Wetenschappelijk onderzoek naar leven na dit leven

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

22 aug 2014, 14:12

Ik had nog niet van de "Scole experimenten" gehoord.
Maar dit is toch wel verbijsterend!
Jammer genoeg moet je Engels verstaan om het echt te kunnen appreciëren.
Zie hier de video.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

23 aug 2014, 07:46

Weet ge... het is al een paar jaar geleden dat ik hier nog geschreven heb omdat ik het verbale geweld en de onbeleefdheid van sommige leden kotsbeu was.
Maar ik heb dit ook gepost met een knipoog.
Er werd hier namelijk nogal gelachen met iemand - ik ben zijn naam vergeten - die beweerde dat er een 'machientje' ging gebouwd worden om met mensen die zijn overgegaan te communiceren...
Wel als ge de documentaire volledig bekijkt zult ge ontdekken dat dat machientje er is!
Daarom moet ge het nog niet geloven natuurlijk...

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

23 aug 2014, 07:55

Vesselin schreef:Weet ge... het is al een paar jaar geleden dat ik hier nog geschreven heb omdat ik het verbale geweld en de onbeleefdheid van sommige leden kotsbeu was.
Maar ik heb dit ook gepost met een knipoog.
Er werd hier namelijk nogal gelachen met iemand - ik ben zijn naam vergeten - die beweerde dat er een 'machientje' ging gebouwd worden om met mensen die zijn overgegaan te communiceren...
Wel als ge de documentaire volledig bekijkt zult ge ontdekken dat dat machientje er is!
Daarom moet ge het nog niet geloven natuurlijk...
Zorgvuldig uw pillen blijven innemen volgens het voorschrift van de hoofdarts van het gesticht waar u laatst hebt verbleven .... zoniet ziede ze weeral vliegen !!!

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

23 aug 2014, 09:52

uit: www.nd.nl :
De omstreden oud-neuroloog Ernst Jansen Steur, die terechtstaat omdat hij jarenlang opzettelijk verkeerde diagnoses stelde bij patiënten, weigert psychologisch onderzoek. Dat zei zijn advocaat Frank van Gaal woensdag op de regiezitting in de rechtbank in Almelo. Het Openbaar Ministerie verdenkt de aan medicijnen verslaafde ex-neuroloog van in totaal 21 strafbare feiten.

Paul gewoon later doen Vesselin. Stel dat hij ook in handen is geweest van oud-neuroloog, Ernst Jansen Steur, dan kun je het hem niet kwalijk nemen dat hij zo reageert.
Dit even los van je inhoudelijk schrijven.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

23 aug 2014, 12:24

Zorgvuldig uw pillen blijven innemen volgens het voorschrift van de hoofdarts van het gesticht waar u laatst hebt verbleven .... zoniet ziede ze weeral vliegen !!!
Wel... om te beginnen, mon cher Paul: hebt ge de video bekeken?
En verder... wij volwassen mensen beantwoorden haat met begripvolle liefde.
"Je vous aime!"

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

30 aug 2014, 21:34

Het verbaast mij niet dat er, op een beledigende opmerking na, geen reactie komt op deze, werkelijk verbluffende, documentaire.
Buiten het feit dat je als excuus kunt aangeven dat je niet genoeg Engels kent, is er de kwestie van de geestelijke instelling van de mensen die hier schrijven.
Op mijzelf, janx en misschien een paar anderen, na, schrijven hier hoofdzakelijk bijbel-freaks en sciëntisten (die rare tisten).
Tegen de bijbel-freaks zou ik willen zeggen: als god bestaat zou ik hier en nu een levende relatie met hem willen en niet verliefd zijn op een idee, een hersenschim, gepuurd uit een of ander 'heilig' boek!
En tegen de heren en dames sciëntisten zou ik zeggen: wees u toch bewust van het feit dat het materialistisch monisme - dat het bewustzijn samenvalt met het brein, er identiek mee is - geen bewezen feit is! Het is en blijft in de wetenschap de meest aangehangen werk-hypothese, maar bewezen is het niet! Het is géén bewezen wetenschappelijk feit! Verlies dat niet uit het oog! Maar... sciëntistjes!... jullie verliezen dat maar al te graag uit het oog.
Als, wat in de documentaire getoond wordt, waar is, is er geen andere optie dan de hypothese van het materialistische monisme te verlaten en het dualisme van lichaam en ziel te aanvaarden!
En wat kan er leuker zijn dan te aanvaarden dat je onsterfelijk bent en dat god eeuwig van je houdt?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

31 aug 2014, 09:20

Vesselin schreef:Het verbaast mij niet dat er, op een beledigende opmerking na, geen reactie komt op deze, werkelijk verbluffende, documentaire.
Voor mezelf gesproken is dit niet meer zo verbluffend. Ik ben al 20 jaar op de hoogte van de scole experiment en het "radio medium" .
Veel te vroeg om daar al uitspraken over te doen. Verkeerde conclusies zijn snel genomen in voor of tegen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mediumship

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

31 aug 2014, 14:40

Zo is dat Talisman, heb indertijd , toen mijn kroost nog jong was en ik ook, dar nog een elpee over beluisterd.
wij moesten er achteraf eens flink mee lachen, want uit dat gebroebel kan je werkelijk alles distilleren.
Ook op de site die V aanhaalde.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

31 aug 2014, 16:39

Ge gaat de onvermijdelijke conclusie uit de weg!

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

31 aug 2014, 17:33

Vesselin schreef:Ge gaat de onvermijdelijke conclusie uit de weg!
De deze ? Er is meer tussen hemel en aarde. Verbeter me vooral als ik het mis heb.
Tip : ik ben nogal een no nonsens vrouwke.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

31 aug 2014, 17:33

Vesselin schreef:Ge gaat de onvermijdelijke conclusie uit de weg!

En welke conclusie mag dat dan wel wezen ..... ???

[/url]

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

31 aug 2014, 19:33

@reini
Wees nu eens voor een keer eerlijk... hebt ge de documentaire bekeken?
En meneer Siemoens: de conclusie is dat de hypothese van het materialistisch monisme onjuist is.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

31 aug 2014, 20:44

Vesselin schreef:@reini
Wees nu eens voor een keer eerlijk... hebt ge de documentaire bekeken?
En meneer Siemoens: de conclusie is dat de hypothese van het materialistisch monisme onjuist is.
Ten dele Vesselin.
Maar na enkele minuten begrijp ik dan niet dat er ng mensen zijn in de 21ste eeuw die zich met die flauwe kul kunnen bezig houden.
Sorry.
Ik heb al veel straffere goocheltrucs gezien.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

01 sep 2014, 04:11

Oké, daar heb ik dan niets meer aan toe te voegen.
Toch bedankt om te antwoorden.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 sep 2014, 17:20

Vesselin schreef:Het verbaast mij niet dat er, op een beledigende opmerking na, geen reactie komt op deze, werkelijk verbluffende, documentaire.
Buiten het feit dat je als excuus kunt aangeven dat je niet genoeg Engels kent, is er de kwestie van de geestelijke instelling van de mensen die hier schrijven.
Op mijzelf, janx en misschien een paar anderen, na, schrijven hier hoofdzakelijk bijbel-freaks en sciëntisten (die rare tisten).
Tegen de bijbel-freaks zou ik willen zeggen: als god bestaat zou ik hier en nu een levende relatie met hem willen en niet verliefd zijn op een idee, een hersenschim, gepuurd uit een of ander 'heilig' boek!
En tegen de heren en dames sciëntisten zou ik zeggen: wees u toch bewust van het feit dat het materialistisch monisme - dat het bewustzijn samenvalt met het brein, er identiek mee is - geen bewezen feit is! Het is en blijft in de wetenschap de meest aangehangen werk-hypothese, maar bewezen is het niet! Het is géén bewezen wetenschappelijk feit! Verlies dat niet uit het oog! Maar... sciëntistjes!... jullie verliezen dat maar al te graag uit het oog.
Als, wat in de documentaire getoond wordt, waar is, is er geen andere optie dan de hypothese van het materialistische monisme te verlaten en het dualisme van lichaam en ziel te aanvaarden!
En wat kan er leuker zijn dan te aanvaarden dat je onsterfelijk bent en dat god eeuwig van je houdt?

Ja VESSELIN , dat machientje bestaat allang , dat is gewoon de duivel ! hij kan de mens van alles wijsmaken , maar is ook in staat echte dingen te laten zien en te laten gebeuren , zoals in dat filmpje .
Dat heeft hij aan Koning Saul ( in de Bijbel ) , ook bewezen , toen hij naar dat Medium ging .
Satan was de afgevallen aartsengel , die zijn uiteindelijke straf nog niet ontvangen heeft , en nog steeds beperkte macht heeft ; hij is het middel voor de mens , om de juiste keuze te maken tussen goed en kwaad .
Door wie laten we ons beinvloeden ? voor wie kiezen we ? voor Schepper God of voor aartsvijand satan ? Daar gaat het om !
Jouw laatste woorden zijn inderdaad de juiste conclusie , dat God eeuwig van ons houdt en trouw blijft tot in eeuwigheid ! Dat is het mooiste wat er bestaat !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .