Recht op de hemel

hier is plaats voor alle wereldreligies

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

25 apr 2015, 15:18

MONO...loog
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 03 mei 2015, 06:54, 1 keer totaal gewijzigd.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

25 apr 2015, 16:26

Silver Wolf schreef: BV schreef o.a. :roll:
Gelovigen kunnen ZIEN, we moeten ons dus niet laten ontmoedigen door hen die dat niet kunnen ! Ieder kan zijn eigen keuzes maken !
Waarom zou de gelovige de massa van ongelovigen moeten volgen ? Enkelen hier op forum doen toch heel hard hun best ons van hun ongeloof te overtuigen :idea:
EINDE CITAAT

In alle bescheidenheid durf ik beweren, dat er weinig of eigenlijk geen topics werden geopend om "ongeloof" te verkondigen.
Maar...wel ettelijke topics om die zaligmakende onzin te slijten, die berust op gewauwel en heel hoogdravende beweringen, die door niets gestaafd worden.
Sommigen van dat handjevol diehards komen dan aandraven met de uitvlucht, dat al het slechte van de mensen komt en niet van hun "god"...
Vraag daarbij is, of er vandaag in NEPAL alweer één van constructiefoutjes opdook in het magische werk, van die weledele doorluchtige en superieure schepper :!: :?:

Ps.: Wees blij BV dat er wat weerwerk wordt geboden door een aantal senioren, die niet zo debiel blijken te zijn, als die enkelingen ons willen doen geloven. Het zou anders gewoon "roepen in de woestijn zijn".
En dan bleef zo'n topic een onderonsje van verbeten pilarenbijters, die elkaar om de oren slaan met citaten uit verdufte bijbels en andere muffe teksten en verhaaltjes. :lol:

sw
Nee, ik heb ook niet gezegd dat er topics worden geopend om "ongeloof" te verkondigen. Ongeloof wordt verkondigd juist in die topics die over geloof gaan en reeds ettelijke (nieuwe) forumleden werden al bijna direkt de laan uitgestuurd door die hard bijbelcritici of aanhangers van de evolutietheorie. Als je dat niet opgemerkt hebt, Silver Wolf, dan ben je ziende blind :idea: of WIL je dat niet opmerken ?
En NEE, ik ben niet blij, ik vind het spijtig dat gefrustreerden hier hun gal komen spuwen tegen de gelovigen over alles wat zoal misgaat in de wereld ! In feite zijn het de ongelovigen die zich wellicht BLIJ achten dat ze een uitlaatklep gevonden hebben.
Als jij ook professoren, wetenschappers, waaronder biologen, geologen, kosmologen e.d.m. wilt rangeren onder "debielen", omdat zij geloven in God en in Christus, en daar over, na wetenschappelijke onderzoeken hun conclusies of bevindingen doorgeven, in boeken, of op het net, tja dan zegt dat wel meer over uw ingesteldheid en hoe uw manier van denken van blindheid voorzien is !

Gelovigen 'roepen niet in de woestijn' hoor, Jezus ook niet, de nederigen luisterden naar hem, met hele scharen kwamen ze van einde en van ver. En dat zijn leer nog altijd de bovenhand heeft zegt genoeg nietwaar !

Ik betwijfel het of jij uw denkvermogen wel ten volle gebruikt :roll:
Uw leesvoer is navenant :?

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

25 apr 2015, 18:52

monoloog
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 03 mei 2015, 06:55, 3 keer totaal gewijzigd.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

26 apr 2015, 15:37

Silver Wolf schreef:Aan de helderziende Bleuvelvet. 8)

Geachte prediker,

Het staat u vrij om vanuit uw apostolaat uit de nek te blijven kletsen.
Maar wanneer ge denkt hier een bevoorrechte positie op te kunnen eisen en onder die dekmantel mijn gezichts-en/of-denk-vermogen in twijfel te trekken, bewijst ge alleen maar hoe krampachtig ge uw loze stellingen moet ondersteunen met veel gebrabbel.
Nu ken ik wel die neerbuigende en hautaine attitude, uit de tijd dat de pastoors vanonder hun kerktoeren en vanaf de kansel nog de plak zwaaiden.
Intussen is hun ballonnetje al veelvuldig doorprikt en zal zelfs aarsbisschop Leonard moeten toegeven, dat hij medeplichtig was aan schuldig verzuim.
Hij kan natuurlijk nog altijd bij Roger V.G. in het verborgene verdwijnen.

En steek nu uw noveenkaars maar vroeger aan, want het gaat vanavond wat sneller donker worden.
Maar dat heeft uw god allicht komen vertellen...

sw


Als ik jou zo hoor SILVER WOLF , komt het mij voor dat jouw recht op de hemel wel goed verbrod is !!!
Maar stel je eens voor , dat zoiets toch zou bestaan , dan zou ik daar toch niet zo gerust op zijn hoor ! want één ding staat wél vast : sterven doet iedereen eenmaal , daar kan niets rond gefantaseerd worden , of toch ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

26 apr 2015, 16:10

8)
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 03 mei 2015, 07:10, 1 keer totaal gewijzigd.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

30 apr 2015, 14:35

Silver Wolf schreef:De ware godsgeleerde (BV) beticht me van blindheid... 8)
Terwijl zijn evenknie (EB) me alleszins kan ..."horen" :roll:

Medemensen, die zich niet door al die verhaaltjes laten ringeloren, wat meewarig als "dwazen" bestempelen getuigt van weinig respect.
Vooral als men de geschiedschrijving erop naslaat en vast moet stellen welke barbaarse dwaasheden = misdaden, al die goedgelovigen - in naam van hun "god en heer" - hebben begaan.
Maar zij die zich zo verheven achten, dat ze beweren als enigen te kunnen horen en zien, zouden beter zwijgen dan te raaskallen.

Want die hedendaagse apostelen blijken goed onderlegd in het uitpluizen van oude geschriften om hun blabla hier te komen slijten. Maar dan kan ik evenzeer verwijzen naar de schrijfsels van ene Homerus (Griekse dichter die leefde van ca. 800 v.Chr. tot ca. 750 v.Chr) en volgens wie het huis van de Goden zich op de berg Olympus zou bevinden. :idea:

Dus... zou de hemel wel eens dichterbij kunnen zijn, dan op deze topic wordt beweerd.

sw


Een beetje boos SILVER WOLF ? Niet doen , we houden toch van jou !!!
En weet je , recht op de hemel heeft iedereen , want zo lief had God de hele wereld ..... ; alleen , WIJ kiezen er ZELF voor door onze levenskeuze !
Maar wat God betreft : " Wie WIL neme het water des levens om niets " , en dat water des levens is Jezus Christus ! gewoon hem aanvaarden en geloven . Het kost je niets want keuzes zijn vrij , hier gelukkig nog ! Mooi toch ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

30 apr 2015, 17:32

Monoloog
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 03 mei 2015, 06:57, 1 keer totaal gewijzigd.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

01 mei 2015, 21:00

Silver Wolf schreef:EB schreef :roll: hierboven dus...(neen, nog niet in de hemel hé)

En weet je , recht op de hemel heeft iedereen , want zo lief had God de hele wereld ..... ; alleen , WIJ kiezen er ZELF voor door onze levenskeuze !
Maar wat God betreft : " Wie WIL neme het water des levens om niets " , en dat water des levens is Jezus Christus ! gewoon hem aanvaarden en geloven . Het kost je niets want keuzes zijn vrij , hier gelukkig nog ! Mooi toch ?


Tja, wie zou daar lyrisch van kunnen worden :?:
Ik weet alvast één ding.
Indien ik ooit in de poësis of de retorica dergelijk taalgedrocht in een essay verwerkt had, zou ik met glans gebuisd geweest zijn.
En mogelijk voortijdig van school gestuurd, wegens belediging van de leraar én het vak NEDERLANDS.
Maar mogelijk spreken ze in die hemel van BV wartaal!?
Wat aan de basis lag van de Babylonische verwarring. :wink:

sw


Amai SILVER WOLF , toch nog een beetje boos , hoor ik !

Wat ik met ' hierboven " bedoel , is eenvoudig de hemel , en daar ben ik natuurlijk nog niet , want ik LEEF nog ! Maar die tijd komt dus wel voor iedereen , ja ook voor jou maatje !

Weet je , nog niemand heeft me ooit gezegt dat ik wartaal spreek of schrijf , ligt het soms aan jouw ogen ? of aan de mentaliteit hier op dit forum ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

02 mei 2015, 06:49

monoloog
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 03 mei 2015, 06:57, 2 keer totaal gewijzigd.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

02 mei 2015, 17:10

Silver Wolf schreef:EB orakelt rustig verder ...
Amai SILVER WOLF , toch nog een beetje boos , hoor ik !
Wat ik met ' hierboven " bedoel , is eenvoudig de hemel , en daar ben ik natuurlijk nog niet , want ik LEEF nog ! Maar die tijd komt dus wel voor iedereen , ja ook voor jou maatje !
Weet je , nog niemand heeft me ooit gezegt dat ik wartaal spreek of schrijf , ligt het soms aan jouw ogen ? of aan de mentaliteit hier op dit forum ?

Einde citaat

- Wat u als "boos" omschrijft is gewoon een goed teken, want blijkbaar hebben alle anderen (behalve BV) allang afgehaakt en jou opgegeven.
- Wanneer u me dan ook nog kan "horen" zal er daarboven wel iets niet in de haak zijn, vrees ik.
- Wat mijn ogen betreft...ik schrijf "gezegd " nog altijd meet een "d".
- Wat de mentaliteit op dit forum betreft... Er is woord en wederwoord en niemand hoeft u na te apen of zich te laten vangen door uw praat voor de vaak.
Slaap wel en droom rustig verder :wink:



Oké WOLFJE , ' gezegd ' was hier inderdaad nog altijd MET een ' d ' , niet MEET een d ! Ook niet goed opgelet hé SW. ? maar jouw fout weegt minder zwaar dan de mijne , geef ik toe , juist is juist !
Nu heb je al vast weer meer recht op de hemel , wat een troost ! ' wink ' .

sw
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

03 mei 2015, 07:01

Monoloog

De gebeden van Ebenhaezer werden verhoord :) Alleluja :!:
Deze topic kan solo verder worden gezet door EB
Blz. 6 is alvast een goede start....
En met geluk duikt BV op en wordt het warempel nog een dialoog. :D

Veel pret tezamen :lol:

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

05 mei 2015, 01:24

Silver Wolf schreef: En dan bleef zo'n topic een onderonsje van verbeten pilarenbijters, die elkaar om de oren slaan met citaten uit verdufte bijbels en andere muffe teksten en verhaaltjes. :lol:

sw
De volgende verzen lijken mij niet verduft of muf, integendeel nog altijd zeer actueel :
Jacobus 3 : 2-12 :
[2] "Want wij allen struikelen vele malen. Wie in zijn spreken nooit misdoet is een volmaakt mens, in staat zichzelf geheel in toom te houden. [3] Wij hoeven een paard slechts een bit in de mond te doen om het hele dier te besturen en in de hand te hebben. [4] Of denk aan een schip: hoe groot het ook is en al wordt het door hevige winden voortgedreven, toch wordt het door een heel klein roer gewend zoals de stuurman het wil. [5] Ook de tong is maar een klein deel van ons lichaam, toch slaat zij een hoge toon aan. Bedenk hoe weinig vuur er nodig is om een groot bos in brand te steken. [6] Ook de tong is een vuur, een wereld van ongerechtigheid; van onze lichaamsdelen kan alleen de tong het hele lichaam bezoedelen en ons levensrad in vlam zetten, zelf in vlam gezet door de hel. [7] Wilde beesten, vogels, reptielen, vissen, elke diersoort wordt getemd of is al getemd door het menselijk geslacht. [8] Maar de tong kan geen mens temmen: dat rusteloos kwaad vol dodelijk vergif. [9] Met haar zegenen wij onze Heer en Vader, en met haar vervloeken wij de mensen, die naar Gods gelijkenis zijn geschapen. [10] Uit dezelfde mond komen zegen en vloek. Dit mag niet zo zijn, broeders en zusters! [11] Laat een bron soms uit dezelfde ader zoet en brak water opwellen? [12] Draagt een vijgenboom olijven of een wijnstok vijgen? Evenmin geeft een zilte bron zoet water."



Aan de bijbel is niets verduft of muf mijn gedacht !

Ergens schreef Reini, over onwetenden die onwetendheid etaleerden..... :roll:
Fazal

05 mei 2015, 13:01

Knappe geest, die Jacobus.
Maar wie dit alles uit zichzelf niet weet, zal ook de bijbel 'niet kunnen' lezen.
Erger nog, hij zal zelfs helemaal 'NIET kunnen' lezen. :wink: