datum op foto

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

pitke
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:09
Locatie: Schelle

09 feb 2015, 18:26

Ik heb hier foto's waarop de datum zichtbaar is, nu heb ik al bezig geweest met clonestempel en selecteren met rechthoek, vullen met behoud ... Hier zie je op foto 1 de originele en foto 2 waar ik al wat aan geoefend heb maar ik geraak niet verder, wil die spaken in orde brengen maar het lukt me niet, graag even jullie raad :)
AfbeeldingAfbeelding

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

09 feb 2015, 20:01

Ik veronderstel dat ge dit wou doen met photoshop.
Eerst de foto met het vergrootglas zo groot mogelijk maken en daarna met de kloonstempel moet het lukken.
Let ook op dat ge de pixels van de kloonstempel aanpast naargelang.
Dat ziet ge net onder bestand links boven, als de kloonstempel is geselecteerd.
Ik heb ook eens geoefend, 15 minuten.
Hier het resultaat. Ik zeg niet dat uw werk slecht is, het was al goed begonnen.
En ik zeg ook niet dat mijn werk uitstekend is. Afbeelding

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

09 feb 2015, 20:27

De spaken in de laatste bewerking zijn beter. Ik zou het zo ook doen.

pitke
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:09
Locatie: Schelle

10 feb 2015, 10:47

Bedankt Sacho voor de hulp, ik was dan toch goed bezig maar zal nog veel moeten oefenen en geduld tonen. Het ging eerst goed maar daarna als ik de stempel gebruikte op de spaken zelf, gaf die alleen maar zwarte vlekken i.p.v. het gekloonde, komt dat door die pixels dat je zegt dat die te groot staat. :)

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

10 feb 2015, 15:43

Door steeds weer op alt te drukken met de tool kloonstempel, copieerd photoshop steeds opnieuw waar ge dan deze weer gaat plakken. In mijn eerste screenshot is te zien waar ik op alt heb geduwd samen met een muisklik. Het tweede toont aan daar waar mijn kruisje staat wat hij gaat klonen in het cirkeltje. Ik werk wel met CS6, ik weet niet met welke versie gij werkt, sommige eerdere versies laten geen kruisje zien.
Dit kruisje verplaatst zich evenredig mee met het te corrigeren gebied.
Dus blijft steeds meegaan op de zelfde afstand van het cirkeltje.
En daar zal uw fout geweest zijn.
Het vergt oefening maar dat baart kunst. Ik zeg niet dat ik een expert ben. Succes

AfbeeldingAfbeelding

pitke
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:09
Locatie: Schelle

15 feb 2015, 12:58

Bedankt voor de info, ik zet mijn kruisje (alt en muisklik) juist onder waar ik het moet klonen maar als ik dan op de plaats kom vb datum dan geeft die zwart af ipv de kleur dat hij gekloond heeft, ik weet niet hoe dat komt.

pitke
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:09
Locatie: Schelle

15 feb 2015, 13:02

Ik denk dat ik het gevonden heb nl de modus stond op lineair ipv normaal.