Recht op de hemel

hier is plaats voor alle wereldreligies

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

13 apr 2015, 21:06

ebenhaezer schreef: Inderdaad TALISMAN , dat staat ook in de Bijbel , een witgekalkt graf , is wel mooi wit , maar het blijft een graf waar de dood in huist .
Dat werd gezegd van de Farizeëen , omdat ze zich goed en heilig voordeden , terwijl ze vanbinnen trots en hoogmoedig waren ! ja , schijnheilig !
En jij past nu eens precies in dit plaatje zie.
Weet je , ware christenen zijn geen huichelaars , maar tonen eenvoudig wat ze zijn , en waar ze van overtuigd zijn !
De grootste huichelaars die ik ken. Wordt al van kindsbeen aangeleerd.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

14 apr 2015, 11:45

Omdat mensen zijn leer beter zouden begrijpen gebruikte Jezus veel illustraties. Zo verweet hij de farizeeën van huichelaars omdat ze gelijkten op " wit gekalkte graven", van buiten mooi maar van binnen vol met onreinheid ! Dit zei hij een paar weken voor het Paschafeest omdat toen het moment was dat de Joden éénmaal per jaar de gewoonte hadden de grafstenen te 'witten' na het regenseizoen. De luisteraars konden zich dus goed inprenten wat hij met die verwijten bedoelde.
Mattheus13 : 34 zegt dat Jezus niet zonder gelijkenissen (of illustraties) sprak :
"34 Al deze dingen heeft Jezus tot de scharen gesproken door gelijkenissen, en zonder gelijkenis sprak Hij tot hen niet. 35 Opdat vervuld zou worden, wat gesproken is door den profeet, zeggende: Ik zal Mijn mond opendoen door gelijkenissen; Ik zal voortbrengen dingen, die verborgen waren van de grondlegging der wereld". Deze dingen werden jaren voordien voorzegd zoals vers 35 aantoont.

Nu bijna 2000 jaar later worden deze illustraties heel gemakkelijk onthouden. Ook was hij precies in het geven van details, zo heb je de 100 schapen en één verloren schaap, de 10 maagden waarvan 5 dwaze maagden, de talenten die in beheer werden gegeven, de verloren zoon, de barmhartige samaritaan, de zaaier van het onkruid, de wijngaard, enz.......

Jezus maakte gebruik van situaties en omstandigheden van het leven van mensen in die tijd voor een beter begrip ! Wat een leermeester !

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

17 apr 2015, 18:28

Ja wie heeft recht op de hemel ?
David vroeg zich dat ook eens af , maar hij kende het antwoord :

Ps . 15 .
" Heere , wie zal verblijven in Uw tent ?
Wie zal wonen op Uw heilige berg ?

Hij die oprecht wandelt en gerechtigheid beoefent ,
die met zijn hart de waarheid spreekt .
Die met zijn tong niet lastert ,
zijn vrienden geen kwaad doet
en geen smaad jegens zijn naaste op de lippen neemt .
In zijn ogen is de verworpenen veracht ,
maar wie de Heere vrezen , eert hij .
Heeft hij gezworen tot zijn schade ,
zijn eed verandert hij evenwel niet .
Zijn geld leent hij niet uit tegen rente ,
een geschenk ten nadele van de onschuldige aanvaardt hij niet .
Wie deze dingen doet ,
zal niet wankelen voor eeuwig ! "
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

17 apr 2015, 18:47

EB schreef:Zijn geld leent hij niet uit tegen rente
Hoeveel kan ik bij u lenen ebenhaezer? :D

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

18 apr 2015, 16:22

Fazal schreef:
EB schreef:Zijn geld leent hij niet uit tegen rente
Hoeveel kan ik bij u lenen ebenhaezer? :D


