Onderzoek naar wijsheid en dwaasheden

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

03 nov 2014, 19:52

floopiedoopie schreef:"Bij een psychose spreekt men van positieve en negatieve symptomen. Positieve symptomen zijn symptomen die duidelijk bij iemand aanwezig zijn, zoals hallucinaties en wanen. Negatieve symptomen verwijst naar afwezigheid of vervlakking van iets, bijvoorbeeld emoties, spraak, daadkracht of gedachten."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychose
Ja, differentiatie kan leiden tot dissociatie, er wordt dan maar één ding vergeten en dat heeft vreemde neveneffecten.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

05 nov 2014, 07:55

floopiedoopie schreef:Nee hoor, jij zorgt er voor dat niet die neveneffecten niet vergeten worden. Als zielig pathetisch figuur die een klopke van de molen heeft gekregen ben jij onvergetelijk.
De neveneffecten zijn manifest zichtbaar, ook op het nieuws vanavond.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

05 nov 2014, 13:23

floopiedoopie schreef:Awel, om uwe kop is te zien waaruit dien onzin blijft uitkomen zal ik vanavond is naar het nieuws kijken sé. Alhoewel dat mijn gewoonte niet is want ik ben in contact met de wereld maar hoef het dagelijks nieuws daar niet voor te zien. Echt belangrijke dingen komen mij toch ter ore.
Er sterven 9.000.000 kinderen onder de vijf per jaar, hoeveel holocausts heb je dan nodig om in het nieuws te komen?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

05 nov 2014, 14:13

floopiedoopie schreef:In plaats van hele dagen fora vol te zitten kladden met je monetaire reset ideeën waar je niets mee bereikt zou je beter naar continenten reizen waar ze nog nooit van een condoom gehoord hebben.
Ga ze uitdelen en tracht tegelijk een sensibilisatie campagne op poten te zetten waarin ge de mensen bewust probeert te maken van het overbevolkings-probleem dat onze aarde bedreigt, als gevolg van een mensensoort die als muizen kweekt en de aarde kaalvreet als sprinkhanen waardoor planeet aarde dat niet meer gaat aankunnen uiteindelijk.
Het Vaticaan heeft laten weten dat we meer kinderen moeten maken om de vergrijzing te kunnen financieren. Het zou dan ook een beetje dom zijn om condooms uit te delen, heb al een brief naar de regering hier gestuurd dat ze die kinderen ginder ook kunnen gebruiken om geld te produceren. Ik heb dus geen vliegtuigticket nodig, kost allemaal teveel geld. Hier gaat het over onderzoek naar dwaasheden, lang zoeken hoef je dus niet te doen.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

05 nov 2014, 21:33

floopiedoopie schreef:[Juist ja, 'kost allemaal te veel geld'.Met een boterhammeke met confituur op van den Aldi heel den dag vanachter uw PC fora zitten volzeiken over een mondiale wereld met schulden en uw geniale oplossing ervoor waar niemand interesse in heeft, dat is overduidelijk te zien op uw eigen forum > http://chaospunt.forum2go.nl Maar als het paard niet naar het water wilt komen brengt gij het water wel naar het paard en maakt ge er een 'oefening voor de psyche van'.Dat klopt helemaal, we hoeven uw gezeik in topics op dit forum en op andere fora waar je verbannen of beperkt bent maar te bekijken plus op uw eigen doods forum maar is te gaan kijken en we hebben de grootsten dwaas van allen gevonden.
De beweging voor Post-autistische Economie (PAE) was geboren door het werk van Sorbonne econoom Bernard Guerrien. De beweging wordt het best gezien als een forum van verschillende groepen die kritisch staan tegenover de huidige heersende stroming in de economische wetenschappen. Men bekritiseerd onder andere het methodologisch individualisme van de neoklassieke economische theorie.

In 2000 werd de beweging opgestart en verwierf ze meer bekendheid door de publicatie van een open brief in Le Monde van ontevreden economiestudenten die pleitten voor een hervorming in het economieonderwijs, later gevolgd door een interview in dezelfde krant. De oproep kreeg in 2001 de steun van Ph.D. studenten van Cambridge met de publicatie van "Opening Up Economics: A Proposal By Cambridge Students"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Post-autistische_economie

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

06 nov 2014, 08:45

floopiedoopie schreef:@YYZ: vinde gij nu zelf niet dat waar dat gij zo graag wilt over uitweiden en ook doet niet onder religie, pyschologie en filosofie valt op dit discussie-form maar veel eerder te maken heeft met politiek? Of zet het onder openbaar debat / overige discussies. Vraag anders aan het forum beheer dat ze speciaal voor u een thema 'economie' in het leven roepen. Daar past uw stokpaardje helemaal in. Kunt ge alles van uw http://chaospunt.forum2go.nl kopiëren en plakken hier onder politiek of economie. Los van het feit nog maar dat iemand uw chaospunt theorieën interessant vindt...
Nee, economie is veel ruimer dan wat cijfers, formules, statistieken en modellen, die dienen hooguit om meer inzicht te krijgen in wat er verkeerd loopt en ook enkel in functie daarvan te zien. Economie is een sociale wetenschap waarin psychologie, religie en filosofie de grondslag vormen, een economische crisis is dan ook 'slechts' een gevolg van het menselijke gedrag waarbij we - bizar genoeg - het menselijke groeipotentieel (drijfveren, aspiraties ...) vergeten. Net omwille van dit 'vergeten' kunnen er zich absurde scheeftrekkingen voordoen, iets dat vandaag maar al te pijnlijk duidelijk is, de getuigenissen legio.

Deze dynamieken worden met name in religieuze, psychologische en filosofische werken vakkundig beschreven, dit alles valt onder de globale noemer 'procesfilosofie' of 'systeemdenken' (annex wetenschap). Net omwille daarvan is dit ook een politieke kwestie maar a priori procesfilosofisch en/of systeemwetenschappelijk. Politiek is namelijk het ambt dat het redelijke evenwicht dient te bewaken, als 'dienaars van het volk' vormen zij de schakel om bilaterale overeenkomsten te maken in functie van het geheel, een mondiale wereld van deelgehelen met respect voor mens en milieu, een kwestie van normen, waarden en ethiek.

Informatie over dat 'redelijke evenwicht' vinden we al terug in de oudste filosofische/religieuze werken. Praktisch (wiskundige) bewijzen faciliteren hier enkel het brainstormen daarover, het gaat derhalve niet om de getallen as such dan wel hoe we naar economie (als geheel van menselijke interacties) kijken. Als echter blijkt dat kennis/informatie onthouden wordt dan kan de besluitvorming dermate vastlopen waardoor een 'ontploffing' niet onwaarschijnlijk is. Ook dat wat we het 'evolutionaire imperatief' kunnen noemen, speelt hierbij een rol.

Het correlaat met religieuze geschriften kan/mag dan ook waargenomen worden, dit niet vanuit de associatie met een traumatisch 'religieus' verleden dan wel vanuit de diepgaander beschouwing die toekomstgericht gericht is, sociaal inclusief en co-creatief. Ook wetenschappers komen tot deze bevindingen, net zoals deze processen vakkundig beschreven worden maar niet altijd gekend zijn. Kennisdeling is dan ook een cruciaal element in heel dit proces, in het andere geval kan angst, onzekerheid, frustratie en twijfel leiden tot heel andere scenario's die we eerder al eens gehad hebben.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

06 nov 2014, 12:55

floopiedoopie schreef:Juist ja, waarom stelde ik de vraag ook. We gaan dus overal onder Religie, – Psychologie, – Filosofie, verder uw economische schema's, tabellen, statistieken en uitéénzettingen van uw 'heldere' economische herstel modellen en monetaire reset mogen blijven verwachten...
Dit topic gaat over onderzoek naar dwaasheden en wijsheden.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 nov 2014, 09:02

floopiedoopie schreef:bijzeggen over welke hé. Niet dat wie jou stillekes aan kent op fora het nog niet weet, maar de nieuwelingen herinner ik eraan even naar pagina één van dit topic te gaan zien.
Binnen het kader van dit onderzoek (cfr topic) had ik je de verantwoording gegeven, elke reactie kent z'n plaats binnen het brede spectrum aan mogelijkheden. Nog veel meer informatie kan verschaft worden, net zoals een aantal voorwaarden gelden. Deels:

Informatie over dat 'redelijke evenwicht' vinden we al terug in de oudste filosofische/religieuze werken. Praktisch (wiskundige) bewijzen faciliteren hier enkel het brainstormen daarover, het gaat derhalve niet om de getallen as such dan wel hoe we naar economie (als geheel van menselijke interacties) kijken. Als echter blijkt dat kennis/informatie onthouden wordt dan kan de besluitvorming dermate vastlopen waardoor een 'ontploffing' niet onwaarschijnlijk is. Ook dat wat we het 'evolutionaire imperatief' kunnen noemen, speelt hierbij een rol.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 nov 2014, 13:30

floopiedoopie schreef:werd mij gevraagd om aan u te tonen:
https://www.youtube.com/watch?v=bsZNoV0J5O0
Dank, wat betreft de relatie met filosofische werken hieronder de grondslagen. Het zgn 'redelijke evenwicht' staat hierin centraal.

Een guna is in de Indiase filosofie en spiritualiteit een fundamentele eigenschap of hoedanigheid van de natuur. (Het woord guna, uitgesproken "goena", is Sanskriet voor "hoedanigheid".) Er zijn drie guna's die aan de basis van de gereflecteerde werkelijkheid liggen en deze op een illusoire manier als (Maya) aan ons geestesoog doen voor komen.

Sattva: de universele hoedanigheid van orde en structuur
Rajas: de universele hoedanigheid van beweging en transformatie
Tamas: de universele hoedanigheid van handhaving, status quo

Ook in het bewustzijn van de mens spelen de drie guna's hun spel en bepalen er de aard van. Deze drie hoedanigheden staan, afwisselend in ruimte en in tijd, in verschillende evenwichtsrelaties tot elkaar. Wanneer Sattva overheerst, is er welvarendheid en welbevinden, opbouw en zuiverheid van intentie. Wanneer Rajas overheerst, is er veel energie, vurigheid en transformatie. En wanneer Tamas overheerst, is er status quo, stagnatie, en ten slotte intern verval, verrotting, corruptie, en lethargie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Guna_(hindoe%C3%AFsme)

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 nov 2014, 13:58

floopiedoopie schreef:diegene die mij gevraagd heeft u dat te tonen vind het zelf een Formidabele duidelijke uiteenzetting van hoe de financiële wereld ons ferm bij onze kloten heeft.
Hij zal u waarschijnlijk te woord staan zodra hij, euh, terug van de partij kan zijn. :-)

Ik ben er niet mee bezig.
'k moet wel zeggen dat ik de facebook pagina van Gerbert Bakx volg en net iets interessants las.

"Mensen zullen pas ethisch gaan handelen als dat in hun voordeel is. Dat is het principe van 'one cuts, one chooses' bij de verdeling van een taart of het principe van 'the veil of ignorance' in "A Theory of Justice" van John Rawls.
Zo lang mensen ongemerkt een voordeeltje kunnen maken, zullen ze dat ook doen. Dat doet overigens ieder van ons op zijn eigen schaal. De meesten onder ons willen toch ook zo veel mogelijk kopen voor zo weinig mogelijk geld?"


En dan verwees hij naar een artikel dat helemaal spek voor uw bek is:
http://www.demorgen.be/opinie/kunnen-we ... -a2113729/
Dank, is me gekend. Wat zou het voordeel dan zijn bij wat er werd voorgesteld?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 nov 2014, 14:38

floopiedoopie schreef:Mij is enkel de tekst die ik blauw gezet heb bijgebleven. Artikel heb ik niet gelezen.
Vraag ging niet over het artikel maar over wat je eerder al gelezen hebt, hoe uiten zich die voordelen waardoor dat ethische gedrag gunstig gestemd wordt? Het blauwe past perfect, zo gaat dat blijkbaar.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 nov 2014, 17:03

floopiedoopie schreef:Heb je het over je Guna's? Niet gelezen, interesseert mij niet. De rest van je topics en posts ook niet. Zij het maar diagonaal en met één oog. Niemand kan waarheid bezitten, maar men kan zich wel afstemmen op waarheidsfrequentie, De frequentie van het Het Leven zelf. 'Waarheid maakt vrij'; Elke mens kan voor zichzelf uitmaken welke weg of levensfilosofie hem het meest innerlijk bevrijdende gevoel geeft. Uw weg is mijn weg niet.
Dank, dit topic gaat over onderzoek naar wijsheden en dwaasheden. De guna's scheppen hier slechts een referentiekader op basis van je vraag eerder. Je antwoord past daar mooi in, de rest wordt niet gelezen.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 nov 2014, 17:36

floopiedoopie schreef:En wat heeft je onderzoek al aan het licht gebracht?
Dat wat ik eerder schreef in antwoord op je vraag, het wordt meermaals bevestigd.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

07 nov 2014, 21:58

YYZ schreef:Informatie over dat 'redelijke evenwicht' vinden we al terug in de oudste filosofische/religieuze werken. Praktisch (wiskundige) bewijzen faciliteren hier enkel het brainstormen daarover, het gaat derhalve niet om de getallen as such dan wel hoe we naar economie (als geheel van menselijke interacties) kijken. Als echter blijkt dat kennis/informatie onthouden wordt dan kan de besluitvorming dermate vastlopen waardoor een 'ontploffing' niet onwaarschijnlijk is. Ook dat wat we het 'evolutionaire imperatief' kunnen noemen, speelt hierbij een rol.


Het redelijk evenwicht is verstoort dat is nu duidelijk. De G20 landen hebben een opdracht gegeven aan , als ik het goed heb, de organistie OESO hoe men die enorme vergaring van kapitaal door de diverse internationaals wegens gebruikmaking van belastingvoordelen in landen zoals Luxemburg, Nederland enz. kan tegen gaan door met al de betreffende landen een zelfde belastingafdracht regeling overeen te komen.

Door het onttrekken van belastinggelden die thuis horen in die landen waar ook de arbeid verricht wordt, moet de betreffende bevolking de ontstane overheidstekorten ophoesten. Binnen de overheden van de G20 ziet men nu ook dat dit tot een geweldige onvrede gaat leiden van de kleine ondernemers ( zgn middenstand) als ook binnen de loondienstwerkers en dat vreest men door de enorme gevolgen die dat kan geven.
Alles is Één en die Éne is Alles.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 nov 2014, 06:39

janx schreef:Het redelijk evenwicht is verstoort dat is nu duidelijk. De G20 landen hebben een opdracht gegeven aan , als ik het goed heb, de organistie OESO hoe men die enorme vergaring van kapitaal door de diverse internationaals wegens gebruikmaking van belastingvoordelen in landen zoals Luxemburg, Nederland enz. kan tegen gaan door met al de betreffende landen een zelfde belastingafdracht regeling overeen te komen. Door het onttrekken van belastinggelden die thuis horen in die landen waar ook de arbeid verricht wordt, moet de betreffende bevolking de ontstane overheidstekorten ophoesten. Binnen de overheden van de G20 ziet men nu ook dat dit tot een geweldige onvrede gaat leiden van de kleine ondernemers ( zgn middenstand) als ook binnen de loondienstwerkers en dat vreest men door de enorme gevolgen die dat kan geven.
Dat het redelijke evenwicht verstoord is, zal wellicht niemand willen ontkennen. De middelen om dat te herstellen zijn ook rijkelijk aanwezig, technisch gezien is dat perfect mogelijk. De vraag stelt zich hoe lang men nog gaat talmen om het ook wereldkundig te maken opdat de onvrede niet uit de hand loopt. Het grootste probleem zal misschien worden dat een aantal kleur zullen moeten bekennen, met name politiek.