* * * * * W O 1 * * * * *

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

08 feb 2017, 18:27

Afbeelding
Omstreeks 1914,Toegangspoort Liebig, Antwerpen.

Wellicht zag Liebig zich tijdens WO 1 verplicht om op vrouwelijke arbeidskrachten over te schakelen.
.
LIEBIG , OXO , CORNED BEEF van FRAY-BENTOS enz...
Afbeelding
Showing a Soldier writing home and featuring 2 extracts from letters mentioning how good the OXO was.
Afbeelding
Afbeelding
[/img]http://forumimages.seniorennet.be/lehci ... 28.png[img]
Afbeelding
De populariteit van Fray Bentos blijkt ondermeer ook uit het feit dat de Tommys tijdens WO 1 vaak zeiden 'Fray Bentos ' als ze iets '' OK ''vonden.

De Britten noemden ook één van de eerste gevechtstanks Fray Bentos, maar dat was dan weer eerder omdat de soldaten er als corned beef in een blikje inzaten, niet omdat die tank zo'n technologisch « OK » wonder bleek

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

08 feb 2017, 18:36

Afbeelding
Afbeelding
Due to some sort of lack in rubber Germany used tyres of springs in the bicycle.

Due to the World War 1 , there wasn’t any rubber available later.

But the Germans really loved to ride bicycle and for the same reason the manufacturing of bicycle tyres were done using springs, around the whole rim there were attached a lot of springs which allowed the bicycles riders to ride on dirty and bumpy roads.

However, such tyres are surely weird.
Afbeelding
8 september 1914

De burgemeester, F. Portmans, maakt op bevel van de Duitse militaire overheid bekend dat de gendarmerie in Hasselt mogelijk afgebrand zal worden, als wraak voor de gebeurtenissen in Heppen op 4 september.
Hij herinnert aan het verbod op samenscholingen van meer dan drie
personen, aan het verbod om op de vlucht te slaan voor Duitse troepen, en maant aan tot kalmte.
Belgische vluchtelingen (voor Ambi)
http://www.paris-normandie.fr/detail_ar ... on-1139236

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

13 feb 2017, 18:05

Afbeelding

worm
Lid geworden op: 02 jan 2008, 07:20

26 feb 2017, 08:20

AfbeeldingAfbeelding
Zomaar

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

19 apr 2017, 11:20

LUC7515 schreef:Volgens het wetenschappelijke tijdschrift Nature is de online-encyclopedie Wikipedia vrijwel even betrouwbaar als de Encyclopædia Britannica. Het tijdschrift vergeleek de door vrijwilligers onderhouden site met het gezaghebbende standaardwerk door middel van peer review, dezelfde procedure die het blad ook gebruikt om wetenschappelijke publicaties te controleren.
En waarover ging dat artikel uit 2005 in The Guardian? Een vergelijkende studie tussen de EP en Wikipedia over onderwerpen uit de puur wetenschappelijke wereld van geneeskunde (oncologie, farmacologie, psychiatrie, patholgie etc.) het besluit over dat vakgebied was: "scientific articles came close to the level of accuracy in Encyclopædia Britannica and had a similar rate of "serious errors".
En over West Point zijn er inlogproblemen, er is een andere inlogprocedure die moet gedaan worden. Denkelijk voor de veiligheid. Maar met de nieuwe mogelijkheid is er geen probleem. Instructies volgen, indien je natuurlijk meer over West Point wenst te weten.
Voor de elfendertigste keer: toon mij dan eens waar ik jouw bevindingen op de WP-site kan vinden dat de Belgische legerleiding incompetent was tijdens WOI en dat ze tot dat besluit al tijdens dat conflict waren gekomen?
Nu je toch bezig bent is het allicht een kleine moeite mij een artikel te tonen over een gastcollege van prof Luc De Vos op West Point?
Dus alles over DE GROTE OORLOG is volledig en betrouwbaar. In feite ….de not-believers zijn er aan voor de moeite.
Woeha! Jouw bronnen als 't Pallieterke, Clint.be, een anonieme blogger met een afzichtelijke website, de scriptie van een studentin over oorlogsmeters en die nu voor de NMBS werkt e.v.a. zijn dus volkomen betrouwbare historische studies?
Tot slot zal ik zelf eens naar de wiki refereren:
https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia ... _Wikipedia

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

19 apr 2017, 21:40

LUC7515 schreef:Historicus is Prof. Em. Luc De Vos, zeker voor West Point, is zijn benadering van historische feiten optimaal. Wat maar normaal is voor een professor die moeiteloos toegang heeft tot vele bronnen. Wat me al die jaren opgevallen is, is zijn onvoorwaardelijk geloof in de U.S. defensiedoctrine. Citaat op de website, voor zij die willen inloggen. Heeft reeds meermaals gesproken op CNN en andere grote T.V stations. (Kan je nagaan in de topic)
Net als mijn antwoord daarop. Waar vind ik dat citaat op de website?
Wie komt in aanmerking voor een uitnodiging op West POINT.
Professionele sprekers die naam hebben gemaakt op hun vakgebied. Ze hebben vaak meerdere boeken gepubliceerd die goed verkopen en regelmatig geciteerd worden.
Ik ga het, met de moed der wanhoop, nog eens proberen:
"Voor de elfendertigste keer: toon mij dan eens waar ik jouw bevindingen op de WP-site kan vinden dat de Belgische legerleiding incompetent was tijdens WOI en dat ze tot dat besluit al tijdens dat conflict waren gekomen?
Nu je toch bezig bent is het allicht een kleine moeite mij een artikel te tonen over een gastcollege van prof Luc De Vos op West Point?" uit mijn vorige post.
U kunt sprekers uit deze categorie vaak ook inzetten als publiekstrekker. Overigens weten ze dat zelf ook en dat ziet u terug in het tarief, dat uiteenloopt van $ 3.500 tot $ 20.000, zonder reiskosten en overnachtingen.
Manipuleren van de geschiedenis is moeilijker……. dan de waarheid aanvaarden.
https://lirias.kuleuven.be/cv?u=U0012950
Jaja, dat is een lijstje met publicaties van prof De Vos, geen enkele verwijzing naar West Point.
Waar zou ik de geschiedenis gemanipuleerd hebben? Graag een link naar de betreffende post.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

19 apr 2017, 22:24

LUC7515 schreef:
LUC7515 schreef:http://www.usma.edu/Library/SitePages/Home.aspx

Als je nu naar discover gaat, dan zie je "search". Als je eenmaal in de zoekmachine bent kan men b.v. Hoogleraar Luc De Vos of frank De Winne en zelf Sofie opvragen. Je zal dan alles zien wat er op West Point te lezen valt over hen. En daar stopt het omdat je geen member zijt. Zoals ik reeds aangehaald heb moet je je aanmelden.
Voor zij die interesse hebben over West Point, veel plezier.
Michel zo moeilijk is dit nu toch niet!!!
Nogmaals inloggen en dan zal ook West Point niet te vertrouwen zijn, net zoals Canvas, Knack, Redactie.be, Wikipedia........enz. Dan kan je terug beginnen met opsommingen die hier al tientallen malen de revue gepasseerd zijn. De enige bron die het juist heeft. DE BOEKENKAST!!!!!
Stop toch eens met dat naast de kwestie-gezever en geef mij gewoon de link of doe een copy-paste, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

worm
Lid geworden op: 02 jan 2008, 07:20

01 mei 2017, 10:06

Afbeelding


Dag,

Rode Kruis fiche's kan je op gemeenten zoeken in het Algemeen Rijksarchief Brussel.


Driesen
Zomaar

worm
Lid geworden op: 02 jan 2008, 07:20

01 mei 2017, 10:58

Dag,


Enkele doodsprentjes.
Zomaar