit die alles zowat regelt, waar of niet waar?
En daaruit zijn allerlei vreemde rituelen en machthebbers ontstaan die de mens onder de duim moeten houden enz enz.....
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

31 jul 2014, 01:21

Ik zal het nog maar eens herhalen. Als tiener hoorde ik mijn vader het volgende zeggen tegen de bezoekende pastoor: "U weet dat ik een veteraan ben van WOI ... ik heb uw god daar nooit gezien ... kunnen we nu over iets ernstigs praten?".

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

31 jul 2014, 07:40

Klaartje schreef:Voilà nu zijn we er! Alles wat ons petje de boven gaat is gewoon "GOD", zo noemt men die entiteit die alles zowat regelt, waar of niet waar? En daaruit zijn allerlei vreemde rituelen en machthebbers ontstaan die de mens onder de duim moeten houden enz enz.....
Zo is dat maar vergis je niet, vandaag komen die rituelen in een andere vorm, het noemt 'verkiezingen'.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

31 jul 2014, 08:07

En hoe NOEMT gij ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour