Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

15 okt 2014, 14:19

De versmaadde Schepper God , van wie we nog niet eens de helft weten !
Er zijn , zoals ik al eens eerder zei , twee wegen om Hem te leren kennen , nl. de natuur en ons geweten .
De Bijbel die eigenlijk de normale weg is , omdat het Gods Woord bevat , zegt het zelf heel duidelijk : " wij weten dat de Zoon van God gekomen is , en ons INZICHT GEGEVEN HEEFT OM DE WAARACHTIGE TE KENNEN " ( 1 Joh. 5 : 20 ) .
De Psalmist zegt in Ps 111 : 7-8 " de werken zijner handen zijn waarheid recht en betrouwbaar ... "
Gods Woord is een schatkamer vol waarheid en bevat alle grondregels die we in ons leven en denken nodig hebben , maar het kennen van de waarheid begint met het kennen van God , die de Auteur daarvan is .
In 2 Petrus 1 : 20 - 21 staat " dit moet gij vooral weten , dat geen profetie van de Schrift een eigenmachtige uitleg toelaat , want nooit is profetie voortgekomen uit de wil van een mens , maar door de H. Geest gedreven hebben mensen van Godswege gesproken . "
Theologen spreken over inspiratie als het mysterieuze proces , waardoor God werkte door de Schrijvers van de Schrift , om onfeilbare , goddelijke en gezaghebbende geschriften voort te brengen . Inspiratie is een mysterie omdat de Schrift er geen speciale verklaring over geeft , hoe dit tot stand kwam .
De Bijbel komt dus niet voort uit de mens maar uit de Heilige Geest , die de auteurs tot schrijven dreef .
In Gal. 3 : 23 - 26 , staat dat de wet in het OT. slechts een LEERMEESTER was tot op Christus , en sinsdien is GELOOF de richtlijn waardoor we gerechtvaardigt worden .
In 2 Cor . 5 : 7 staat dat wij wandelen ( leven) door GELOOF , niet door wat wij zien .
En juist omdat dit Boek , niet geacht wordt , leert men God niet kè
nnen , terwijl juist Zijn grootheid , schoonheid , liefde en wijsheid zo onmetelijk gekend kan worden .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 okt 2014, 14:40

ebenhaezer schreef:De versmaadde Schepper God , van wie we nog niet eens de helft weten !
Er zijn , zoals ik al eens eerder zei , twee wegen om Hem te leren kennen , nl. de natuur en ons geweten .
De Bijbel die eigenlijk de normale weg is , omdat het Gods Woord bevat , zegt het zelf heel duidelijk : " wij weten dat de Zoon van God gekomen is , en ons INZICHT GEGEVEN HEEFT OM DE WAARACHTIGE TE KENNEN " ( 1 Joh. 5 : 20 ) .
De Psalmist zegt in Ps 111 : 7-8 " de werken zijner handen zijn waarheid recht en betrouwbaar ... "
Gods Woord is een schatkamer vol waarheid en bevat alle grondregels die we in ons leven en denken nodig hebben , maar het kennen van de waarheid begint met het kennen van God , die de Auteur daarvan is .
In 2 Petrus 1 : 20 - 21 staat " dit moet gij vooral weten , dat geen profetie van de Schrift een eigenmachtige uitleg toelaat , want nooit is profetie voortgekomen uit de wil van een mens , maar door de H. Geest gedreven hebben mensen van Godswege gesproken . "
Theologen spreken over inspiratie als het mysterieuze proces , waardoor God werkte door de Schrijvers van de Schrift , om onfeilbare , goddelijke en gezaghebbende geschriften voort te brengen . Inspiratie is een mysterie omdat de Schrift er geen speciale verklaring over geeft , hoe dit tot stand kwam .
De Bijbel komt dus niet voort uit de mens maar uit de Heilige Geest , die de auteurs tot schrijven dreef .
In Gal. 3 : 23 - 26 , staat dat de wet in het OT. slechts een LEERMEESTER was tot op Christus , en sinsdien is GELOOF de richtlijn waardoor we gerechtvaardigt worden .
In 2 Cor . 5 : 7 staat dat wij wandelen ( leven) door GELOOF , niet door wat wij zien .
En juist omdat dit Boek , niet geacht wordt , leert men God niet kè
nnen , terwijl juist Zijn grootheid , schoonheid , liefde en wijsheid zo onmetelijk gekend kan worden .
Bekijk deze tweedelige docu en dan weet ge gelijk het antwoord.
http://www.youtube.com/watch?v=MlnnWbkMlbg

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

15 okt 2014, 20:19

Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?
Alles. Het is geen wie of een hij, het is werking vanuit één enkele Bron gekomen, Indien er meerdere zijn dan moet daar ook weer een ontstaans basis voor zijn denk ik zelf.
Dus alles wat je waarneemt, je zelf, je directe omgeving, alles op deze wereld en de gehele kosmos zelf, is dat, is werking. Niets is er wat niet wegens die werking van die Bron zich kan manifesteren. Beste Ebenhaezer dat is mijn denken over God.
Alles is Één en die Éne is Alles.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 okt 2014, 20:26

janx schreef:
Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?
Alles. Het is geen wie of een hij, het is werking vanuit één enkele Bron gekomen, Indien er meerdere zijn dan moet daar ook weer een ontstaans basis voor zijn denk ik zelf.
Dus alles wat je waarneemt, je zelf, je directe omgeving, alles op deze wereld en de gehele kosmos zelf, is dat, is werking. Niets is er wat niet wegens die werking van die Bron zich kan manifesteren. Beste Ebenhaezer dat is mijn denken over God.
Dan zal je dit wel leuk vinden:
https://www.youtube.com/watch?v=yPfFx9JTQl8

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

15 okt 2014, 21:03

Ik heb ze alle twee gezien en gehoord, en dank voor het plaatsen daarvan, hoewel ik vast wel details of misschien wel meer, heb gemist door te lang af en toe te moeten zoeken naar te betekenis van zijn woorden en niet zo gauw, of geheel niet, kon opdiepen.. Maar in grove lijnen geeft het weer van wat ik al jaren denkt te weten, zonder de kennis van die historische gegevens die hij aanroerde.
Treffend vind ik wel dat hij ook aangeeft dat 'feelings' dus gevoelens van de mens wel eens dat kan zijn wat wij 'goddelijke werkzaamheid' kunnen noemen. Of heb ik het nu mis?
Alles is Één en die Éne is Alles.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 okt 2014, 22:27

janx schreef:Ik heb ze alle twee gezien en gehoord, en dank voor het plaatsen daarvan, hoewel ik vast wel details of misschien wel meer, heb gemist door te lang af en toe te moeten zoeken naar te betekenis van zijn woorden en niet zo gauw, of geheel niet, kon opdiepen.. Maar in grove lijnen geeft het weer van wat ik al jaren denkt te weten, zonder de kennis van die historische gegevens die hij aanroerde.
Treffend vind ik wel dat hij ook aangeeft dat 'feelings' dus gevoelens van de mens wel eens dat kan zijn wat wij 'goddelijke werkzaamheid' kunnen noemen. Of heb ik het nu mis?
Dat kan je zo noemen. :wink:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 okt 2014, 15:49

Gods Wijsheid is niet te doorgronden , wat we weten is nog maar het topje van de ijsberg !
Op Google staat een film van LOUIE GIGLIO : " How great is our God ." , wel in het Engels , maar ik zag het wel eens met Ned. ondertitels .
Heel interessant , ook op 't einde als hij het wonder van het oog beschrijft .
Zelfs wetenschappers tasten nog in het duister , Zo'n wijsheid kan alleen bovennatuurlijk zijn !
En als we al die wijsheid in zijn geheel bekijken , dan ontdekken we pas wat voor enorme Liefde daar uitstraalt , ja HOE GROOT ZIJT GIJ , ALMACHTIGE GOD !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 okt 2014, 16:35

cappa schreef:
ebenhaezer schreef:Zelfs wetenschappers tasten nog in het duister , Zo'n wijsheid kan alleen bovennatuurlijk zijn !
Lees eens iets in plaats van onzin te verkopen.

Ik lees heel veel CAPPA , vooral dagelijks de Bijbel , maar ook andere boeken van schrijvers die God al beter kennen door ondervinding van hun leven hier op aarde met hun Heer .
Henk Binnendijk schreef een boek over " Het verlangen van God " , waarin hij zegt dat het God niet alleen ging om de mensheid te redden , maar dat Hij nog veel grootsere verlangens en plannen heeft voor onze toekomst , een hemel reeds hier op aarde .
Een aanrader hoor , toch eens lezen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

16 okt 2014, 21:04

Ebenhaezer schreef:Gods Wijsheid is niet te doorgronden , wat we weten is nog maar het topje van de ijsberg !
Zo is het Ebenhaezer, tot nu toe heeft niemand het Leven zelf kunnen doorgronden. In Zwitserland onder de grond zoeken ze daar nog steeds. Het zijn daar geen ijsbergen maar steen massa's en zijn dus nog bij lange na niet op het topje.
Ebenhaezer schreef: Zelfs wetenschappers tasten nog in het duister , Zo'n wijsheid kan alleen bovennatuurlijk zijn !
Weet je Ebenhaezer, die wetenschappers kunnen ook lezen en volgens mij hebben die niets kunnen ontdekken in de bijbel die hun wijzer heeft kunnen maken. Daarom heb ik best achting voor jouw dat jij dat wel kan zien en het, als voor zoete koek, aanneemt. Maar ik weet het wel jij hebt best een enorme ontzag voor wat je ziet en wat je bent en heb je gericht op die wonderlijke verhalen die het wonder 'van alles' verklaart. Maar naast dat ontzag voor al het leven, denk je dat die schrijvers het wel juist hebben omdat er vermeld wordt dat ze gedreven zijn door die heilige geest? Hm ... hoe kontroleer jij dat? Ik kan ook tegen jouw nu zeggen dat ik gedreven ben door die zelfde heilige geest om proberen jouw handvaten aan te reiken ter verruiming van je bewustzijn en inzichtelijk vermogen. maar 'k ben bang dat je mijn pogingen ziet als des duivels. jammer hoor!.
Ebenhaezer schreef: HOE GROOT ZIJT GIJ , ALMACHTIGE GOD !
Tja ... als je God kunt zien als werkende energie met al zijn/haar wetmatigheden dan is die inderdaad niet in te kaderen.
Alles is Één en die Éne is Alles.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

17 okt 2014, 16:47

[quote]
Ebenhaezer schreef:
HOE GROOT ZIJT GIJ , ALMACHTIGE GOD ! [/quote]

Uw god Ebenhaezer is waar u geboren bent, en hoe uw ouders er mee omgaan,als u in een moslimland moest geboren zijn, dan was u w god allha,en als u in india ,of bangladech bent geboren was u misschien een overtuigend boedist, of six,maar we zijn nu in het jaar 2014,een jaartal dat ook uitgevonden is in naam van een god, de chinezen zitten al in+ 5000 denk ik.
Maar al die goden zijn uitvindingen van de mens,en die dienen alleen voor rijkdom en macht, dat was al zo van voor onze jaartelling,de noren hadden ook goden, thor en ander,en zelfs nu , als men de decomtaire mag geloven , wonen er in het amazonie woud nog stammen, die ook hun rituelen hebben om hun god te dienen.
De enige vraag die men kan stellen is waarom ons leven bestaat,want na dit leven is er niks meer.
Er zal wel een .... hoe kan men het noemen een creator geweest zijn,die met zijn uitvinding van cellen, dna, genen,en bloedgroepen,iets prachtig in elkander heeft gestoken,en er zich verder niets van aantrekt, maar het waarom dat weet geen mens,en ook die darwin evolutie ,dat gaat er bij mij ook niet in, er is iets anders maar wat dat weet niemand, het zijn allemaal veronderstellingen, ik heb daar een paar jaar terug eens een gedachte over gepost, maar ik vind het niet,meer,maar het was een hersen spinsel waar ik kon mee leven,om iets te berijpen van het waarom,en de zin van het leven,maar dat heeft met al die goden niets te maken. :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

17 okt 2014, 17:00

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef: Ik lees heel veel CAPPA , vooral dagelijks de Bijbel , maar ook andere boeken van schrijvers die God al beter kennen door ondervinding van hun leven hier op aarde met hun Heer .
Henk Binnendijk schreef een boek over " Het verlangen van God " , waarin hij zegt dat het God niet alleen ging om de mensheid te redden , maar dat Hij nog veel grootsere verlangens en plannen heeft voor onze toekomst , een hemel reeds hier op aarde .
Een aanrader hoor , toch eens lezen !
Echt NIET te doen. :roll:

Toch wel hoor FAZAL , gewoon Gods Woord onderzoeken , dan komt de WAARHEID jou wel tegemoet jongen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

17 okt 2014, 17:08

janx schreef:
Ebenhaezer schreef:Gods Wijsheid is niet te doorgronden , wat we weten is nog maar het topje van de ijsberg !
Zo is het Ebenhaezer, tot nu toe heeft niemand het Leven zelf kunnen doorgronden. In Zwitserland onder de grond zoeken ze daar nog steeds. Het zijn daar geen ijsbergen maar steen massa's en zijn dus nog bij lange na niet op het topje.
Ebenhaezer schreef: Zelfs wetenschappers tasten nog in het duister , Zo'n wijsheid kan alleen bovennatuurlijk zijn !
Weet je Ebenhaezer, die wetenschappers kunnen ook lezen en volgens mij hebben die niets kunnen ontdekken in de bijbel die hun wijzer heeft kunnen maken. Daarom heb ik best achting voor jouw dat jij dat wel kan zien en het, als voor zoete koek, aanneemt. Maar ik weet het wel jij hebt best een enorme ontzag voor wat je ziet en wat je bent en heb je gericht op die wonderlijke verhalen die het wonder 'van alles' verklaart. Maar naast dat ontzag voor al het leven, denk je dat die schrijvers het wel juist hebben omdat er vermeld wordt dat ze gedreven zijn door die heilige geest? Hm ... hoe kontroleer jij dat? Ik kan ook tegen jouw nu zeggen dat ik gedreven ben door die zelfde heilige geest om proberen jouw handvaten aan te reiken ter verruiming van je bewustzijn en inzichtelijk vermogen. maar 'k ben bang dat je mijn pogingen ziet als des duivels. jammer hoor!.
Ebenhaezer schreef: HOE GROOT ZIJT GIJ , ALMACHTIGE GOD !
Tja ... als je God kunt zien als werkende energie met al zijn/haar wetmatigheden dan is die inderdaad niet in te kaderen.

JANX , dat Wetenschappers NOG STEEDS VERDER MOETEN ZOEKEN , ligt niet aan de Bijbel , maar gewoon omdat zij het willen vinden ZONDER de BIJBEL , en vooral ZONDER GOD !

Ik zou bijna willen zeggen zoals een Marenco op TV zei , maar een beetje anders : wat de Wetenschappers verklaren , VIND IEDEREEN MOOI en GOED , OMDAT ZE NIET ANDERS DURVEN !
Zo kun je het ook wel zien !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

17 okt 2014, 18:23

tokkio schreef:
Ebenhaezer schreef:
HOE GROOT ZIJT GIJ , ALMACHTIGE GOD !
Uw god Ebenhaezer is waar u geboren bent, en hoe uw ouders er mee omgaan,als u in een moslimland moest geboren zijn, dan was u w god allha,en als u in india ,of bangladech bent geboren was u misschien een overtuigend boedist, of six,maar we zijn nu in het jaar 2014,een jaartal dat ook uitgevonden is in naam van een god, de chinezen zitten al in+ 5000 denk ik.
Maar al die goden zijn uitvindingen van de mens,en die dienen alleen voor rijkdom en macht, dat was al zo van voor onze jaartelling,de noren hadden ook goden, thor en ander,en zelfs nu , als men de decomtaire mag geloven , wonen er in het amazonie woud nog stammen, die ook hun rituelen hebben om hun god te dienen.
De enige vraag die men kan stellen is waarom ons leven bestaat,want na dit leven is er niks meer.
Er zal wel een .... hoe kan men het noemen een creator geweest zijn,die met zijn uitvinding van cellen, dna, genen,en bloedgroepen,iets prachtig in elkander heeft gestoken,en er zich verder niets van aantrekt, maar het waarom dat weet geen mens,en ook die darwin evolutie ,dat gaat er bij mij ook niet in, er is iets anders maar wat dat weet niemand, het zijn allemaal veronderstellingen, ik heb daar een paar jaar terug eens een gedachte over gepost, maar ik vind het niet,meer,maar het was een hersen spinsel waar ik kon mee leven,om iets te berijpen van het waarom,en de zin van het leven,maar dat heeft met al die goden niets te maken. :D

TOKKIO , uw conclusie klopt niet helemaal , als ieder het geloof heeft waarin hij geboren is , hoe zou het dan komen dat onder alle soorten volkeren , overal CHRISTEN GELOVIGEN gevonden worden ? Zou de God van de christenen dan toch bestaan ?
Je zegt trouwens zelf dat er zeker wel een CREATOR geweest zal zijn , dus jij begrijpt ook dat de wereld & heelal niet zó maar ontstaan zijn !
Ik ben het met jou eens , dat alle zogenaamde goden die niets kunnen doen , uitvindingen van mensen zijn en idd. dienen voor rijkdom en macht . Maar er kan maar één Schepper God zijn , en Hij is het antwoord waarom wij bestaan !
Maar als jij gelooft dat na dit leven niets meer is , dan hoop ik voor jou dat je niet teleurgesteld wordt ! Die Schepper zou toch eens moeten bestaan en zich weldegelijk alles aantrekken ?
Dat is de vraag die levensbelangrijk is !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

17 okt 2014, 18:36

ebenhaezer schreef:
Fazal schreef:
ebenhaezer schreef: Ik lees heel veel CAPPA , vooral dagelijks de Bijbel , maar ook andere boeken van schrijvers die God al beter kennen door ondervinding van hun leven hier op aarde met hun Heer .
Henk Binnendijk schreef een boek over " Het verlangen van God " , waarin hij zegt dat het God niet alleen ging om de mensheid te redden , maar dat Hij nog veel grootsere verlangens en plannen heeft voor onze toekomst , een hemel reeds hier op aarde .
Een aanrader hoor , toch eens lezen !
Echt NIET te doen. :roll:

Toch wel hoor FAZAL , gewoon Gods Woord onderzoeken , dan komt de WAARHEID jou wel tegemoet jongen !
Echt NIET te doen! 8O

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

18 okt 2014, 16:18

[quote]hoe zou het dan komen dat onder alle soorten volkeren , overal CHRISTEN GELOVIGEN gevonden worden ?[/quote]

U hebt het nog altijd niet begrepen ebenhaezer,het is nog maar een paar 100 jaar geleden, dat de "die hards" van het christelijk geloof vele generaties dwongen om katholiek te zijn, zoals in moslimlanden men "MOET" moslim zijn, anders wordt men vervolgt, en riskeert men zelfs de doodstraf

jbron.wordpress.com/2014/10/17/doodstraf-voor-een-christen-het-is-een-overwinning-voor-de-islam-nu-gaan-we-zoete-lekkernijen-uitdelen-aan-onze-broeders-de-muzelmannen/

Zo ging het er vroeger aan toe, en daarom zijn er nu nog zoveel katholieken, in de verschillende volkeren, die paters, of missionarissen zwermde uit over heel de wereld, zoals nu de jehova's nu ook nog doen alles is goed om een "zieltje" te winnen, zelfs bedreigingen, Ik neem aan dat u in een streng katholiek gezin bent opgevoed, en dat u niet beter weet, maar wij leven nu in 2014, en die verhaaltjes van hemel en hel geloofd u toch zelf niet meer,
of zoals de moslims geloven nadat ze zich zelf opgeblazen hebben dat ze 72 maagden gaan krijgen in hun hemel,????
Moest u in een moslimland geboren zijn, dan was u nu een overtuigend moslim en als u in India moest geboren zijn dan was u misschien een six, u weet wel die mannen Mogen nooit, of nooit hun tulband afdoen, dat mag niet van hun god.
Ik heb er geen probleem mee dat u zo katholiek bent maar ik ben dat niet, ik heb geen geloof want geloof heeft altijd al voor veel miserie gezorgd, en als u in een hemel geloofd dan laat ik u in uw wijsheid, ik geloof dat er na dit leven niets meer is, er is trouwens nog nooit iemand terug gekomen ,hebt u al een dood lichaam gezien, dat is alleen nog een omhulsel, al de kennis, al het goede of al het kwade van die persoon is weg en alleen bij de nabestaande ,is er nog een herinnering, en die verdwijnt met de jaren.


:D :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.