Picassa

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

Moche
Lid geworden op: 06 dec 2010, 15:23
Locatie: Oostduinkerke

07 aug 2014, 23:20

Ik heb picassa gedownload.Nu wil ik foto mappen die op USB staan met picassa bewerken.Bij het importeren worden niet alle mappen geimporteerd.Hoe zou ik dit kunnen doen en hoe moeten foto's die bij documenten staan overbrengen.Dank U
Moche

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

08 aug 2014, 08:36

Moche schreef:Ik heb picassa gedownload.Nu wil ik foto mappen die op USB staan met picassa bewerken.Bij het importeren worden niet alle mappen geimporteerd.Hoe zou ik dit kunnen doen en hoe moeten foto's die bij documenten staan overbrengen.Dank U
Moche
Bij het importeren meot je in het begin kiezen vanwaar je wil importeren, kies dus de USB stick en evt. de mappen ervan die je wil.
En wat bedoel je met "foto's die bij documenten" staan?

Moche
Lid geworden op: 06 dec 2010, 15:23
Locatie: Oostduinkerke

08 aug 2014, 11:56

Beste,Ik heb,een lange tijd geleden, foto's gescand en die werden onder de map Documenten geplaatst, onderverdeeld in mappen.Deze mappen wil ik ook naar Picassa brengen maar dat lukt mij niet.Bedankt voor het helpen.
Moche

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

09 aug 2014, 09:04

Moche schreef:Beste,Ik heb,een lange tijd geleden, foto's gescand en die werden onder de map Documenten geplaatst, onderverdeeld in mappen.Deze mappen wil ik ook naar Picassa brengen maar dat lukt mij niet.Bedankt voor het helpen.
Moche
Dan zou je eigenlijk beter die mappen verplaatsen naar Mijn Afbeeldingen, daar staan ze op hun logische plaats.
Maar los daarvan, als je in Picasa - ik veronderstel dat je Picasa 3.9 hebt???? - op de knop "Importeren" drukt, dan kom je in een nieuwe tab "IImporteren" en vlak onder het woord "Importeren" , staat "Importeren van" met ernaast een keuzevakje. Klik op het pijltje ernaast en kies daar in het keuzevak onderaan voor "Map". Dan gaat er een verkenner-achtig venster open , kies daar links voor biblioteken (als je Win7 hebt???) en dan Dokumenten en dan de map die je wil importeren . En vergeet dan ook onderaan in het venster van Picasa te kiezen waar je de geïmporteerde foto's wil opslaan.

Maar beslis eerst of je de mappen gaat verplaatsen of niet!!! Eerst importeren en dan de mappen verplaatsen is een slecht idee. Want Picasa slaat zelf niets op, het houdt alleen een lijst bij van waar je foto's hebt staan.