De Bijbelse Feestdagen in bijna de hele wereld bekend .

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

02 apr 2015, 16:43

Kerst - Pasen - Hemelvaart - Pinksteren ...
Ze worden in grote delen van de wereld gevierd , of zijn op zijn minst bekend . De Bijbel heeft blijkbaar toch heel wat invloed gehad bij de mensen , en nog steeds , al gaat de betekenis er van soms heel wat mank .
Maar ze leveren wel GOEDE gevolgen voor vrede en blijdschap onder de mensen , en daar gaat het om . De bijbelse boodschap is immers : Vrede op aarde ! Dat bracht ons het Kerstfeest .
Nu vieren we straks Pasen , daar heeft de wereld een choco en eierenmarkt van gemaakt , ook lekker trouwens , maar voor de christen betekent dat het lijden , sterven en opstanding van de zoon van God , Christus , met als gevolg de vergeving van zonden . Ook weer een GOED gevolg !
Ook van Pascal Vyncke van het SeniorenNet kregen we een Paaskaart , mooi toch ?
Dat Religie ook ellende teweeg bracht is een feit , maar ook de goede gevolgen zijn aanwezig , daar kunnen we niet naast kijken , vandaar de WARE christenheid die er nog steeds is , maar ook de vijandschap .
Alles heeft nu eenmaal zijn goede en slechte gevolgen ! Aan ons om goeie keuzes te maken , en dat zal voor ieder mens wel anders zijn .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

fonzarelli
Lid geworden op: 23 mar 2007, 11:30
Locatie: Lier

02 apr 2015, 18:17

Dus als ik het goed lees beste EB heeft uw god zijn zoon op aarde gezet om onnoemelijk af te zien om de zonden van de toenmalige en komende generaties te vergeven?
Dan vind ik het nog een grotere pervert dan ik al dacht.

AV,
Fonzarelli. 8O

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

02 apr 2015, 23:49

Ik heb de logica nooit begrepen....een zogezegde zoon laten doodfolteren om de mensheid te redden.
Is de mens werkelijk beter, volmaakter geworden ???

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 apr 2015, 00:18

Waarschijnlijk heeft Marvin Gaye Senior dan ook heel wat zonden van de wereld weggenomen door zijn eigen zoon, Marvin Gaye Junior, zelf dood te schieten.

OK, OK, dat is nog niet helemaal hetzelfde als uw eigen zoon laten vermoorden, maar het telt vast toch ook wel mee om zielen te winnen?? Laat ons zeggen dat hij de zonden van alle mensen van Los Angeles (plaats van delict) op zich heeft genomen door deze blijk van liefde voor de mensheid. Akkoord?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

03 apr 2015, 12:30

Ik hou het meest van Pasen, bloemetjes, paaseitjes, al die frisse kleuren.

Een nieuw begin!!

Fijne paasdagen mevrouw Ebenhaezer en iedereen natuurlijk!

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

03 apr 2015, 12:34

AfbeeldingNiks aan toe te voegen.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Gast

03 apr 2015, 18:41

Mevrouw Ebenhaezer,

Waarom hebt u 15 augustus, O.L.Vrouwhemelvaart niet vermeld bij de feestdagen? Vergeten zeker!

In Antwerpen worden dan de Moeders gevierd!

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

03 apr 2015, 19:54

ebenhaezer schreef:maar voor de christen betekent dat het lijden , sterven en opstanding van de zoon van God , Christus , met als gevolg de vergeving van zonden . Ook weer een GOED gevolg !
Ik denk dat het lichamelijk sterven van de mens Christus inderdaad veel gevolgen heeft gehad zelfs tot in het nu. Neen, niet dat het zonden heeft weggenomen maar dat die kruisiging veel gevolgen heeft veroorzaakt, ja zeker. Het goede van die Christus is dat hij de mens liet zien dat je geweld niet met geweld moet bestrijden.
Hij is opgepakt wegens het feit dat hij het gezag van de heersende joodse priesters kliek ondermijnde omdat hij mensen vertelde dat ze elkaar moeten respekteren en beter liefde voor elkaar moesten ontwikkelen en dat minderbedeelden of behoeftige mens even veel waard is als de rijken en de krachtige mens.
Ook probeerde hij over te brengen dat de mens meer is dan allen vlees en bloed en dat er leven na de lichamelijke dood is.
Hij liet zich zonder verweer kruisigen niet dat dat noodzakelijk was maar omdat die huidige joodse massa opgestookt was omdat te eisen.
Dat heeft ook zijn gevolgen gehad voor die bevolkingsgroep. Hij die Christus is evenveel kind van het leven ( dat wat we als god benoemen) als jij en ik, alleen hij was veel bewuster daarvan en handelde daarna. Iets wat velen nog niet kunnen beseffen en zien hem dus als een bijzonder mystiek goddelijke wezen die net als ieder ander mens, ooit in het vere verleden zijn/haar vele levens op aarde heeft geleefd en verder is geëvolueerd maar terug kwam om de mens iets te geven om hun levenswijze te kunnen veranderen opdat hun aardse ontwikkelings verblijf niet onnodig te lang zou zijn wegens opgedane karma ( het doden van andere levens).
Dit omdat hij weet dat elk mens een zelfstandig deeltje is van het leven wat ooit is ontwaakt.
Ook liet hij zien dat er geen dood bestaat, ja wel voor het stoffelijk lichaam maar niet voor dat wat bent, een zelfstandig deelje leven.
Dat er geen overtuigende en tastbare bewijzen zijn aangaande zijn aanwezigheid op aarde heeft te maken met de vrije wil van de mensheid.
Men zou zich dan niet meer vrijelijk kunnen ontwikkelen en alles zich zelf eigen maken ook al gaat het met vele fouten, geweld en wreedheden gepaard. Voor het Leven bestaan er geen fouten (zonden) er is enkel evolutie en de mens maakt zijn/haar eigen keuze hoe dat te doen maar zeker is dat alles weer terug in harmonie gebracht moet worden door de mens zelf. Die Christus zal dat niet voor je kunnen doen en helaas begrijpt de Christelijke wereld dat niet en durft glashard te zeggen dat Christus al hun fouten op zich genomen heeft.
Wat een afschuwelijke misvatting teweeg heeft gebracht en vele mensen in slaap sust met het idee dat zij fouten vrij zijn geworden wegens het vermoorden van die Christus. Dit dankzij die onbewuste bijbelschrijvers met hun wereldse en politieke inbreng.
Maar evengoed zien velen, ja zeer velen, dit schrijven van mij als een volkomen onzinnig iets.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

03 apr 2015, 21:12

fonzarelli schreef:Dus als ik het goed lees beste EB heeft uw god zijn zoon op aarde gezet om onnoemelijk af te zien om de zonden van de toenmalige en komende generaties te vergeven?
Dan vind ik het nog een grotere pervert dan ik al dacht.

AV,
Fonzarelli. 8O


FONZARELLI en REINI , dat komt omdat jullie Gods Woord niet kennen noch begrijpen .

Paulus zegt in Rom. 1 : 19 - 20 , wat er gebeurt als je de bijbel leest :

v 19 : " ... omdat , wat van God gekend kan worden , hun bekend is , God Zelf heeft het hun immers geopenbaard " .
v 20 : " Want de dingen van Hem die onzichtbaar zijn , worden sinds de schepping van de wereld , uit zijn werken gekend en doorzien , namelijk én zijn eeuwige kracht , én zijn Goddelijkheid , zodat zij niet te verontschuldigen zijn . " .

Dan zouden jullie beter kunnen begrijpen , wat dat offer van Jezus betekent en teweegbracht , dan wordt je er inderdaad beter van en volmaakter , al gaat dat met vallen en opstaan , ook dat is ' evolutie ' !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

03 apr 2015, 21:23

*leah* schreef:Mevrouw Ebenhaezer,

Waarom hebt u 15 augustus, O.L.Vrouwhemelvaart niet vermeld bij de feestdagen? Vergeten zeker!

In Antwerpen worden dan de Moeders gevierd!


Bedankt LEAH voor je fijne Paaswensen , en dat is ook echt wederkerig hoor .

Wat O.L.Vrouwhemelvaart betreft , daar vind ik niets van in de bijbel , dat heeft de RKK er waarschijnlijk bijgevoegd , maar dat kennen evang. christenen niet , en dat heeft niets met discriminatie te maken , de bijbel verteld heel wat moois over vrouwen , moet je toch eens nagaan hoor !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 apr 2015, 21:29

ebenhaezer schreef:
FONZARELLI en REINI , dat komt omdat jullie Gods Woord niet kennen noch begrijpen .

Paulus zegt in Rom. 1 : 19 - 20 , wat er gebeurt als je de bijbel leest :

v 19 : " ... omdat , wat van God gekend kan worden , hun bekend is , God Zelf heeft het hun immers geopenbaard " .
v 20 : " Want de dingen van Hem die onzichtbaar zijn , worden sinds de schepping van de wereld , uit zijn werken gekend en doorzien , namelijk én zijn eeuwige kracht , én zijn Goddelijkheid , zodat zij niet te verontschuldigen zijn . " .
Ja, maar wat moeten we dan denken van Job 11: 7-9 ? Daar staat dat je God NIET kunt kennen:

7. Dacht je God te doorgronden, de Almachtige alzijdig te omvatten?
8. Hij overtreft, wat wil je, de hoogte van de hemelen, de diepte van de Sjeool,
9. de lengte van de aarde, zelfs de breedte van de zee.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

03 apr 2015, 21:34

janx schreef:
ebenhaezer schreef:maar voor de christen betekent dat het lijden , sterven en opstanding van de zoon van God , Christus , met als gevolg de vergeving van zonden . Ook weer een GOED gevolg !
Ik denk dat het lichamelijk sterven van de mens Christus inderdaad veel gevolgen heeft gehad zelfs tot in het nu. Neen, niet dat het zonden heeft weggenomen maar dat die kruisiging veel gevolgen heeft veroorzaakt, ja zeker. Het goede van die Christus is dat hij de mens liet zien dat je geweld niet met geweld moet bestrijden.
Hij is opgepakt wegens het feit dat hij het gezag van de heersende joodse priesters kliek ondermijnde omdat hij mensen vertelde dat ze elkaar moeten respekteren en beter liefde voor elkaar moesten ontwikkelen en dat minderbedeelden of behoeftige mens even veel waard is als de rijken en de krachtige mens.
Ook probeerde hij over te brengen dat de mens meer is dan allen vlees en bloed en dat er leven na de lichamelijke dood is.
Hij liet zich zonder verweer kruisigen niet dat dat noodzakelijk was maar omdat die huidige joodse massa opgestookt was omdat te eisen.
Dat heeft ook zijn gevolgen gehad voor die bevolkingsgroep. Hij die Christus is evenveel kind van het leven ( dat wat we als god benoemen) als jij en ik, alleen hij was veel bewuster daarvan en handelde daarna. Iets wat velen nog niet kunnen beseffen en zien hem dus als een bijzonder mystiek goddelijke wezen die net als ieder ander mens, ooit in het vere verleden zijn/haar vele levens op aarde heeft geleefd en verder is geëvolueerd maar terug kwam om de mens iets te geven om hun levenswijze te kunnen veranderen opdat hun aardse ontwikkelings verblijf niet onnodig te lang zou zijn wegens opgedane karma ( het doden van andere levens).
Dit omdat hij weet dat elk mens een zelfstandig deeltje is van het leven wat ooit is ontwaakt.
Ook liet hij zien dat er geen dood bestaat, ja wel voor het stoffelijk lichaam maar niet voor dat wat bent, een zelfstandig deelje leven.
Dat er geen overtuigende en tastbare bewijzen zijn aangaande zijn aanwezigheid op aarde heeft te maken met de vrije wil van de mensheid.
Men zou zich dan niet meer vrijelijk kunnen ontwikkelen en alles zich zelf eigen maken ook al gaat het met vele fouten, geweld en wreedheden gepaard. Voor het Leven bestaan er geen fouten (zonden) er is enkel evolutie en de mens maakt zijn/haar eigen keuze hoe dat te doen maar zeker is dat alles weer terug in harmonie gebracht moet worden door de mens zelf. Die Christus zal dat niet voor je kunnen doen en helaas begrijpt de Christelijke wereld dat niet en durft glashard te zeggen dat Christus al hun fouten op zich genomen heeft.
Wat een afschuwelijke misvatting teweeg heeft gebracht en vele mensen in slaap sust met het idee dat zij fouten vrij zijn geworden wegens het vermoorden van die Christus. Dit dankzij die onbewuste bijbelschrijvers met hun wereldse en politieke inbreng.
Maar evengoed zien velen, ja zeer velen, dit schrijven van mij als een volkomen onzinnig iets.


Nee JANX , wat je daar schrijft is zeker niet onzinnig , dat is gewoon jouw overtuiging en dat mag .

Ik ken iemand die niet gelooft in God , maar hij respecteert de persoon van Jezus , en vindt zijn woorden en leven absoluut waard om nagevolgd te worden . Ook dat is een overtuiging , en het gevolg van onze vrije wil .
Ook dat kun je in zekere zin ' evolutie ' noemen , toch ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

03 apr 2015, 21:34

Lieve ebenhaezer, ik heb nooit met jullie god iets te maken gehad, behalve dan in de lagere school, waar men omzeggens werd verplicht om godsdienst te volgen. Ze hebben er juist het tegendeel mee bereikt, want ze hebben mij 'doen' nadenken! God bestaat gewoon NIET, om de eenvoudige reden dat hij 'niet kàn' bestaan!

Al die woorden welke god (zgz) 'zou' hebben gezegd, wekken voor mij, enkel maar weerzin op. De bijbel spreekt zichzelf voortdurend tegen, en is bijgevolg verwarrend tot en met! Volgens mij, kunnen enkel verwarde geesten 'denken' dat zij er iets van begrijpen. Maar ze begrijpen zelfs de tegenstellingen niet!
Dat is door hun uitspraken hier, al menig maal duidelijk gebleken!

Gelove wat men wil, maar laat die spoken op uwen eigen zolder.
Ikzelf, en vele anderen, hebben daar geen boodschap aan.
En tussen haakjes, op mijne zolder spookt het niet!
Nog nooit gebeurd, en het zal ook nooit gebeuren!

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

03 apr 2015, 21:43

Wil. schreef:
ebenhaezer schreef:
FONZARELLI en REINI , dat komt omdat jullie Gods Woord niet kennen noch begrijpen .

Paulus zegt in Rom. 1 : 19 - 20 , wat er gebeurt als je de bijbel leest :

v 19 : " ... omdat , wat van God gekend kan worden , hun bekend is , God Zelf heeft het hun immers geopenbaard " .
v 20 : " Want de dingen van Hem die onzichtbaar zijn , worden sinds de schepping van de wereld , uit zijn werken gekend en doorzien , namelijk én zijn eeuwige kracht , én zijn Goddelijkheid , zodat zij niet te verontschuldigen zijn . " .
Ja, maar wat moeten we dan denken van Job 11: 7-9 ? Daar staat dat je God NIET kunt kennen:

7. Dacht je God te doorgronden, de Almachtige alzijdig te omvatten?
8. Hij overtreft, wat wil je, de hoogte van de hemelen, de diepte van de Sjeool,
9. de lengte van de aarde, zelfs de breedte van de zee.


Ja WIL , ook Job was nog aan het evolueren , maar was goed op weg toch ? en als je let op het eind van zijn leven , dan heeft hij zijn God wel heel goed leren kennen , hoewel hij toch al heel veel wist over Hem .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

11 apr 2015, 16:05

Waarom heeft God de mens geschapen ? In de culturen van het Midden Oosten geloofde men dat de mens als slaaf van zijn goden werd geschapen , maar de bijbelse uiteenzetting over de schepping is echter totaal anders . Gen. 1 zegt duidelijk dat de mens de kroning is op zijn schepping , hij kende God goed en eerde Hem . De mens mocht heersen over al het andere dat Hij geschapen had .
Maar er is nog een belangrijk verschil tussen de menselijke ideeën over het ontstaan van de wereld en het Bijbelse scheppingsverhaal : nl. de relatie tussen de mens en zijn schepper . De goden van de Egyptische godsdiensten zijn onpersoonlijk , afstandelijke wezens die naar het voorbeeld van dieren en elementen van de wereld gemaakt werden , en onbereikbaar voor de mens . Maar de God van de Bijbel is totaal anders , toen hij de mens in de hof van Eden vormde , gaf hij de mens van het begin af contact met hem , hij sprak met hen , wandelde met hen in de hof ( Gen. 3 : 8 ) . Hij had duidelijk rechtstreeks contact met zijn schepselen . Hij wilde dat ze blij en gelukkig waren , vandaar ook al die Feestdagen voor hen .
Maar toen de mensen in zonde vielen , waren de gevolgen verschrikkelijk , hun verstand , wil , verlangens , gevoelens , ja lichaam en ziel werden bedorven , en bovendien werd de relatie met God en de mensen onderling verstoord , er kwam angst voor hem .
Maar God liet de mens en zijn schepping niet in deze hopeloze toestand , nog vóór de verbanning uit het paradijs , gaf hij hen de belofte dat hij een Verlosser zou zenden , de volmaakte mens ' die alles weer herstellen zou , Jezus Christus , de Immanuël , ' God met ons ' , God midden onder de mensen ( Joh. 1 : 14 ) . Hij zou Gods tegenstander vernietigen , de mens verlossen van hun zonden , en de oude scheppingsorde herstellen , maar dat laatste ligt nog in de toekomst .
Dat is Gods reddingsplan , dat geen mens kon bedenken en geen godsdienst ter wereld ooit kon beloven of aanbieden .

Enkele gedachten van ' De Stem uit de woestijn ' .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .