diashow branden voor sony dvd recorder

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

pitke
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:09
Locatie: Schelle

20 nov 2014, 13:44

Ik heb een dvd recorder rdr-hx650 en heb al verschillende cd's en dvd naar de bal gedaan met het branden van een slideshow. Deze was in mpg4 maar heb ik geconverteerd naar divx, (volgens de handleiding kan hij dat afspelen).
Nu heb ik dat op dvd gebrand 1,34GB maar mijn dvd speler kan het niet afspelen, kan iemand mij helpen met dit probleem? :)

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

21 nov 2014, 08:43

DVD-R of DVD+R of DVD-RW ????

pitke
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:09
Locatie: Schelle

21 nov 2014, 19:11

Dvd+r en de cd-r

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

22 nov 2014, 09:10

pitke schreef:Dvd+r en de cd-r
Het zou een grote uitzondering zijn, als je DVD-speler geen DVD+R aankon. Mag ik veronderstellen dat je al meer geluk gehad hebt met andere dingen (filmpjes ....) op hetzelfde merk van DVD's en dezelfde DVD-speler?

pitke
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:09
Locatie: Schelle

28 dec 2014, 16:18

Ik heb nog altijd een probleem waar ik al verscheidene dvd schijfjes stuk gemaakt heb.
Ik maak een slideshow van foto's en converteer die naar divx (avi) want mijn recorder sony rdr-hx650 kan alleen maar divx videobestanden, mp3 audiotracks en jpeg beeldbestanden afspelen. Nu heb ik alleen foto's (jpeg) en overgangen opstaan en toch krijg ik altijd op de dvd recorder can't play, ik word er gewoon gek van. Weet iemand hier raad mee? Ik begrijp het niet meer

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

29 dec 2014, 09:28

"Ik maak een slideshow van foto's ......"
Je maakt die dus in Powerpoint en konverteert dan??? Probeer dan eens Windows Moviemaker en maak daarmee eens een echte video DVD. Dat moet je recorder wel kunnen afspelen.
"Nu heb ik alleen foto's (jpeg) en overgangen opstaan ......" Dat had foto's waren of wat anders maakt geen enkle verschil meer uit. Je hebt een soort avi bestand (alle jpeg formattering is daarmee verdwenen) en daar veslikt je recorder zich in. heb je al eens nagekeken welke versie van DivX je op je computer hebt staan, en welke versie je recorder aankan?

pitke
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:09
Locatie: Schelle

29 dec 2014, 11:56

Ik heb de diashow al in moviemaker eens gemaakt maar de uitkomst is dan in wmv, dan geconverteerd naar divx (avi) maar dat ging ook niet. Ik ben daar echt een leek in, dus zend ik hierbij het boekje van de dvd recorder, het staat op blz 9,10 en 11. Ik werk wel met windows 8.1. Alvast bedankt voor uw hulp.



[/url]http://pdf.crse.com/manuals/3100905431.pdf

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

30 dec 2014, 09:02

pitke schreef:Ik heb de diashow al in moviemaker eens gemaakt maar de uitkomst is dan in wmv, dan geconverteerd naar divx (avi) maar dat ging ook niet. Ik ben daar echt een leek in, dus zend ik hierbij het boekje van de dvd recorder, het staat op blz 9,10 en 11. Ik werk wel met windows 8.1. Alvast bedankt voor uw hulp.



[/url]http://pdf.crse.com/manuals/3100905431.pdf
Eén zaak tegelijk:
1. Op welke snelheid heb je je DVD's gebrand? Als je niets hebt aangeduid, wordt dat meestal de max. snelheid en dat loopt nogal eens verkeerd af. Ik ga nooit hoger dan 4 X.
2. Je moet in MovieMaker niet de optie nemen om een bestand aan te maken (publiceren), maar een DVD. Zodanig dat die een echte Video DVD aanmaakt.
3. Ik zie bij de lijst van DVD's e.d. staan "als per 2007". DivX is in die tussentijd geëvolueerd, ik zou er dus niet van opkijken dat moderne DivX bestanden op je recorder niet afspelen.

pitke
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:09
Locatie: Schelle

30 dec 2014, 11:51

Bedankt voor je uitleg, de snelheid van het branden weet ik niet, weeral iets bijgeleerd . Nu heb ik een paar foto's in moviemaker gezet maar ik vind dat opslaan dvd niet, er staat van alles op om op te slaan maar het woord dvd niet (dat had ik ook al gelezen op de handleiding van wmm maar bij mij staat het er niet bij, raar, is dat een oudere wmm dat ik gedownload heb van het internet?
En wat betreft de dvd speler, ga ik een nieuwe kopen want de technologie staat niet stil. Ik heb juist gaan proberen bij mijn ouders en daar lukt het wel, die hebben wel een recentere dvd speler.

Groetjes

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

31 dec 2014, 09:14

pitke schreef:Bedankt voor je uitleg, de snelheid van het branden weet ik niet, weeral iets bijgeleerd . Nu heb ik een paar foto's in moviemaker gezet maar ik vind dat opslaan dvd niet, er staat van alles op om op te slaan maar het woord dvd niet (dat had ik ook al gelezen op de handleiding van wmm maar bij mij staat het er niet bij, raar, is dat een oudere wmm dat ik gedownload heb van het internet?
En wat betreft de dvd speler, ga ik een nieuwe kopen want de technologie staat niet stil. Ik heb juist gaan proberen bij mijn ouders en daar lukt het wel, die hebben wel een recentere dvd speler.

Groetjes
Ik geloof dat een DVD maken ergens onder de hoofding "Publiceren" zit, niet onder Bewaren. Druk eens op de Help menu en lees daar eens wat er staat over het aanmaken van een DVD, je kunt er veel vinden en leren.
En tja, als het bij je ouders wel werkt, dan heb je pech natuurlijk. Je hebt dan eens een toestel dat vele jaren meegaat ..... en de nieuwe technische snufjes maken het dan deels onbruikbaar.

pitke
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:09
Locatie: Schelle

24 jan 2015, 11:32

Dit probleem is al opgelost, bedankt iedereen voor de hulp. Nog een probleempje: ik heb mijn slideshow in movie maker gemaakt mpeg4, nu geeft de dvdspeler (ouders) samsung dvd-c550 error aan, normaal pakt die mpeg 4 aan, zou dat iets te maken hebben dat ik met windows 8.1 werk, wie kan mij hier mee helpen?

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

25 jan 2015, 10:31

pitke schreef:Dit probleem is al opgelost, bedankt iedereen voor de hulp. Nog een probleempje: ik heb mijn slideshow in movie maker gemaakt mpeg4, nu geeft de dvdspeler (ouders) samsung dvd-c550 error aan, normaal pakt die mpeg 4 aan, zou dat iets te maken hebben dat ik met windows 8.1 werk, wie kan mij hier mee helpen?
En die DVD werkt wel op een andere dvd-speler?

pitke
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:09
Locatie: Schelle

09 feb 2015, 17:54

Probleem is opgelost, bedankt voor jullie steun!

marieke72
Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00

09 feb 2015, 22:17

Pitke ,
kan je ook vertellen hoe het is opgelost dan kunnen mensen met dergelijk probleem er ook iets mee doen. :)
Marieke
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram