Het aards tranendal

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

31 mar 2015, 22:37

Toren van Babel...

Afbeelding
Wat niet al lachend kan gezegd.....

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

01 apr 2015, 15:57

davang schreef:Toren van Babel...

Afbeelding


Ho DAVANG , dat ziet er nogal een rare toren uit hoor , die zal wel nooit tot in de hemel geraakt zijn ! en dat vechten en ervan tuimelen , is ook wel iets eigenaardigs ! Ja , fantasie kan wel eens rare vormen aannemen hé ?
Ik denk dat ze gewoon gestopt zijn met werken omdat ze de bazen toch niet meer verstonden , en dus maar gewoon schouderophalend hun eigen weg zijn gegaan , zo stel ik mij dat voor .

Bedankt voor je getuigenis : een degelijk christen mens , met goede bedoelingen voor iedereen ! Maar als christen heb je dan toch weldegelijk met Christus te maken , of zie ik dat fout ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

01 apr 2015, 16:51

ebenhaezer schreef: Ja , fantasie kan wel eens rare vormen aannemen hé ?
VOLKOMEN MET JE EENS. :lol: :lol: :lol:
Gast

01 apr 2015, 20:47

Dat heb jij inderdaad mooi verwoord davang, ik geloof in God als een "Kracht", misschien wat raar uitgedrukt maar ik kan het niet anders uitdrukken.

Mevrouw Ebenhaezer

Heel goede beslissing genomen... :wink:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

18 jul 2015, 17:12

Karel Devijver zei : " De bevolking bestaat altijd uit een grote groep mensen , die er voor moet zorgen , dat een kleine groep mensen steeds rijker wordt " . En dat is nog altijd zo .

Davang sprak van een nog groter gevaar met een bedoeling , de wereld haar wil opleggen met alle mogelijke middelen . ( de Islam ) .

En vandaag de dag , dreigt er een nog veel groter gevaar : de systemen van de Banken en de financiële markten , en het menselijk vertrouwen daarin , de vrees voor een ineenstorting !
En dat alles leidt tot één doel , een wereldheerschappij waarbij iedereen zijn vrijheid kwijtraakt , één op schulden gebaseerd financiëel - economisch systeem , dat wereldomspannend is .
Ik ben een heel interessant boek daarover aan 't lezen , dat spreekt over
een gecoördineerd internationaal handelssysteem ; het IMF waarschuwde reeds daarvoor , het gaat oa. om de toegenomen frequentie en ernst van de internationale en valuta CRISES , om een instabiliteit die wereldweid en systematisch is .
Men heeft de kunst gevonden van het omgaan met getallen , dat dient als een springplank voor drie negatieve ontwikkelingen in onze dagen :
1) als werktuig voor het verspreiden van misleiding en misinformatie .
2) als brug naar een wereld die beheerst wordt door geld .
3) de opbouw van een wereld die ervoor kiest om numerieke systemen en mathematische theorieën te accepteren .

Velen weten dat , maar kunnen of willen er niets aan doen , terwijl dat regelrecht leidt naar een tranendal voor de gewone mens in de hele wereld .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

18 jul 2015, 20:23

EB schreef:Velen weten dat , maar kunnen of willen er niets aan doen , terwijl dat regelrecht leidt naar een tranendal voor de gewone mens in de hele wereld .
Alle godsdiensten doen dat ook!
Ik hoef u hopelijk niet meer te vertellen wat er allemaal in de naam van een of andere god gebeurt in dit tranendal!

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

19 jul 2015, 17:21

Fazal schreef:
EB schreef:Velen weten dat , maar kunnen of willen er niets aan doen , terwijl dat regelrecht leidt naar een tranendal voor de gewone mens in de hele wereld .
Alle godsdiensten doen dat ook!
Ik hoef u hopelijk niet meer te vertellen wat er allemaal in de naam van een of andere god gebeurt in dit tranendal!

Daar gaat het niet over FAZAL , ik heb het hier over wereldwijd financieel geknoei in deze wereld , en waar dit naartoe leidt .
We leven in een wereld waar het nog alleen om geld en winst gaat , en , integendeel , hierin is geen plaats voor God !
Het gaat langzaam maar zeker in de richting van nog meer centralisatie en financiële controle van onze wereld ! Een enorme economische - monitaire kolos , zoals het Grote Babylon uit Openb. 18 , en deze staan juist vijandig tegenover alles wat met God te maken heeft .
Het gaat over de groeiende corruptie achter het monitaire wereldcysteem . Zelfs het Internet valt daar niet buiten , door de vele instanties die inspelen op seks en hebzucht , want deze behoren tot de meest winstgevende instellingen van het web .
Dat daar ellendige gevolgen van komen is onoverkomelijk , hoeveel menselijk leed zal daaruit nog vloeien ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

19 jul 2015, 20:11

ebenhaezer schreef: .
We leven in een wereld waar het nog alleen om geld en winst gaat , en , integendeel , hierin is geen plaats voor God !
Was het ooit anders ?
Het gaat langzaam maar zeker in de richting van nog meer centralisatie en financiële controle van onze wereld !
Was het vroeger dan zoveel beter, toen men zich moest kapot werken voor een homp brood en wat vodden aan z'n lijf. Die verbetering hebben we niet aan God te danken hoor. Ooit de film Daems gezien ?
Een enorme economische - monitaire kolos , zoals het Grote Babylon uit Openb. 18 , en deze staan juist vijandig tegenover alles wat met God te maken heeft .
Geschreven door een stel joden die daar toen een heel pak beter van zijn geworden. Maar ach, wat weet jij daar van. Je denkt nog steeds dat de Bijbel een geschiedenis- en wetenschappelijk boek is.
Het gaat over de groeiende corruptie achter het monitaire wereldcysteem . Zelfs het Internet valt daar niet buiten , door de vele instanties die inspelen op seks en hebzucht , want deze behoren tot de meest winstgevende instellingen van het web .
Een goede tip : Zeg je web-aansluiting op. Goed voor je zielenrust én het onze.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

20 jul 2015, 18:45

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: .
We leven in een wereld waar het nog alleen om geld en winst gaat , en , integendeel , hierin is geen plaats voor God !
Was het ooit anders ?
Het gaat langzaam maar zeker in de richting van nog meer centralisatie en financiële controle van onze wereld !
Was het vroeger dan zoveel beter, toen men zich moest kapot werken voor een homp brood en wat vodden aan z'n lijf. Die verbetering hebben we niet aan God te danken hoor. Ooit de film Daems gezien ?
Een enorme economische - monitaire kolos , zoals het Grote Babylon uit Openb. 18 , en deze staan juist vijandig tegenover alles wat met God te maken heeft .
Geschreven door een stel joden die daar toen een heel pak beter van zijn geworden. Maar ach, wat weet jij daar van. Je denkt nog steeds dat de Bijbel een geschiedenis- en wetenschappelijk boek is.
Het gaat over de groeiende corruptie achter het monitaire wereldcysteem . Zelfs het Internet valt daar niet buiten , door de vele instanties die inspelen op seks en hebzucht , want deze behoren tot de meest winstgevende instellingen van het web .
Een goede tip : Zeg je web-aansluiting op. Goed voor je zielenrust én het onze.

TALISMAN , toch denk ik dat dit alles vroeger in mindere mate zo was , er is een duidelijke trend van verslechtering op alle gebied , daar kunnen we niet blind voor zijn . Jij misschien wel , maar dan alleen om jouw gelijk te halen , of een stok te hebben om te slaan !!!
Als ik spreek over gelovigen Talisman , dan bedoel ik wàre gelovigen , die niet alleen belijden , maar er ook naar leven , zoals Jezus ons dat leerde .
Tegen die rijke jongeling zei Hij , dat hij arme mensen moest helpen met zijn bezit . En ook in Lucas 12 : 33 - 34 , gaf Jezus een goeie tip : als we goed doen , verzamelen we een schat in de hemel , met blijvende waarde !
Het gaat er om dat ons hart op de juiste plaats zit , zodat een tranendal vermeden kan worden .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

20 jul 2015, 19:22

ebenhaezer schreef:
TALISMAN , toch denk ik dat dit alles vroeger in mindere mate zo was , er is een duidelijke trend van verslechtering op alle gebied , daar kunnen we niet blind voor zijn . Jij misschien wel , maar dan alleen om jouw gelijk te halen , of een stok te hebben om te slaan !!!
Als ik spreek over gelovigen Talisman , dan bedoel ik wàre gelovigen , die niet alleen belijden , maar er ook naar leven , zoals Jezus ons dat leerde .
Tegen die rijke jongeling zei Hij , dat hij arme mensen moest helpen met zijn bezit . En ook in Lucas 12 : 33 - 34 , gaf Jezus een goeie tip : als we goed doen , verzamelen we een schat in de hemel , met blijvende waarde !
Het gaat er om dat ons hart op de juiste plaats zit , zodat een tranendal vermeden kan worden .
Nog steeds hetzelfde geleuter.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

21 jul 2015, 09:53

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:
TALISMAN , toch denk ik dat dit alles vroeger in mindere mate zo was , er is een duidelijke trend van verslechtering op alle gebied , daar kunnen we niet blind voor zijn . Jij misschien wel , maar dan alleen om jouw gelijk te halen , of een stok te hebben om te slaan !!!
Als ik spreek over gelovigen Talisman , dan bedoel ik wàre gelovigen , die niet alleen belijden , maar er ook naar leven , zoals Jezus ons dat leerde .
Tegen die rijke jongeling zei Hij , dat hij arme mensen moest helpen met zijn bezit . En ook in Lucas 12 : 33 - 34 , gaf Jezus een goeie tip : als we goed doen , verzamelen we een schat in de hemel , met blijvende waarde !
Het gaat er om dat ons hart op de juiste plaats zit , zodat een tranendal vermeden kan worden .
Nog steeds hetzelfde geleuter.

Waarom zou ik veranderen TALISMAN ? Een zékere overtuiging verandert niet lieve Talis ! Integendeel , een vast geloof is immers de ZEKERHEID van de dingen die men niet ziet , maar er toch werkelijk zijn , zoals een Jezus , Zoon van God , die zijn Geest in de harten gaf van hen die hem oprecht zoeken en vinden . Dàt is onze sterkte en blijdschap , zodat we door alles heen onze rust en vertrouwen blijven bewaren , al gaat dat soms ook moeilijk .
Ik zou mijn geloof in de liefde van God voor geen geld willen missen , Hij is de onwankelbare Rots die nooit wankelt .
Wat voor jou GELEUTER is , dat is waarachtig leven voor de ware christen . Misschien is dat wel de reden , dat gelovigen zo gehaat en vervolgd worden in de wereld en misschien ook wel wat jaloersheid !
Maar er staat geschreven dat God zelf hun tranen zal drogen , bij hun THUISKOMST bij hem .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

21 jul 2015, 11:04

Inderdaad! Nog steeds hetzelfde geleuter. :roll:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

28 jul 2015, 18:21

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: .
We leven in een wereld waar het nog alleen om geld en winst gaat , en , integendeel , hierin is geen plaats voor God !
Was het ooit anders ?
Het gaat langzaam maar zeker in de richting van nog meer centralisatie en financiële controle van onze wereld !
Was het vroeger dan zoveel beter, toen men zich moest kapot werken voor een homp brood en wat vodden aan z'n lijf. Die verbetering hebben we niet aan God te danken hoor. Ooit de film Daems gezien ?
Een enorme economische - monitaire kolos , zoals het Grote Babylon uit Openb. 18 , en deze staan juist vijandig tegenover alles wat met God te maken heeft .
Geschreven door een stel joden die daar toen een heel pak beter van zijn geworden. Maar ach, wat weet jij daar van. Je denkt nog steeds dat de Bijbel een geschiedenis- en wetenschappelijk boek is.
Het gaat over de groeiende corruptie achter het monitaire wereldcysteem . Zelfs het Internet valt daar niet buiten , door de vele instanties die inspelen op seks en hebzucht , want deze behoren tot de meest winstgevende instellingen van het web .
Een goede tip : Zeg je web-aansluiting op. Goed voor je zielenrust én het onze.

TALISMAN , ik wil nog eens op jouw vragen antwoorden .

- Of het ooit anders was ?
Jawel , in het aards Paradijs was het zeker anders , toen bestond er nog geen geld !!!

- Of het vroeger zoveel beter was ?
Waren er ooit eens zoveel miljoenen VLUCHTELINGEN in de wereld , die in schamele tentjes of soms onder de blote hemel , zonder voldoende eten , kleding , ja zonder familie en zonder hoop moesten leven ? in pijn , ziekten , koude of hitte ? Zo erg is het nog nooit geweest dunkt mij .

- die door de bijbel , een pak beter zijn geworden .
De Bijbel is geen commercieel boek , wordt vaak gratis uit gegeven , gratis geplaatst in openbare inrichtingen , of wist je dat nog niet ?
En ja de Bijbel is ook Wetenschappelijk ! Lees maar eens : " De moderne Wetenschap in de Bijbel " ! Gods Woord is een Boek waar je alles in vind , van moraal , gezondheid , voeding , hygiëne , natuur , het grote heelal en nog veel meer ! Dat daar fouten zijn ingetreden doet niets aan zijn waarde af .

Een betere tip zou zijn : gebruik je verstand , wees vriendelijk en respectvol zoals deze Forumregels dat vragen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

29 jul 2015, 17:58

Het blijft betreurenswaardig dat Religie samen met Psychologie en Filosofie onder één rubriek werd gehuisvest.
Het ene botst al eens met het andere....

Zo startte deze topic;
1° Hebzucht
2° Onwetendheid
3° Godsdiensten
4° Testosteron
EINDE CITAAT

Hebzucht. Mocht dat niet aanwezig zijn, ontbrak allicht ook elke vorm van competitiegeest.
En mogelijk zaten we dan nu nog altijd in een grot met een vel om ons lijf en twee stenen tegen elkaar te ketsen om vuur te maken.
Het systeem in de vroegere Sovjetunie en ook in China probeerde alles wat gelijkmatig te verdelen, maar blijkbaar werd er meer geluierd en gewacht op wat de staat wel zou oplossen, dan gewerkt om zelf vooruit te komen.
2 ° Onwetendheid De donkere middeleeuwen en ook nog (te) lang daarna, werden misbruikt om de onwetendheid uit te buiten. De clerus (zie ook punt 3 °) speelde onder één hoedje met hen, die door geweld hun macht probeerden te handhaven. Intussen zijn er democratieën ontstaan maar helaas verrijzen toch nog dictators links en rechts, om de domheid terug in te voeren en zichzelf te verheffen.
Wie nu nog dom is en niet mentaal gehandicapt moet wel heel moedwillig zijn, want de kennis ligt alom voor het grijpen.
3 ° Godsdiensten De ene schreef de verhaaltjes af van de ander en breide er nog wat leugens bij. Tegelijk probeert de religie te infiltreren in het sociaal systeem. Zoals in eigen land en vooral in kleine (dorps)gemeenschappen waar via lokale schooltjes en jeugdbewegingen de religie wordt ingelepeld. Ouders tweeverdieners kijken naar hun gemak en vertrouwen hun kroost toe aan het dichtst bijgelegen schooltje, ook als de clerus daar de plak zwaait. Via de doopvont, eerste en plechtige communie wordt verder gehengeld naar de ziel van het kind. Maar...de duivel ligt op de loer (zegt tante nonneke en nonkel pastoor) en de jeugd ontsnapt via internet en hun smartphone aan de wurggreep van de religie.
De kerken lopen leeg, maar toch worden daar huwelijken ingezegend van soms nogal libertijnse koppels, die enkel die show meespelen omdat het schone beelden oplevert voor ...later.
4 ° Testosteron Indien die drift en drang naar lustbeleving niet zo sterk zou zijn, was de aarde zeker niet bevolkt door 7 miljard mensen.
Maar "it takes two to tango". En wie in een grootstad de buurt met "kamers voor reizigers" kent, weet dat ze daar wel gekoppeld binnengaan. Vooral tussen de middagpauze wordt daar al eens buitenbeeld flink naast de pot gepist. De drang naar verandering van spijs zit ook in de vrouw en haar vrijheid in keuze van kledij en/of gedrag, laat een vorm van flirten toe. Dus blijft mijn oude boutade...
De man jaagt,
de vrouw behaagt
...

sw
Fazal

29 jul 2015, 20:05

Silver Wolf schreef:Het blijft betreurenswaardig dat Religie samen met Psychologie en Filosofie onder één rubriek werd gehuisvest.
Het ene botst al eens met het andere....
Idd! Het ene heeft heel weinig te zien met het andere!
Bijgeloof hoort niet thuis in het forum van Psychologie!
Objectief communiceren is onmogelijk!
Past hier hoegenaamd NIET!
Over Religie kàn men gewoonweg, NIET communiceren!
Hetzelfde geldt voor sport en politiek, maar over politiek, valt tenminste nog 'iets' te communiceren.
Maar het blijft toch maar: "mijn kind, braaf kind"!
'Mijn' partij, 'mijn' voetbalclub, en ook die renner 'uit mijn dorp of stad', kan niets misdoen in sommigen hun ogen.
Ikzelf, haal uit zulke mijn binnenpretjes uit al die dwazekloterij!
Ik kijk soms expres TV om mij aan zoiets te ergeren.
Want veel meer hoef je toch niet meer van die TV niet meer te verwachten.
Laatst gewijzigd door Fazal op 30 jul 2015, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.