Oude filmrol pocket camera

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

02 jun 2015, 20:48

Dag,
Ik heb een oud filmrolletje van ca. 25 jaar geleden met zelfgemaakte 24 opnames, Fujifilm. Kan ik deze nog laten ontwikkelen met min of meer goed resultaat ?
Bij Spector in Gent geweest en die vertelde dat dat niet meer gaat. Er zijn toch nog labo's die analoog werken denk ik.
Iemand een idee waar ?
Vriendelijk bedankt voor meer info.







Windows 7, Norton, Superantisyware, Antimalwarebytes, glary utilities.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

02 jun 2015, 23:11

Het beste is dat u het gewoon weggooit en niet meer aan denkt.

Of u moet een amateur fotograaf vinden die nog wat doka staan heeft. Een analoog labo zal u niet meer vinden.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

02 jun 2015, 23:34

Bedankt voor het antwoord. Ben je daar zo zeker van dat die lab's niet meer bestaan ?
Toch heb ik gelezen dat er voor analoge camera's nog filmrolletjes zouden te koop zijn. Die moeten toch nog ontwikkeld kunnen worden.
Misschien nog iemand een idee hierover of iets dergelijks meegemaakt.
Alvast bedankt om te melden of er een oplossing voor te vinden is.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

03 jun 2015, 00:59

Kijk, ik zie zojuist nog een site van Hema. Die hebben nog een analoge service.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

03 jun 2015, 09:05

bluevelvet zou ik aanraden om eens te proberen of er nog een fotoclub in zijn buurt is waar er nog filmpjes ontwikkeld worden (is dat zwartwit of kleuren????).

Ik heb zelf in de jaren '80 nog eens een filmpje ontwikkeld uit de jaren '50, maar dat was er eenrje van Gevaert en toen heb ik naar Mortsel kunnen bellen om aan otwikkelingstijden te komen, en het is gelukt. Met Fuji, kun je misschien reaktie krijgen via internet, of op engelstalige forums zoeken?????

Maar ik heb zelf een vijftal jaar geleden al mijn doka materiaal weggedaan, wegens niet meer gebruikt in jaaaaren.

Ik vrees dat een kommerciele dienst zoals Hema zijn standaard technieken zal gebruiken en dat zal allicht weinig bruikbaar rezultaat opleveren.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

03 jun 2015, 10:55

hviaene en paullamb bedankt voor de tip. Ja bij Hema en ook Kruidvat zou goed mogelijk zijn. Het is een kleurenfilm. OK, dat lijkt niets speciaal maar het heeft emotionele waarde voor mij en mijn zoon, daarom wil ik het niet zo maar wegsmijten.
Ik heb tel. contact gehad met AllTech, en die doen dat zelf niet maar zenden het naar Agfa heb ik begrepen. Ik dacht dat Agfa niet meer bestond ! Mijn dochter zal het daar vandaag binnenbrengen en eens horen wat ze zeggen.
In Engeland was er een mysterieus filmrolletje opgedoken van meer dan 50 jaar oud en er zijn nog een paar goede foto's uit gekomen in zwart-wit, was in 2012.
www.shoot.be. Misterieus filmrolletje overleeft halve eeuw.
Ik hoop dat het hier ook lukt. Ik hou jullie op de hoogte.
Vriendelijke groeten.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

05 jun 2015, 23:59

Heb je raad opgevolgd hviaene en op zoek gegaan op internet naar Fujifilms. Daar vond ik twee adressen, in Mariakerke en in St. Denijs-Westrem, Art & Craft Media. Gebeld naar de winkel in Mariakerke maar die deden niets meer met analoge films, konden wel vertellen dat een paar huizen verderop nog een oud winkeltje was die dat waarschijnlijk nog zou kunnen ontwikkelen. Maar neen, daar ook niet meer,te oud zegden ze, en vertelden dat dat enkel nog in Holland gedaan wordt, en mijn dochter moest maar eens naar Sluis gaan .....
Dan toch naar Hema (paullamb) gebeld in het shopping center van Gent Zuid, alles nog eens goed uitgelegd, Fuji film, 25 jaar oud, Pocket camera.... en ja die ontwikkelen nog atijd analoge filmkes en zenden ze naar Fuji, volgens hun zeggen, waar dat ook moge zijn ??
Mijn dochter gaat het filmrolleke morgen binnensteken........ en hoeft dus niet naar Sluis te gaan. Allez, na veel 55555 en 66666 gaat het toch misschien nog lukken.
Ik zal jullie het 'goede' nieuws nog komen melden, als er al 'goed' nieuws mocht zijn.
Tot binnenkort !

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

05 aug 2015, 16:06

Heb grote pech ! Op het kleuren filmrolletje was niets meer te zien, was volledig zwart. Werd nog binnengedaan in een andere foto ontwikkelaar dan wat eerst voorzien was en ze vertelden daar dat het nog kon ontwikkeld worden bij Fiji. Niets van foto's dus kunnen recupereren.
Ik had misschien het rolletje in bruin papier moeten steken.