GEVEN

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

20 aug 2014, 16:53

Zeg SILVER WOLF , ik zei niet dat kindermisbruik / pedofilie belachelijk is , integendeel , ik noemde het smeerlapperij ! Maar ik vond JOU belachelijk , omdat je de kunst kent om mijn woorden altijd in een verkeerd licht te stellen , te verdraaien of bespottelijk te maken ! Dat vindt jij blijkbaar heel plezant hé ? Maar 't is jou vergeven hoor jongen .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

20 aug 2014, 17:27

ebenhaezer schreef:Zeg SILVER WOLF , ik zei niet dat kindermisbruik / pedofilie belachelijk is , integendeel , ik noemde het smeerlapperij ! Maar ik vond JOU belachelijk , omdat je de kunst kent om mijn woorden altijd in een verkeerd licht te stellen , te verdraaien of bespottelijk te maken ! Dat vindt jij blijkbaar heel plezant hé ? Maar 't is jou vergeven hoor jongen .
Afbeelding :roll: Oesje...Tante Nonneke gaat mij vergeven...
In de middeleeuwen werd dat wel vaker gedaan....
En ik die dacht dat deze topic over GEVEN ging :!: :?:

sw

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

21 aug 2014, 10:34

Silver Wolf schreef:
ebenhaezer schreef:Zeg SILVER WOLF , ik zei niet dat kindermisbruik / pedofilie belachelijk is , integendeel , ik noemde het smeerlapperij ! Maar ik vond JOU belachelijk , omdat je de kunst kent om mijn woorden altijd in een verkeerd licht te stellen , te verdraaien of bespottelijk te maken ! Dat vindt jij blijkbaar heel plezant hé ? Maar 't is jou vergeven hoor jongen .
Afbeelding :roll: Oesje...Tante Nonneke gaat mij vergeven...
In de middeleeuwen werd dat wel vaker gedaan....
En ik die dacht dat deze topic over GEVEN ging :!: :?:

sw

Voila ! zoals ik al zei : mijn woorden in een verkeerd licht stellen , VERGEVEN is voor mij er niet meer aan willen denken , net zoals Jezus ons dat leerde ! Dat klonk tenminsten LIEFDEVOL ! Dat was inderdaad echt GEVEN !
Toch bedankt Wolfje , maar die stok zou misschien toch beter in jouw handen passen , of vergis ik mij ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Gast

21 aug 2014, 10:45

ebenhaezer schreef:
Silver Wolf schreef:
ebenhaezer schreef:Zeg SILVER WOLF , ik zei niet dat kindermisbruik / pedofilie belachelijk is , integendeel , ik noemde het smeerlapperij ! Maar ik vond JOU belachelijk , omdat je de kunst kent om mijn woorden altijd in een verkeerd licht te stellen , te verdraaien of bespottelijk te maken ! Dat vindt jij blijkbaar heel plezant hé ? Maar 't is jou vergeven hoor jongen .
Afbeelding :roll: Oesje...Tante Nonneke gaat mij vergeven...
In de middeleeuwen werd dat wel vaker gedaan....
En ik die dacht dat deze topic over GEVEN ging :!: :?:

sw

Voila ! zoals ik al zei : mijn woorden in een verkeerd licht stellen , VERGEVEN is voor mij er niet meer aan willen denken , net zoals Jezus ons dat leerde ! Dat klonk tenminsten LIEFDEVOL ! Dat was inderdaad echt GEVEN !
Toch bedankt Wolfje , maar die stok zou misschien toch beter in jouw handen passen , of vergis ik mij ?
Is dat een stok?Ik dacht dat het een meetlat is.

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

21 aug 2014, 13:44

Sorry EB, maar volgens mijn gevoel is vergeven héél véél meer dan "er niet meer aan denken".
Als je iemand iets vergeeft dan blijf je je bewust van wat jij als negatieve daad hebt ervaren, maar neemt het de andere niet langer kwalijk en je blijft je niet langer gekwetst voelen door die negatieve daad. Misschien is vergeven dus wel moeilijker dan vergeten?
elk moment is belangrijk

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

21 aug 2014, 17:42

Afbeelding
Wie geeft wat hij heeft is waard dat hij leeft.....

Maar dit is écht gebeurd!
Ik had mijn zomerhemd bovenaan openstaan en wandelde over het Sint Jansplein (in A'pen) en droeg een gouden halsketting.
Een soort Guru in zo'n Hindu-kleed stapt resoluut op mij toe en zegt in krom Engels;
"Joe haf goold, jou gif goold toe mie and aj gif joe mor goold"

Tja, zot zijn doet gelukkig geen zeer, maar allicht zijn er goedgelovigen die daar in trappen.
Zoals er ook sommigen kaarsen branden en/of noveen-berichtjes in een lokaal reclameblaadje plaatsen (mits betaling uiteraard!!!) omdat hun gebeden zogezegd werden verhoord.
Money makes this world go round!

sw

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

22 aug 2014, 15:48

Ja PETROL , het is inderdaad een meetlat , maar haar gezicht spreekt BOEKDELEN ! en dat was waarschijnlijk ook de bedoeling !
Toen ik muziekles volgde , sloeg de Juf soms met een regel op mijn kneukels , omdat ik ze niet goed hield , en dat kwam omdat ik thuis oefende op een orgel , en dat deed evenveel pijn als een stok hoor ! Dus toch weinig verschil hé ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

22 aug 2014, 15:53

fotofant schreef:Sorry EB, maar volgens mijn gevoel is vergeven héél véél meer dan "er niet meer aan denken".
Als je iemand iets vergeeft dan blijf je je bewust van wat jij als negatieve daad hebt ervaren, maar neemt het de andere niet langer kwalijk en je blijft je niet langer gekwetst voelen door die negatieve daad. Misschien is vergeven dus wel moeilijker dan vergeten?

Inderdaad FOTOFANT , vergeven is moeilijker dan vergeten , toch lukt dat bij mij heel goed , omdat ik weet dat de H. Jezus ontzettend veel meer vergeven heeft : de zonden van alle mensen !
Wie daaraan denkt , zal dat ook echt wel kunnen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

22 aug 2014, 22:28

Ebenhaezer schreef:omdat ik weet dat de H. Jezus ontzettend veel meer vergeven heeft : de zonden van alle mensen !

Maar beste Ebenhaezer hoe kun je dat nu weten? Je hebt het enkel gelezen en je neemt dat zo aan omdat het je een goedgevoel geeft dat jij daar dan ook vrij van bent. Ik vind persoonlijk dat het volkomen onrechtvaardig is indien dat zo zou zijn. Dus mensen die nu andere mensen de meest vreselijke dingen aandoen en doden, kijk naar het huidige nieuws, die zouden indien ze in Jezus zouden gaan geloven zonden vrij zijn?
Volkomen onzin is mijn denken hierover.
Het meest rechtvaardiging van foute zaken is dat de mens zelf alle gevolgen zal moeten dragen van alles wat deze doet of laat, en het weer zelf moet vereffenen. Ten eerste is dat rechtvaardig en ten tweede zal hierdoor vroeg of laat de mens zo ontwikkelen dat deze mens geen ongerechtigheid meer wil en zal veroorzaken, dat is de barmhartigheid volgens mij.
Dat is het proces wat hier op aarde plaatsvind bewustwording, in goede zin, te verwerven.
En daar kunnen vele te leven levens mee gemoeid zijn
Dit is voor velen een volkomen onzin wat ik schrijf, daar heb ik geen moeite mee. Persoonlijk vind ik het totaal onzinnig om te denken dat het leven door toevallige omstandigheden is veroorzaakt. Het leven is bewust en werkzaam en niet vanwege een god zoals de bijbel dat doet voorkomen.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

23 aug 2014, 16:37

janx schreef:
Ebenhaezer schreef:omdat ik weet dat de H. Jezus ontzettend veel meer vergeven heeft : de zonden van alle mensen !

Maar beste Ebenhaezer hoe kun je dat nu weten? Je hebt het enkel gelezen en je neemt dat zo aan omdat het je een goedgevoel geeft dat jij daar dan ook vrij van bent. Ik vind persoonlijk dat het volkomen onrechtvaardig is indien dat zo zou zijn. Dus mensen die nu andere mensen de meest vreselijke dingen aandoen en doden, kijk naar het huidige nieuws, die zouden indien ze in Jezus zouden gaan geloven zonden vrij zijn?
Volkomen onzin is mijn denken hierover.
Het meest rechtvaardiging van foute zaken is dat de mens zelf alle gevolgen zal moeten dragen van alles wat deze doet of laat, en het weer zelf moet vereffenen. Ten eerste is dat rechtvaardig en ten tweede zal hierdoor vroeg of laat de mens zo ontwikkelen dat deze mens geen ongerechtigheid meer wil en zal veroorzaken, dat is de barmhartigheid volgens mij.
Dat is het proces wat hier op aarde plaatsvind bewustwording, in goede zin, te verwerven.
En daar kunnen vele te leven levens mee gemoeid zijn
Dit is voor velen een volkomen onzin wat ik schrijf, daar heb ik geen moeite mee. Persoonlijk vind ik het totaal onzinnig om te denken dat het leven door toevallige omstandigheden is veroorzaakt. Het leven is bewust en werkzaam en niet vanwege een god zoals de bijbel dat doet voorkomen.

Janx , dat ik dat zo zeker weet , komt eenvoudig , omdat ik OVERTUIGD ben dat Gods Woord waarheid is ! Natuurlijk geeft mij dat een goed gevoel , of liever een gelukkig zijn , maar dat is de reden niet van mijn geloof , ik vertrouw God omdat ik Hem steeds beter leer kennen als de God van WARE LIEFDE !

Ja , inderdaad , de grootste zondaar kan vergeving krijgen , als hij oprecht BEROUW heeft , maar ... de GEVOLGEN van zijn daden zijn er idd. wel , en die zal hij waar het kan , moeten herstellen -goedmaken - terugschenken - strafzitting enz.
Voor jou schijnt dat ' onzin ' te zijn , maar voor mij de realiteit van een rechtvaardig God !
Ook dat we maar één leven hebben , dat ons door de Schepper gegeven is , geloof ik omdat Zijn Woord dat zegt , niet klakkeloos maar uit volle overtuiging !

Ieder mens heeft zijn eigen vaststellingen en geloof , in dit leven , naar gelang zijn eigen beleving in hart en geweten en dat is het respecteren waard dunkt mij .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

23 aug 2014, 16:50

Ebenhaezer schreef: Janx , dat ik dat zo zeker weet , komt eenvoudig , omdat ik OVERTUIGD ben dat Gods Woord waarheid is ! Natuurlijk geeft mij dat een goed gevoel , of liever een gelukkig zijn , maar dat is de reden niet van mijn geloof , ik vertrouw God omdat ik Hem steeds beter leer kennen als de God van WARE LIEFDE !

En "lief " dat die "god" was: 8O 8O 8O 8O

Toen gaf de HEERE een pestilentie in Israel, van den morgen af tot den gezetten tijd toe; en er stierven van het volk, van Dan tot Ber-seba toe, zeventig duizend mannen.




Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

23 aug 2014, 17:20

ebenhaezer schreef:Ja PETROL , het is inderdaad een meetlat , maar haar gezicht spreekt BOEKDELEN ! en dat was waarschijnlijk ook de bedoeling !
Toen ik muziekles volgde , sloeg de Juf soms met een regel op mijn kneukels , omdat ik ze niet goed hield , en dat kwam omdat ik thuis oefende op een orgel , en dat deed evenveel pijn als een stok hoor ! Dus toch weinig verschil hé ?
Toen ik nog (verplicht door moeder) godsdienst moést volgen in het lager onderwijs, kwam er een pater van het nabije Kapucijnerklooster, om ons bang te maken voor de duivel en de hel. En om dat tastbaar te illustreren, trok hij regelmatig aan de kindjes hun oren, zodat een jongetje zijn oor zelfs inscheurde. Hij schepte er ook een satanisch genoegen in om ondeugend speelse kindjes van 7 en 8 jaar hun handen gestrekt laten uit te steken en dan met de hoeken van een gloednieuwe liniaal in die handpalm te kloppen. Wie uit angst snel de handen impulsief terugtrok kreeg een klinkende oorvijg, die minuten lang in oren en hoofd bleef nagalmen.
Tja, in de jaren '60 stonden op kindermishandeling nog geen straffen en die religieuze kliek werd toch een hand boven het hoofd gehouden.
Die paters met hun doorrookte stinkende bruine pij, droegen een witte koord met knopen om hun middel. En dat was om zichzelf mee te kastijden als de verzoeking zou komen.
Eén pater van dat klooster (annex kerk) kon toch zijn geile handen niet thuis houden, maar is pas jaren nadien op heterdaad betrapt.
Of de rechter aan zijn oren heeft getrokken dan wel met een liniaal heeft geklopt is niet duidelijk.
Maar hij werd wel overgeplaatst naar een andere parochie. :twisted:

sw

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

24 aug 2014, 17:18

Paul Siemons schreef:Ebenhaezer schreef: Janx , dat ik dat zo zeker weet , komt eenvoudig , omdat ik OVERTUIGD ben dat Gods Woord waarheid is ! Natuurlijk geeft mij dat een goed gevoel , of liever een gelukkig zijn , maar dat is de reden niet van mijn geloof , ik vertrouw God omdat ik Hem steeds beter leer kennen als de God van WARE LIEFDE !

