Dia's projector en dia's opslaan op pc

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

Witse
Lid geworden op: 08 jul 2004, 17:22
Locatie: dicht bij Gent

27 apr 2015, 17:36

Ik heb 100 dia's en een diaprojector van vroeger die toen nog geen usb aansluiting had en ik zou al die dia's op de pc willen zetten om daarna op een stick te zetten en foto's er van te maken via een fotograaf of kruidvat.
Het is van ons en de kinderen op reis in Tunis en zeer belangrijk omdie te bekijken.

Kan iemand me zeggen wat ik moet doen.
Een diaprojector kopen met usb of is er iemand die me er een kan lenen.
Ik woon in Lochristi bij Gent.

graag een oplossing en bedankt

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

28 apr 2015, 09:00

Een projektor met USB, daar heb ik nog nooit van gehoord.
In Aldi of Blokker zijn er geregeld toestelletjes te koop die dia's kunnen inscannen, gewoonlijk zo 24,95€. Echt kwalitatief goed zijn die niet, maar misschien voldoende voor jou.

Witse
Lid geworden op: 08 jul 2004, 17:22
Locatie: dicht bij Gent

28 apr 2015, 10:50

hviane
Ja bij de Aldi was dat te koop maar dat is al een tijdje geleden,het beste is de dia's rechtstreeks in de fotowinkel binnen geven denk ik.

bedanktf

michell
Lid geworden op: 12 apr 2005, 09:51

23 mei 2015, 10:45

Witse,
Ik heb mijn volledige dia verzameling gedigitaliseerd.
Daarvoor heb ik een dia duplicator gebruikt ( een ding uit het analoge tijdperk maar nog perfect voor deze job!).
Die plaats ik gewoon op mijn digitaal fototoestel en zo fotografeer ik eigenlijk de dia.
Deze staan dan op mijn kaartje in mijn fototoestel.
Daarna overzetten op PC (eventueel bijwerken) en dan overzetten op stick.
Een fluitje van een cent en in een uurtje in orde (toch voor 100 dia's).
zitten jouw dia's in een raampje (al dan niet achter glas) ?
Ik woon niet zover af en ben gerust bereid om dit voor jou in orde te brengen als je eens langskomt met je dia's.
Stuur maar een antwoordje.

Michell