DVD branden vanuit Movie maker en afspelen met een DVD spele

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

03 okt 2014, 19:39

Zojuist maakte ik een fotoreportage van onze reis met moviemaker. Ik bezit een nieuwe pc van maart nl. windows 8.1. Met mijn vorige computer een vista was er geen probleem en ging dit moeiteloos. Nu heb ik mijn project definitief opgeslagen als een film op mijn pc. Van daaruit heb ik hem gebrand, maar mijn dvd-speler werpt de schijf uit omdat hij ze niet erkent. Nu zag ik dat mijn film opgeslagen was in mp4. Ik ben dus opnieuw begonnen en heb mijn film opgelsagen als wmv bestand. De vorige films die ik brandde op dvd (met vista) waren ook in dit wmv bestand. Maar idem dito. Mijn dvd speler herkent hem niet en werpt de schijf uit. Als ik mijn schijfjes in de pc steek dan speelt hij ze wel af, zowel de mp4 als de wmv. Ik zou echter graag een dvd maken omdat ik die cadeau wil geven aan de mensen die samen met ons op reis gingen en het is dus wel de bedoeling dat zij de fotoreportage kunnen afspelen op hun TV toestel. Ik dacht mij ook te herinneren dat ik met Vista direct kon kiezen voor film opslaan: en dan als keuze kreeg: voor DVD en dat hij dan direct op een DVD gebrand werd. Bij mijn windows 8.1 krijg ik deze mogelijkheid niet. Ik kan enkel kiezen voor :film opslaan, standaard, of voor de computer of voor e-mail of voor you-tube. Is er dan geen enkele mogelijkheid om een DVD te maken van mijn reisreportage. Ik durf niets meer proberen, want ik ben nu al in het bezit van 3 schijfjes die ik enkel op de pc kan gebruiken, maar dat is nutteloos vermits mijn reportage op mijn eigen pc staat en ik dus geen schijfje nodig heb om deze op mijn pc af te spelen. Het is echt de bedoeling dat ik hem op een TV kan afspelen met mijn DVD speler. Ik heb wel ROXIO op mijn pc staan. Zou het daar mee moeten lukken. Tot hiertoe heb ik enkel gekozen om de opgeslagen film in wmv te kopieren naar: en dan kiezen voor DVD station. Dan brandt hij de film maar zoals gezegd: enkel afspeelbaar op de pc en niet via de DVD speler op TV. Wie kan me helpen ? Het kan toch niet zijn dat een nieuwe pc windows 8.1 de mogelijkheid niet heeft om een DVD te branden die afspeelbaar is met een DVD speler !!!!
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

04 okt 2014, 09:50

Ik heb hier geen W8.1 met Moviemaker voor mijn neusz staan, maar om een DVD te branden moet je eerst je bewerkte film(s) renderen. Heb je die stap niet overgeslagen?

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

04 okt 2014, 10:34

Wat bedoel je met 'renderen'? Bij mijn eerste poging kreeg ik wel de vraag om 'af te sluiten' wat ik gedaan heb, maar toen bleek mijn film in mp4 formaat. Als ik hem een tweede maal opsloeg in WMV werd me die vraag om af te sluiten niet gesteld. Ik weet dan ook niet hoe ik dit zelf moet doen. Misschien ligt het inderdaad hieraan. Maar wat doe ik daar aan als ik de vraag niet krijg ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

05 okt 2014, 09:56

Typ eens in Google : windows 8 movie maker monteren
Dan krijg je (bij mij op de derde plaats) een verwijzing naar een pdf dokument van Onze TV
Op blz 27 staat daar dat je bij "Publish movie" kies voor bewaren op je computer, je kunt dan in het volgende scherm bij "More settings" (meer instellingen in het nederlands?) kiezen voor Windows Media DVD Quality (of Windows Media DVD Widescreen Quality)
Daarmee zou je een rezultaat moeten krijgen dat je op een DVD kunt branden en op een normale DVD speler afspelen.
Maar pas op welk type DVD je neemt, niet alle spelers kunnen alle formaten aan (DVD+R, DVD-R od DVD-RW)[/url]

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

06 okt 2014, 10:51

Hartelijk dank voor het opzoeken en doorsturen van alle info. Uiteindelijk is het me gelukt maar met het programma Roxio om alles op een dvd te branden en ik kan hem ook afspelen op de TV met de dvd speler. Bedankt voor de hulp
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem