Cd's branden

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

22 okt 2014, 10:12

hollygan
Je bedoelt de muziekfiles waarschijnlijk? Ja.
Die staan in geen enkele map ik haal die van de cd die in de cd speler steekt en waar van ik wil opnemen en dat zijn cda's.
Volgens mij is het niet hoe of van waar ik opneem.
Het feit is dat ik 9 cd's gebrand heb op die rode cd's en dat niet meer gaat op die zilveren cd's ik heb nochtans juist hetzelfde gedaan.
Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

22 okt 2014, 12:16

Beed schreef:hollygan.
Die staan in geen enkele map ik haal die van de cd die in de cd speler steekt en waar van ik wil opnemen en dat zijn cda's.
ja, dat dacht ik wel, en zoals ik in een vorig bericht al zei, dat is een zware fout
je kan geen audiocd branden met cda files als bron, wel een datacd en dan krijg je het probleem met losse cd spelers
dat je met deze werkwijze vroeger succes had en nu niet meer is ook onmogelijk, je vergist je, je zal vroeger een cd copy gemaakt hebben maar dat is een totaal andere werkwijze
om een audiocd te maken moet je eerst de broncd rippen naar wav of mp3 , (is vroeger ook al gezegd)
als je alle muzieknummers van de broncd ook op de nieuwe wil moet je niet de werkwijze "audiocd maken" gebruiken maar wel de werkwijze "cd kopieeren"

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

22 okt 2014, 12:45

Heb ik allemaal uitgetest, ik doe nog juist hetzelfde als met die 9 vorige cd's. Zal nog een ander prog proberen dat zet die liedjes in een map vanwaar ik ze dan in een brandprog kan branden.
Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

22 okt 2014, 14:00

Doe maar Beed
ik begrijp niet waarom je hier raad komt vragen als je alles toch beter weet en elke tip in de wind slaat
ik wens je veel succes
hollygan

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

22 okt 2014, 15:24

Hollygan , welke tip bedoel je?????????????Bedankt voor je laatste antwoord zo te zien ben je nogal vlug op je tenen getrapt.
Als ik je zeg dat ik juist hetzelfde gedaan heb als met de eerste cd's die dan wel afspeelde is dat zo ik ben nog niet seniel hoor.
Zal wel elders gaan raad vragen.
Salu en de kost
Een teleurgestelde sennetter
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner
Gast

22 okt 2014, 18:52

Beed, kunnen luisteren is ook een gave...

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

23 okt 2014, 20:07

Beed schreef:Hollygan , welke tip bedoel je?????????????Bedankt voor je laatste antwoord zo te zien ben je nogal vlug op je tenen getrapt.
Als ik je zeg dat ik juist hetzelfde gedaan heb als met de eerste cd's die dan wel afspeelde is dat zo ik ben nog niet seniel hoor.
Zal wel elders gaan raad vragen.
Salu en de kost
Een teleurgestelde sennetter
Beed, de tip is dat je geen cda bestanden van een CD zomaar kunt kopiëren, dat gaat niet, nu niet, vroeger niet, nooit. Omdat die bestanden gewoon niet bestaan. Wat je in de Verkenner ziet zijn artefacten van Windows die iets meent te herkennen.
Wat je vroeger gedaan hebt, daar hebben we het raden naar.
Hollygan heeft je gezegd wat wél werkt: de CD rippen en de rezulterende wav bestanden als audio CD branden.

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

24 okt 2014, 08:42

hviaene,

Op 19 oct om 20.19 schreef Hollygan :
je moet de cd rippen naar wav of mp3 en deze files gebruiken om een nieuwe audiocd te branden

Di 21 Okt 2014, 15:46 heb ik geantwoord :
Heb ook in windows media player die cd geript en dan deze gebrand . Maar in het brandprog staat Cd 1 en daar onder 2 liedjes ,daaronder Cd 2 en weer aan paar liedjes enz... als ik nu deze brand staan alleen de twee liedjes van Cd 1 erop en de rest staat er niet op.
Ik heb op 5 verschillende mogelijkheden een cd willen maken.
1. Via nero.Dus gewoon op audio cd maken geklikt en gebrand.
2. Via Record Now de tracks naar te brandvenster gesleept en gebrand
3. Via Nero een kopie gebrand.
4. Via Windows Media Player geript en gebrand.
5. Liedjes die in een map staan ( wav ) gebrand met Nero zoals Hollygan gevraagd heeft.
1-2-3-en 4 deze spelen alleen af op PC of laptop.
5.er staat alleen cd1 met een paar liedjes erop, dat is ook geen oplossing.

Dus zie ik niet in waarom Hollygan mij antwoorde dat ik elke tip in de wind sla of ben ik fout???
Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

24 okt 2014, 09:11

Hoe je bij dat rippen zoiets geflikt hebt, is nu natuurlijk niet meer te achterhalen, maar het is zeker niet wat rippen normaal doet.
Wat ik doe (juist getest op een Win7)
1. Maak voor elke CD die je ript een map aan in de Verkenner onder de biblioteek Muziek (misschien overbodig, maar ik wil zeker zijn).
2. Ga in de Windows Media Player naar "Ripinstellingen" en kies bij "Bestandsindeling" voor WAV en dan "Meer opties - naar deze locatie rippen" en kies daar voor de map die je hebt aangemaakt.
3. Rippen dan maar.
Het rezultaat zijn in die map de bestanden die moet kunnen gebruiken om een Audio CD te branden.

En dan maar van het begin af herhalen voor elke nieuwe CD.

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

24 okt 2014, 11:31

Heb je aanwijzingen gevolgd, map aangemaakt liedjes in wav gezet naar brandvenster gesleept en gebrand. Resultaat speelt alleen af op Pc en laptop.

Ga nog een laatste poging wagen op Nero met die liedjes in die map.
Heb ook al liedjes die op mijn P 4 stonden omgezet naar wav en gebrand met nero ; zelfde resultaat

Groetjes
Beed.
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner
Gast

24 okt 2014, 12:01

Beed, volg toch eens de aanwijzingen correct:Niemand heeft gezegd de wav bestanden op een CD te slepen. Volg de instructies van Nero en zoek de bestanden in de map met WAV op moment dat Nero daarom vraagt. En vergeet niet de sessie af te sluiten op 't einde. ANDERS KUNNEN ZE NIET AFGESPEELD WORDEN OP EEN CD SPELER.

Een woordje uitleg: alle schijven gebruiken een index-root, waar de adressen van de verschillende bestanden staan. Als die adressen niet bestaan, vindt jouw speler de liedjes niet!

Ik heb sterk de indruk dat jouw computer moet doen wat jij denkt. Het is beter te weten wat jouw computer doet.
8O

NB wat is een P4? Wat is 'iets op Nero doen'?
Probeer eens de correcte termen te gebruiken!

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

24 okt 2014, 13:28

Hallo Bol98
P4 is mijn Pentium 4 met Windows Xp erop en Nero.
Ik heb die map met wav erop naar mijn Pentium 4 gebracht via een stick.
Daarna Nero geopend op audio cd maken geklikt er ging een venster open met daarop de knop toevoegen. Ben dan naar die map met wav gegaan en de liedjes die daar stonden aangeklikt en op toevoegen geklikt ,lege cd ingestoken en op branden geklikt. Sessie afsluiten nooit gedaan weet zelf niet hoe dat moet naar het schijnt is dat alleen voor CD - Rw heb ik hier ergens gelezen.
Nu in Windows Media Player staat na het rippen de tracks in het linker venster dan moet je deze toch naar het rechter venster slepen om te branden of ben ik weer fout???
Heb nog eens een originele cd met mp3 erop getest in die cd speler geen probleem daarna gebrand in Nero wel probleem.
Ik geef het op aan iedereen bedankt om zoveel geduld te hebben.
Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner
Gast

24 okt 2014, 15:58

Een RW moet gefinaliseerd worden als je er niks meer wenst aan te wijzigen.

Een CD-R moet alijd gefinaliseerd worden om te kunnen afspelen op een CD speler.

Eens zoeken in Nero naaar de knop 'finaliseren', en daarop klikken als alle gewenste nummers overgebracht zijn.

!!! Je kiest toch niet voor een 'multisessie'? Want dan finaliseert ie niet.!!!

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

25 okt 2014, 16:40

Bol 98, ik weet zelfs niet hoe je dat moet doen en kan dat nergens vinden in Nero .Het is wel een oud prog van 1998 geloof ik en het is Nero 6 volgens mij.Ik heb in het verleden al meer dan 50 cd's gebrand voor vrienden en kennissen met dat prog.Er staat zelfs een ander zeer eenvoudig prog op nl: Record Now en daar gaat het ook niet mee.Heb die cd speler eens getest op wat hij wel speelt Mp3 gaat goed ,heb dan die cd in Windows Media Player gebrand in mp3 maar die speelt ook niet af ,de eigenschappen van die cd die ik wil branden is dus mp3, na het branden kijk ik naar de eigenschappen van de gebrande cd en daar staat dan cda. Als dat de werkelijke eigenschappen wel zijn???Bestaat er een gratis prog om cd's te branden waar je deze na het branden of ervoor kunt finaliseren??? Hoe moet je in Windows Media Player dat die cd finaliseren???
Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner
Gast

25 okt 2014, 17:52

Nero:
1. je mag zeker niet kiezen voor "multisessie"
2. Mer cdRW moet je altijd manueel finaliseren
3. Mogelijk finaliseert Nero vanzelf met een CDR (ik gebruik dit progamma nooit)
4. Enkel moderne spelers spelen mp3 af.
5. CDA bestanden zijn geen audiobestanden. Dat is gewoon een index van windows die verwijst naar de MP3. Vermoedelijk heb je nog niet gebrand, maar alleen de intentie tot...

Misschien moet je toch eens de Nero updaten, of gewoon Windows gebruiken. Het programma opent normaal vanzelf als je een lege cd plaatst in de writer. Dan gewoon de aanwijzingen volgen..[/u]