Dreamweaver 8 kleine afbeelding click groter

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

09 nov 2014, 11:34

Wil in een pagina met tekst ook enkele foto's invoegen, en als men erop klikt er een grotere afbeelding wordt getoond.
Heb al gegoogled, en ook op dit forum gezocht. Heb wel wat gevonden, voor mij zo ingewikkeld, maar ik hoop dat ik dat met Dreamweaver kan doen, liefst op een zo eenvoudig mogelijke manier.
Ik heb in het Dreamweaver 8 handboek gezocht, maar blijkbaar gebruik ik niet de juiste benaming. Wel roll-over, maar dat is uiteraard niet wat ik zoek.
Heb ook gekeken naar "popup" maar vind enkel "message", en daar kan ik blijkbaar enkel tekst gebruiken; en in de lijst van de behaviors vind ik ook niet wat ik zoek.

Help aub.
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

09 nov 2014, 15:41

Coderunner, Ik heb nog verder gezocht op Seniorennet en kom interessants tegen, maar de links lijken niet meer te werken, en "uitleg en voorbeelden vind je bv op Popups" lijkt me interessant:

* Afbeelding vergroten
Nog een andere voorbeeld is d.m.v. een popup.
Uitleg en voorbeelden vind je bv. op Popups

* http://webhulp.t35.com/popups/

*Op dit forum gezocht naar een script om foto's (screenshots) te tonen op mijn website en ben op jouw site terechtgekomen.
http://webhulp.t35.com/popups/
Hier heb ik gekozen voor item 8 - pop-up met fotoalbum en alles toegepast. Prima uitleg trouwens!

Kan ik die informatie ergens anders vinden aub.
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

09 nov 2014, 15:55

Beste Saradee,

Inderdaad kan ik je een werkende link naar de website doorsturen met identiek dezelfde inhoud zijnde
>> webhulp <<.
(De vorige server heeft zijn activiteiten stopgezet).

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

09 nov 2014, 19:44

Bedankt Coderunner,
Ik zal morgen zeker raadplegen en laat je nog het resultaat weten, hopelijk goed nieuws !
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

10 nov 2014, 17:57

Beste Saradee,

Okay, ik hoor het dan wel :wink:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

10 nov 2014, 18:55

Coderunner,
Had gehoopt het vandaag te doen, maar heb problemen gehad met Dreamweaver. Is nu opgelost en begin hopelijk morgen aan de miniaturen.
Zal voor mij nog spannend worden !!
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

11 nov 2014, 09:40

Coderunner,
Hewel, zojuist door uw lijstje gegaan. Op het einde zijn er voor gebruik met CSS, die eenvoudiger lijkt, maar ik heb op mijn site met een basic pagina gewerkt, die ik vroeger al had aangemaakt in Dreamweaver 8. Dus heb gekozen voor nr. 3 omdat die met minder aanpassingen lijkt (hoop ik toch!).
a) Begin met stap 1, download en openen en krijg dan message "Kan de uitgever van dit program niet bevestigen", tot daar, maar bij openen gebeurd er niets, alles stil. Doe ik iets verkeerd ?

b) voeg ik dat volledige bestand in mijn dreamweaver pagina, mits de wijzigen zoals door u aangeduid, of kopieer ik in en doe de aanpassingen in de dreamweaver pagina? of anders ?

c) ik lees dat ik de foto's moet nummeren; ze zijn hier en daar in de tekst geplaatst, dus dat wil zeggen dat ik best eerst de pagina volledig afwerk zodat ik de juiste volgorde heb om te vermijden dat ik nadien alles moet hernummeren als ik er enkele wil tussenvoegen ?

Jaren geleden heb ik cursus dreamweaver gevolgd met een deel htlm, maar dat zit nu diep weggeborgen in mijn geheugen. Sorry !

Als dit me al lukt, ga ik zeker alles doorkijken op die wephulp site.

Bedankt voor je hulp.
Sara :?
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 nov 2014, 14:03

Beste Saradee,
Saradee schreef:a) Begin met stap 1, download en openen en krijg dan message "Kan de uitgever van dit program niet bevestigen", tot daar, maar bij openen gebeurd er niets, alles stil. Doe ik iets verkeerd ?
Heb je wel een programma bv. WinRAR om de bestanden uit te pakken?
Saradee schreef:b) voeg ik dat volledige bestand in mijn dreamweaver pagina, mits de wijzigen zoals door u aangeduid, of kopieer ik in en doe de aanpassingen in de dreamweaver pagina? of anders ?
Dit alles gebeurt wel in het scherm (bron)code en niet in Design mode.
Saradee schreef:c) ik lees dat ik de foto's moet nummeren; ze zijn hier en daar in de tekst geplaatst, dus dat wil zeggen dat ik best eerst de pagina volledig afwerk zodat ik de juiste volgorde heb om te vermijden dat ik nadien alles moet hernummeren als ik er enkele wil tussenvoegen ?
Juist.

Heb je al een afgewerkt geheel zodat ik hetgeen je gemaakt heb kan bekijken bv. pagina die online staat waar de code al in verwerkt is?
Wil je de link hier niet plaatsen dan kan je me steeds een Privé Berichtje sturen.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

11 nov 2014, 15:21

Coderunner,

Hartelijk dank voor het snelle antwoord.

a) Neen, ik heb geen uitpak meer; had winzip als trial maar die is verlopen. Dus zal ik die WINRAR bekijken.

b) Begrepen. En nu nog lukken !

c) OK. Had tijdens mijn zoektochten gelezen dat ik 2 per foto moest maken, een kleine en een grote versie. Heb ik gedaan.

Heb wel geen pagina waarin de pop-up gegevens verwerkt zijn, maar hier is een link van hoe de pagina er nu uitziet,met een deel van de foto's:
http://users.telenet.be/merrytheschristmascollection/

Het is ook mijn bedoeling om in de teksten een link te maken naar gallerie(s) met meer foto's. Het zijn er veel te veel om in de pagina te verwerken.

En nu op weg naar eerste stap, op zoek naar de WINRAR.
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

11 nov 2014, 15:48

Coderunner, HELP !

WinRar gedownload, maar wanneer ik het bestand "JScript-scriptbestand" wil openen komt er een message "fout Syntaxfout - code 800 A 0EA - Bron Compilatiefout Microsoft JScript".

Wat heb ik nu weer aangevangen ?!
Sara :oops:
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 nov 2014, 15:49

Saradee schreef:En nu op weg naar eerste stap, op zoek naar de WINRAR.
I.p.v. WinRAR gebruik je best het gratis programma >> 7zip <<.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 nov 2014, 16:11

Beste Saradee
Saradee schreef:WinRar gedownload, maar wanneer ik het bestand "JScript-scriptbestand" wil openen komt er een message "fout Syntaxfout - code 800 A 0EA - Bron Compilatiefout Microsoft JScript".

Wat heb ik nu weer aangevangen ?!
Met WinRAR kan je alleen gecompresseerde (samengedrukte) bestanden uitpakken!
Je download het bestand naar je harde schijf en pakt gewoon het rar bestand popup_mouseover_adjusted.rar uit naar een zelfgekozen map en daar zie je dan alle benodigde bestanden in staan zijnde:
-map images
-map Javascripts (met de nodige javascripts in)
-bestand test.html

*.js betanden moet je niet uitpakken dat zijn javascripts en deze moet je gewoon zoals ze zijn gebruiken. Je laadt deze zo op naar de server.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

11 nov 2014, 17:23

Coderunner,

Ik was met de verkeerde weg ingeslagen.

Heb nu de scripts ingevoegd en wil nu de benamingen van de foto's invullen. Moet ik daar de benaming van de kleine versie (thumbnail) die nu op de site staan invullen ?

Verderdoor heb ik gezien dat ik de thumbnail en de grote versie moet invullen in een andere plaats, body-body.

Was nu aan het denken dat ik uiteraard de grote versies foto's ook moet uploaden ? Moet die op een specifieke plaats ?

Of ben ik weer de mist in ?
Sorry !
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 nov 2014, 19:18

Beste Saradee,

Je hoeft helemaal geen thumbnails aan te maken, gebruik gewoon de benaming van de gewone foto's als thumbnail.
(Plaats anders je aangemaakte pagina online met alle javascripts op hun plaats op de server. Dan kan ik het nakijken)

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

12 nov 2014, 10:27

Coderunner,

Ik heb in een testpagina de codes ingevoegd, en aangespast. Behalve "style type ..." omdat ik niet goed weet waar het moet en wat het doet; ben ook in bron code gaan kijken van uw popup voorbeeld 3, maar niet gevonden.

Ik heb alleen voor de 3 eerste foto's het volledig gedaan.
Maar de foto's openen alle drie in hetzelfde formaat in de plaats van een groter, dat nodig is voor de krantenartikels en sommige foto's.
Ook krijg ik geen mouse-over met tekst, enkel met de click werkt.

Hier de link naar de testpagina http://users.telenet.be/merrytheschrist ... /Test.html
(is dezelfde zoals de originele), wel krijg ik telkens bij het openen op IE de melding "De pagina op user.telenet.be meldt het volgende: A lycense is required ....." en wanneer ik op OK click komt de pagina tevoorschijn. Maar als dat bij definitieve posting op IE ook telkens gebeurd is dat niet goed.

Alvast bedankt.
De dankbare beginner, Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM