authenticatie probleem

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

johntyros
Lid geworden op: 30 apr 2014, 16:45

04 jul 2015, 13:48

ik heb mij een tablet android 4.4 (KitKat) aan geschaft. Nu probeer ik wifi in te stellen, maar ondanks dat ik een juiste username en paswoord in tik komt hij steeds weer met 'authenticatie probleem. Zonder verdere uitleg. Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb het op verschillen locaties geprobeerd, maar overal hetzelfde liedje.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

04 jul 2015, 14:10

stel uw tablet opnieuw in naar fabriekswaarden
en herstart het tablet
al de dingen die voordien dan er p stonden zullen verdwenen zijn !
maar normaal als je dan verbinding wil maken en alles juist ingeeft zal het wél gaan

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

04 jul 2015, 14:26

johntyros schreef:ik heb mij een tablet android 4.4 (KitKat) aan geschaft. Nu probeer ik wifi in te stellen, maar ondanks dat ik een juiste username en paswoord in tik komt hij steeds weer met 'authenticatie probleem. Zonder verdere uitleg. Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb het op verschillen locaties geprobeerd, maar overal hetzelfde liedje.

Wordt er op de tablet geen code gevraagd die op uw modem geplakt is ?
Mogelijk is dat het authentificatie probleem...

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

04 jul 2015, 15:23

U gaat toch langs "anders" wal u Telenet, Proximus of welke provider heeft u


sorry hoor, ik ben fout, hetgeen hierboven is voor een ander tablet.
Android is gewoon invullen. Hetgeen Verhaegen schrijft is meestal juist, maar ik zie het verband niet.
De foutmelding duidt op een onjuiste naam of paswoord. Maar laat toch even weten welke mailprovider u wil gebruiken, dan zoeken we even mee
Laatst gewijzigd door paullamb op 04 jul 2015, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

johntyros
Lid geworden op: 30 apr 2014, 16:45

04 jul 2015, 15:58

Bedankt, Na resetten en de code van mijn Proximus router te hebben ngegeven, werkt alles als een droom.Nogmaals een dikke mercie

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

04 jul 2015, 16:25

johntyros schreef:Bedankt, Na resetten en de code van mijn Proximus router te hebben ngegeven, werkt alles als een droom.Nogmaals een dikke mercie
Was het dus toch de code die ontbrak ?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

04 jul 2015, 20:07

sommige toestellen vertonen dergelijke fouten gewoonweg
heeft niets vandoen met juiste of foute gegevens
enigste middel is dan resetten naar fabriekswaarden

annamarie
Lid geworden op: 17 mei 2006, 21:48
Locatie: oost vlaanderen

21 mar 2018, 13:16

Dag , 
Ook ik heb alles gewist en naar fabrieksinstellingen gezet . Nu vind ik mijn paswoord niet meer ! 
Is mijn tablet nu voor de vuilbak bestemd ? 

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

21 mar 2018, 13:26

Je reageert hier op een onderwerp van 2015.....
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 mar 2018, 13:36

als je gereset hebt , dan is der géén paswoord
of het wordt je gevraagd bij de resetting van er één in te geven (als die zich gereset heeft is dat gewoonlijk de eerste vraag van het toestel , om een paswoord in te geven (dat is maar ter beveiliging )
toestellen werken evengoed zonder paswoord


het is mogelijk dat google vraagt naar een paswoord , om sommige  apps der terug op te zetten
zoals bv. email

annamarie
Lid geworden op: 17 mei 2006, 21:48
Locatie: oost vlaanderen

21 mar 2018, 13:46

Dank u voor uw snelle interventie .
MAAR ...
Als ik dannaar instellingen ga .dan zie ik bij mijn wifi bbox dat er een authentificatieprobleem is . 
Proximus Fon is wel aktief maar dat wil ik niet gebruiken .

Help ....

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 mar 2018, 14:21

dan is der de vraag naar uw wifi paswoord
dat staat gewoonlijk achteraan op die wifi box (dat wachtwoord)

veeg met uw vinger vanboven naar omlaag (soms 2 keer) tik daar die wifi aan die der nu staat (die fon)
nu gaat ge der meerdere krijgen , tik daar uwe bbox aan , en tik op verbinding maken
dan ga je dat paswoord moeten invoeren (dat vanachter op uwe bbox staat )
en ok

annamarie
Lid geworden op: 17 mei 2006, 21:48
Locatie: oost vlaanderen

28 mar 2018, 09:09

Bedankt  voor jullie tussenkomst . Het vervangen van de modem door proximus heeft alles opgelost . Dat was het authentificatie probleem .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 aug 2018, 19:38

Ik wil een tablet dat een paar maanden in de kast heeft gelegen, weer gebruiken. Blijkbaar kan het ding niet meer in verbinding komen met het draadloos netwerk. Het is er nochtans want deze laptop gebruikt op dit moment het draadloos netwerk.

Wanneer ik naar de beschikbare netwerken kijk, dan zie ik mijn netwerk staan. Ik duid het aan en vervolgens begint de tablet de actie "Verifiëren …" . Dat blijft zo enkel minuten duren waarbij de signaalsterkte gewoonlijk plots fel terugvalt op het moment dat het verifiëren bezig is. Op mijn laptop is de signaalsterkte ondertussen constant goed.
Uiteindelijk verschijnt er dan op de tablet: 'Authenticatieprobleem' .

Ik geraak dus niet in verbinding met het netwerk.

Ik heb de tablet al eens terug naar de fabrieksinstellingen gezet, maar zonder resultaat.
Iemand enig idee?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

15 aug 2018, 19:51

met de wps knop werken op de modem
en op het tablet ook met wps werken
dan gaan die mekaar vinden en zonder problemen een verbinding maken
en die blijft gewoonlijk dan wél staan
die wps staat der ook wel op het tablet hoor , gewoonlijk een beetje verborgen onder 3 puntjes of dergelijks
bij de verbinding maken