Wetenschappelijk onderzoek naar leven na dit leven

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

26 dec 2014, 11:38

@Reini,
Het is toch om de muren van op te lopen.
Uw antwoord heeft niets te maken met wat ik schreef!!!!
Ge leest dat dus niet eens, maar fabriceert zomaar een tendentieus antwoord!
En met dat soort volk zou ik moeten discussiëren?!
Ga verdomme patatten schillen!
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

26 dec 2014, 11:56

Vesselin schreef:Metzinger kent trouwens uit eigen ervaring alleen maar de lucide droom.
Absoluut onjuist.
Jawatte

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

26 dec 2014, 12:29

Hij kent die laboratorium opstelling die uittreding suggereert. En wat nog?
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

26 dec 2014, 13:00

Oké, oké... Ge hebt me zover gekregen dat ik vóór alles Metzinger ga herlezen! :lol:
Dat houdt me een tijdje weg hier, want van het gezever van die truttebollen hier krijg ik acuut speen! :evil:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Vesselin op 26 dec 2014, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

26 dec 2014, 13:42

Mooie bril. En wat beschikt U toch over een uitgebreide photo-theek zeg ! Of haal je die telkens rechtstreeks van het Net ? Nooit gedacht om daar wat meer mee te doen dan ze hier gewoon op Sennet te plakken ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

26 dec 2014, 15:55

Begint gij nu ook al raar te doen?
Dit is een foto van Thomas Metzinger, om de dames mee op te vrolijken, nadat ik hen terecht de mantel heb uitgeveegd!
Ze kunnen hem, op typisch vrouwelijke wijze, bewonderend bekijken en constateren dat jonge, moderne filosofen er als filmsterren uitzien!
Deze daarentegen:
Afbeelding
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

26 dec 2014, 22:45

Overduidelijk dat deze mens heel veel heeft na- en voor gedacht, kijk maar eens naar die grote blote ruimte op het voorheen zo dicht begroeide hoofd. Intelligentie is recht evenredig met de oppervlakte van de kaalheid op een mannenhoofd. Wat deze stelling dan zegt over vrouwenhoofden zou wel eens als seksisme kunnen worden aangeklaagd. :idea:
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

27 dec 2014, 05:07

Enwettewiedaïs?
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

27 dec 2014, 08:37

Hij gelijkt wel wat op L.v.Beethoven, maar die werd niet zo oud dacht ik.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

27 dec 2014, 09:59

Arthur Schopenhauer.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

27 dec 2014, 10:09

Bravo!
Van hem is dit... euh... pareltje:

[...]"Het is een gunstig teken dat de boekhandel een nieuwe druk van dit boek wenst, omdat dat getuigt van belangstelling voor serieuze filosofie en bevestigt dat de behoefte aan werkelijke vooruitgang op dit gebied vandaag de dag meer dan ooit gevoeld wordt. Dit nu hangt met twee omstandigheden samen. Enerzijds namelijk met de ongekend grote bedrijvigheid van de gezamenlijke disciplines der natuurwetenschap, die, omdat ze grotendeels aan de dag wordt gelegd door mensen die niets anders hebben geleerd, op een lomp en stompzinnig materialisme dreigt uit te lopen, waarvan het meest afstotelijke niet eens de morele bestialiteit van de uiteindelijke resultaten is, als wel de ongelooflijke domheid der fundamentele principes, aangezien de levenskracht wordt ontkend en de organische natuur vernederd wordt tot een willekeurig spel van chemische krachten.
Zulke heren van reageerbuis en retort moet worden bijgebracht dat je met alleen scheikunde wel apotheker, maar geen filosoof kunt worden; en dat geldt niet minder voor bepaalde andere, in de geest aan hen verwante natuuronderzoekers: men kan een volmaakt zoöloog zijn en alle zestig apensoorten op een rij hebben, maar wie behalve zijn catechismus niets heeft geleerd is met al toch een onwetende, iemand die tot het gewone volk gerekend moet worden. Het komt echter vaak voor de laatste tijd. Mensen die hun scheikunde kennen, of hun natuurkunde, mineralogie, zoölogie of fysiologie, maar verder helemaal niets op de wereld hebben geleerd, werpen zich op als wereldverlichters. Ze proberen die kennis dan in verband te brengen met het enige dat ze voorts nog weten, namelijk wat ze zich uit hun schooljaren van de catechismus herinneren; en als blijkt dat die twee die twee dingen niet helemaal op elkaar zijn af te stemmen, worden ze meteen spotters van het geloof en vervolgens smakeloze, oppervlakkige materialisten. (Sch. voegde onderaan de bladzijde de volgende noot toe: "Aut catechismus, aut materialismus" is hun devies.)[...]
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

27 dec 2014, 10:13

Kennis is nog geen wijsheid. A. S.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

27 dec 2014, 11:28

Als ge dat maar beseft!
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

14 feb 2015, 06:51

Voor de geïnteresseerde lezer:
"Bijna Dood Ervaringen, tussen wetenschap en vooroordeel".
Een artikel gepubliceerd in "frontiers in HUMAN NEUROSCIENCE": http://www.deanradin.com/evidence/Facco2012NDE.pdf
(Als iemand dat echt wil, ben ik bereid om het vertalen, maar dat zal niet in "één, twee, drie" zijn.)
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

18 feb 2015, 11:14

Ik denk wat er na de dood komt, dit moet iedereen afwachten, er is nergens een bewijs van dat er iets is, maar er is ook geen bewijs dat er niks is. We zullen het allemaal moeten afwachten wat hier na komt. En al die theorien en fantasieën en godsdiensten dienen om de mensen te paaien om een doel te geven aan het leven. Want wat is het doel ervan? Het is en blijft een mysterie. Het zijn vele veronderstellingen en wat is er juist en wat niet?
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad