Jobs - Jobs - Jobs
Elke dag 6 uur op de trein, echt gelukkig wordt je daar niet van, toch?Horus1 schreef:Zo is dat. Gelukkig maar
Bij snackproducent Mora in Mol, onderdeel van Van Geloven snacks, staan 97 van de 187 banen op de helling. Het bedrijf heeft vrijdag een intentie tot herstructurering bekendgemaakt, zo maakte het zelf bekend.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180907_037 ... ucent-mora
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180907_037 ... ucent-mora
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
- Locatie: In mijn zetel
Mijn maat heeft 51 j gewerkt, van 14 - 65 j en trekt 13€ meer dan iemand die nooit gewerkt en 30 j gedopt.
Dus al dat gepolitiek, de zoveelste regering, we zullen.., de wet telt. Zolang die niet veranderd mag je je krom werken of een herseninfart krijgen.
Dus al dat gepolitiek, de zoveelste regering, we zullen.., de wet telt. Zolang die niet veranderd mag je je krom werken of een herseninfart krijgen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
Eerst en vooral moet U een zwaar "gevecht" aangaan met honderden concurrenten om die job te kunnen bemachtigen.voorn schreef:Een paar jaar een dik betaald jobke doen; en dan aan den dop door blijven rekenen tot het einde is gedaan.
Jammer voor zij die niet wilden profiteren.
En daarna laat gij U dan afdanken? Op basis van wat? Zelf ontslag nemen, beroepsfout, etc sluiten U uit van alle sociale verzekeringen maw U krijgt geen uitkering!
Kent U iemand die zijn job van 40.000 Euro netto/jaar inruilt voor een werkloosheidsuitkering van 890 €/maand?
Denkt U dat werklozen met rust gelaten worden?
Dat is een urban legend.
Komt U uit de levenslang benoemde leegloperij?
U haalt de leugens er zo uit.boeffer schreef:Mijn maat heeft 51 j gewerkt, van 14 - 65 j en trekt 13€ meer dan iemand die nooit gewerkt en 30 j gedopt.
Dus al dat gepolitiek, de zoveelste regering, we zullen.., de wet telt. Zolang die niet veranderd mag je je krom werken of een herseninfart krijgen.
Nooit gewerkt - pensioen - 30 jaar gedopt.
ps Komt U uit de levenslang benoemde leegloperij?
Bent U tot 65 gebleven of ging U 10 jaar vroeger aan de kant? Of 15 jaar?
Na een hete zomer wordt het voor onze Limburgse economie een koele herfst. Dat blijkt uit de conjunctuurbarometer van werkgeversorganisatie Voka Limburg.
De dalende lijn die sinds februari is ingezet, gaat naar het einde van 2018 sterker naar beneden.
Vooral het aantal starters blijft ter plaatse trappelen.
https://www.tvl.be/nieuws/economie-boer ... burg-64866
De dalende lijn die sinds februari is ingezet, gaat naar het einde van 2018 sterker naar beneden.
Vooral het aantal starters blijft ter plaatse trappelen.
https://www.tvl.be/nieuws/economie-boer ... burg-64866
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Uit de video in dezelfde link:
"De werkloosheid is gedaald met 10% in Limburg en er is een enorme krapte op de arbeidsmarkt"
Iedereen is m.a.w. aan het werk in Limburg. Normaal dat er dan weinig nieuwe bedrijven kunnen worden opgestart.
"De werkloosheid is gedaald met 10% in Limburg en er is een enorme krapte op de arbeidsmarkt"
Iedereen is m.a.w. aan het werk in Limburg. Normaal dat er dan weinig nieuwe bedrijven kunnen worden opgestart.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
1/ Alleen VOKA zegt wat jij poneert!Wil. schreef:Uit de video in dezelfde link:
"De werkloosheid is gedaald met 10% in Limburg en er is een enorme krapte op de arbeidsmarkt"
2/ Er zijn 10.000den mensen geschorst, met brugpensioen, schoolverlaters worden niet of uiterst kort toegelaten als uitkeringstrekker ... In Midden-Limburg sloten de laatste 8 jaar 57 uitzendbureau's hun deuren, 10 keer de oppervlakte van Monaco aan bedrijfsterreinen staan er bij ons leeg. Werklozen worden gedwongen om in Nederland, Duitsland, te werken, om als zelfstandige te beginnen, … Meer dan 55.000 Limburgers zijn onafgebroeken langer dan 1 jaar op de ziekekas, aantal leefloners is schrikbarend gestegen, ...
De vele duizenden Limburgse werklozen in opleiding tellen ook niet mee.
De winkelleegstand is van nooit geziene omvang. Hotels sluiten, zelfstandigen plegen zelfmoord, ...
De Voka-man spreekt van activeren van zieken, invaliden, huisvrouwen, … wetende dat hij onzin praat.
Dit is bewust!!
Voka roept al jaren dat er een enorme krapte op de arbeidsmarkt is (600.000 werklozen!!). Bedrijven die geen werkvolk vinden (willen vinden) krijgen het statuut van knelpuntberoep en kunnen dan goedkope buitenlandse werkkrachten inhuren.
Bedrijven die hun orders massaal zien inkrimpen, hebben die extra werkvolk nodig? U komt uit de statutaire leegloperij, toch? Golden daar economische wetmatigheden of heeft U dat van horen zeggen?
Laatst gewijzigd door dejules op 11 sep 2018, 13:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Autofabrikant Mercedes-Benz denkt binnen een paar jaar de concurrentie aan te kunnen gaan met de bus, metro en tram in steden.
Met een netwerk van zelfrijdende, elektrische voertuigen kan lokaal openbaar vervoer – dat alleen al door de loonkosten van chauffeurs vaak onrendabel is – winstgevend worden gemaakt. Mercedes-Benz denkt in één klap een alternatief te bieden voor het openbaar vervoer én koeriersdiensten in steden.
De oplossing is een netwerk van zelfrijdende, elektrische voertuigen, dat de naam Urbanetic krijgt. Zij zijn zowel voor personen- als voor goederenvervoer inzetbaar.
De Urbanetic-voertuigen van de autofabrikant hoeven geen ruimte te maken voor een bestuurder, stuur, pedalen of een dashboard.
Daardoor kan alle beschikbare ruimte ten goede komen aan de passagiers of goederen.
https://www.hln.be/auto/openbaar-vervoe ... ~a99c4b1e/
Met een netwerk van zelfrijdende, elektrische voertuigen kan lokaal openbaar vervoer – dat alleen al door de loonkosten van chauffeurs vaak onrendabel is – winstgevend worden gemaakt. Mercedes-Benz denkt in één klap een alternatief te bieden voor het openbaar vervoer én koeriersdiensten in steden.
De oplossing is een netwerk van zelfrijdende, elektrische voertuigen, dat de naam Urbanetic krijgt. Zij zijn zowel voor personen- als voor goederenvervoer inzetbaar.
De Urbanetic-voertuigen van de autofabrikant hoeven geen ruimte te maken voor een bestuurder, stuur, pedalen of een dashboard.
Daardoor kan alle beschikbare ruimte ten goede komen aan de passagiers of goederen.
https://www.hln.be/auto/openbaar-vervoe ... ~a99c4b1e/