Recht op de hemel

hier is plaats voor alle wereldreligies

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

03 apr 2015, 12:31

Ik kan niet begrijpen waarom een mens die moeite gedaan heeft om een moreel correct leven te leiden, niet meer recht op de hemel zou hebben dan een heel slecht mens. Zo luidde de mening van een dame.
Maar niemand voldoet aan Gods eisen, niemand kan de hemel verdienen. Velen vinden het moeilijk dat in te zien. :roll:
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Fazal

03 apr 2015, 12:34

eliana schreef:Ik kan niet begrijpen waarom een mens die moeite gedaan heeft om een moreel correct leven te leiden, niet meer recht op de hemel zou hebben dan een heel slecht mens. Zo luidde de mening van een dame.
Maar niemand voldoet aan Gods eisen, niemand kan de hemel verdienen. Velen vinden het moeilijk dat in te zien. :roll:
Over 'welke' eisen heb je het?
Waarom heeft hij ons dan eigen wil meegegeven, en daarna gezegd: "gij 'zult' dit, en ge 'zult' dat, en- of, ge 'zult' dit of dàt NIET"!?
Laatst gewijzigd door Fazal op 03 apr 2015, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

03 apr 2015, 12:38

Ik vind dat inderdaad moeilijk om te begrijpen Eliana!

Waarom zijn we dan eerlijk, oprecht enz.

Ik zou dan best meteen ergens een overval gaan plegen, dan kan ik misschien ook nog op reis vertrekken, of wellicht pasen in den bak doorbrengen!

Zou ene Dutroux bvb nog kans hebben om in de hemel te komen (wat is trouwens "de hemel"), volgens mij kan dat niet.
Gast

03 apr 2015, 12:39

Ja Fazal, dat vraag ik mij nu toch ook af!

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

03 apr 2015, 12:42

Fazal schreef:
eliana schreef:Ik kan niet begrijpen waarom een mens die moeite gedaan heeft om een moreel correct leven te leiden, niet meer recht op de hemel zou hebben dan een heel slecht mens. Zo luidde de mening van een dame.
Maar niemand voldoet aan Gods eisen, niemand kan de hemel verdienen. Velen vinden het moeilijk dat in te zien. :roll:
Over 'welke' eisen heb je het?
Waarom heeft hij ons dan eigen wil meegegeven, en daarna gezegd: "gij 'zult' dit, en ge 'zult' dat, en- of, ge 'zult' dit of dàt NIET"!?
Ga in Zijn Woord lezen.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

03 apr 2015, 12:44

*leah* schreef:Ik vind dat inderdaad moeilijk om te begrijpen Eliana!

Waarom zijn we dan eerlijk, oprecht enz.

Ik zou dan best meteen ergens een overval gaan plegen, dan kan ik misschien ook nog op reis vertrekken, of wellicht pasen in den bak doorbrengen!

Zou ene Dutroux bvb nog kans hebben om in de hemel te komen (wat is trouwens "de hemel"), volgens mij kan dat niet.
Weet je Leah ga de Bijbel lezen.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Fazal

03 apr 2015, 12:46

Ik denk dat god vooral heeft gezegd, als ... hij dan al ooit iets 'zou' hebben gezegd: "ge 'zult' de bijbel geloven, maar ge 'zult' hem nóóit begrijpen".

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

03 apr 2015, 12:52

Fazal schreef:Ik denk dat god vooral heeft gezegd, als ... hij dan al ooit iets 'zou' hebben gezegd: "ge 'zult' de bijbel geloven, maar ge 'zult' hem nóóit begrijpen".
Hem ooit begrijpen- Hem gaan leren kennen. :wink:
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

03 apr 2015, 12:58

wat ik niet helemaal begrijp....hoe men geloofd om naar te hemel te gaan als men sterft 8O er is NIETS meer NA DE DOOD;
DE BIJBEL is destijds al meermaal veranderd van tekst :)
met alle respect voor zij die denken in de hemel te komen :roll: :o
tot as ben je geboren ..tot as zul je vergaan :idea:
dus zal de hemel nooit niet kunnen zien :D
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

03 apr 2015, 13:05

hoshinkido schreef:wat ik niet helemaal begrijp....hoe men geloofd om naar te hemel te gaan als men sterft 8O er is NIETS meer NA DE DOOD;
DE BIJBEL is destijds al meermaal veranderd van tekst :)
met alle respect voor zij die denken in de hemel te komen :roll: :o
tot as ben je geboren ..tot as zul je vergaan :idea:
dus zal de hemel nooit niet kunnen zien :D
Goedemiddag hoshi... heb je de boodschap van Goede vrijdag en Pasen begrepen?
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Gast

03 apr 2015, 13:29

Eliana,

Na mijne verhuis ga ik de bijbel lezen, jij en Mevr. Ebenhaezer maken mij toch wel benieuwd!

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

03 apr 2015, 14:21

*leah* schreef:Eliana,

Na mijne verhuis ga ik de bijbel lezen, jij en Mevr. Ebenhaezer maken mij toch wel benieuwd!
Afbeelding
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

03 apr 2015, 14:53

eliana schreef:Ik kan niet begrijpen waarom een mens die moeite gedaan heeft om een moreel correct leven te leiden, niet meer recht op de hemel zou hebben dan een heel slecht mens. Zo luidde de mening van een dame.
Maar niemand voldoet aan Gods eisen, niemand kan de hemel verdienen. Velen vinden het moeilijk dat in te zien. :roll:
Ach weet je eliana, het begrip hemel wordt veelal als een soort eindpunt gezien van de menselijke ziel.
Maar er is geen eindpunt, zoals ik het zie, enkel een doorgaande evolutie van al het levende. Dus ook zowel de slechterik als de mindere slechteriken zullen gewoon na de volbrachte aardse ontwikkeling verder gaan en zullen hun harmonie weer terug kunnen vinden door alles weer in het reine te brengen elk op hun eigenwijze hoe dan ook. Het na aardse wordt dus aangeduid als hemel en is een stap op je verder gaande evolutieweg. Daarom zal een ieder die hemel bereiken echter die hemel sfeer creëer je zelf wegens de staat van je persoonlijkheid dus ben je liefde vol zal die hemel niet onaangenaam zijn , ben je vals en/of haat dragend dan zal die hemel ook zo zijn. In feite is de hemel die levenssfeer, gelijk aan je persoonlijkheid dus dat wat je hebt ontwikkeld op aarde tot het moment van overgaan.
Maar ook dan kan je je verder ontwikkelen en uiteindelijk zal elk leven zich gaan ontplooien in liefde voor al het leven dmv van het gaan weten door ondervinding en het tot je bezit maken. Nu, dit zal je zeer vreemd overkomen en dat heeft als reden dat je nog niet in staat bent, om je levensgevoel dat je bent, daarvoor open te kunnen stellen maar dat zal zeker gebeuren en waarschijnlijk als je het lichaam hebt verlaten en zal constateren dat je nog leeft wat je vermoedelijke zeer vreemd zal vinden maar als de sfeer waarin je toe behoort niet te onbewust is, zal je geholpen worden om inzicht te verkrijgen waar je bent en wie je bent. Dit wat ik je geef heeft niets met religie of de bijbel te maken maar met het leven zelf wat je bent. De mens zelf heeft door haar onbewust zijn religies ontwikkeld gestoeld op onbegrepen indrukken als gevoelens vanuit ja, die zgn hemelen, welke slechts delen zijn op je weg naar het ALbewustzijn.
Alles is Één en die Éne is Alles.
Gast

03 apr 2015, 16:00

'k Ga toch met de bijbel voor kinderen beginnen zenne Eliana!

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

03 apr 2015, 16:19

*leah* schreef:'k Ga toch met de bijbel voor kinderen beginnen zenne Eliana!
Hi... een beetje zelf kennis, daar begint het mee Leah :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.