GEVEN

hier is plaats voor alle wereldreligies

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

02 aug 2014, 14:07

Mijn vrouw en ik hebben de mogelijkheid gehad om onze tijd en ons geld aan anderen te geven. En door de jaren heen hebben we ook veel van andere mensen over de gehele wereld mogen ontvangen. Ik denk hier aan goede doelen en sponsoren.
Geven en ontvangen horen bij elkaar. Beide zijn geweldig.
Ben je een gulle geven aan goede doelen? God is een Grote Gever.Afbeelding
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Fazal

02 aug 2014, 15:51

Moet dat niet zijn: "mijn man en ik" ipv "mijn vrouw en ik" eliana? :roll:
And by the way, je moet eerst zelf genoeg 'hebben' om te 'kunnen' 'geven'!

Het is overal duidelijk dat uw Grote Gever NIET aan iedereen evenveel heeft gegeven!
Mocht iedereen van die Grote Gever genoeg hebben gekregen, dan zou armoede niet bestaan! Maar gezondheid, kan men helaas niet kopen.

Ik neem die god van u niets kwalijk, gezien hij voor mij niet bestaat!
Nee, NIET KAN bestaan!

Ik heb zo de indruk dat jij een zoveelste aparte topic probeert te openen om nieuwe discussies uit te lokken, terwijl er al ettelijke topics over 'hetzelfde onderwerp' bestaan.

En ik krijg nog meer de indruk dat jullie zo rijk zijn als Croesus.
Op die manier kan men natuurlijk heel veel missen, want eigenlijk missen zulke mensen helemaal niets.
Laatst gewijzigd door Fazal op 02 aug 2014, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

02 aug 2014, 16:05

Fazal schreef:Moet dat niet zijn: "mijn man en ik" eliana? :roll:
And by the way, je moet eerst genoeg 'hebben' om te 'geven'!

Het is overal duidelijk dat uw Grote Gever NIET aan iedereen evenveel heeft gegeven!
Mocht iedereen van die Grote Gever genoeg hebben gekregen, dan zou armoede niet bestaan!

Ik neem die god van u niets kwalijk, gezien hij voor mij niet bestaat!
Nee, NIET KAN bestaan!

Ik heb zo de indruk dat jij een zoveelste aparte topic probeert te openen om nieuwe discussies uit te lokken, terwijl er al ettelijke topics over 'hetzelfde onderwerp' bestaan.

En ik krijg nog meer de indruk dat jullie zo rijk zijn als Croesus.
Op die manier kan men natuurlijk heel veel missen, want eigenlijk missen zulke mensen helemaal niets.
Meneer Fazal ik zou graag reacties wensen te ontvangen hoe men denkt omtrent dit onderwerp. Het blijkt dat men bepaalde onderwerpen te moeilijk maakt voor zichzelf. Soms worden er reacties gegeven dat buiten het onderwerp gaat. Een heel simpele antwoordt is genoeg. Maakt niet uit of wel of niet in God gelooft. Daar ga ik niet over.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Fazal

02 aug 2014, 16:11

Op de cruciale vraag heb ik geen antwoord gekregen, namelijk, moet dat niet zijn: "mijn man en ik" ipv "mijn vrouw en ik"???

En wat mijn antwoord is op uw vraag "ben je een gulle gever"?
Wel, ik heb met moeite genoeg voor mijzelf, dus kan ik geen gulle gever zijn.
En zo zijn er velen met mij! Uw aanzet vind ik dus niet goed gekozen, en dat zal je heel binnenkort na enkele berichten van anderen wel merken.
Fazal

02 aug 2014, 16:16

eliana schreef: Meneer Fazal ik zou graag reacties wensen te ontvangen hoe men denkt omtrent dit onderwerp. Het blijkt dat men bepaalde onderwerpen te moeilijk maakt voor zichzelf. Soms worden er reacties gegeven dat buiten het onderwerp gaat. Een heel simpele antwoordt is genoeg. Maakt niet uit of wel of niet in God gelooft. Daar ga ik niet over.
Mevrouw eliana, wat is dat hieronder dan wel??? :roll:
U schreef:Ben je een gulle geven aan goede doelen? God is een Grote Gever.
En tenslotte, wat moeten anderen over dat onderwerp denken?
Wat wil je lezen? Of liever, wat zou je graag lezen? :roll:
Laatst gewijzigd door Fazal op 02 aug 2014, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

02 aug 2014, 16:19

Fazal schreef:
eliana schreef: Meneer Fazal ik zou graag reacties wensen te ontvangen hoe men denkt omtrent dit onderwerp. Het blijkt dat men bepaalde onderwerpen te moeilijk maakt voor zichzelf. Soms worden er reacties gegeven dat buiten het onderwerp gaat. Een heel simpele antwoordt is genoeg. Maakt niet uit of wel of niet in God gelooft. Daar ga ik niet over.
En wat is dat hieronder dan wel??? :roll:
U schreef:Ben je een gulle geven aan goede doelen? God is een Grote Gever.
Volgens mij gaat deze optie over Religie/Psychologie en filosofie meneer Fazal. Hebt u het moeilijk?
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Fazal

02 aug 2014, 16:22

Ik heb het vooral moeilijk met onduidelijkheden!
Wat zal het zijn? Is het "mijn vrouw en ik"? Of is het "mijn man en ik"? :roll:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

02 aug 2014, 16:24

eliana schreef:
Fazal schreef:
eliana schreef: Meneer Fazal ik zou graag reacties wensen te ontvangen hoe men denkt omtrent dit onderwerp. Het blijkt dat men bepaalde onderwerpen te moeilijk maakt voor zichzelf. Soms worden er reacties gegeven dat buiten het onderwerp gaat. Een heel simpele antwoordt is genoeg. Maakt niet uit of wel of niet in God gelooft. Daar ga ik niet over.
En wat is dat hieronder dan wel??? :roll:
U schreef:Ben je een gulle geven aan goede doelen? God is een Grote Gever.
Volgens mij gaat deze optie over Religie/Psychologie en filosofie meneer Fazal. Hebt u het moeilijk?
Je bent wel wat wereldvreemd, is het niet ?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

02 aug 2014, 17:28

eliana schreef:Mijn vrouw en ik hebben de mogelijkheid gehad om onze tijd en ons geld aan anderen te geven. En door de jaren heen hebben we ook veel van andere mensen over de gehele wereld mogen ontvangen. Ik denk hier aan goede doelen en sponsoren.
Geven en ontvangen horen bij elkaar. Beide zijn geweldig.
Ben je een gulle geven aan goede doelen? God is een Grote Gever.Afbeelding
Normaal is dat altijd zo maar er heeft iemand een slot op oneindigheid geplaatst, het spel noemt nu monopoly. Wat zegt God daarover eigenlijk?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

02 aug 2014, 17:29

talisman schreef:Je bent wel wat wereldvreemd, is het niet ?
Zei El Gnostico die geen enkel zinnig antwoord weet te vinden op eenvoudige vragen.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

02 aug 2014, 19:07

YYZ schreef:
talisman schreef:Je bent wel wat wereldvreemd, is het niet ?
Zei El Gnostico die geen enkel zinnig antwoord weet te vinden op eenvoudige vragen.
Eigenlijk ben je maar een dikke JAN M'N KLOTEN mij gedacht.
Gast

02 aug 2014, 20:25

Als jij, mevrouw of meneer, zoveel over hebt dat je rijkelijk kunt geven aan goede doelen dan is dat prima, jut andere mensen niet op die minder hebben.

Als ik iets te geven heb en dat wil geven, dan ga ik dat ter plaatse afgeven, zodat het bij de juiste mensen terecht komt.

Tegenwoordig zou je bijna met je portemonnee open moeten lopen, goed doel hier en goed doel daar.

God is misschien voor jou een gulle gever geweest maar werkelijk niet voor iedereen hoor, en dit gaat niet alleen over geld, maar ook over familie, plaats van herkomst enz.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

02 aug 2014, 20:29

talisman schreef:Eigenlijk ben je maar een dikke JAN M'N KLOTEN mij gedacht.
Moest je nu nog kunnen antwoorden op eenvoudige vragen, dan komen we nog meer van je gedachten te weten. Aangezien je dat geenszins blijkt te lukken, kunnen we slechts speculeren wat je ware drijfveren zijn. Op basis van je herhaalde replieken naar mensen op dit forum wordt dit wel steeds duidelijker en transparant.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

02 aug 2014, 20:34

*leah* schreef:Als jij, mevrouw of meneer, zoveel over hebt dat je rijkelijk kunt geven aan goede doelen dan is dat prima, jut andere mensen niet op die minder hebben. Als ik iets te geven heb en dat wil geven, dan ga ik dat ter plaatse afgeven, zodat het bij de juiste mensen terecht komt. Tegenwoordig zou je bijna met je portemonnee open moeten lopen, goed doel hier en goed doel daar. God is misschien voor jou een gulle gever geweest maar werkelijk niet voor iedereen hoor, en dit gaat niet alleen over geld, maar ook over familie, plaats van herkomst enz.
Het is dan ook een tragische wereld, duizenden politiekers en vergaderingen met allerhande experts die zeggen iets van economie te begrijpen, een mens moet gaan lopen van de schooiers voor goede doelen. En zelfs dat geld verdwijnt in de zakken van diegenen die zeggen het goede doel te willen dienen. Het gaat super in deze wereld maar zeg niets over alternatieven want dan zegt men dat het zo niet werkt. Tja, dat het zo niet werkt?

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

02 aug 2014, 21:11

*leah* schreef:Als jij, mevrouw of meneer, zoveel over hebt dat je rijkelijk kunt geven aan goede doelen dan is dat prima, jut andere mensen niet op die minder hebben.

Als ik iets te geven heb en dat wil geven, dan ga ik dat ter plaatse afgeven, zodat het bij de juiste mensen terecht komt.

Tegenwoordig zou je bijna met je portemonnee open moeten lopen, goed doel hier en goed doel daar.

God is misschien voor jou een gulle gever geweest maar werkelijk niet voor iedereen hoor, en dit gaat niet alleen over geld, maar ook over familie, plaats van herkomst enz.
Maak je niet druk om hoor. Wees blij dat we mogen genieten van alles wat ons is geven op deze aardbol. Niets komt oorspronkelijk van de mens. :wink:
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)