Wat is de mens ?

hier is plaats voor alle wereldreligies
Gast

27 mar 2016, 09:36

Wilsophie,

Als ik u ergens mee heb gekwetst, dan spijt me dat.

Mijn netwerk bestaat ook uit fatsoenlijke mensen, met niet fatsoenlijke hou ik mij niet bezig.

Ik wens u alleszins een zalig paasfeest.

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

27 mar 2016, 11:07

*leah* schreef:Wilsophie,

Als ik u ergens mee heb gekwetst, dan spijt me dat.

Mijn netwerk bestaat ook uit fatsoenlijke mensen, met niet fatsoenlijke hou ik mij niet bezig.

Ik wens u alleszins een zalig paasfeest.
Dat is akkoord. Ik wens u hetzelfde.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

27 mar 2016, 12:51

Wilsophie schreef:
En of het in Nederland is of hier in België, overal zoeken juist mensen die totaal niet in de Bijbel geloven de discussie op, om alleen maar te schofferen en te beledigen en ik vraag me altijd weer af wat deze mensen komen doen op een dergelijk subforum, waar het over Bijbelse zaken gaat.
Hier zijn geen users die de bijbel schofferen, laat dat duidelijk zijn. Dit is een discussieforum waar believers en non believers van gedachten wisselen. Met non believers uit te sluiten maak je van dit forum een evangelisatie forum en dan zit je op het verkeerde adres. Je kan dan beter vertrekken.

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

27 mar 2016, 13:09

Er is helemaal niet ge-evangeliseerd door niemand als ik teruglees Talisman. Op de één of andere manier ben je blijkbaar geraakt of voel je je aangesproken. Ik kan niet in je hart kijken en ook niet in je leven. Maar je gaat nu weer aanvallen en schelden en dat is hoe danook onfatsoenlijk.

Je bent toch vrij om onderwerpen uit te zoeken die je aanspreken of waar je op fatsoenlijke wijze een weerwoord kan geven?
Ik denk dat je het schofferen en beledigen je niet eens bewust bent. Maar je haalt het niveau van dit forum door op bepaalde woordingen mensen tegemoet te treden naar beneden en dat is jammer en ook triest.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

27 mar 2016, 13:11

ineke-kitty schreef:Volgens mij zit ik wel goed hier hoor, in het topic over "religie" .
Ik heb helemaal niet de intentie om te "evangeliseren" , echter wil ik graag in gesprek gaan met mensen die interesse hebben in het geloof, en dus niet met mensen die voortdurend bezig zijn dat geloof belachelijk te maken.
Ik heb interesse in het geloof, maar jij maakt het belachelijk. Enkel met gelijkgezinden willen communiceren is evangeliseren. Je kan hier dan maar beter weg blijven.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

27 mar 2016, 13:17

Wilsophie schreef:Er is helemaal niet ge-evangeliseerd door niemand als ik teruglees Talisman. Op de één of andere manier ben je blijkbaar geraakt of voel je je aangesproken. Ik kan niet in je hart kijken en ook niet in je leven. Maar je gaat nu weer aanvallen en schelden en dat is hoe danook onfatsoenlijk.
Ik heb je reeds aangetoond dat dit schelden bij jou begonnen is. Van mening verschillen is eigen aan een discussie. Als je je voelt aangevallen is dat enkel jou probleem. Weigeren mijn linken of mijn post te lezen is weigeren in discussie te gaan. Aan je gespeelde melige verontwaardiging heb ik niks. Best vertrekken hier. Misschien heb je meer succes in Nederland.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

27 mar 2016, 13:22

Wilsophie schreef: In geen enkele post laat je blijken dat je interesse hebt in het geloof in Jezus Christus.
Jou versie zal je bedoelen.
Jij maakt dat geloof belachelijk en gaat dat anderen verwijten.
Jij bent het die dit geloof belachelijk maakt.
Je woorden zijn grof en je gaat mensen persoonlijk belachelijk maken en belasteren en dat noemen wij dan onfatsoenlijk.
In Vlaanderen noemen we dat van mening verschillen. En apropoo, je maakt jezelf hier maar belachelijk.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

27 mar 2016, 13:40

Zo is dat, talisman.
Iedereen kan en mag er een eigen mening op nahouden.
Als sommigen liever vrije interpretaties van eeuwenoude teksten, die dan nog eerst mondeling overgeleverd werden, voor onbetwistbare waarheid willen verkondigen, dan doen zij maar.
Het is, zoals je zegt "hun" interpretatie.

Wat ik "hen" méér dan kwalijk neem, is dat ze zich het recht toe-eigenen om anderen terecht te wijzen! Bovendien dacht ik dat daden beter zijn dan woorden.... Leven als een goed mens, in AL zijn facetten, is natuurlijk véél moelijker dan hier wat blablabla te verkopen.

Dat "leven als een goed mens" houdt o.a. ook in dat er op het forum beleefd en menslievend gereageerd wordt! Dat is niet geval is, is overduidelijk : voorbeelden genoeg!!!

Wiana

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

27 mar 2016, 15:27

Wiana schreef:Zo is dat, talisman.
Iedereen kan en mag er een eigen mening op nahouden.
Als sommigen liever vrije interpretaties van eeuwenoude teksten, die dan nog eerst mondeling overgeleverd werden, voor onbetwistbare waarheid willen verkondigen, dan doen zij maar.
Het is, zoals je zegt "hun" interpretatie.

Wat ik "hen" méér dan kwalijk neem, is dat ze zich het recht toe-eigenen om anderen terecht te wijzen! Bovendien dacht ik dat daden beter zijn dan woorden.... Leven als een goed mens, in AL zijn facetten, is natuurlijk véél moelijker dan hier wat blablabla te verkopen.

Dat "leven als een goed mens" houdt o.a. ook in dat er op het forum beleefd en menslievend gereageerd wordt! Dat is niet geval is, is overduidelijk : voorbeelden genoeg!!!

Wiana
Zie je nu zelf hoe je andermans mening veroordeelt. Eerst zeg je dat ieder een eigen mening erop na mag houden en dan ga je "eeuwenoude teksten" veroordelen. Je wijst zelf mensen terecht. Hoe weet jij nu dat ik leef als een goed mens of niet? Dat kun je totaal niet beoordelen, ik ook niet over jou, het interesseert me ook totaal niet.
Maar we gaan nu welles en nietes spelen en met modder gooien en dat wil ik beslist niet. Er is maar één die hier ordinair heeft geroepen dat ik moet oprotten en dat soort termen en dat ik sympathisant ben van IS en dat is die Talisman. Wil je het daarvoor opnemen? Helemaal goed, maar ik laat me toch echt niet wegjagen.
Stuur maar een bericht naar het beheer.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

27 mar 2016, 15:40

talisman schreef:Ik heb je reeds aangetoond dat dit schelden bij jou begonnen is. Van mening verschillen is eigen aan een discussie. Als je je voelt aangevallen is dat enkel jou probleem. Weigeren mijn linken of mijn post te lezen is weigeren in discussie te gaan. Aan je gespeelde melige verontwaardiging heb ik niks. Best vertrekken hier. Misschien heb je meer succes in Nederland.
Dat noemt mensen uit onmacht naar de zwijgspiraal trachten te verdrijven, gekende strategie van het dominante en onwetende holon.

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

27 mar 2016, 15:53

Wat een prachtige zin! Complimenten!!
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

27 mar 2016, 17:58

Als ik me niet vergis was het onderwerp:
Wat is de mens?

Blijkbaar kan men hier alleen nog met modder gooien naar elkaar?
Voor wie het vergeten was, de Webmaster wil niet dat men elkaar persoonlijk aanvalt.Niemand is verplicht iets te lezen wat hem of haar niet zint, maar stop met elkaar scheldwoorden naar het hoofd te gooien.
Discussies gaan over onderwerpen niet over mensen in persoon.
Dit topic is dan ook afgesloten .
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet