Wie rijst ermee ?

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

rijs jij graag ?

Peiling eindigde op 23 jul 2015, 21:04

Hoog,
1
100%
Laag,
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 1

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

23 jun 2015, 21:04

Jawel, dit is géén reisverhaal, maar een prettig gestoorde vraag waarop ik na 4 weken de overschot van antwoord dien.
Route : St. Vith - Vianden - Echternach - Amnéville - Metz - Millery - Charmes - Thahon-les-Vosges - Epinal - Plombières-les-Bains - Luxeuil-les-Bains - Saulx - Vaivre-et-Montoillle - Besançon - Baume-les-Messieurs - Cousance - Bourg-en-Bresse - Poncin - Belley - Chambéry - Sassenage - Susa - Montgenèvre - Asti - La Spezia - Lucca - Marina di Pisa - Livorno - Firenze - Greve in Chianti - Volterra - San Gimignano- Radda in Chianti - Siena - Montalcino - Montepulciano...

én misschien volgen er nadien nog...

bocuse
Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Locatie: wetteren

28 jun 2015, 18:29

Alleen de zon rijst....de meeste mensen reizen.... :wink:

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

28 jun 2015, 23:41

Was Jezus dan geen mens? Of is die niet verezen? 't Was voorlopig wel een enkele tour,maar die rijsde..hoog en droog! :)..in de loodgieter zijn bad, :wink:

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

29 jun 2015, 14:50

Rijst ook de pertinente vraag, kan een rijstkakker reizen?

En verder, om een fles Montepulciano te halen, wie krijgt het in zijn hoofd om eerst langs Echternach te rijden?
Wanneer de processie daar toevallig aan de gang is, ben je drie weken onderweg voor je dat flesje in handen hebt.
Toegegeven, het is wel goeie wijn!
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

25 jul 2015, 12:03

"Old Fellow" wou wel rijzen... om de veekoek in h'r nek te bemachtigen. Of hoe men "het kleine grut" om de tuin kan lei(ij)den ! :lol:
Dit maar om te zeggen dat ik van dit gerijs terug gekomen ben. Van hoog naar laag uiteraard; het hoe van dit gerijs leg ik nog wel eens uit... bij de memoires van de reis... :P

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

25 jul 2015, 20:12

Indien wij ze niet tegenhouden wonen wij in het buitenland.

Weeral een zot gedacht, of zie ik ze weer vliegen in kolder?
Verhofstadt en vrienden van diverse partijen, w.o.enkele eurofiele mislukkelingen, van Frankrijk en Duitsland, zijn mogelijk bezig een echt europees nieuw belastingsysteem op poten te zetten of tenminste te bedenken. Daardoor zouden de burgers van de eu-landen direct hun belastingen betalen aan de europese dievenbank.

Een gok: Een europees leger zal eerst als alibi dienen om daarna een soort europees ministerie von Sigfried uit de grond te stampen. Daarna komen de andere federale fods Waaronder dus het Eu. Ministerium der Finanzen of das Eu-Steuerbrigade.('t kind moet een naam hebben)

Dat eerstvernoemde daar wel iets zou kunnen mee te maken hebben, ligt in zijn lijn. Die is het gewoon om openbare gebouwen te verlappen aan derden, om ons dan nadien nog op te zadelen met het betalen van een huur. Op termijn, het meervoudige van de waarde van onze eigendommen. Waarom dan niet een land,met inhoud?

Ver gezocht? Ik hoop het met de lezer. Maar wie de buitenlandse opgelaten"balonnetjes" wil zien vliegen, moet niet ver zoeken.

Waarom denk ik dat? Gewoon omdat die wijnboer als sinds een paar weken en na het debacle Griekenland, zelf het huidige eurosysteem in vraag begint te stellen. En daar zit iets achter wat niet deugd. Verder is die planning ergens verschenen in "Der spiegel" Een vroeger door de politiek vergruisde schandaalkrant, die nu opeens vrijwillige(?) lekken begint te publiceren. Als wij sommige van onze nationale, en in het bijzonder, internationale blauwe "stokers" geen schup onder hun kont geven dan is er ,op termijn, niks, niemendal meer over van ons en van de andere meeheulende landen. Behalve de naam misschien. Maar dat zal dan nog enkel voor de schijn zijn. Zal J. Cesar zal zijn woorden dan toch postuum moeten inslikken? "De Belgen zijn de dappersten onder de Gal-iërs" einde citaat.( of waren het notoire gallijders? )

Zullen wij onze pas gewassen nieuwe euro's moeten laten drogen aan de nieuwe Siegfriedlijn? Grote vraag is, wie gaat ze strijken? Bracke?: :( Die heeft misschien nog een vliering met een verhoogsken! Kwestie om boven de strijkplank te kunnen uitkomen.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

26 jul 2015, 09:10

Voor een enkele reis van mijn buur is het niet eens zo ver; hij woont nl. in het buitenland. Neen, niet dat plaatske dat ik tussen Mechelen en Sniklaas ergens tegenkom op de snelweg, dàt "buitenland" bedoel ik niet -hoewel dit ook zou kunnen- 't is tenslotte ook een buiten land ! Nee, mijn buur woont over de grens, daar waar de wereld met gazettenpapier (dagbladen) aan mekaar gekleefd is. (zo noemen we dat) "holland" zeg maar... gelukkiglijk voor ons, worden wij daar niet mee vergeleken; ... aan mijn hoela ! :lol:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

27 jul 2015, 11:09

't Was niet te doen, daar in Tuscany... véél te warm, en niet alleen voor mij blijkbaar. Ook de blaadjes van Kareltje z'n wijnranken hingen er maar slapjes bij; de "secte" (=droogte) begon daar ook parten te spelen. Wél een andere secte dan wat wij hieronder verstaan, want het schijnt daar zo te zijn dat "sec" met een gradatie "zoet" te maken heeft. Nu, ik beschrijf zoet doorgaans héél anders, maar daarvoor wordt ik dan ook voor zoetekauw versleten. Bij mij kan versuikering er niet dik genoeg opliggen. De kristallijne struktuur moet duidelijk zichtbaar zijn. Zou geslepen diamant ook smakelijk zijn ? :roll:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

05 aug 2015, 18:29

Bij nader inzien en mede de geringe belangstelling stel ik de moderator voor dit topic maar te sluiten.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

06 aug 2015, 00:28

Verdekken, TLL, ik had toch niet gezien dat het een poll was zeker. Kon er ook niet op stemmen. Natuurlijk "rijs" ik graag mee. Als het kan naar boven. Hoewel daar beneden een en ander te beleven valt. Iedereen loopt daar in zijnen bloten. En er staat naar het schijnt een Wurlitzer, met liekens van den Elvis. :)

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

09 aug 2015, 09:07

ED. schreef: Iedereen loopt daar in zijnen bloten. En er staat naar het schijnt een Wurlitzer, met liekens van den Elvis. :)
Ik snap deze combinatie niet al te best. G.L. van Elvis in een bloten Wurlitzer... even toelichten ED, nu het nog kan... :lol:

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

28 apr 2016, 17:41

zandmannetje schreef:Rijst ook de pertinente vraag, kan een rijstkakker reizen?

En verder, om een fles Montepulciano te halen, wie krijgt het in zijn hoofd om eerst langs Echternach te rijden?
Wanneer de processie daar toevallig aan de gang is, ben je drie weken onderweg voor je dat flesje in handen hebt.
Toegegeven, het is wel goeie wijn!
Dat is toch helemaal niet erg en je kan zelfs mee doen aan die processie, maar oppassen want je mistrapt je daar zo makkelijk......
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

28 apr 2016, 17:45

telloorlekker schreef:Voor een enkele reis van mijn buur is het niet eens zo ver; hij woont nl. in het buitenland. Neen, niet dat plaatske dat ik tussen Mechelen en Sniklaas ergens tegenkom op de snelweg, dàt "buitenland" bedoel ik niet -hoewel dit ook zou kunnen- 't is tenslotte ook een buiten land ! Nee, mijn buur woont over de grens, daar waar de wereld met gazettenpapier (dagbladen) aan mekaar gekleefd is. (zo noemen we dat) "holland" zeg maar... gelukkiglijk voor ons, worden wij daar niet mee vergeleken; ... aan mijn hoela ! :lol:
Hebben ze dat dan gewijzigd, vroeger was dat daar dichtgeplakt met wc-papier en toen vonden de Hollanders het daar " harstikke leuk "
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

28 apr 2016, 17:48

ED. schreef:Verdekken, TLL, ik had toch niet gezien dat het een poll was zeker. Kon er ook niet op stemmen. Natuurlijk "rijs" ik graag mee. Als het kan naar boven. Hoewel daar beneden een en ander te beleven valt. Iedereen loopt daar in zijnen bloten. En er staat naar het schijnt een Wurlitzer, met liekens van den Elvis. :)
[/b]


En daar beneden zouden alleen maar schone madammen wonen, dus ik wil wel naar beneden.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

29 apr 2016, 11:05

Ik dacht nochthans dat "rijzen" enkel opwaarts kon Mat. dus wat jij daar beneden gaat zoeken... :lol: