Website root maps of kopiëren

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

17 feb 2015, 12:35

Heb een website gemaakt met Dreamweaver 8 en webruimte bij Telenet. De foto's staan niet in een aparte map.

Een deel van die website wil ik nu ook op een webruimte bij One.com en eventueel nog bij Google zetten.

Had als test een nieuwe pagina gecrëerd en daarin tekst en foto's gekopiëerd.
Tekst was uiteraard geen probleem, maar de foto's moest ik terug invoegen, uiteraard omdat de root in deze pagina niet bestond voor de fotos.

Wil in Dreamweaver een nieuwe site maken waarin dezelfde tekst en foto's moeten komen.
Kan ik die foto's nu niet in een map plaatsen, buiten de website map bv in "mijn webs-fotos", waardoor ik nog maar éénmaal de root moet aanpassen, bv in de telenet site waar die pagina nu bestaat, en dan voor verdere nieuwe website in de local root folder deze map aanduiden?

Hoop dat ik duidelijk ben!!

Alvast bedankt voor advies.
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

17 feb 2015, 17:05

Beste Saradee,

Voor zover ik je uitleg versta, wil je dezelfde bestaande website die nu reeds op de telenet.be server staat ook op de one.com server plaatsen, juist?

Dan moet je in principe niets veranderen maar alle bestanden naar de one.com server opladen.

Dit doe je best met een ftp client programma zoals bv. het gratis programma "FileZilla".

Je website zou dan gewoon moeten werken.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

18 feb 2015, 09:21

Beste coderunner,

Inderdaad, dat is het en ik meen dat u hebt begrepen wat ik bedoel.
Als niet lukt hoort u het wel.

Dank u wel.
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

18 feb 2015, 20:00

Beste Saradee,

Bedankt voor de update en ik hoor het dan wel als je problemen hebt.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.