Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

13 sep 2018, 09:09

Frankrijk zet machinist uit de trein

Naar Parijs sporen zonder machinist? Het zal sneller realiteit zijn dan u denkt, want Frankrijk zet in op ‘autonome’ treinen die volledig zelfstandig rijden, zonder personeel in de stuurcabine. Reizigers hoeven nergens bang voor te zijn als ze met 300 kilometer per uur door het land suizen, benadrukte Guillaume Pepy, de topman van het Franse spoor­bedrijf SNCF, bij de presentatie van de autonome trein. ‘De veiligheid is gega­randeerd! Zelfstandige treinen zullen net zo veilig zijn voor de reizigers als treinen met een machinist.’ De SNCF vormt twee consortia met bedrijven als Thales, Bombardier en Alstom, met de bedoeling de nieuwe generatie treinen te bouwen en te laten rijden. Er is een voorlopig budget van 57 miljoen beschikbaar. Daarvan wordt 30 procent betaald door de Franse overheid. ‘Het is een historische dag. De toekomst van het spoor begint nu.’ De SNCF, die dagelijks vier miljoen reizigers vervoert, is al twee jaar met de ontwikkeling bezig. Volgend jaar rijden de eerste prototypes in Frankrijk rond, in 2021 gaat vervolgens de eerste vrachttrein rijden, die op afstand wordt bediend. Twee jaar later verschijnt de eerste autonome passagierstrein op de rails. Die is ‘handsfree’: de machinist aan boord controleert alleen nog. Rijden en remmen doet de trein zelf.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180912 ... gn=seeding

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

14 sep 2018, 12:09

Begrijpend lezen is blijkbaar niet je sterkste.  Machinist blijft erbij zitten. In Japan heb je al lang zelfrijdende treinen en daar lopen ze ten minste op tijd!
Laatst gewijzigd door Horus1 op 14 sep 2018, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

14 sep 2018, 12:19

Horus1 schreef:Begrijpend lezen is blijkbaar niet je sterkste.  Machinist blijft erbij zitten. In Japan heb je al lang zelfrijzende treinen en daar lopen ze ten minste op tijd!
Jomme Dockx, ik quote uit de tekst : "Zelfstandige treinen zullen net zo veilig zijn voor de reizigers als treinen met een machinist."
Kunt U begrijpend lezen?
6 uur op de trein om te gaan "werken" heeft U geen goed gedaan, toch?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

14 sep 2018, 15:10

Zoals ik al zei: begrijpend lezen kan je niet : "de treinen zijn "handsfree" de machinist aan boord controleert alleen nog" Herlees eens de laatste 2 zinnetjes eens van je ophefmakend artikel. :xBlijkbaar doet die hangmat je absoluut geen goed. Jammer dat wij die moeten meebetalen. Trouwens , en ik herhaal, treinen doe we pas sedert wij met pensioen gegaan zijn en we like it. Seniorentarief voor 6 euro en enkele centen de ganse dag vanaf 9h00 het land door, gelukkig nog steeds met een machinist. En in 't weekend geen uurbeperking. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 sep 2018, 15:24

dejules schreef:Frankrijk zet machinist uit de trein

Naar Parijs sporen zonder machinist?
Ludietenpraat :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

14 sep 2018, 15:41

Wil. schreef:
dejules schreef:Frankrijk zet machinist uit de trein

Naar Parijs sporen zonder machinist?
Ludietenpraat :roll:
Wil.punt, sedert 1971 is men op massieve wijze werklozen aan het verstoppen in zinloze tewerkstelling (bezigheidstherapie). U bent daar HET prototype van, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 sep 2018, 00:28

En? Is het dan geen Ludietenpraat meer? Jongens, toch :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

15 sep 2018, 10:39

Wil. schreef:En? Is het dan geen Ludietenpraat meer? Jongens, toch :roll:
In uw biotoop heeft men decennia lang met alle mogelijke middelen de technologie buitengehouden.
Slecht voor de tewerkstelling, toch?
Kwam U ook in concurrentie met goedkope buitenlandse arbeidskrachten?
Met automatisatie, robotisatie, digitalisatie, ...
Heeft U ook collega's zien ontslaan in uw "bedrijf" wegens reorganisatie?
Heeft U een bedrijfssluiting meegemaakt?
U komt uit de overbeschermde Belgische statutaire leegloperij, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 sep 2018, 11:24

En? Verandert dit geblèèr nu ook maar iets aan mijn stelling? Weet je wat, schrijf nog eens iets over mijn vrouw, dat zal je opluchten. Je therapeut zal het wel begrijpen.

Ludietenpraat, meer niet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

15 sep 2018, 12:06

Wil. schreef: Ludietenpraat, meer niet.
U bent de Ludiet.
U heeft heel uw leven de technologie tegengehouden. U heeft de deur van uw ambtenarenhol gebaricadeerd! 
Slecht voor de tewerkstelling, toch?
dejules

18 sep 2018, 18:06

Grootste deïndustrialisatie in Limburg van 30% naar 19,5% op 10 jaar tijd.

 
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180917_037 ... g-te-halen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 sep 2018, 17:05

dejules schreef:
Wil. schreef: Ludietenpraat, meer niet.
U bent de Ludiet.
U heeft heel uw leven de technologie tegengehouden. U heeft de deur van uw ambtenarenhol gebaricadeerd! 
Slecht voor de tewerkstelling, toch?
Vandaag bevestigt de Tijd wat ik al jaren zeg:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

19 sep 2018, 17:53

Wil. schreef:
dejules schreef:
Wil. schreef: Ludietenpraat, meer niet.
U bent de Ludiet.
U heeft heel uw leven de technologie tegengehouden. U heeft de deur van uw ambtenarenhol gebaricadeerd! 
Slecht voor de tewerkstelling, toch?
Vandaag bevestigt de Tijd wat ik al jaren zeg:

Afbeelding
Gesubsidieerde jobs in de zorg, ambtenarij, poets en strijk, ...
In uw artikel spreekt men over "helper bij het consumeren".
Om te lachen.
Vandaag op het nieuws "elektriciteit zal altijd aan 21% BTW belast blijven".
De reden is : wie betaalt die miljoenen gesubsidieerde jobs, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 sep 2018, 18:15

dejules schreef:Gesubsidieerde jobs in de zorg, ambtenarij, poets en strijk, ...
In uw artikel spreekt men over "helper bij het consumeren".
Om te lachen.
Ik heb de online krant hier voor me. In het hele artikel komt het woord 'helper' niet voor, komt 'consumeren' niet voor.
Er wordt helemaal niet gesproken over de ambtenarij.

Wat zegt dat over jou, julio??

Nog enkele quotes uit de tekst waardoor jouw Ludietenpraat naar de prullenmand wordt verwezen:
"Volgens de studie zal de vraag naar arbeid in de Belgische economie tussen nu en 2030 jaarlijks met 0,9 procent stijgen. Dat betekent dat de arbeidsvraag tegen 2030 zal oplopen tot 5,4 miljoen, of 630.000 meer dan in 2016."

en verder:

"Door het structureel tekort aan werkenden - de instroom zal in 2021 niet meer volstaan om de groeiende arbeidsvraag op te vangen -  dreigt in 2030 een op tien vacatures in België niet ingevuld te raken', aldus Lambotte. 'Dat betekent dat bij gelijkblijvend beleid liefst 584.000 vacatures niet ingevuld raken en dat we buiten de grenzen op zoek zullen moeten naar geschikte arbeidskrachten."


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

19 sep 2018, 18:49

Zeg eens Wil., geloof jij nu werkelijk die onzin die Agoria publiceert ?

Er zijn inderdaad een deel jobs die NU niet en waarschijnlijk NOOIT ingevuld zullen geraken, nog liever zullen de afgestudeerden uitwijken naar het buitenland dan zich te gaan 'prostitueren' (alhoewel dit beroep wel meer oplevert) in deeltijdse arbeid waarmee niks aan hun toekomst wordt opgebouwd.

Er wordt steeds maar gerekend en berekend dat de na-oorlogse generatie vervangen moet worden, maar is dat wel zo ? Waar zijn de bedrijven gebleven die werk verschaften aan die generatie ?