Cd's branden

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

25 okt 2014, 18:13

Hallo Bol98 ik ga eens een andere brander downloadden nl : cdburnerxp en deze eens op mijn Pentium met XP zetten en testen.Heb op google volgende gegevens gevonden
Als je nero gebruikt heel eenvoudig
Kies nieuwe cd
Selecteer audio-cd
Sleep de mp3 bestanden die je op de cd wil zetten in het juiste vak
Branden maar
Je zult zien dat nero de mp3's gelijk omzet naar cda bestanden.

Zou het kunnen dat die cd speler geen cda's afspeelt?
De meeste CD brander software programma's (zoals CDBurnerXP) zijn in staat om automatisch te finaliseren van een CD direct nadat u de bestanden hebt gebrand.
Laat nog wel iets weten maar dat zal pas maandag zijn.Ga ook windows eens gebruiken.
Nog een prettige zondag en vergeet het winteruur niet hé.
Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner
Gast

25 okt 2014, 22:50

@Beed: ik kan branden hoor, CD,DVD,BR... :wink:

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

26 okt 2014, 08:56

Beed schreef:Hallo Bol98 ik ga eens een andere brander downloadden nl : cdburnerxp en deze eens op mijn Pentium met XP zetten en testen.Heb op google volgende gegevens gevonden
Als je nero gebruikt heel eenvoudig
Kies nieuwe cd
Selecteer audio-cd
Sleep de mp3 bestanden die je op de cd wil zetten in het juiste vak
Branden maar
Je zult zien dat nero de mp3's gelijk omzet naar cda bestanden.

Zou het kunnen dat die cd speler geen cda's afspeelt?
De meeste CD brander software programma's (zoals CDBurnerXP) zijn in staat om automatisch te finaliseren van een CD direct nadat u de bestanden hebt gebrand.
Laat nog wel iets weten maar dat zal pas maandag zijn.Ga ook windows eens gebruiken.
Nog een prettige zondag en vergeet het winteruur niet hé.
Groetjes
Beed
Nee, zo werkt het niet:
als je .wav bestanden wil branden, dan moet je branden als "Audio CD", dat geeft je dan een klassieke CD die je overal moet kunnen afspelen.
als je .mp3 bestanden wil branden, dan moet je een "Data CD" branden (als je mp3 bestanden opgeeft aan een "Audio CD", dan maakt die er terug -wav bestanden van die jij ziet als cda's). Maar oudere CD spelers kunnen geen .mp3 CD's aan, en misschien zijn er nog dergelijke te koop.

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

26 okt 2014, 10:15

Heb via windows een lege cd ingestoken en de aanwijzingen gevolgd gekozen voor wav en gebrand . Resultaat NO DISC zegt de speler.
In nero na het branden stond er een klein venster met de tekst als u nu op sluiten klikt kun je geen tracks meer bijvoegen. Dus denkt ik dat nero automatisch die cd finaliseert. Nu heb ik ergens op een forum gelezen van iemand die dezelfde problemen had als ik , na lang zoeken andere cd's gekocht maar geen TDK's en het probleem was opgelost. Wat er van waar is weet ik niet.
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

26 okt 2014, 17:37

Beed schreef:In nero na het branden stond er een klein venster met de tekst als u nu op sluiten klikt kun je geen tracks meer bijvoegen.

op een cdr kan je nooit iets toevoegen, dit doet mij vermoeden dat er, niettegenstaande je ontkennen toch een cdrw in je cdschrijver zat, vandaar die melding
Nu heb ik ergens op een forum gelezen van iemand die dezelfde problemen had als ik , na lang zoeken andere cd's gekocht maar geen TDK's en het probleem was opgelost..
dat is perfect mogelijk, als die persoon zijn probleem werd veroorzaakt door het gebruik van cdrw dan zal hetzelfde of een ander merk, maar dan wel cdr de oplossing zijn

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

27 okt 2014, 12:45

Daar heb je gelijk in , ik heb al zoveel mogelijkheden geprobeerd dat ik het bos niet meer zie . Heb daarjuist die CdBurner Xp geïnstalleerd en een cd gebrand zelfde resultaat NO DISC. Dat zijn nu al 4 verschillende brandprog die ik geprobeerd heb , het zou moeten lukken dat ik het telkens fout doe hé.
Ik ga de pijp aan Maarten geven en er mee stoppen.
Bedankt aan alle personen die hier geantwoord hebben.
Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

28 okt 2014, 14:48

Ben eens naar de winkel geweest en dat eens uitgelegd . Antwoord dat kan een slechte serie geweest zijn hebt ge uw factuur nog? Neen . Dan geen nieuwe cd's.

Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

29 okt 2014, 16:13

je blijft die schuld aan de ceedees geven hé, hebt je dan geen enkele vriend of kennis die je een cdr kan lenen of schenken?, om eens te testen

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

30 okt 2014, 15:30

Was ik ook van plan ik zou naar mijn schoonbroer gaan maar hij was te ziek om bezoek te ontvangen. Laat wel iets weten als ik andere cd's heb om te branden.
Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

05 nov 2014, 12:53

Hallo iedereen heb eindelijk tijd gehad om die cd's ergens anders te testen. Ben naar een familielid geweest en daar die cd's getest die bij mij niet afspelen. Bij hem spelen ze wel af op zijn toren en op een cd speler. Dan een TDK cd en een Philips cd van mij gebrand met Windows media player op zijn laptop resultaat : geen van beiden spelen af op mijn cd speler en toren maar wel op zijn toren en zijn cd speler. Maar als ik een gekochte cd test speelt die wel af op alle drie de cd spelers twee losse cd spelers en op de vaste toren bij mij thuis. De cd's die ik vroeger gebrand heb spelen dan overal af zelfs vroeger in de auto . Heb eens een kuis cd geprobeerd zonder resultaat. Ik kan nu wel aannemen dat een van die cd spelers defect is maar toch niet alle drie
Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

06 nov 2014, 11:53

Tja, je spelers hoeven daarom niet defekt te zijn, maar het zou kunnen dat ze het formaat dat jij brandt, niet aankunnen.
Dat kan zowel het type schijf zijn (-R of +R) als het muziekformaat zelf. Raadpleeg de handleiding van je spelers hierover.
Jammer genoeg zegt zelfs dat nog niet alles: ik heb het meegemaakt (dan wel met DVD's) dat -R toch niet volledig afspeelde op spelers die het volgens het boekje hadden moeten doen. Enige oplossing was op de PC de DVD-R stomweg kopiëren naar DVD+R.

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

06 nov 2014, 13:32

Beed schreef:....... Ik kan nu wel aannemen dat een van die cd spelers defect is maar toch niet alle drie .................
steek een winkelgekochte audio cd (geen eigen makelij) in de cd spelers
spelen ze de cd dan zijn ze niet defect
selectief defect voor zelfgebrande cd's bestaat niet hoor

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

06 nov 2014, 16:55

hollygan een gekochte cd speelt af op alle cd spelers.Dus die zijn niet defect.

hviaene, heb gisteren van een gekochte cd eens liedjes gebrand en die spelen wel af op mijn toren maar niet op de twee cd spelers. Zou daar de fout kunnen liggen? Heb liedjes gebrand op cd-r van TDK en van Philips.
Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

07 nov 2014, 08:40

Beed schreef:hollygan een gekochte cd speelt af op alle cd spelers.Dus die zijn niet defect.

hviaene, heb gisteren van een gekochte cd eens liedjes gebrand en die spelen wel af op mijn toren maar niet op de twee cd spelers. Zou daar de fout kunnen liggen? Heb liedjes gebrand op cd-r van TDK en van Philips.
Groetjes
Beed
Het zou kunnen, maar ik heb in gans je diskussie nog nooit een deftige uitleg gevonden hoe je dat doet. Het gaat me er dan in de eerste plaats over welk soort muziekbestand je nu op de CD wil branden en welke optie je in je branderprogramma neemt. En of welke formaten je spelers nu al of niet ondersteunen, want daar heb je ook niet op geantwoord.

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

07 nov 2014, 10:09

De drie cd spelers zijn:
Philips jaar 1995 geen informatie over formaten gevonden
Kenwood in toren jaar 1990 geen informatie over formaten gevonden
AudioSonic jaar 2000 geen informatie over formaten gevonden
Na testen spelen alleen wav af .Dus brand ik alleen maar wav.

Voor Nero Nero geopend op audio cd maken geklikt er ging een venster open met daarop de knop toevoegen. Ben dan naar die map met wav gegaan en de liedjes die daar stonden aangeklikt en op toevoegen geklikt ,lege cd ingestoken en op branden geklikt

In een ander prog nl. Record Now naar de cd gegaan die ik wilde branden de liedjes in de rechter kolom gezet nieuwe cd ingestoken en op branden geklikt

Heb eerst een map aangemaakt in de verkenner onder muziek zoals hviaene zei.
Heb in Windows Media Player voor wav gekozen.
Deze liedjes geript en daarna gebrand.

In cdBurnerXp

Afbeelding Op audioschijf geklikt[
Afbeelding Naar map met wav gegaan
Afbeelding Liedjes toegevoegd aan brandvenster
Afbeelding lege cd ingestoken en op branden geklikt
Afbeelding
Hopelijk heb ik het nu goed uitgelegd???
Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner