Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

02 apr 2018, 13:41

Wil. schreef:
dejules schreef:(...) slimme koppen oa universiteitsprofessoren beweren dit!

• "There is not the slightest indication that nuclear energy will ever be obtainable. It would mean that the atom would have to be shattered at will." - Albert Einstein, 1932

• "X-rays will prove to be a hoax." - Lord Kelvin, President of the Royal Society of Science, 1883

• “The Americans have need of the telephone, but we do not. We have plenty of messenger boys.” — Sir William Preece, Chief Engineer, British Post Office, 1878

• "A rocket will never be able to leave the Earth’s atmosphere.” — New York Times, 1936
Kunt U mij vertellen hoeveel patenten en octrooien uit uw biotoop aangevraagd werden in de loop van 180 jaar leegloperij?
Hoeveel R&D-afdelingen telt uw biotoop?
Indien uw biotoop door een ziekte zou uitsterven, heeft dat invloed op de mensheid?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 apr 2018, 14:26

Compleet naast de zaak. Een drogredenering dus.

Maar voor de grap ga ik er even verder  op in: waar werden die octrooien en patenten dan eigenlijk aangevraagd? :lol: En bij wie komt men dan klagen als er iemand onterecht gebruik maakt van iemand anders' patent? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

03 apr 2018, 00:06

Wil. schreef: Maar voor de grap ga ik er even verder  op in:
Ik ook ; wedervraag :
Op een potentiële beroepsbevolking van 7,07 miljoen hebben 2,78 miljoen mensen geen job, dat is 40 %.
Van die actieven worden dan nog 48 % rechtstreeks uit de schatkist betaald.
Hoe kan die overheid dat nog blijven betalen met 2.9 miljoen mensen die in het privé of als zelfstandige werken en bijdragen betalen voor die 4 miljoen netto-ontvangende  ? Zonder te spreken over de 2.3 miljoen gepensioneerden.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 apr 2018, 00:09

Geen antwoord op de vraag over patenten en octrooien?  Je kwam jezelf even tegen, merk ik. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

03 apr 2018, 10:21

Wil. schreef:Compleet naast de zaak. Een drogredenering dus.

Maar voor de grap ga ik er even verder  op in: waar werden die octrooien en patenten dan eigenlijk aangevraagd? :lol: En bij wie komt men dan klagen als er iemand onterecht gebruik maakt van iemand anders' patent? :lol:
Waarom moet die dienst bemand worden door statutaire leeglopers?
Kan uitbesteed worden.
Laten we de ambtenarij afschaffen en de zooi privatiseren. 
Wat onnodig is naar de VDAB sturen.
De teveel betaalde lonen en pensioenen worden teruggevorderd want dat is gestolen geld.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 apr 2018, 10:26

dejules schreef:
Wil. schreef:Compleet naast de zaak. Een drogredenering dus.

Maar voor de grap ga ik er even verder  op in: waar werden die octrooien en patenten dan eigenlijk aangevraagd? :lol: En bij wie komt men dan klagen als er iemand onterecht gebruik maakt van iemand anders' patent? :lol:
Waarom moet die dienst bemand worden door statutaire leeglopers?
Kan uitbesteed worden. Laten we de ambtenarij afschaffen en de zooi privatiseren. 
Wie gaat de overtreder (patent niet gerespecteerd)  bestraffen? Een privédienst?  Met welke regels gaat die rekening houden? En bepaalt die privédienst de strafmaat? 
:lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

03 apr 2018, 10:33

Wil. schreef:
dejules schreef:
Wil. schreef:Compleet naast de zaak. Een drogredenering dus.

Maar voor de grap ga ik er even verder  op in: waar werden die octrooien en patenten dan eigenlijk aangevraagd? :lol: En bij wie komt men dan klagen als er iemand onterecht gebruik maakt van iemand anders' patent? :lol:
Waarom moet die dienst bemand worden door statutaire leeglopers?
Kan uitbesteed worden. Laten we de ambtenarij afschaffen en de zooi privatiseren. 
Wie gaat de overtreder (patent niet gerespecteerd)  bestraffen? Een privédienst?  Met welke regels gaat die rekening houden? En bepaalt die privédienst de strafmaat? 
:lol:
De tijd dat een parkeerboete door een statutair leegloper gedaan werd ligt al 20 jaar achter ons.
Privatiseren die zooi!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 apr 2018, 10:34

Je hebt niet geantwoord op mijn vraag wie de straf gaat uitdelen en op welke basis die dat  zal mogen doen.

Je hebt jezelf vastgereden en je weet het ook. :lol: En dan maar blijven herhalen wat je al gezegd had, toont dat je leeg bent.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

03 apr 2018, 12:32

Wil. schreef:Je hebt niet geantwoord op mijn vraag wie de straf gaat uitdelen en op welke basis die dat  zal mogen doen.

.
Ik zal maar eens antwoorden ... :)  Wie gaat de straf uitdelen ? NIEMAND .  De aanvrager moet jaarlijks een bijdrage betalen om dat patent geregistreerd te houden , moet zelf maar blijven controleren of er geen inbreuken worden gepleegd , en moet zelf naar de rechtbank stappen om een inbreuk aan te klagen.  Het enige wat "ambtenaren" zouden kunnen doen is het patent dossier van  het kastje naar de muur verhuizen. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 apr 2018, 12:35

Naar de rechtbank? Dus weer bij een ambtenaar terechtkomen?  :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

03 apr 2018, 12:37

Wil. schreef:Naar de rechtbank? Dus weer bij een ambtenaar terechtkomen?  :lol:
Rechters en advocaten zijn geen ambtenaren , dat zijn (schijn)zelfstandigen. :)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 apr 2018, 12:38

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:Naar de rechtbank? Dus weer bij een ambtenaar terechtkomen?  :lol:
Rechters en advocaten zijn geen ambtenaren , dat zijn (schijn)zelfstandigen. :)
Je wil het record 'dwaasheden vertellen' breken zeker?
btw, advocaten hebben niets met het probleem te maken. Ze zijn slechts tussenpersonen of woordvoerders.

Wie zijn patent geschonden ziet, gaat naar de rechtbank om zijn recht te krijgen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

03 apr 2018, 12:49

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:Naar de rechtbank? Dus weer bij een ambtenaar terechtkomen?  :lol:
Rechters en advocaten zijn geen ambtenaren , dat zijn (schijn)zelfstandigen. :)
Je wil het record 'dwaasheden vertellen' breken zeker?
btw, advocaten hebben niets met het probleem te maken. Ze zijn slechts tussenpersonen of woordvoerders.

Wie zijn patent geschonden ziet, gaat naar de rechtbank om zijn recht te krijgen.
En wie komt ge op de rechtbank tegen ?  De portier ? :lol:

Heb zonet van mijn buurman vernomen dat advocaten schijnzelfstandigen zijn , en die buurman werkt bij ... de FOD Financien.  :D

Is het trouwens niet zo dat advocaten , notarissen en dokters van een soort OCMW steun kunnen genieten als ze helemaal geen inkomsten zouden verwerven bij gebrek aan clienteel ?  Op dat moment zijn het dus werkloze steuntrekkers , niet eens zelfstandigen , en al zeker geen ambtenaren.  Die laatsten houden sowieso hun inkomen als ze geen bal te doen hebben. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 apr 2018, 13:47

Allemaal naast de kwestie en enkel bedoeld als afleidingsmanoeuvres.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

03 apr 2018, 15:12

Wil. schreef:Allemaal naast de kwestie en enkel bedoeld als afleidingsmanoeuvres.
:) Dan maar terug on topic met Jules zijn vraag :
dejules schreef:....
Op een potentiële beroepsbevolking van 7,07 miljoen hebben 2,78 miljoen mensen geen job, dat is 40 %.
Van die actieven worden dan nog 48 % rechtstreeks uit de schatkist betaald.
Hoe kan die overheid dat nog blijven betalen met 2.9 miljoen mensen die in het privé of als zelfstandige werken en bijdragen betalen voor die 4 miljoen netto-ontvangende  ? Zonder te spreken over de 2.3 miljoen gepensioneerden.
Nie over de islam beginnen , hé :)