email op site in win 8 werkt niet

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

drumeke
Lid geworden op: 05 feb 2005, 18:24
Locatie: Antwerpen

22 apr 2015, 13:12

Beste,
ik heb verschillende site's waar onder win 8 de link mailto: niet meer werkt.
Onder win 7 is het geen probleem echter onder win 8 werken de linken niet.
vb site http://www.kbcpagant.be/basispaginas/Bestuur.html
daar staat op elke naam een mailto: maar mijn computer met win8 en outlook 2010 reageerde er niet op?
iemand bekend met dit probleem ???
Normaal moet ik een venster krijgen van mijn E-mail programma maar dit gebeurt niet.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

22 apr 2015, 14:25

Beste drumeke,

Staat je e-mail programma wel als standaard openen ingesteld?
Hier met Windows 8.1 en Windows Live Mail werken de mailto links wel.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

drumeke
Lid geworden op: 05 feb 2005, 18:24
Locatie: Antwerpen

22 apr 2015, 14:32

Beste,
na dat ik dit had gepost heb ik eens rond gegoogeld en heb de oplossing gevonden. Het is een verkeerde link in de omleiding van het protocol Mailto dat je moet aanpassen in win 8.1.
Normaal kan di niet maar ik weet niet of we dit kunnen veranderen bij win via een update.???
ik heb een word.docx gemaakt daarover maar zie niet hoe ik dit hier kan linken?
groeten

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

22 apr 2015, 14:55

Beste drumeke,

Als ik je goed begrijp ...

1- is het probleem met het standaard instellen van je e-mail prorgamma opgelost?

2- wil je nu dat een bezoeker een *.docx document kan downloaden?

of heb ik je ergens verkeerd begrepen?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

drumeke
Lid geworden op: 05 feb 2005, 18:24
Locatie: Antwerpen

22 apr 2015, 15:12

Hallo coderunner
inderdaad is het nu opgelost maar ik zou eventueel voor andere win 8.1 gebruikers dit bestand willen invoegen eventueel stuur ik dit u zelf, ik heb uw adres gehad maar ben het bijster u hebt me reeds enkel malen voort geholpen en dacht dat u M... heette
maar door een crash vorig jaar ben ik alle e-mail adressen kwijt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

25 apr 2015, 15:05

Beste drumeke,

Bedankt voor de update. Succes met je uitleg i.v.m. standaard program instellen in win 8.1.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.