Oud en onwetend

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

Bertels
Lid geworden op: 25 mar 2007, 18:47
Locatie: Hamont-Achel

22 jul 2015, 18:47

Ik heb aardig wat foto's op mijn PC staan onder afbeeldingen, maar ik heb het volgende probleem. Als ik de foto's van bv. 2015 wil bekijken en dat jaar aanklik, verschijnt (map) 01. Als ik dat weer kies komen er weer een reeks getallen, 01 t/m 011 (submappen ?) en moet ik telkens een van die onderdelen aantikken om de foto's te kunnen bekijken. Ik kan ze dus niet allemaal achtereenvolgens bekijken, maar moet telkens aanklikken, wat toch wel vervelend is. Toch zijn al de foto's op dezelfde dag getrokken. Hoe krijg ik die samen ? Ik werk onder Windows 7 en mijn foto's verwerk ik via Olympus Master 2.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

23 jul 2015, 19:56

Maak onder de map 2015 nieuwe mappen aan zoals je zelf wil (bijv 20150101 voor de fotos van 1 jan), verplaats al de fotos die je wil hebben naar de mappen die jij wilt hebben, en verwijder daarna doe mappen 01,02 enz...
Je hoeft ook die Olympus master niet te gebruiken (die heeft waarschijnlijk die mappen aangemaakt). Verbind je toestel met de computer met de USB kabel, wacht even en kies dan uit het pop-up venster om het toestel te openen met de verkenner. je kunt dan doen wat je wil.
Nog een tip: de naam van de fotos in een Olympus camera zijn gekodeerd met de datum: bijv:
P1019876.jpg
P staat er altijd
het volgende cijfer is het nummer van de maand (1=jan , 2=feb , enz tot A=okt, B=nov en C=dec
de volgende twee cijfers zijn de dag van de maand, de volgende 4 een doorlopend nummer.