Het aards tranendal

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

30 jul 2015, 17:13

Fazal schreef:
Silver Wolf" schreef:Het blijft betreurenswaardig dat Religie samen met Psychologie en Filosofie onder één rubriek werd gehuisvest.
Het ene botst al eens met het andere....
Idd! Het ene heeft heel weinig te zien met het andere!
Bijgeloof hoort niet thuis in het forum van Psychologie!
Objectief communiceren is onmogelijk!
Past hier hoegenaamd NIET!
Over Religie kàn men gewoonweg, NIET communiceren!
Hetzelfde geldt voor sport en politiek, maar over politiek, valt tenminste nog 'iets' te communiceren.
Maar het blijft toch maar: "mijn kind, braaf kind"!
'Mijn' partij, 'mijn' voetbalclub, en ook die renner 'uit mijn dorp of stad', kan niets misdoen in sommigen hun ogen.
Ikzelf, haal uit zulke mijn binnenpretjes uit al die dwazekloterij!
Ik kijk soms expres TV om mij aan zoiets te ergeren.
Want veel meer hoef je toch niet meer van die TV niet meer te verwachten.

Klopt FAZAL , op TV. zijn veel programma's verflauwd , zelfs de natuurprogr. zijn meestal herhalingen , maar toch nog altijd mooi om zien .
Dat komt natuurlijk door de vacantie periode , dat is ieder jaar zo .

Als het ' botst ' in deze wereld , en dan ook op dit forum , dan ligt dat aan de mens zelf . Religie , Psychologei en Filosofie , kunnen best samen staan . Als iedereen zich eens liet leiden door Liefde en Verdraagzaamheid , dan zou er niet hoeven gebotst te worden , maar zou dit forum een prettige plaats zijn om te bezoeken ; of al zou men alleen al het forumreglement respecteren , dan zou dit hier al een hemel op aarde kunnen zijn , wat waarschijnlijk ook de bedoeling van stichter Pascal Vyncke was ! Er aan beginnen zou al een stap in de goeie richting zijn !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

30 jul 2015, 17:44

EB bakt het weer bruin :roll: :arrow:
Als het ' botst ' in deze wereld , en dan ook op dit forum , dan ligt dat aan de mens zelf . Religie , Psychologei en Filosofie , kunnen best samen staan . Als iedereen zich eens liet leiden door Liefde en Verdraagzaamheid , dan zou er niet hoeven gebotst te worden , maar zou dit forum een prettige plaats zijn om te bezoeken ; of al zou men alleen al het forumreglement respecteren , dan zou dit hier al een hemel op aarde kunnen zijn , wat waarschijnlijk ook de bedoeling van stichter Pascal Vyncke was ! Er aan beginnen zou al een stap in de goeie richting zijn !
Einde citaat

Tja, enkel nog "JA-knikken", zoals de religie het te vuur en te zwaard en via de vierschaar en/of brandstapels oplegde in onze contreien.
QUOTE;
De heksenwaan, die heel Europa drie eeuwen lang teisterde begon omstreeks 1450 en duurde in sommige streken tot 1750. De vervolgingen kenden een eerste hoogtepunt in de periode 1480-1520, vooral onder invloed van de heksenbul van paus Innocentius VIII (1484) en de verspreiding ervan samen met de beruchte "Heksenhamer" van Sprenger en Institoris (1486).
Vanaf 1520 leek de heksenwaan stilaan uit te doven. Er waren weinig heksenprocessen, maar de kettervervolging woedde in alle hevigheid. Mogelijk is er een verband tussen beide: de inquisitierechtbanken hadden zoveel werk met de ketterprocessen, dat er geen tijd meer overbleef om zich met de heksen bezig te houden. EINDE CITAAT

http://www.laarne.be/website/57-www/347 ... 783-www_De Laarnse heksenprocessen van 1607

Mogelijk kunnen doortastende maatregelen zoals hierboven te lezen zijn ervoor zorgen dat iedereen weer in het gareel van de clerus loopt.

sw