ALLES OVER AVG

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

08 okt 2016, 12:04

Goede middag,

Er is blijkbaar iets mis.
Er veranderd niks ...

*Joy*

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

08 okt 2016, 15:08

Opgelost via TeamViewer met Canadees.
AVG was duidelijk corrupt.
Zelfs het repareren wou niet lukken.
Nieuwe installatie uitgevoerd.

Met dank.

*Joy*

corine
Lid geworden op: 25 nov 2005, 10:40

11 nov 2016, 17:05

@Canadees,

Ik had al eerder een bericht moeten neerpennen, maar,,,,,zoveel te doen, en geen tijd.

Maar met AVG is hier blijkbaar alles OK.

Dit wilde ik u laten weten .

Met vr groeten !

Corine

rebecca
Lid geworden op: 27 apr 2007, 10:02
Locatie: gent

04 dec 2016, 08:26

Goede morgen beste Sony en/ of Canadees.
Ik zit hier met een vraag, of ik nu die AVG 2017 moet downloaden, maar ik zie absoluut niet welke versie ik heb van AVG.
Ik heb hier een site gevonden om AVG 2017 te downloaden, maar weet niet of die goed is.

http://www.ofilehippo.com/2016/01/avg-a ... nload.html

Maar ik dacht dat men via het configuratiescherm die AVG kon zetten op 2017, zonder dat men eerst de versie van 2016 moet verwijderen en dan de nieuwe versie van 2017 erop moet zetten, maar ik weet niet meer hoe dit te doen en vind het hier niet terug ook.

Wat ik nu niet goed begrijp, is het volgende wat staat in mijn configuratiescherm bij AVG, en dan spreek ik dus over de datum.


Afbeelding

HOE kan die AVG nou staan op 21/11/2016 ?????????
Zelf ben ik er niet aan geweest, normaal moet daar toch de datum staan van wanneer hij op de pc is gekomen, dat was in 2015.

Dan zit ik nog met een probleem. Dikwijls als hij een scan doet, en ik ga dan eens gaan kijken bij "historie" zie ik het volgende staan :

Afbeelding

Ik zie hem dus wel scannen, maar wat me dat is, weet ik echt niet, en die AVG van mij heeft dit al dikwijls eens voor gehad.
Normaal moet je dit toch zien staan bij "historie" ? Dat zie ik staan als ik wat meer naar beneden scroll, maar ook zie je dat al die datums door elkander staan, wat mss. normaal is, dat ik het niet weet.

Afbeelding

Zo moet het er toch uitzien volgens mij, en niet zoals het bovenste, maar zelf doe ik daar echt niets aan.
Zo ziet mijn AVG eruit en ik zie daar echt geen jaartal opstaan.

Afbeelding

Dit is dan het "logboek", daar staat precies bij "AVG wordt gestopt", maar ik kom daar niet aan hoor, alle dagen doet ie ook een update, zoals deze morgen, dus dat is in orde en ook doet ie een scan, maar soms een "rare scan". :roll:

Afbeelding

Mijn excuses dat dit hier zo'n lang verhaal is, maar ik tracht het aan jullie zo duidelijk mogelijk uit te leggen, zodat jullie begrijpen wat ik bedoel allemaal met die AVG.
Vriendelijk dank als jullie mij op de hoogte zouden willen brengen of ik die nu volledig opnieuw moet downloaden, ik weet dat het gaat normaal op een andere manier, via dat configuratiescherm volgens mij want heb het al gedaan.
Rebecca.
Windows 10, IE11,FireFox 64 bits. Edge. Ccleaner.
Malware-byte's.

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

04 dec 2016, 10:54

@ Rebecca,

Je mag hier gerust wél posten hoor, daarvoor juist dient dit topic.

Laat jij AVG handmatig niet regelmatig een bestand scannen door met een rechtsklik te kiezen voor "Scannen met AVG?
Dat kan een installatiebestand zijn, ook een USB-stick, een PDF-bestand, .... kortom als je dat zelf doet dan krijg je die vermeldingen "Scan van Shell-extensies".
Niks om je zorgen over te maken.

Ook als je gaat neuzen in de "logboeken" is daar niks abnormaals te zien.
AVG meld je daar dat AVG beveiliging bij het starten van de computer "wordt gestart", dat AVG zijn dagelijkse "database-update" gaat doen, Dat AVG zijn "update" heeft uitgevoerd en bij het afsluiten van je computer meld AVG je dat hij ook gaat afsluiten.
Totaal normaal!!!

Tot op heden, is er nog geen AVG 2017 te pakken te krijgen.
Wat ik jullie wel al kan melden is dat, voor diegenen die AVG nu pas gaan installeren, de AVG Free-versie niet meer te krijgen is zonder AVG Zen!!!

Of ze moeten een oud installatiebestandje gaan gebruiken - dat is nog te vinden in mijn richtlijntjes: http://files-download.avg.com/inst/mp/A ... ee_692.exe

Is er meer nieuws dat meld ik me wel weer.

rebecca
Lid geworden op: 27 apr 2007, 10:02
Locatie: gent

06 dec 2016, 06:30

Goede morgen beste Sonny en Canadees, sorry voor mijn late antwoord, mijn pc'tje ligt nu pas aan, sinds ik hier mijn berichtje postte, pffff... :roll:

Tja, ik had dus gelezen dat men hier een vraag kon stellen, maar ENKEL over AVG.
Ben al blij dat ik het niet verkeerd heb begrepen. :wink:

Heel vriendelijk dank voor jullie hulp en NEEN Canadees, ik kom daar echt niet aan, aan die AVG.

Wel heb ik het eens moeten doen, omdat ie na 10 dagen nog steeds geen scan had gedaan.
Want als ik bv. niet aanlig de woensdag om 12.00 uur, dan doet ie later zijn scan, zelfs soms 2 dagen nadien, maar toch doet ie de scan, zo moet het ook hé ?

Dus zo te lezen is alles in orde met die AVG, ben gerust nu.

Heel vriendelijk dank voor al de hulp Canadees, alsook Sony.
Rebecca.
Windows 10, IE11,FireFox 64 bits. Edge. Ccleaner.
Malware-byte's.

scobidoo
Lid geworden op: 28 dec 2015, 12:54
Locatie: Merksem-Antwerpen

06 dec 2016, 14:43

Goeiedag, Canadees en Joy waren bezig over de foutmeldingen die Joy kreeg in verband met AVG. k heb op "klik hier" van Canadees geklikt en kreeg het volgende bericht op mijn scherm. Zie bijlage. Het blijkt dat ik reeds een nieuwere versie van AVG Free heb. Hoe kom ik daar aan ? Ik heb die eergisteren gedownload via Google. AfbeeldingAfbeelding

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

06 dec 2016, 17:09

@ scobodoo,

Wat doe jij nog op blz 2 van dit topic???
Lezen dat kan ik nog begrijpen, maar dat je daar nog gaat klikken op een download link van 2015 dat snap ik niet!

Natuurlijk krijg je dan die foutmelding!
ik heb speciaal voor jou ook eens getracht die versie van 2015 te installeren over een versie 2016, met ook dit als resultaat.

Dit printscreen is hopelijk wat duidelijker:
Afbeelding

scobidoo
Lid geworden op: 28 dec 2015, 12:54
Locatie: Merksem-Antwerpen

06 dec 2016, 18:05

Ik heb versie 2016.131.7924 , hopelijk de goeie

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

06 dec 2016, 18:09

Voorlopig wel!

rebecca
Lid geworden op: 27 apr 2007, 10:02
Locatie: gent

16 jan 2017, 20:53

Goede avond beste Canadees, per toeval ben ik op dit hier terecht gekomen wat volgens mij de "nieuwe AVG 2017 versie" is, maar ik moet nog alles bekijken hoor.

avg-anti-virus-free-17-cybercapture-realtime-updates-nieuwe-interface-irritante-zen


Nog een fijne avond vanwege Rebecca. :wink:

P.S. : ik HOOP dat de link werkt, kan die toch maar kopieëren en "plakken" hé. :roll:
Windows 10, IE11,FireFox 64 bits. Edge. Ccleaner.
Malware-byte's.

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

17 jan 2017, 09:21


rebecca
Lid geworden op: 27 apr 2007, 10:02
Locatie: gent

17 jan 2017, 13:42

Goede middag Canadees, ja, inderdaad, maar dat ding wilde niet plakken. :?:

Sorry dat ik nu pas antwoord, mijn pc'tje ligt net aan, maar jou kennende denk ik dat jij dit mss. vroeger al hebt gelezen, maar omdat je schreef dat die AVG 2017 nog niet op de markt was, liet ik jou dit maar weten Canadees.
Rebecca.
Windows 10, IE11,FireFox 64 bits. Edge. Ccleaner.
Malware-byte's.

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

17 jan 2017, 14:04


rebecca
Lid geworden op: 27 apr 2007, 10:02
Locatie: gent

17 jan 2017, 14:09

OOOOOOOOOOO, nu zie ik het staan Canadees, en ik maar dagelijks komen kijken naar dit blad hier, mijn oprechte excuses hoor. :oops: :oops:
Ga dit direct eens goed bestuderen nu en héél vriendelijk dank Canadees voor je steeds zo grondige uitleg, zal mij wel lukken zo.
Rebecca.
Windows 10, IE11,FireFox 64 bits. Edge. Ccleaner.
Malware-byte's.