En "lief " dat die "god" was: 8O 8O 8O 8O

Toen gaf de HEERE een pestilentie in Israel, van den morgen af tot den gezetten tijd toe; en er stierven van het volk, van Dan tot Ber-seba toe, zeventig duizend mannen.




De HELE geschiedenis lezen PAULKE , dan zul je het pas begrijpen ! Als je van je ma op je broek kreeg , wist je waarschijnlijk wel waarom , of niet ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

24 aug 2014, 17:39

Silver Wolf schreef:
ebenhaezer schreef:Ja PETROL , het is inderdaad een meetlat , maar haar gezicht spreekt BOEKDELEN ! en dat was waarschijnlijk ook de bedoeling !
Toen ik muziekles volgde , sloeg de Juf soms met een regel op mijn kneukels , omdat ik ze niet goed hield , en dat kwam omdat ik thuis oefende op een orgel , en dat deed evenveel pijn als een stok hoor ! Dus toch weinig verschil hé ?
Toen ik nog (verplicht door moeder) godsdienst moést volgen in het lager onderwijs, kwam er een pater van het nabije Kapucijnerklooster, om ons bang te maken voor de duivel en de hel. En om dat tastbaar te illustreren, trok hij regelmatig aan de kindjes hun oren, zodat een jongetje zijn oor zelfs inscheurde. Hij schepte er ook een satanisch genoegen in om ondeugend speelse kindjes van 7 en 8 jaar hun handen gestrekt laten uit te steken en dan met de hoeken van een gloednieuwe liniaal in die handpalm te kloppen. Wie uit angst snel de handen impulsief terugtrok kreeg een klinkende oorvijg, die minuten lang in oren en hoofd bleef nagalmen.
Tja, in de jaren '60 stonden op kindermishandeling nog geen straffen en die religieuze kliek werd toch een hand boven het hoofd gehouden.
Die paters met hun doorrookte stinkende bruine pij, droegen een witte koord met knopen om hun middel. En dat was om zichzelf mee te kastijden als de verzoeking zou komen.
Eén pater van dat klooster (annex kerk) kon toch zijn geile handen niet thuis houden, maar is pas jaren nadien op heterdaad betrapt.
Of de rechter aan zijn oren heeft getrokken dan wel met een liniaal heeft geklopt is niet duidelijk.
Maar hij werd wel overgeplaatst naar een andere parochie. :twisted:

sw

Jammer SILVER WOLF , dat je ma je naar zulk een school stuurde !
Wij gingen naar een Gemeente School , en daar waren de Juff's altijd vriendelijk , alleen in de muziekles ging het anders , maar ik weet nu dat ze dat goed meende , want ze wilde mij echt helpen , een piano is nu eenmaal geen orgel , en dat ondervond ik wel .
Mijn vader gaf daar godsdienst onderwijs , maar wij hebben als christenen daar nooit nadeel ondervonden , in tegendeel , we waren er graag gezien .
WIE GOED DOET , GOED ONTMOET ! zal zeker wel een rol gespeeld hebben , of was het de zegen van de Here !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

24 aug 2014, 17:46

Ebenhaezer schreef: Janx , dat ik dat zo zeker weet , komt eenvoudig , omdat ik OVERTUIGD ben dat Gods Woord waarheid is ! Natuurlijk geeft mij dat een goed gevoel , of liever een gelukkig zijn , maar dat is de reden niet van mijn geloof , ik vertrouw God omdat ik Hem steeds beter leer kennen als de God van WARE LIEFDE !
EINDE CITAAT
Om nu eens de woorden van EB niet fout te interpreteren, heb ik ze letterlijk gekopieerd! En om ze in een goed daglicht te stellen, haast ik me om ze NU nog te plaatsen, voor het donker wordt. :wink:

Als het woord van die god waar EB zo zot van is, waarheid is....
In welke taal heeft die god dan zijn waarheid verkondigd?
Hieronder een klein idee over de talen....
http://levenslangleren.be/taal.php/hoev ... _de_wereld
en ook deze link vertelt erover....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... _de_wereld

M.a.w. nogal wat onwetenden (om weer EB te citeren) dolen op deze planeet rond en zullen dus nooit haar liefde voor haar god kunnen delen.
Maar... zo moet EB-tje ook niet te snel jaloers worden! :wink:

sw