WYSIWYG Web Builder

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

paco
Lid geworden op: 07 dec 2004, 15:03
Locatie: Houthalen

11 sep 2014, 18:49

Is er iemand die bovenstaande programma om website te maken onder de knie heeft?
Zou ik dan je kennis eens kunnen inroepen om mij op weg te helpen??

:oops: :roll:

groetjes

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

12 sep 2014, 19:40

Beste paco,

Heb je de >> online tutorials << op de website van "WYSIWYG Web Builder" al geraadpleegd?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

paco
Lid geworden op: 07 dec 2004, 15:03
Locatie: Houthalen

13 sep 2014, 10:31

wat dacht je?

heb een probleem met de extensie "jQueryCSV2Table "

de door telenet beschikbaar gestelde webruimte laat geen PHP toe en daarom moet ik naar iets anders zoeken om een tabel gemaakt in Excel in mijn - in opbouw zijnde - website te integreren.

indien ik dus mijn excel bestand als csv bestand gesaved heb en dit via de bovengenoemde extensie naar de Web Builder implementeer, staan alle data in de eerste kolom van het bestand. Dit komt omdat er " ; " (punt komma) i.p.v. een " , " tussen de velden staat. Voor deze extensie moet het scheidingsteken tussen de data een " ," (komma) zijn!

nu weet ik dat indien je een csv bestand naar Excel haalt, je kan aanduiden met welk scheidingsteken er rekening moet gehouden worden. Maar hoe je in Excel kan aangeven dat er een komma moet geplaatst worden ipv een "punt komma" weet ik niet!

je zou denken : geen probleem! open je csv bestand en verander de delimeter van "punt komma" naar "komma", maar zo simpel ligt het niet.
Indien ik het csv bestand "gewoon" open, zie ik de tabel structuur en niet de data per rij op één rij gescheiden door een delimeter.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel! :oops:

dus, voor dit probleem zoek ik een oplossing!

je kan eens kijken naar: http://users.telenet.be/fjb
gaan dan naar foto's - houthalen - C
dan zie je mijn probleem.

groetjes,,,,,,

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

13 sep 2014, 14:04

Beste Paco,

1- Open je cvs bestand(*) in bv. kladblok en wijzig daar alle ";" naar ","
((*)Klik met de rechtermuisknop op het cvs bestand en neem > "Openen met")

2- Lees dit ook eens door >> Het scheidingsteken in alle CSV-tekstbestanden wijzigen <<

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

paco
Lid geworden op: 07 dec 2004, 15:03
Locatie: Houthalen

13 sep 2014, 15:27

Awel, dat is nu eens nuttige info!

Het is zo lang geleden dat we die eenvoudige handelingen regelmatig moesten doen, dat we ze ondertussen glad vergeten zijn!

:roll: :P

nogmaals bedankt;;;;;;;;;;;;;;;,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

13 sep 2014, 15:45

Beste paco,

Bedankt voor de update en dat is graag gedaan :wink:
Succes met je programma én website.

Nog een fijn, zonnig weekend.
Tot de volgende ...

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

paco
Lid geworden op: 07 dec 2004, 15:03
Locatie: Houthalen

28 sep 2014, 10:20

voor mijn website - in ontwikkeling - ivm genealogy, heb ik een onderdeel waarin alle personen die in mijn gemeente begraven zijn kunnen worden opgezocht met hun gegevens. In totaal heb ik +/- 3300 foto's genomen. Gezien ik bij Telenet 'slechts' over 50 MB vrije ruimte beschik, ben ik op zoek naar gratische webruimte waar ik mijn foto's zou kunnen plaatsen en dan via een link met mijn site verbinden.

weet iemand raad? :oops:

ps : indien ik mijn ruimte van 50mb naar 100mb verhoog bij Telenet kost me dat 10.50 euro per maand. Dat vind ik teveel voor dit project. Mogelijk zijn er ook webruimtes - tegen een aanvaardbare vergoeden - ter beschikking? :?: