De Bijbelse Feestdagen in bijna de hele wereld bekend .

hier is plaats voor alle wereldreligies

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

14 jul 2015, 18:00

EB schreef o.a. :roll:
Toch een wijze God , vind je ook niet ?
Maar of jullie dat nu belachelijk vinden of niet , is mij om 't even , het is mijn overtuiging , zo begrijp ik dat uit Gods Woord .

EINDE CITAAT

"Te pas" volgens sommigen, maar naar mijn gevoel totaal te onpas en heel vaak zelfs bij erg pijnlijke situaties, wordt een GOD erbij gesleurd.
Om onpasselijk te worden, wanneer na een ongeval of ramp, enkele eerder toevallige gelukzakken uitroepen, dat het (hun) god is die hen van onheil heeft gevrijwaard.
Tja, die anderen zijn dan allicht de losers :!: :?:
Wanneer zoals recent een stomdronken kerel, een braaf koppel de dood inrijdt en daarbij zelf overeind blijft, welke god heeft dan wie in bescherming genomen?

De ene keer beweert EB dat de mens van alles de schuld draagt en de andere keer, dat haar god dat toch allemaal mooi heeft ingebouwd... :!: :?:
Allicht heeft die god in bepaalde mensen hun brein, het eigen denkvermogen uitgeschakeld. En draait er in de plaats eenzelfde voorgekauwd deuntje non-stop verder. Het is ook een tactiek, die sluwe deur-aan-deur-verkopers hebben ingestudeerd. Om de nietsvermoedende burgers wat nutteloze rommel aan te smeren.
O.a. de getuigen van Jehova en de Mormonen passen ook die techniek toe.
Het beste is een kleine boomstam klaar te leggen, zodat ze die kunnen doorzagen.
Dan hebben ze toch iets nuttigs gedaan.

Verder heeft deze topic als voordeel, dat mensen die lijden aan insomnia toch nog in slaap vallen. :wink:

sw

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

15 jul 2015, 10:47

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: God zei niet : één paar van ALLE SOORTEN , maar : één paar per SOORT ! Dat klinkt toch heel anders hé ?
Eu.... leg dat eens uit. :roll:
Niet twee van alle soorten, maar twee per soort.... Welke soorten vallen dan uit de boot :?:

Het woordje ' soorten ' heeft hier wel verwarring gezaaid .
Er zijn verschillende soorten dieren , en deze zijn dan nog eens in versh . soorten onder verdeeld , en in elke groep daarvan zijn nog eens versch. soorten ! Idd. ingewikkeld , vandaar de verwarring .
Wat ik bedoel met de ' soorten ' in de ark , zijn idd. de basis typen zoals SW. dat zei .
Maar hoe dat werkelijk juist in elkaar zit , weet niemand , dat is puzzelwerk en blijft een wonder . Dat die dingen in de Bijbel niet altijd gemakkelijk te begrijpen zijn , is waar , zelfs als men het ' nouwkeurig bekijkt ' ! Dat ondervonden de beste Geleerden ook , en die zijn er nog niet uit !
Dat alle andere dieren dan verdronken , net als alle andere mensen , buiten die 8 die in God geloofden , is Gods zaak , net zoals de vissen die niet genoemd werden , en konden overleven , dat zijn dingen die niemand kan uitleggen dan de Schepper alleen .
De dingen die we kunnen begrijpen , zijn voor de mens , maar wat we niet kunnen vatten , moeten we aan God overlaten , alleen Hij weet waarom . Maar èèns zal alles openbaar worden zegt Gods Woord .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 jul 2015, 11:52

ebenhaezer schreef:
talisman schreef:
ebenhaezer schreef: God zei niet : één paar van ALLE SOORTEN , maar : één paar per SOORT ! Dat klinkt toch heel anders hé ?
Eu.... leg dat eens uit. :roll:
Niet twee van alle soorten, maar twee per soort.... Welke soorten vallen dan uit de boot :?:

Het woordje ' soorten ' heeft hier wel verwarring gezaaid .
Er zijn verschillende soorten dieren , en deze zijn dan nog eens in versh . soorten onder verdeeld , en in elke groep daarvan zijn nog eens versch. soorten ! Idd. ingewikkeld , vandaar de verwarring .
Wat ik bedoel met de ' soorten ' in de ark , zijn idd. de basis typen zoals SW. dat zei .
Maar hoe dat werkelijk juist in elkaar zit , weet niemand , dat is puzzelwerk en blijft een wonder . Dat die dingen in de Bijbel niet altijd gemakkelijk te begrijpen zijn , is waar , zelfs als men het ' nouwkeurig bekijkt ' ! Dat ondervonden de beste Geleerden ook , en die zijn er nog niet uit !
Dat alle andere dieren dan verdronken , net als alle andere mensen , buiten die 8 die in God geloofden , is Gods zaak , net zoals de vissen die niet genoemd werden , en konden overleven , dat zijn dingen die niemand kan uitleggen dan de Schepper alleen .
De dingen die we kunnen begrijpen , zijn voor de mens , maar wat we niet kunnen vatten , moeten we aan God overlaten , alleen Hij weet waarom . Maar èèns zal alles openbaar worden zegt Gods Woord .
Met andere woorden: Je bent weer lekker uit je nek aan het kletsen.
Je weet nog niet eens wat ' geleerden ' wil zeggen. :roll:

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

15 jul 2015, 16:10

:roll: Die geleerden zijn zich momenteel aan het vergapen aan foto's van;..PLUTO.
Neen, niet die hond uit de tekenfilms van Walt D. maar een bolleken, dat ons heer daar op zowat 5 miljard kilometer van de aarde verwijderd heeft opgehangen.
Mogelijk lag dat nog in zijn magazijn, toen hij de planeten aan het uitstrooien was. :!: :?:
Maar...in 1624 was ene "Galileo Galilei" nog altijd aan het opboksen tegen het geloof, dat beweerde dat de aarde centraal stond in het zonnestelsel en al de rest eromheen draaide. :lol:

In diezelfde gedachtegang blijft ene EB hier nu eindeloos rond de pot draaien. Vraag is wie ze nu wil overtuigen :?: Zelf beweert ze doordrongen te zijn van alle dogma's die ze aankleeft en verder slaagt ze er enkel in de vrijdenkers op stang te jagen. Hoewel het aantal deelnemers aan de zinloze discussie op deze topic, tot een absoluut minimum is geslonken.

Ikzelf kom enkel langs om de ambiance aan te zwengelen en tegelijk wat te sponsoren, om te verhinderen dat deze website de fles opgaat. Want de voorbije dagen lag seniorennet er 's morgens al regelmatig uit.

Misschien moet er dan toch eens een grote schoonmaak gehouden worden, om te vermijden dat topics van vele jaren oud (waarbij enkele auteurs mogelijk al in de hemel of de hel...vertoeven) hier nog steeds stuur- en zin- loos blijven ronddobberen.
Op deze topic begint trouwens ook stilaan een schimmelluchtje merkbaar te worden.

Maar dit dient wel als OFF-topic en vooral als randbemerking beschouwd.... :?

sw
Gast

15 jul 2015, 23:11

En zo gaat het vertelseltje verder, ieder zijn speeltje , zijn heilige pater of nonnetje, of een ons lief vrouwtje, de ene maakt een eigen tekstje om toch iets naar voor te brengen wat geen enkel draagvlak heeft. als ik dat allemaal lees, dan moet de ene toch nog een mysterie vinden of anders lukt het niet meer. En zo worden altijd voort nieuwe kerkjes en beeldjes gevormd om interessant te zijn. En dan vraagt men zich af waarom een ongelovig iemand met de ganse zaak lacht. en jullie zijn daar zelf de schuld van, want moest je bij de originele geschriften blijven zou er inderdaad heel wat minder gelachen moeten worden . maar na al de tijd die ik hier af en toe lees, is er ook maar nergens geen enkel, geen enkel Schriftplaats die al dit gemekker kan onder steunen. waarom er in de wereld al zoveel kerkjes en denominaties en organisatie zijn, is niet moeilijk te begrijpen als je die kwatsh hier leest. Inplaats van gewoon bij de originele Bijbelse geschriften te blijven maken jullie er zelf eentje en waarlijk jullie kunnen het. Het gaat mijn petje te boven . weze gegroet

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

16 jul 2015, 06:27

:roll: Dat is pas klare taal :!:

Ik vraag me soms af, waarom Maggelaan, Christoffel Colombus, James Cook en nog vele anderen...hun leven op het spel hebben gezet, om uit te varen en te ontdekken hoe deze wereld in elkaar zit.
Ze hadden toch gewoon die bijbel kunnen lezen en meteen weten hoe de vork aan de steel zit.

Mogelijk had men nooit mensen naar de maan hoeven te sturen en/of ruimtetuigen op verkenning naar Mars en naar Pluto....
Wat zitten die sukkels daar nu in Spacelab uit te voeren?
En waarom zoeken ze in universiteiten nog langer naar wat nog niet is ontdekt.
Afschaffen heel dat onderzoek en gewoon de enige en zaligmakende bijbel lezen.
Hadden de Papoea's en de Amazone-Indianen dat ook gedaan, dan zouden ze niet meer als nomaden in hun oerwoud hebben rond gelopen.
Dus... net zoals in heel wat hotels wereldwijd in elke kamer een BIJBEL ligt (geplaatst door de Gideons) moeten die boeken massaal worden gedropt overal waar er nood opduikt.
En...in plaats van vluchtelingen op te pikken die de Middellandse Zee oversteken, gewoon bijbels uitdelen en iedereen blijft lekker thuis onder een boom zitten en leest alles in die bijbel!

"Prachtig uitgevonden door de heer" zou EB schrijven.

En...aan de top van heel die sekte zou de kassa nog meer rinkelen.
Zodat er opeens geen crisis meer bestaat.
Tenminste niet in hun paleizen waar zij in weelde baden.

Ps.: Ook naar Griekenland kan de EU, de ECB en het IMF massaal bijbels sturen, in plaats van miljarden Euro steun :idea:
En in plaats van in ons eigen land, geld te verkwisten om scholieren te laten studeren, werklozensteun uit te keren en zieken in hospitalen te stoppen of ouderen in een RVT.... eenvoudig iedereen zijn bijbel geven en alles is opgelost.

sw

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 jul 2015, 06:29

Fregilcy schreef: Inplaats van gewoon bij de originele Bijbelse geschriften te blijven [...]
En waar kan je die originelen vinden?

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

16 jul 2015, 06:39

talisman schreef:
Fregilcy schreef: Inplaats van gewoon bij de originele Bijbelse geschriften te blijven [...]
En waar kan je die originelen vinden?
Bij EB
op de zolder... :roll:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 jul 2015, 07:34

Silver Wolf schreef:
talisman schreef:
Fregilcy schreef: Inplaats van gewoon bij de originele Bijbelse geschriften te blijven [...]
En waar kan je die originelen vinden?
Bij EB
op de zolder... :roll:
:lol: :lol: :lol:
Fazal

16 jul 2015, 13:24

Neenee. Overal, in de keuken, in de woonkamer, in de eetkamer, in de slaapkamers op het nachttafeltje, in de garage, in het overdekt terras, zeg het mij als ik nog iets vergeten ben. Och ja, er kan er nog wel eentje op de zolder liggen ook!?

Oftewel loopt ze ganse dagen met de bijbel in de hand, en sleurt hem overal mee van de ene naar de andere plaats.

God ja, den ene met zijne/hare Smartfoon, den andere met zijnen/haren bijbel.
Je kan maar nuttig(sic!) bezig zijn nietwaar. 8)

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 jul 2015, 14:36

Fazal schreef:Neenee. Overal, in de keuken, in de woonkamer, in de eetkamer, in de slaapkamers op het nachttafeltje, in de garage, in het overdekt terras, zeg het mij als ik nog iets vergeten ben. Och ja, er kan er nog wel eentje op de zolder liggen ook!?

Oftewel loopt ze ganse dagen met de bijbel in de hand, en sleurt hem overal mee van de ene naar de andere plaats.

God ja, den ene met zijne/hare Smartfoon, den andere met zijnen/haren bijbel.
Je kan maar nuttig(sic!) bezig zijn nietwaar. 8)
Met dat verschil, het is niet de originele versie. :cry:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 jul 2015, 17:08

Fregilcy schreef:En zo gaat het vertelseltje verder, ieder zijn speeltje , zijn heilige pater of nonnetje, of een ons lief vrouwtje, de ene maakt een eigen tekstje om toch iets naar voor te brengen wat geen enkel draagvlak heeft. als ik dat allemaal lees, dan moet de ene toch nog een mysterie vinden of anders lukt het niet meer. En zo worden altijd voort nieuwe kerkjes en beeldjes gevormd om interessant te zijn. En dan vraagt men zich af waarom een ongelovig iemand met de ganse zaak lacht. en jullie zijn daar zelf de schuld van, want moest je bij de originele geschriften blijven zou er inderdaad heel wat minder gelachen moeten worden . maar na al de tijd die ik hier af en toe lees, is er ook maar nergens geen enkel, geen enkel Schriftplaats die al dit gemekker kan onder steunen. waarom er in de wereld al zoveel kerkjes en denominaties en organisatie zijn, is niet moeilijk te begrijpen als je die kwatsh hier leest. Inplaats van gewoon bij de originele Bijbelse geschriften te blijven maken jullie er zelf eentje en waarlijk jullie kunnen het. Het gaat mijn petje te boven . weze gegroet

Ja FREGILCY , zo is dat , maar dat stond ook al lang in de Bijbel geschreven , en daar houd ik ook rekening mee .
Filippenzen 1 : 28 - 29 .
" en dat u zich in geen enkel opzicht schrik laat aanjagen door de tegenstanders . Voor hen is dit een duidelijk teken van verderf , maar voor u van zaligheid , en dat van Godswege .
Want aan u is het uit genade gegeven in de zaak van Christus , niet alleen in Hem te geloven , maar ook voor hem te lijden " .

Dat zegt Gods Woord , en hiermee sluit ik deze topic over de Bijbelse Feestdagen , hierover zijn ook al veel goede boeken geschreven .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

16 jul 2015, 18:00

HIER is 't alle dagen feest(dag).
Want we scheuren elke dag een blaadje van de "Druivelaar" (scheurkalender).
Waar telkens enkele de namen van heiligen opstaan :!: :!: :!:
De heilige EB zit er voorlopig nog niet tussen. :cry:

Ps.: Nadat mijn buurman (dé Fons) - op mijn advies - ook deze topic is beginnen volgen, gaat hij volgende week zijn zonnepanelen van 't dak smijten en in de plaats bijbels erop leggen :idea:
Dat gaat vonken geven... :wink:
zeker als zijn vrouw Mia, dat te weten komt. 8)

Tja als men alles overlaat aan "ons heer" (zegt de Fons)
dan is 't ineens goed geregeld :!:

sw
Fazal

16 jul 2015, 20:01

talisman schreef:
Fazal schreef:Neenee. Overal, in de keuken, in de woonkamer, in de eetkamer, in de slaapkamers op het nachttafeltje, in de garage, in het overdekt terras, zeg het mij als ik nog iets vergeten ben. Och ja, er kan er nog wel eentje op de zolder liggen ook!?

Oftewel loopt ze ganse dagen met de bijbel in de hand, en sleurt hem overal mee van de ene naar de andere plaats.

God ja, den ene met zijne/hare Smartfoon, den andere met zijnen/haren bijbel.
Je kan maar nuttig(sic!) bezig zijn nietwaar. 8)
Met dat verschil, het is niet de originele versie. :cry:
Wat geeft dat!? Ze geloven het toch allemaal! :wink:

fatchi
Lid geworden op: 02 nov 2008, 17:34

17 jul 2015, 14:16

ebenhaezer schreef:
fonzarelli schreef:Dus als ik het goed lees beste EB heeft uw god zijn zoon op aarde gezet om onnoemelijk af te zien om de zonden van de toenmalige en komende generaties te vergeven?
Dan vind ik het nog een grotere pervert dan ik al dacht.

AV,
Fonzarelli. 8O


FONZARELLI en REINI , dat komt omdat jullie Gods Woord niet kennen noch begrijpen .

Paulus zegt in Rom. 1 : 19 - 20 , wat er gebeurt als je de bijbel leest :

v 19 : " ... omdat , wat van God gekend kan worden , hun bekend is , God Zelf heeft het hun immers geopenbaard " .
v 20 : " Want de dingen van Hem die onzichtbaar zijn , worden sinds de schepping van de wereld , uit zijn werken gekend en doorzien , namelijk én zijn eeuwige kracht , én zijn Goddelijkheid , zodat zij niet te verontschuldigen zijn . " .

Dan zouden jullie beter kunnen begrijpen , wat dat offer van Jezus betekent en teweegbracht , dan wordt je er inderdaad beter van en volmaakter , al gaat dat met vallen en opstaan , ook dat is ' evolutie ' !
EBENHAEZER....Bijbel en Godsgeleerde....Volgens de bijbel heeft God alles geschapen...Hij en hij alleen was de heerser...Zodoende is er een tijd geweest dat er niks was,niks, nul,niks,zero....MIJN VRAAG: Waar was en verbleef die grijsaard in een tijd van niks,nul,zero niks.............?
Denk er maar een heel goed en diep overna.Misschien als je niet gebrainwasht zijt over uwe bijbel en rechtdoorzicht,kom je tot hetzelfde besluit als zovele anderen.Bespaar de moeite om mij een uitleg te geven over de bijbel.Ik heb er zelfs twee,één van de Jahova's en eentje van de christenen.Heb ze zelfs zo goed gelezen alsdat ik de twee verschillen ken van deze boeken die de jahova's niet eens wisten.De twee boeken zijn identiek hetzelfde op twee woorden na en nog ben ik een ongelovige....Mijn vraag is nogthans heel simpel te beantwoorden.....Aan u als Evangelist om mij een zeer kort antwoord te willen geven zonder de bijbel er bij te sleuren......Waar was of verbleef God in de tijd van niks?????