FORMAAT

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

waltherweymeersch
Lid geworden op: 06 mei 2005, 17:59

19 jun 2015, 17:59

Beste,
heb een reeks foto's binnen gekregen via e-mail waarvan er ééntje hierbij.
hoe kan ik ze op een behoorlijk formaat brengen zonder de kwaliteit te verliezen
heb geprobeerd om ze te vergroten door via Photofilter het formaat aan te passen maar dit geeft een slecht resultaat (niet meer scherp) Afbeelding

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

19 jun 2015, 18:23

Dat gaat een moeilijke zaak worden.
U kan natuurlijk aan de afzender vragen om de originele foto's apart toe te sturen.

Verder ken ik photofiltre niet zo goed. Maar als daar een mogelijkheid inzet om de lengte en breedte procentueel EN met dezelfde verhouding , dan kan u dat eens proberen met stappen van 5 procent. In Photoshop gaf dat soms goede resultaten, maar het hangt ook af in welke resolutie de originele opname was.

waltherweymeersch
Lid geworden op: 06 mei 2005, 17:59

19 jun 2015, 19:43

Ga uw aanbeveling proberen
ik laat wel iets weten over het resultaat

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

21 jun 2015, 17:51

waltherweymeersch schreef: hoe kan ik ze op een behoorlijk formaat brengen zonder de kwaliteit te verliezen
Dat kan u niet.
Elk programma gaat bij vergroting pixels bijcreëren, die gebaseerd zijn op de omliggende pixels.
Dat geeft kwaliteitsverlies, hoe groter hoe slechter de kwaliteit.
U moet best vertrekken van het originele bestand en dat verkleinen ipv vergroten, en dan mag dat zelfs een jpeg zijn, op voorwaarde dat het een behoorlijke resolutie heeft.
(Een fotootje met een oude gsm getrokken is als origineel ook niet voldoende om erg te vergroten.)
Ondank is 's werelds loon

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

28 jun 2015, 23:41

Sinds ik Irfanvieuw heb geïnstalleerd en het mega codecs pakket kan ik veel meer en simpeler. Vergroot heel goed.
Desnoods op Ctrl en + drukken ,meermaals. Soms heb ik dan betere scherpte. Even de toets Prnt Scrn toets indrukken, Paint of Powerpoint openen en Ctrl en V toets induwen(plakken).
Normaal komt je monitorbeeld tevoorschijn waaruit je je foto kan uitknippen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg