Omnipas 65+ (op MOBIB) kontrakt breuk?

Hier is plaats voor vragen en informatie over het openbaar vervoer.
Onlangs zag ik in de trein een man die een boek las. Verder was hij volkomen normaal.
(Marc Callewaert)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 aug 2015, 18:42

Als die van ons te lui, te lam of te schoon zijn om het vuil werk te doen, is het logisch dat een ander, die niet vies van werken is, met de jobs gaat lopen.
Als ze daarenboven dan nog in de watten moeten gelegd worden en een fortuin moeten verdienen logisch dat werkgevers ze elders zoeken.

Hallo vergeten dat ze de mensen indertijd zelf zijn gaan halen op den vreemde t.t.z. Italië, Marokko, Turkije omdat ze zelf niet meer in de mijn wilden onder ander....

Warme bakkers waar vind je ze nog? Geen job gewijs want dan moeten ze 's nachts werken. Wel, onze bakker is een Marokkaan die nog warm wil bakken.
Dus ik ga daar mijn vers brood kopen en niet die rommel uit de plastiek zakskes in de grootwarenhuizen.

De mensen die mijn badkamer gerenoveerd hebben, spraken volkomen verstaanbaar Nederlands. Wel "oostblokkers"! regulier ingeschreven, niks in het zwart he mijnheer voor jullie daar weer commentaar op hebben.

Man, man, je moest zonder eten en drinken vallen, je zou wel anders piepen.

Je hebt toch een pensioen en geen kleintje ook niet, want anders dan had je geen centen en geen tijd voor een pc;

Soms komt mijn haar hier omhoog op seniorennet.

Enne, ten titel van inlichting, ik ben van geen enkele politieke strekking, want da t is toch ene pot nat: eigen zakken vullen en die van hun kinderen en kleinkinderen erbij.

In de politiek ga je alleen als je zo middelmatig bent dat je niet weet hoe onnozel je bent.
Wie verstandig is doet daar niet aan mee, wie niet verstandig genoeg is, is weet dat gewoonlijk ook wel dat hij daar niet moet aan beginnen.

Back on topic het openbaar vervoer waar je voor 6€ als gepensioneerde het hele land kan door reizen en waar je voor 50€ een heel jaar gelijk waar de bus of de tram kan pakken.Nooit, maar dan ook nooit is iets goed voor sommige onder jullie.

Enfin nog een prettige zondag zwartkijkers en klagers. Keep on smiling green. Ik ben slecht gezind vandaag, jullie hebben pech.[/b]

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 aug 2015, 09:40

Die verwijzing naar de buitenlanders die naar hier toe getrokken werden VROEGER JAREN is al lang voor bij zenne. Dat zijn ouwe koeien uit de gracht trekken en VOOR NIETS nodig. Want het heeft NIETS met de huidige problematiek te maken. Stop met die onzin.

Ook de onzin dat het enkel de buitenlanders zijn die hier nog willen werken is pure tureluut!

Diegenen die nu naar hier komen zijn buiten enkele uitzonderingen gewoonweg profiteurs en avonturiers. Europa is geen ontontgonnen gebied meer. Dit gebied hoeft niet meer herontdekt te worden.

Mensen zijn naar Amerika gedeporteerd en gegaan om ginds een nieuw leven te beginnen want er was toen NIETS. En zie waar het toe geleid heeft: dood en slavernij. Hetgene nu nog aan de gang is.

Naar Canada en Australie is het hetzelfde geval geweest. Die mensen hebben ginds een volledig maatschappij opgericht omdat er buiten de aboriginals (in Australie) geen kat was. Die mensen hebben een taak gehad.

Hier in Europa is ALLES en IEDEREEN.

Dus Helena Van Troje ik vind dat je argumenten geen steek houden. Mijn mening.


En met permissie om terug on topic te komen. Diegenen die zagen omdat er zogezegd contractbreuk wordt gepleegd. Als je geen geld wilt uitgeven om eens een stapje buiten de deur te gaan, blijf dan aub in je kot. Je hebt jarenlang je gratis trips kunnen doen op lasten van de belastingbetalers en de werkende mens. Want geef toe : niets is gratis. En zelfs gratis moest door iemand betaald worden. En zagen om die luttele 50 eur die je moet ophoesten om alle dagen je tasje koffie te gaan drinken. Er zijn andere zaken waarover je kan zagen. Leer leven met de realiteit want dat is het grootste probleem met veel ouder wordende problemen : de voeling mèt de realiteit. Dat verliezen ze nog al eens gemakkelijk.
En een pensioen is verdiend door het gros die pensioen trekken maar het is geen vrijgeleide om alles zo maar gratis en voor niets in je schoot geworpen te krijgen.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

17 aug 2015, 09:50

Helena van Troje schreef:
Back on topic het openbaar vervoer waar je voor 6€ als gepensioneerde het hele land kan door reizen en waar je voor 50€ een heel jaar gelijk waar de bus of de tram kan pakken.Nooit, maar dan ook nooit is iets goed voor sommige onder jullie.
Quit ? Voor 6 Euro ? Ten tijde van Steve Stunt misschien en dan nog in z'n vurige stede, maar elders ... ?
En voor 50 Euro ? Ook nog zo'n doodbloederke... Als ik het hele jaar door vanuit dit grensdorp naar het dichtsbijzijnde wil winkelen gaan ben ik voor véél minder gesteld. Ik rij wel met mijn "elentrieke" speeltje... dit is ,voorlopig, nog goedkoper... :lol:

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

17 aug 2015, 09:55

We leven in 2015 ! Zo is dat ! En als Belg ergeren we ons terecht aan het grote onderscheid tussen de hulp aan behoeftige 'aangespoelden' (letterlijk nu ...) en behoeftige autochtonen . Moet je maar es aan den lijve ondervinden !

Wat die omnipas betreft : 50 € is inderdaad een peulschil ( een omnipas voor 25 +'ers kost om en bij de 300 € ! ) . Anderzijds is het maar normaal dat we er niet blij om zijn als we opeens meer moeten betalen . We moeten echter realistisch blijven : het leven wordt duurder én De Lijn moet leefbaar blijven !

Geen zwartkijkers hier , alleen senioren die toch ook es hun meningen en verzuchtingen kwijt willen . Mag toch ?

Grtjs en een optimistische maandag gewenst :)

Wiana
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 aug 2015, 10:35

[quote="telloorlekke Ik rij wel met mijn "elentrieke" speeltje... dit is ,voorlopig, nog goedkoper..[/quote]

En dat kreeg U zeker gratis :wink:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

17 aug 2015, 10:40

Wiana schreef:... het leven wordt duurder én De Lijn moet leefbaar blijven !
Bedoel je de maatschappij of hun directie (ceo's) ?
Het leven is principieel niet duurder; de hebzucht van het kapitaal is echter niet te stillen. Dàt is het probleem !

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

17 aug 2015, 13:38

Niemand kan toch ontkennen dat het leven wel degelijk duurder geworden is , zeker sinds het invoeren van de euro . Misschien dringt het voor sommigen niet echt door (omdat we niet echt notie hebben van de waarde van een euro ; als we dan omrekenen naar onze oude frank, dan is dat is het vaak toch even schrikken .)

Als je bewust inkopen doet, scheelt dat dan weer een slok op een borrel, dat wel !
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

17 aug 2015, 13:45

Wiana schreef:We leven in 2015 ! Zo is dat ! En als Belg ergeren we ons terecht aan het grote onderscheid tussen de hulp aan behoeftige 'aangespoelden' (letterlijk nu ...) en behoeftige autochtonen . Moet je maar es aan den lijve ondervinden !
Wat die omnipas betreft : 50 € is inderdaad een peulschil ( een omnipas voor 25 +'ers kost om en bij de 300 € ! ) . Anderzijds is het maar normaal dat we er niet blij om zijn als we opeens meer moeten betalen . We moeten echter realistisch blijven : het leven wordt duurder én De Lijn moet leefbaar blijven !
Geen zwartkijkers hier , alleen senioren die toch ook es hun meningen en verzuchtingen kwijt willen . Mag toch ?
Grtjs en een optimistische maandag gewenst :)
Wiana
Voor zo een peulschil (50 €) leggen de vakbonden het hele land plat!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

17 aug 2015, 15:17

Ik en mijn vrouw betalen dit met plezier, ondanks ik er zeer weinig gebruik van maak, enkel als ik naar stad ga, dan heb ik die 50€ snel terug verdiend aan het parkeer geld.
Vrouw gaat elke week één of tweemaal weg met het openbaar vervoer.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

17 aug 2015, 15:48

50€ das echt een peulschil, mijn vorige abo kostte 300 € , dat is dus nu een grote besparing.
50€ dat heb je er toch zo uit, das ongeveer 40 stadsritten enkel, dus als je om de veertien dagen eens naar de stad gaat heb je al profijt gedaan.
Welk elektrisch speeltje heb je aan 50€ ? Het jaarlijks onderhoud aan mijn fiets kost al meer dan dat.
En die 6 € is echt wel correct, met de trein heen en terug in héél Belgie.
Kijk maar eens naar tarieven van openbaar vervoer onze buurlanden, daar schrik je dan wel even van .
Maar ja, in ben een openbaar vervoer fan.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 aug 2015, 18:01

Volgens de lijn is de verkoop een succes.
Eén op drie senioren kochten een pasje (271000)
Als ge zoals mijn vrouw elke week minstens één maal naar de stad gaat is het spotgoedkoop. Ik koop wel een tienrittenkaart.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

17 aug 2015, 18:13

kitten schreef:50€ das echt een peulschil, mijn vorige abo kostte 300 € , dat is dus nu een grote besparing.
50€ dat heb je er toch zo uit, das ongeveer 40 stadsritten enkel, dus als je om de veertien dagen eens naar de stad gaat heb je al profijt gedaan.
Welk elektrisch speeltje heb je aan 50€ ? Het jaarlijks onderhoud aan mijn fiets kost al meer dan dat.
En die 6 € is echt wel correct, met de trein heen en terug in héél Belgie.
Kijk maar eens naar tarieven van openbaar vervoer onze buurlanden, daar schrik je dan wel even van .
Maar ja, in ben een openbaar vervoer fan.
Op zich heb ik geen probleem met die 50 € maar waarom mogen diegenen die hier nooit ne poot hebben uitgestoken en nooit ne cent hebben bijgedragen wel op de kosten van de werkende of gewerkthebbende gemeenschap rijden? Daarop heb ik nog nooit een antwoord gekregen!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

17 aug 2015, 19:03

[quote]En met permissie om terug on topic te komen. Diegenen die zagen omdat er zogezegd contractbreuk wordt gepleegd. Als je geen geld wilt uitgeven om eens een stapje buiten de deur te gaan, blijf dan aub in je kot. Je hebt jarenlang je gratis trips kunnen doen op lasten van de belastingbetalers en de werkende mens. Want geef toe : niets is gratis.[/quote]

Het gaat mij niet over die (2x) 50 euro,maar omdat ze ons terug liggen hebben ,ze hebben ons een kaart aangesmeerd waar opstaat geldig tot 15/10/2019 en nadien trekken ze hun kak in,die 50€ is goed voor gepensioneerden die in de stad wonen ,de rest is beter af met een 10 rittenkaart,en ik heb 46 jaar gewerkt en belastingen betaal ik nog altijd,en ben vrijdag nog gratis met de bus naar Gent gereden,de kaart voor het kastje gehouden met een piep :D maar meer dan de helft die opstapten deed niet eens de moeite om iets of wat te laten zien,opstappen met de handen in de zakken ,of met de kinderkoets achteraan, maar gewoon blijven zitten,dat gebeurt er op de bussen, de gepensioneerden betalen het gelag, en na 1 september zullen er terug veel lege bussen rondrijden,en als heel de regering, en de asiel zoekers,en de ocmw'ers gratis mogen rijden waarom de gepensioneerde niet, dat zit er ten minste volk op de bus
:D :D :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

17 aug 2015, 19:07

tokkio schreef:
En met permissie om terug on topic te komen. Diegenen die zagen omdat er zogezegd contractbreuk wordt gepleegd. Als je geen geld wilt uitgeven om eens een stapje buiten de deur te gaan, blijf dan aub in je kot. Je hebt jarenlang je gratis trips kunnen doen op lasten van de belastingbetalers en de werkende mens. Want geef toe : niets is gratis.
Het gaat mij niet over die (2x) 50 euro,maar omdat ze ons terug liggen hebben ,ze hebben ons een kaart aangesmeerd waar opstaat geldig tot 15/10/2019 en nadien trekken ze hun kak in,die 50€ is goed voor gepensioneerden die in de stad wonen ,de rest is beter af met een 10 rittenkaart,en ik heb 46 jaar gewerkt en belastingen betaal ik nog altijd,en ben vrijdag nog gratis met de bus naar Gent gereden,de kaart voor het kastje gehouden met een piep :D maar meer dan de helft die opstapten deed niet eens de moeite om iets of wat te laten zien,opstappen met de handen in de zakken ,of met de kinderkoets achteraan, maar gewoon blijven zitten,dat gebeurt er op de bussen, de gepensioneerden betalen het gelag, en na 1 september zullen er terug veel lege bussen rondrijden,en als heel de regering, en de asiel zoekers,en de ocmw'ers gratis mogen rijden waarom de gepensioneerde niet, dat zit er ten minste volk op de bus :D :D :D
Hoe durft ge! Uw ogen open houden! Dat mag je niet zien!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

17 aug 2015, 19:08

Daar zal je ook nooit een afdoend antwoord op krijgen Fokke. Deze soort "solidariteit" wordt ons opgedrongen, en daarmee zijn ze van dat "antwoord" ontslagen... van welke religieuze strekking je ook bent. Tenslotte heb je ervoor gekozen om "bestolen" te worden zonder verweer :cry: