Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

07 jun 2018, 16:28

voorn schreef:Hoe kan een ambtenarij nu de economische groei beinvloeden.
Die taken moeten in welk systeem ook uitgevoerd worden.
Ja maar hoe ? Het duurt een jaar voor een MER ( Milieu Effecten Rapport ) uitgebracht wordt dat toelaat of een bedrijf op een terrein een vestiging mag neerplanten.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

07 jun 2018, 17:59

dejules schreef:Volvo gaat niets produceren.
De Volvo XC40 is een hybrid dwz die heeft een enorme batterij.
Die enorme batterij wordt NIET gemaakt in Gent maar wordt hier in de wagen ingebouwd. Die batterij bestaat uit verschillende modules.
Julleke, ga toch ergens anders leuteren man:
"25 apr. 2018 - Wanneer de XC40 T5 Plug-In Hybrid op de wereldmarkten verschijnt is ook nog niet bekend"
Een "enorme" batterij in een hybride? Hèhè.
https://www.volvocars.com/nl-be/modelle ... cificaties
Oké, bij Ford liepen ze gemiddeld tien jaar achter - dat is genoegzaam bekend -  niet alleen qua design maar vooral bij technische innovaties, ook hun motoren. Geen wonder dat ze ze niet meer aan de straatstenen kwijt konden, er staan nog ergens, op een of ander verlaten terrein, duizenden in Genk vervaardigde Mondeo's te roesten.
dejules

07 jun 2018, 18:13

MichelN schreef:
dejules schreef:Volvo gaat niets produceren.
De Volvo XC40 is een hybrid dwz die heeft een enorme batterij.
Die enorme batterij wordt NIET gemaakt in Gent maar wordt hier in de wagen ingebouwd. Die batterij bestaat uit verschillende modules.
Julleke, ga toch ergens anders leuteren man:
"25 apr. 2018 - Wanneer de XC40 T5 Plug-In Hybrid op de wereldmarkten verschijnt is ook nog niet bekend"
Een "enorme" batterij in een hybride? Hèhè.
https://www.volvocars.com/nl-be/modelle ... cificaties
Oké, bij Ford liepen ze gemiddeld tien jaar achter - dat is genoegzaam bekend -  niet alleen qua design maar vooral bij technische innovaties, ook hun motoren. Geen wonder dat ze ze niet meer aan de straatstenen kwijt konden, er staan nog ergens, op een of ander verlaten terrein, duizenden in Genk vervaardigde Mondeo's te roesten.
Die batterij wordt NIET gemaakt in Gent wel ingebouwd.
Dit geldt voor bijna alle onderdelen zoals motor,  zetels, uitlaten, ...
Als ge een conventioneel batterijke moet inbouwen dan neemt dat maar een klein plaatske in op produktielijn.
Als ge een enorme hybride batterij moet inbouwen die ook nog eens uit verschillende modules bestaat dan moet ge uw produktielijn gevoelig uitbreiden alsook een tamelijk groot magazijn bijbouwen om enkele dagen voorraad te hebben.
U begrijpt het verschil niet tussen onderdelen vervaardigen en onderdelen inbouwen.
Komt U uit de statutaire leegloperij?
ps Volvo Gent is een aflopende zaak, max 5 jaar!
Laatst gewijzigd door dejules op 07 jun 2018, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

07 jun 2018, 20:27

En daar is het standaard opmerkingske van ons gestoord ventje ' u komt uit de statutaire leegloperij " ! Zoek hulp kerel!

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

07 jun 2018, 20:55

dejules schreef:NIET gemaakt in Gent wel ingebouwd.
Dit geld voor bijna alle onderdelen zoals motor,  zetels, uitlaten, ...
Als ge een conventioneel batterijke moet inbouwen dan neemt dat maar een klein plaatske in op produktielijn.
Als ge een enorme hybride batterij moet inbouwen die ook nog eens uit verschillende modules bestaat dan moet ge uw produktielijn gevoelig uitbreiden alsook een tamelijk groot magazijn bijbouwen om enkele dagen voorraad te hebben.
U begrijpt het verschil niet tussen onderdelen vervaardigen en onderdelen inbouwen.
Hebt gij ooit in uw leeglopersleven een hybride wagen van dichtbij gezien? Ik denk het niet, anders kwam je niet met dergelijke idiote praatjes - "enorme hybride batterij" - voor de dag. Het maakt geen ene moer uit waar de onderdelen gemaakt worden, feit blijft dat Volvo Gent meer dan vijfduizend werknemers in de productie tewerkstelt.
Komt U uit de statutaire leegloperij?
Neen, domoor, ik ben 12 jaar werknemer en 35 jaar zelfstandige geweest. Hoeveel jaar hangt gij al aan het infuus, profiteur? Pfffw, geen wonder dat gij nooit van de straat geraakt zijt.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

07 jun 2018, 21:55

:D  Mooie en terechte repliek :D
dejules

07 jun 2018, 22:04

MichelN schreef:
Neen, domoor, ik ben 12 jaar werknemer en 35 jaar zelfstandige geweest.
Uw vrouw komt uit de statutaire leegloperij net als uw kinderen, toch?

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

07 jun 2018, 22:24

dejules schreef:
MichelN schreef:Neen, domoor, ik ben 12 jaar werknemer en 35 jaar zelfstandige geweest.
Uw vrouw komt uit de statutaire leegloperij net als uw kinderen, toch?
Neen, idioot, die heeft de kinderen thuis opgevoed en ze heeft nooit van uitkeringen geleefd zoals jij. Nu ja, jij hebt nooit een gezin gekend. Geen wonder, wie het langer dan twee weken bij jou uithield kwam al in aanmerking voor een medaille voor moed en zelfopoffering, of het moet een masochiste geweest zijn. En nu uit mijn ogen, stuk chagrijn.
dejules

08 jun 2018, 00:02

MichelN schreef: Hebt gij ooit een hybride wagen van dichtbij gezien?
Ja.
Heeft U ooit de batterij van een hybride wagen gezien?
dejules

08 jun 2018, 00:05

MichelN schreef: Het maakt geen ene moer uit waar de onderdelen gemaakt worden, feit blijft dat Volvo Gent meer dan vijfduizend werknemers in de productie tewerkstelt.
Weet U, die 5.000 mensen, die kunt U kwijt in het kleine voetbalstadion van Tubize.
Indien U de gesubsidieerde mensen die poetsen met dienstencheques in een voetbalstadion wenst te steken dan kom je niet toe met de stadions van FC Barcelona, Real Madrid en Valencia FC samen!
Wist U dat de helft van alle actieven hun inkomen uit arbeid rechtstreeks uit de schatkist krijgen?
Laatst gewijzigd door dejules op 08 jun 2018, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

08 jun 2018, 00:06

MichelN schreef:En nu uit mijn ogen, stuk chagrijn.
Het gaat blijkbaar niet goed met U, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 jun 2018, 10:53

dejules schreef:Wist U dat de helft van alle actieven hun inkomen uit arbeid rechtstreeks uit de schatkist krijgen?
:lol:  :lol: 
Uit 'arbeid' ? :lol:  Ik dacht dat leeglopers een inkomen kregen wegens 'aanwezigheid' .

En het zijn er volgens mij meer: als de staat een privéonderneming aanspreekt om de weg te herstellen, dan betaalt de staat al die werknemers met belastinggeld en die had je er nog niet bijgeteld. 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

08 jun 2018, 11:11

Bij Umicore daar brandt de lamp.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 jun 2018, 11:56

En wij eisen de 32 uren week; zodat we op die vrije dag kunnen bijklussen. :lol:

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

08 jun 2018, 12:01

dejules schreef:
MichelN schreef: Hebt gij ooit een hybride wagen van dichtbij gezien?
Ja.
Heeft U ooit de batterij van een hybride wagen gezien?
Gij bij Ford al zeker niet, daar zijn ze er nog over aan het nadenken.
FYI mijn jongste dochter rijdt al vijf jaar met een hybride en sinds twee weken met een splinternieuwe.