authenticatie probleem

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 aug 2018, 19:53

Die wps op de tablet, is dat een fysieke knop of is dat op het scherm een softwareknop?

Aha, blijkbaar staan er in het menu 'instellingen' > wifi-verbindingen bovenaan rechts (op mijn Asus) 3 vierkante blokjes. Wanneer ik die aanklik, dan is er één keuzemogelijkheid en die heet: WPS-pin.

Ik heb die aangeklikt tijdens de 'herstart' van mijn router-wps.

Er is niets veranderd.  De wps-pin geeft mij nu de opdracht om een pincode op mijn wifirouter op te geven. Is dat nodig en indien ja, hoe doet men dat? Ik heb al met een viltstift op de router geschreven, maar dat helpt ook niet :wink:

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

15 aug 2018, 20:54

ge moet de wps knop op uw router induwen , en een paar seconden ingedrukt blijven houden , tot dat lampje begint te pinken
dan de wifi lijst op uw tablet uwe router aanklikken en dan  wps knop (een softwareknop ) aantikken op uw tablet

waar die bij u staat weet ik niet want ik weet niet welk toestel en model
https://www.dummies.com/consumer-electr ... ps-router/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 aug 2018, 09:32

De procedure die je hebt aangewezen heeft gedeeltelijk geholpen: de tablet maakt verbinding met het wifi-netwerk,  maar... de verbinding blijft maar heel kort aanwezig. Om de 5 tot 10 seconden valt die verbinding weer uit. Ook op momenten dat ik kan zien dat de verbinding aanwezig is, slaagt hij er niet in om bv. de googlebladzijde tevoorschijn te laten komen.
Ondertussen is de wifi-verbinding met mijn laptop constant goed.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

16 aug 2018, 18:55

dan zou ik dat tablet toch nog maar eens terug naar fabriekstoestand zetten
en dan via wps verbinding maken (router wps knop, en tablet wps aan tikken )
welk toestel is dat nu eigenlijk ?
dan kan ik eens kijken naar de manual wat daarvan instaat

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 aug 2018, 14:14

Het toestel is een Asus en werkt met Android Jellybean 4.1

Sedert enkele minuten heb ik nu weer verbinding. Ik heb eerst mijn eigen netwerk dat op de tablet vermeld stond, doen "vergeten" . Vervolgens vond de tablet opnieuw mijn netwerk en heb ik de indentificatiecode weer ingegeven.  Daarna heb ik op de wps-knop van mijn router gedrukt en tegelijkertijd ook verbinding gevraagd aan mijn tablet.

Blijkbaar heeft hij het nu beet en vergeet hij het ook niet meer. Ik hoop dat het zo blijft.
Bedankt voor de moeite, in elk geval.