Veranderen van zichtrekening

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

04 sep 2016, 21:11

Je zal wel gelijk hebben zeker ?
En als morgen een aardbeving van 9,5 op de schaal van Richter het financiële centrum Brussel treft dan.....
Proficiat: je slaagt er altijd opnieuw in om ergens een detail te vinden om een pertinente vraag onder de mat te vegen en over iets anders te beginnen.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

04 sep 2016, 21:54

Dat is geen detail.
In de pc wereld lukt dat niet.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

04 sep 2016, 22:30

pastoor schreef:Nete,

Voorbeeld: goedkoop = duurkoop.
Delta Airlines augustus 2015. Stroompanne. Bijna 1.000 vluchten van Delta Airlines werden gisteren wereldwijd geannuleerd. Inchecken en het afgeven van bagage lukte vaak nog wel, maar tijdens het boarden bij de gate ging het mis. Op verscheidene internationale luchthavens brachten passagiers de nacht door op de banken en op de grond.
http://newsmonkey.be/article/70102

Nog andere in het internet.
En hoe dikwijls (méér dan bij hun concurrenten) ligt de "grootbank" van de GSM operators (Proximus) er eens niet uit voor een paar uur in een deel van het land ?

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

05 sep 2016, 20:55

Nete,

Men moet de 2 kanten bekijken.

De bank.

Die van de Generale Bank is vanzelf gestopt door oververhitting in 2006 ten gevolge van een hittegolf. De geïnstalleerde koeling kon niet op tegen die hittegolf. Hier is een automatische recovery herstart met een backout voor al de gebruikers wiens transactie niet beëindigd is. Dat kunnen duizenden gebruikers zijn. In ieder geval moet alles perfect in orde zijn voor de productie terug opstart.

Eergisteren is er iets gebeurd hier in Limburg. Een gebroken hoogspanningsleiding heeft er voor gezorgd dat een aantal dorpen zonder elektriciteit waren. Deze namiddag waren ze nog bezig in een dorp waar geen elektriciteit was. Dat is analoog aan het vorige geval.
Internet zoektermen: elektriciteitspanne België

De gebruiker.

Wat kan er stuk gaan tijdens de transactie.
(PC blokkeert, kabel naar modem, modem, Telenet kabel naar Mechelen, servers in Mechelen en zo voort). Dit is wat er het meest gebeurt. In zulk geval moet er een individuele online recovery gebeuren met een pak complexiteiten.

* * * * * * *

Computer woorden die hier gebruikt worden zijn:
enqueue, dequeue, backout, forward recovery, backward recovery, recovery and restart, delayed update, backup van de databases.

Besef dat men backups van schijven (disk) een aantal dagen moet bewaren en dat is niet in een kamertje bij de computer want daar kan een brand ontstaan of een terroristen bom aankomen. Dat die backups op verschillende plaatsen staan in dit land maar bijna niemand weet waar. En veel meer.

* * * * * *

Welke bank er nu de meest problemen heeft kan men zo niet zeggen.

Men ziet zelf met het seniorennet
* kan overbelast worden - men mag opnieuw beginnen.
* het gebeurt wel dat als men een tekst aanmaakt en eventjes een koffie maakt en terug aan de PC komt en men heeft het seniorennet niet meer.

-> deze zaken, de kant van de eindgebruiker gebeuren heel veel keren per dag ook bij de banken. Zorg maar voor de recovery.

* * * * * *
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

05 sep 2016, 23:32

Mooie uitleg Pastoor. Maar wat heeft dat nog te maken met de initiële vraagstelling van de starter en mijn repliek daarop dat er keuze genoeg is als je wil veranderen:
1) Banken (vooral de "groten") die voor een volwaardige zichtrekening hun klant geld vragen (beheerskosten, kaarten...)
2) Banken die voor een volwaardige zichtrekening niets rekenen.
3) Banken die de klant belonen voor zijn/haar vertrouwen in hen.

Als ik dat doortrek naar een "winkel":

1) Bij ons mag je winkelen meneer, nadat je jaarlijks x euro betaalt aan ons om de klantenkaart te krijgen.
2) Bij ons krijg je een klantenkaart gratis en mag je winkelen.
3) Bij ons krijg je een klantenkaart gratis (of voor 5€) en daarmee krijg je een cashback op al je aankopen.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

06 sep 2016, 13:26

Nete,

dat was een antwoord op uw vraag:

En hoe dikwijls (méér dan bij hun concurrenten) ligt de "grootbank" van de GSM operators (Proximus) er eens niet uit voor een paar uur in een deel van het land?

* * * * *

Sedert de pc-banking hebben alle grootbanken.

* is € 0 gratis zichtrekening.
* is € 0 gratis beheerskosten(dat doet men immers zelf).
* is € 0 gratis debet kaart.

Dat staat hier:
https://www.zichtrekeningen-vergelijken.be/


* * * * *

Jij zegt: ik heb 2 debet kaarten gratis bij een bankrekening.
Juist je krijgt er 2 gratis bij uw Record bank.
Maar je zegt niet de volledige waarheid, want bij de Beobank betaal je wel de tweede kaart.

Maar als uw eisen"2 gratis debet kaarten en 1 gratis credit kaart"
dan moet je rekening hebben bij meer dan een bank.
Laatst gewijzigd door pastoor op 06 sep 2016, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

06 sep 2016, 18:08

Ik ga je een bril moeten kopen Pastoor:

ING Lion account: kredietkaart betalend (en geen cashback)
Belfius: GEEN kredietkaart
Crelan: GEEN VISA
KBC: GEEN VISA
AXA: kredietkaart betalend

Schieten over uit die ganse lijst:
Argenta
RecordBank
Beobank (kredietkaart 5€, die je in een wip terugverdient)

Nog zoiets: geld vragen voor een stomme kredietkaart en er niks tegenoverstellen: hoe durven ze.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

06 sep 2016, 18:09

Sorry, dubbelpost.
Laatst gewijzigd door nete op 06 sep 2016, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

06 sep 2016, 22:10

Nete,

Dit is wat jij beweert.

Als je ziet hoe eenvoudig het eigenlijk is, dan is het in feite hallucinant dat de grote massa nog altijd zweert bij de vrij dure zichtrekeningen van de grootbanken. En jaarlijkse beheerskosten van enkele honderden €'s bij de grootbanken.

Ondertussen is gebleken dat de grootbanken dat NIET doen. Sedert de pc-banking hebben alle grootbanken.

* is € 0 gratis zichtrekening.
* is € 0 gratis beheerskosten(dat doet men immers zelf).
* is € 0 gratis debet kaart.

* * * * *

En dan is er:

Geld vragen voor een stomme kredietkaart en er niks tegenoverstellen: hoe durven ze.

Recordbank: Uitgave limiet € 1250. Wereldwijd betaalgemak. Veilig.

Beobank haalt zijn krediet kaart bij Cofidis.
Jaarlijkse bijdrage van € 5. Wereldwijd betaalgemak. Veilig.

Hamvraag: wat krijg jij terug als uw krediet kaart in verkeerde handen terecht komt. NIETS.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

06 sep 2016, 23:12

pastoor schreef:Nete,

Dit is wat jij beweert.

Als je ziet hoe eenvoudig het eigenlijk is, dan is het in feite hallucinant dat de grote massa nog altijd zweert bij de vrij dure zichtrekeningen van de grootbanken. En jaarlijkse beheerskosten van enkele honderden €'s bij de grootbanken.
Pastoor, als je nu geen kant meer opkan en mij woorden in de mond legt die ik nooit geschreven heb, dan heeft dit niet veel zin meer.
Ik heb NOOIT gezegd dat een grootbankrekening honderden euro's kost per jaar, wel enkele tientallen.
Die tweede zin heb je dus gewoon uit je duim gezogen. Zielig.

En wat heeft Cofidis in godsnaam te maken met Beobank ? :roll: :roll:

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

07 sep 2016, 07:30

Nete,

Als je nu geen kant meer op kan en mij woorden in de mond legt die ik nooit geschreven heb, dan heeft dit niet veel zin meer. Ik heb NOOIT gezegd dat een grootbankrekening honderden euro's kost per jaar, wel enkele tientallen. Die tweede zin heb je dus gewoon uit je duim gezogen. Zielig.

Nete:
08/05/2015 Zij rekenen nu vast € 6 per maand aan voor gebruik van betaalkaart, het is van de zotte zoals die hun klanten verzorgen.

Dat is € 72 per jaar. Voor mij is dat € 216 per jaar. Sedert 2007 moet ik dat niet meer betalen.

* * * * * *

Nete:
En wat heeft Cofidis in godsnaam te maken met Beobank?

Internet: banken en krediet kaarten. Daar staat daar dat de Beobank de krediet kaarten laat maken door het bedrijf Cofidis. De Beobank betaalt Cofidis elk jaar. Cofidis gebruikt dat waarschijnlijk om een deel/gans zijn wielerploeg te betalen.

* * * * *

De krediet kaarten van de Beobank en de Record Bank en andere banken zijn niet beschermd, men kan zelfs geen bescherming aanvragen. De dag dat er iets gebeurt mag men dat zelf ophoesten. Het is wel minder gevaarlijk met een chip op de kaart staat (maar 100 % is het niet).

Bij de grootbank waar ik ben kan men een bescherming krijgen mits betaling van een maandelijks bedrag (hetgeen bewijst dat de chip niet 100 % zeker is).

* * * * * *

Einde, alles is gezegd.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

07 sep 2016, 08:47

pastoor schreef:Nete,

Nete:
08/05/2015 Zij rekenen nu vast € 6 per maand aan voor gebruik van betaalkaart, het is van de zotte zoals die hun klanten verzorgen.

Dat is € 72 per jaar. Voor mij is dat € 216 per jaar. Sedert 2007 moet ik dat niet meer betalen.



Einde, alles is gezegd.
Het wordt erger met de minuut.

Wie zijn Zij nu weer ?????? Waar komt die 6 euro per maand en die 216 euro per jaar nu weer uit de lucht gevallen ?
En of Beobank zijn kaarten laat maken bij Cofidis zoals jij beweert of bij Pier of Pol hier om de hoek kan me echt geen barst schelen hoor.
Mocht er ooit iets "gebeuren" dan laat ik de kaart gewoon blokkeren.

Je laatste zin is juist: alles was al op de eerste pagina van dit topic gezegd.
Daarna lees ik van de grootbankslaven enkel nog wat zinloze argumenten.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

07 sep 2016, 09:14

Zouden jullie er niet beter aan doen dit topic te laten sluiten? Het wordt hier gortig.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 sep 2016, 09:20

Afbeelding
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

07 sep 2016, 11:24

Nete,

De tekst in het zwart is een kopie van de tekst die jij geschreven hebt op 31/08/2015.



klik op "profiel", onder links.
Op het nieuwe panel is er een blauw gekleurde boodschap die verwijst naar alle berichten die jij geschreven hebt.
Daarop klikken en in het verleden tot de datum 08/05/2015.


.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.