FAZAL , ik denk dat jou vraag eigenlijk moest zijn : HOEVEEL RENTE vraag je als ik bij u leen , klopt dat ?
Het verwondert mij dat jouw aandacht in deze verzen alleen gaat naar : GELD ! kan dat iets zeggen over jouzelf , of niet ?
Maar ik begrijp waar je naartoe wil : je wilt zien of ik er ook wel achter sta bij wat ik schrijf , en dat is goed .
Ik ga niet boffen over mezelf , maar iets zeggen over mijn christen gemeenschap : Wij hebben een fonds waar iedereen zijn wekelijkse bijdrage kan aan toevoegen , en dat dient om armen of mensen in nood te helpen ZONDER TERUG GAVE ! en er wordt ook zo nodig uitgeleend ZONDER RENTE te vragen , dat doen we echt uit liefde voor de Heer !
Ik ken een christen die de EIGEN AUTO liet gebruiken , uitleende , voor evangelisatie werk , omdat daar wagens te kort waren voor dat werk , die persoon gaf ook menigmaal financieële hulp aan vrienden in nood , zonder iets terug te vragen ! Ware christenen doen dat van harte , uit liefde voor hun Heer .
Ik weet best dat ongelovigen dat soms ook doen , dat is zo , het gaat er om , om wat voor reden je het doet , voor jezelf of voor de ander .

Je kan gerust bij mij lenen , maar niet te veel , anders moeten we ons huis verkopen . Grapje hoor !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

19 apr 2015, 01:09

ebenhaezer schreef:dat doen we echt uit liefde voor de Heer !
en dan nog eens;
ebenhaezer schreef:Ware christenen doen dat van harte , uit liefde voor hun Heer .
Ik vind dit persoonlijk nog al krom. Het zou beter zijn indien het gedaan wordt uit liefde voor je mede mens omdat ik toch meer geneigd ben dat de voorbeelden die de Christus gaf voor de onderlinge relatie van de mensheid bedoeld waren. Waarom zou Hij als persoon graag geliefd willen zijn indien je niet echt uit liefde je mede mens steund?

daarom lijkt mij dit het beste wat je kunt doen;
ebenhaezer schreef:Ik weet best dat ongelovigen dat soms ook doen , dat is zo , het gaat er om , om wat voor reden je het doet , voor jezelf of voor de ander .
En waaruit blijkt dat die groep ongelovigen het soms doen? Heb jij het geturfd ebenhaezer?
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

19 apr 2015, 19:15

janx schreef:
ebenhaezer schreef:dat doen we echt uit liefde voor de Heer !
en dan nog eens;
ebenhaezer schreef:Ware christenen doen dat van harte , uit liefde voor hun Heer .
Ik vind dit persoonlijk nog al krom. Het zou beter zijn indien het gedaan wordt uit liefde voor je mede mens omdat ik toch meer geneigd ben dat de voorbeelden die de Christus gaf voor de onderlinge relatie van de mensheid bedoeld waren. Waarom zou Hij als persoon graag geliefd willen zijn indien je niet echt uit liefde je mede mens steund?

daarom lijkt mij dit het beste wat je kunt doen;
ebenhaezer schreef:Ik weet best dat ongelovigen dat soms ook doen , dat is zo , het gaat er om , om wat voor reden je het doet , voor jezelf of voor de ander .
En waaruit blijkt dat die groep ongelovigen het soms doen? Heb jij het geturfd ebenhaezer?


Zo JANX , je vindt het krom omdat je het niet goed begrepen hebt denk ik .
Christus houdt van ALLE mensen , hij wilde dat het goed zou gaan onder hen , hij leerde ons ' heb elkander hartelijk lief ' , en dat houd in : elkaar helpen , uitlenen zonder rente , enz..... Dààrom doen we dat , omdat HIJ ons dat leerde , en daarom zeggen we , dat we dit alles doen uit liefde voor de Heer , uit gehoorzaamheid . Beter zo ?

Ik weet niet wat je met dat laatste bedoelt ?
Met ' ongelovigen ' bedoel ik hier , de wereldse mens die zich van God of zijn gebod niets aantrekt , NIET specifiek mensen die TEGEN gelovigen zijn , begrijp je ? In die wereld wordt vaak gelogen en bedrogen , ook als men zogenaamd hulp biedt , het gaat hen meestal om er zelf beter van te worden . De reden waarom je iets doet is belangrijk .
Maar gelukkig zijn er ook nog ongelovigen die ook echt goed willen doen , al zijn dat er niet veel meer .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

20 apr 2015, 06:47

UW HEMEL
is
HIER en NU


Maar je moet zelf...van elke dag opnieuw iets proberen te maken.
Carpe Diem

Ieder mag uiteraard zijn eigen dromen najagen en zelfs alle genot vermaledijden, met de optie in een fictief "hiernamaals" langs de kassa te mogen passeren.
Dat sprookje werd eeuwenlang gehanteerd door een toplaag, die zelf in luxe en weelde baadde en het plebs onderaan "in het zweet huns aanschijns" liet wroeten, om de uitspattingen van hun meerderen te bekostigen.

Ge moet het maar kunnen verkopen hé!?
En met een uitgestreken smoeltje er achteraan lopen,
zodat ge gelooft op de eerste rij te staan als de prijzen worden uitgedeeld. :wink:

sw

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

20 apr 2015, 14:48

Silver Wolf schreef:UW HEMEL
is
HIER en NU


Maar je moet zelf...van elke dag opnieuw iets proberen te maken.
Carpe Diem

Ieder mag uiteraard zijn eigen dromen najagen en zelfs alle genot vermaledijden, met de optie in een fictief "hiernamaals" langs de kassa te mogen passeren.
Dat sprookje werd eeuwenlang gehanteerd door een toplaag, die zelf in luxe en weelde baadde en het plebs onderaan "in het zweet huns aanschijns" liet wroeten, om de uitspattingen van hun meerderen te bekostigen.

Ge moet het maar kunnen verkopen hé!?
En met een uitgestreken smoeltje er achteraan lopen,
zodat ge gelooft op de eerste rij te staan als de prijzen worden uitgedeeld. :wink:

sw


SILVER WOLF , juist , uw hemel is hier en nu ! In de praktijk van dit leven is dat idd. zo , en dat moeten we ZELF doen , dat is een keuze , volledig akkoord SW. , en dat zou iedereen moeten beseffen en er zijn verantwoordelijkheid voor nemen .
Maar , na dit leven is het niet amen en uit , zoals velen denken ! dan sta je gewoon voor het feit WAAR je terecht komt ? De bijbel spreekt van twee plaatsen , de hemel of de hel . Daar gaat het over geestelijk leven waar niemand onderuit komt , want we hebben een onsterfelijke ziel , toch ? en dan helpt een ' verwonderd ' snoetje niet meer !!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

20 apr 2015, 17:22

EB :roll: SILVER WOLF , juist , uw hemel is hier en nu ! In de praktijk van dit leven is dat idd. zo , en dat moeten we ZELF doen , dat is een keuze , volledig akkoord SW. , en dat zou iedereen moeten beseffen en er zijn verantwoordelijkheid voor nemen .
Maar , na dit leven is het niet amen en uit , zoals velen denken ! dan sta je gewoon voor het feit WAAR je terecht komt ? De bijbel spreekt van twee plaatsen , de hemel of de hel . Daar gaat het over geestelijk leven waar niemand onderuit komt , want we hebben een onsterfelijke ziel , toch ? en dan helpt een ' verwonderd ' snoetje niet meer !!!


Tja, ik heb al menig "zieltje" achter de horizon zien verdwijnen.
En wacht nog altijd vergeefs op een teken van die overkant.
Waar het wel stilaan vollen bak zal zijn!?
En hopelijk staan er goede wegwijzers, zodat wie naar "het Nirwana" wil, niet in de "Eeuwige Jachtvelden" terecht komt en wie voor "Jahweh" opteert niet bij "Allah" aanklopt. Of omgekeerd.

Intussen streeft alvast IS ernaar om allen de keel over te snijden , die niet voor hun litanie hebben gekozen :evil:
En daar hoort dus geen verwonderd maar een ander snoetje bij :twisted:

sw

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

21 apr 2015, 20:06

Silver Wolf schreef:EB :roll: SILVER WOLF , juist , uw hemel is hier en nu ! In de praktijk van dit leven is dat idd. zo , en dat moeten we ZELF doen , dat is een keuze , volledig akkoord SW. , en dat zou iedereen moeten beseffen en er zijn verantwoordelijkheid voor nemen .
Maar , na dit leven is het niet amen en uit , zoals velen denken ! dan sta je gewoon voor het feit WAAR je terecht komt ? De bijbel spreekt van twee plaatsen , de hemel of de hel . Daar gaat het over geestelijk leven waar niemand onderuit komt , want we hebben een onsterfelijke ziel , toch ? en dan helpt een ' verwonderd ' snoetje niet meer !!!


Tja, ik heb al menig "zieltje" achter de horizon zien verdwijnen.
En wacht nog altijd vergeefs op een teken van die overkant.
Waar het wel stilaan vollen bak zal zijn!?
En hopelijk staan er goede wegwijzers, zodat wie naar "het Nirwana" wil, niet in de "Eeuwige Jachtvelden" terecht komt en wie voor "Jahweh" opteert niet bij "Allah" aanklopt. Of omgekeerd.

Intussen streeft alvast IS ernaar om allen de keel over te snijden , die niet voor hun litanie hebben gekozen :evil:
En daar hoort dus geen verwonderd maar een ander snoetje bij :twisted:

sw


SILVER WOLF , dat teken van die overkant , zul je niet te zien krijgen , daarvoor zul je zelf eerst achter die horizon moeten verdwijnen !!! Dus nog menige jaartjes geduld jongen .
En wees niet verontrust , ' vollen bak ' zal het daar niet worden , want als ons heelal al zo onmetelijk is , hoe groot zal de hemel dan wel zijn ? het Vaderhuis waar God woont !

Maar wat heeft IS daar nu weer mee te maken ? Dat deze bende walgelijk is , weet iedereen nu wel ! Maar er zijn ook andere bendes die ook niet te prijzen zijn : voor GELD duizenden mensen de zee in sturen ! dat is óók MOORD maar op een andere manier ! al even walgelijk dunkt mij .
250 mensen opsluiten in de onderste ruimte van een versleten schip , wetende dat het ZEKER zal vergaan ! Waar gaan we naartoe ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

21 apr 2015, 20:37

We zijn nu zo ongeveer met 7 miljard mensen op deze wereld, en we weten ook met zekerheid, dat die eens zal vergaan. Erger nog, we kunnen zelfs NIET vluchten naar een andere wereld, en zelfs al was dat wèl mogelijk, daar is geen OCMW! Enfin ..., toch niet dat ik weet!? :roll:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

22 apr 2015, 01:27

ebenhaezer schreef: Waar gaan we naartoe ?
We gaan naar Zandvoort aan de zee
en nemen broodjes en koffie mee

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

24 apr 2015, 14:41

PIRAMIDESPEL
De inleg varieert veelal van enkele honderden tot duizenden euro's. De inleg van degenen die worden geworven, komt toe aan degenen die boven hen in de piramide staan. Om ook een deel van de inleg van anderen te krijgen, moet men hoog in de piramide staan en dus reeds een groot aantal deelnemers 'onder' zich hebben. De verleiding om mee te doen is groot, omdat winsten van tienduizenden tot honderdduizenden euro's worden voorgespiegeld.
In speciale bijeenkomsten waar spelers verslag doen van de door hen bereikte winsten worden nieuwe deelnemers overgehaald om ook een overeenkomst tot deelname te tekenen en geld in te leggen. De grootste winnaars zijn steeds de organisatoren hoog in de top van de piramide. Hoe het spel werkelijk in elkaar zit is dan ook slechts bij een beperkt aantal personen bekend. Er staan veelal boetes of andere represailles op indien er uit de school wordt geklapt.
Deelnemers worden verplicht om een aantal anderen te werven, waardoor ze een rang hoger komen te staan. Die rangen heten bijvoorbeeld Platina, Goud, Zilver en Brons, of I., II., III., en IV, of Piloot, Copiloot, Stewards en Passagiers. Een piramidespel zal er dan zo kunnen uitzien:
1 Piloot;
2 Copiloten;
4 Stewards;
8 Passagiers.
De 8 Passagiers betalen ieder 1000 euro aan de Piloot en moeten ieder twee nieuwe deelnemers werven. De Piloot incasseert 8000 euro. Wanneer de Passagiers nu nieuwelingen weten te werven worden zij Stewards, de Stewards worden Copiloten en de twee Copiloten worden ieder Piloot met een piramide onder zich. Zij worden door de nieuwelingen betaald en het spel kan opnieuw beginnen. Men wordt dus betaald wanneer men 2 nieuwe deelnemers heeft geworven, die ieder ook 2 nieuwkomers hebben geworven, die ieder op hun beurt ook 2 nieuwkomers hebben geworven. Het is verder niet onaannemelijk dat er bovendien een (flinke) commissie naar de organisatoren gaat.
Zodra er geen nieuwe deelnemers meer bijkomen, stort de piramide in elkaar en zitten de meeste deelnemers (de onderste brede lagen van de piramide) met het verlies van hun inleg. In bovenstaand voorbeeld zullen verreweg de meeste deelnemers hun geld kwijtraken.
Piramidespelen zijn in veel landen illegaal.
EINDE CITAAT

Op seniorennet bestonden én bestaan al meerdere topics zoals ook deze, waarbij men "een ticket naar de hemel probeert te slijten".
De zieltjeswervers denken daardoor zelf dichter op te schuiven naar die hemelpoort.
Zou dit ook illegaal en/of fraude zijn :?:
Ps.: Erg is wel, dat heel wat sukkelaars die in een hopeloze situatie verkeren deze strohalm grijpen en van hun zwakte misbruik wordt gemaakt om hen erin te luizen.
Daarom staat die in vrouw verklede oude man op zijn balkonnetje in Vaticaanstad over het St. Pietersplein te fezelen over onrecht en vluchtelingen. Maar....spijts dat monumentale en burleske optrekje, waar die opa met z'n keppeltje (of soms "mijter") én zijn slippendragers resideren, moeten de gewone burgers op Lampedusa, Malta en enkele Griekse eilandjes, hun deuren maar open zetten om gelukzoekers op te vangen. Vaticaanstad heeft andere prioriteiten. O.a. ticketjes naar de hemel verkopen.

sw

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

25 apr 2015, 14:04

Silver Wolf schreef: Op seniorennet bestonden én bestaan al meerdere topics zoals ook deze, waarbij men "een ticket naar de hemel probeert te slijten".
De zieltjeswervers denken daardoor zelf dichter op te schuiven naar die hemelpoort.
Zou dit ook illegaal en/of fraude zijn :?:
Ps.: Erg is wel, dat heel wat sukkelaars die in een hopeloze situatie verkeren deze strohalm grijpen en van hun zwakte misbruik wordt gemaakt om hen erin te luizen.
Verre van te stellen dat het om sukkelaars zou gaan of om hun zwakheid, dat zeggen mensen natuurlijk omdat ZIJ niet WILLEN geloven.
In Mattheüs 13:10-16 sprak Jezus in gelijkenissen. Waarom ? Hij hield zo de waarheid verborgen voor hen die niet wilden geloven. Zij kijken, maar tevergeefs, zij horen, maar tevergeefs, zij begrjipen niet, zij zien niet !
In 2 Kor. 4:4 wordt beschreven dat voor de ongelovigen hun denken zo verblind is , dat zij de glans niet ontwaren van het evangelie van de heerlijkheid van Christus, die het beeld van God is.

Professor Simon GREENLEAF(*), één van de stichters van "Harvard Law School" zei het volgende :
"Het Christendom beweert niet de verdorvenen en halsstarrigen te overtuigen, niet het bewijs te brengen naar de profanen en vermetelen, niet de trotse spotter te winnen en bewijzen te voorzien die de achtelozen en slechten niet kunnen ontlopen.....
Alles wat het Christendom beweert is te voorzien in precies genoeg bewijzen tot genoegdoening van de nederingen, gewilligen, oprechten, de ernstige onderzoekers"
(The Testimony of the Evangelists Examined by the Rules of Evidence).
Lezen we maar in Lukas, hoofdstuk 16 over het verhaal van de rijke man en de arme.
De opzettelijke scepticus zal men, met al het bewijsmateriaal dat voorhanden is , toch nooit kunnen overtuigen, zie vers 31 :
"Als ze niet naar Mozes en de Profeten luisteren, dan zullen ze zich ook niet laten overtuigen als iemand uit de doden opstaat."

Gelovigen kunnen ZIEN, we moeten ons dus niet laten ontmoedigen door hen die dat niet kunnen ! Ieder kan zijn eigen keuzes maken !
Waarom zou de gelovige de massa van ongelovigen moeten volgen ? Enkelen hier op forum doen toch heel hard hun best ons van hun ongeloof te overtuigen :idea:

(*) Testimony of the Evangelists by Simon Greenleaf :
Greenleaf, one of the principle founders of the Harvard Law School, originally set out to disprove the biblical testimony concerning the resurrection of Jesus Christ. He was certain that a careful examination of the internal witness of the Gospels would dispel all the myths at the heart of Christianity. But this legal scholar came to the conclusion that the witnesses were reliable, and that the resurrection did in fact happen.
(Greenleaf deed onderzoek naar de getuigenissen van de 4 evangeliën om de opstanding van Jezus te ontkennen. Hij kwam uiteindelijk tot de conclusie dat de opstanding van Jezus wel had plaats gegrepen).
http://www.bibleteacher.org/sgtestimony.htm
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 25 apr 2015, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.