Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

pottekezeep
Lid geworden op: 27 dec 2014, 02:36

31 mar 2015, 17:10

socrates schreef: Ik ben het er volkomen mee eens dat Stilte een echte vriend is. Was gisteren trouwens een thema in "Reyers Laat".
Toeval, ik lees je nu net na mij bovenstaande post geplaatst te hebben. Ik heb een link naar Reyers laat van gisteren geplaatst. :lol:
socrates schreef:... Maar veel stilte heb ik van U nog niet mogen horen sinds uw recente aankomst op dit forum. Heeft jouw vriend je dan toch verraden ?

Mijn vriend de stilte heeft mij helemaal niet verraden.
Ook de stilte kan spreken wanneer men wakker geschud is uit het vastgeroeste en geconditioneerde denken.
Allez, een allerlaatste quote nu en dan post ik niets meer, dan ga ik iets anders doen.

"'In jou zit, net zoals in ieder mens, een dimensie van bewustzijn die veel dieper is dan het denken. En die dimensie is de werkelijke essentie van wie je bent. We kunnen dat aanwezigheid noemen, bewustzijn van je omgeving, het ongeconditioneerde bewustzijn. Vroeger noemden ze het de Christus in je of de Boeddhanatuur.'"

Uittreksel van: Tolle, Eckhart. 'De stilte spreekt

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

31 mar 2015, 17:25

:roll: Spiritueel :!: :?:

Blijkbaar draaien niet enkel de nachtwinkels daar deels op - met de verkoop van geestverruimende dranken - maar in iedere supermarkt zijn er minstens twee of drie rekken, waar men zich kan bevoorraden om sneller "zen" te worden.
Eén met bier , één met wijn of wat daarvoor zou moeten doorgaan
en verder de sterkere drank met wat graden extra, om het leven weer draaglijker te maken.
In vino veritas
Maar...
als de drank is in de man,
is de wijsheid in kan


Op deze topic scheert men gratis en dat is inclusief de zeep... :wink:
Wat me met heimwee herinnert aan het nonnenschooltje, waar kindjes die een zondig woord hadden gebruikt de mond moesten spoelen met zeep(sop).
Mogelijk een variant op de werkwijze van de vroegere engeltjesmaaksters, die pas bij moeilijke gevallen de breipriem inschakelden.

Ik rol mijn matteken op om er straks op te slapen
en geef nu het woord aan de late en de nacht -ploeg. :?

sw
Gast

31 mar 2015, 17:28

Hou op met je onzin Vesselin, of ben je weeral dronken??

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

31 mar 2015, 17:43

Quote "Pottekzeep"

"Allez, een allerlaatste quote nu en dan post ik niets meer, dan ga ik iets anders doen. "

Geplaatst: Di 31 Maa 2015, 17:10 :roll:

WOW :roll:

Vol...houden, want onze zakken zijn intussen meer dan vol. :lol:

sw

pottekezeep
Lid geworden op: 27 dec 2014, 02:36

31 mar 2015, 18:06

*leah* schreef:Hou op met je onzin Vesselin, of ben je weeral dronken??
Niet ophouden leah, je bezorgt me de slappe lach met te denken dat ik Vesselin ben...
Zalig, 'k lig dubbel van 't lachen. :D :D :D
Doe zo voort.
Silver Wolf schreef:Quote "Pottekzeep"
"Allez, een allerlaatste quote nu en dan post ik niets meer, dan ga ik iets anders doen. "
...
Vol...houden, want onze zakken zijn intussen meer dan vol. :lol:
'k stond hardop te lachen onder den douche 10 min. geleden dankzij Leah en 't begon terug te waaien buiten, maar mijn zeep is wel op. :)
Dus 'k spring maar is op de fiets nu naar den Aldi.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

31 mar 2015, 18:27

POTTEKEZEEP , mag ik u vriendelijk vragen om ZELF een topic te openen om daar dan jullie ' gesprekken ' verder te zetten ?
Dit is hier echt niet de plaats om dat te doen , anders zal ik mij genoodzaakt voelen deze topic te sluiten , want het gaat mij hier wel echt om de eigenschappen van God de Schepper !
Hopelijk mag ik rekenen op de goedwilligheid van jullie allen , met vriendelijke groet .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

31 mar 2015, 18:47

*leah* schreef:Hou op met je onzin Vesselin, of ben je weeral dronken??
De lekkerste pottekes zeep komen van Thailand! 8)

Ik ben hier toevallig binnen gewaaid om de Engelse tekst van Talisman te vertalen zodat iedereen zou weten waarover dat ging... Verder niets.

Ik ben allang weer mijn sombere zelf... voor de volgende vier of vijf jaar, als ik dat nog mag beleven. Daarna word ik misschien nog wel eens uitgelaten euforisch en heb ik "mystieke" ervaringen... Nu kan ik daar alleen nog maar om grimlachen.

Mijn onderzoek, naar de oorzaken van de crisis, heeft mijn overtuiging: dat de mens een krankzinnig geworden aap is, die zichzelf gaat vernietigen, alleen maar doen toenemen.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
Gast

31 mar 2015, 21:00

Vesselin

Hoeveel deelpersoonlijkheden heb jij eigenlijk?
Nu is de sombere Vesselin maar in jou woont ook een brutale en onbeleefde pot zeep en hoe heette die vorige alias ook alweer??

Heb je er nog meer? Dit is werk voor een psychiater, laat je toch verzorgen eer dat het erger wordt.

Dit zeg ik niet om je te beledigen maar wel om hulp te bieden.

pottekezeep
Lid geworden op: 27 dec 2014, 02:36

31 mar 2015, 21:03

ebenhaezer schreef:... anders zal ik mij genoodzaakt voelen deze topic te sluiten , want het gaat mij hier wel echt om de eigenschappen van God de Schepper !
ebenhaezerke ge zwanst toch wel voorzekers?
Ik heb zo wat in elk van mijn posts een positieve verwijzing gedaan naar oftwel Jezus, Christus, de bijbel of het katholicisme in het algemeen. Ok, een keer heb ik het ook over de schaduw van het Christenendom gehad. Maar die mag men niet ontkennen hé, niet collectief niet individueel. Als gij u eigen schaduw ontkend gaat ge nooit heilig (lees heel) worden hoor.

Carl Gustav Jung zei het al lang geleden:
"Men wordt niet verlicht door zich allerlei beelden van licht voor te stellen, maar door zich bewust te worden van de eigen innerlijke duisternis.

De mens die in contact komt met zijn hogere Zelf ervaart dat alle dualisme, "ik" als eenling en eenzame toeschouwer tegenover de buitenwereld; mens tegenover kosmos; mens tegenover de godenwereld, wordt opgeheven.
De dualiteiten die wij ervaren en waar wij veelal door worden gekweld, zijn producten van het discursieve denken.

Dus wat wilt gij nu ebenhaezerke, wat verwacht gij van mij en de andere deelnemers aan dit topic, dat wij al de eigenschappen van God de Schepper en zijn werken gaan benoemen?
Maar we mogen alleen uw Schepper zijn goede scheppingen opnoemen zeker.
Let dan maar op, want datgene in onszelf wat we niet in ons bewustzijn laten doordringen, doemt in ons leven op als het noodlot.
Vesselin schreef: De lekkerste pottekes zeep komen van Thailand! 8)
:wink:
Vesselin schreef: Mijn onderzoek, naar de oorzaken van de crisis, heeft mijn overtuiging: dat de mens een krankzinnig geworden aap is, die zichzelf gaat vernietigen, alleen maar doen toenemen.

Voilà sé, we zitten weeral op dezelfde lijn hé. De mens als krankzinnig geworden aap, want die een intellect ontwikkeld heeft en in de ban van dat intellect is geraakt. Dien aap is geïdentificeerd geraakt met zijn verstand, met zijn denken. Hij wordt geleefd door zijn verstand, door zijn mentale en emotionele constructies vind hij de weg niet meer naar zijn ware natuur; hij is vervreemd geraakt van zijn wezen. Anders gezegd: hij heeft een bewustzijnsvernauwing ondergaan zoals eerder uitgelegd door mij. Hij is dus een verloren aap geworden (verwijzing naar het verloren zoon verhaal in de bijbel).

'k denk dat jij en ik spirituele broeders zijn Vesselin. 8)

@Ebenhaezerke: Wat denk je dat er op deze planeet gebeurt als het menselijk bewustzijn niet verandert? Nu al is het zo dat de meeste mensen alleen nog respijt kunnen vinden van het denken door tijdelijk terug te keren tot een bewustzijnsniveau beneden dat van het denken.
Iedereen doet dat ’s nachts tijdens de slaap. Maar het gebeurt ook tot op zekere hoogte door seks, alcohol en andere drugs die de overmatige activiteit van het verstand dempen.
Als de in enorme hoeveelheden geconsumeerde alcohol (@Silver Wolf: proost), kalmerende middelen, antidepressiva en de illegale drugs er niet waren, zou de waanzin van de menselijke geest zich op nog veel schrillere wijze manifesteren dan nu al het geval is.

Ik ben van mening dat als de mensen van hun verdovende middelen werden beroofd, een groot deel van de bevolking een gevaar zou worden voor zichzelf en voor anderen.
Door deze drugs blijf je natuurlijk gewoon in een toestand van gestoord functioneren vastzitten. De grootschalige toepassing ervan vertraagt alleen maar de ineenstorting van de oude structuren van het verstand en het doorbreken van het hogere bewustzijn. Terwijl individuele gebruikers verlichting kunnen vinden voor de dagelijkse marteling waarmee het verstand hen teistert, verhinderen die middelen dat ze voldoende bewuste aanwezigheid ontwikkelen om boven het denken uit te stijgen en zo een echte bevrijding te vinden.

Jaja, Ebenhaezer, 'k weet het, in uw optiek heeft God de Schepper de mens een vrije wil gegeven en wil hij de wil van god niet doen, vandaar al de ellende. Ook al heeft God zijn enige zoon gestuurd en die opdracht gegeven om te sterven aan een kruis voor ons welzijn. In mijn waarneming heeft zijn sterven voor ons niets uitgehaald (Volgens de Islam was het zelfs Jezus niet die stierf aan het kruis maar iemand in zijn plaats).
Wil. schreef: Wat is het alternatief voor het ik-zuchtige verstand? Tenslotte heeft het ons van de toestand van de bonobo gebracht tot waar we nu zijn. Wie meent dat we beter af waren naast de bonobo, moet maar eens een week teruggaan.
Terugvallen op een bewustzijnsniveau beneden het denken, het niveau van vóór het denken van onze verre voorouders en van de dieren en de planten, is voor ons geen optie. Er is geen weg terug. Als de mensheid als soort wil overleven, moeten we door naar het volgende stadium. Het bewustzijn evolueert overal in het heelal en neemt miljarden vormen aan. Dus ook als wij het niet redden, maakt dat op kosmische schaal niets uit. Geen enkele vooruitgang van het bewustzijn kan verloren gaan, het zou zich gewoon in een andere vorm manifesteren.

PS: sorry mensen, ik kon de aanbieding van zeep in den Aldi niet weerstaan daarstraks. Ik kan weer effe voort. :-)
Gast

31 mar 2015, 21:15

"spirituele broeders"????????????????

Jij pot zeep, bent volgens jouw profiel toch een vrouw!!!!!!!!!!!!

Mevrouw Ebenhaezer

Ik denk dat het best is om deze topic te sluiten, waarvoor deze nu wordt gebruikt dat kan toch nooit jouw bedoeling zijn geweest!

Open een andere waar je over je geloof kunt spreken en stel er je voorwaarden bij. (Goed bedoeld hoor).

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mar 2015, 21:21

Sluiten?? Dan gaan we het antwoord op de topicvraag nooit kennen! En Ebenhaezer zelf ook niet ... :!: Valt daarmee te leven?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pottekezeep
Lid geworden op: 27 dec 2014, 02:36

31 mar 2015, 21:28

*leah* schreef:Vesselin,
....
Dit zeg ik niet om je te beledigen maar wel om hulp te bieden.
Zeg mevrouw de hulpverleenster, wanneer ga je nu eigenlijk is een zinnige bijdrage aan dit topic doen?
Het gaat hier wel over de eigenschappen van God de Schepper hé!
Niet of ik en Vesselin één en dezelfde zijn of niet. Waar jij al lang van gelooft dat dit wel zo is.
En daar zit jij maar of-topic over door te zwammen.

Zet je Sherlock Holmes sub-persoonlijk is opzij en doe normaal, wat in deze context wil zeggen: praat over de eigenschappen van God de Schepper of start je eigen topic met als titel: "Vesselin en zijn subpersoonlijkheden" of zoiets. Dan kan je heel je story daar uit de doeken doen en stoor je niemand anders in serieuze gesprekken.
Laatst gewijzigd door pottekezeep op 31 mar 2015, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

31 mar 2015, 21:30

Tuurlijk Wil, om de eenvoudige reden dat er geen antwoord bestaat op de vraag die mevrouw Ebenhaezer stelde.

Ik ben het vaak oneens met Eb maar dat haar topic nu zo misbruikt wordt door iemand die dan A, dan B en wellicht ook nog C heet, dat vind ik niet fair.

Alcohol zal wel een rol spelen in één en ander maar dit is volgens mijn (bescheiden) mening er toch ver over.
Gast

31 mar 2015, 21:33

Laat het maar zo Vesselin, ik hoop dat de moderators hun werk zullen doen.

pottekezeep
Lid geworden op: 27 dec 2014, 02:36

31 mar 2015, 21:34

*leah* schreef:Tuurlijk Wil, om de eenvoudige reden dat er geen antwoord bestaat op de vraag die mevrouw Ebenhaezer stelde..
Op alles is een antwoord.
*leah* schreef: Ik ben het vaak oneens met Eb maar dat haar topic nu zo misbruikt wordt door iemand die dan A, dan B en wellicht ook nog C heet, dat vind ik niet fair.

Alcohol zal wel een rol spelen in één en ander maar dit is volgens mijn (bescheiden) mening er toch ver over.
Als er iemand is die dit topic misbruikt ben jij het wel!
Hou uw mond en ga deelnemen in een topic waar je iets zinnigs te zeggen hebt want hier lukt dat duidelijk niet.