Omnipas 65+ (op MOBIB) kontrakt breuk?

Hier is plaats voor vragen en informatie over het openbaar vervoer.
Onlangs zag ik in de trein een man die een boek las. Verder was hij volkomen normaal.
(Marc Callewaert)

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

18 aug 2015, 10:21

tokkio schreef: Het gaat mij niet over die (2x) 50 euro,maar omdat ze ons terug liggen hebben ,ze hebben ons een kaart aangesmeerd waar opstaat geldig tot 15/10/2019 en nadien trekken ze hun kak in,

Maar die MOBIB kaart blijft geldig tot 15/10/2019, enkel moet je voor september er geld op zetten.

De MOBIB kaart komt voor iedereen, men zal binnen kort daar ook de 10 ritten kaart kunnen opzetten en ook de dagpassen zullen op de MOBIB kaart te komen staan, als ook alle abonnementen, en ja de senioren hebben in Vlaanderen de eer om als eersten die MOBIB kaart te hebben, in Brussel is dit al een tijd in gebruik voor iedereen.

Dus ik geloof dat er hier zeer velen zijn die de MOBIB kaart niet kennen en waarvoor ze eigenlijk gebruikt kan worden.

Lees aub eens deze link
https://www.delijn.be/nl/vervoerbewijze ... mobib.html
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

18 aug 2015, 10:37

Moét dit dan... ? Ik zal het wel lezen als ik de zekerheid krijg dat papier- en thuislozen ook moeten betalen voor een enkele rit !

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

18 aug 2015, 10:51

telloorlekker schreef:Moét dit dan... ? Ik zal het wel lezen als ik de zekerheid krijg dat papier- en thuislozen ook moeten betalen voor een enkele rit !

Zou je nu echt in hun plaats willen zijn ?????
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

18 aug 2015, 11:12

denlowie schreef:
telloorlekker schreef:Moét dit dan... ? Ik zal het wel lezen als ik de zekerheid krijg dat papier- en thuislozen ook moeten betalen voor een enkele rit !
Zou je nu echt in hun plaats willen zijn ?????
Waar is hun plaats?
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

18 aug 2015, 11:15

Och, denlowie, het is godgeklaagd !
Telloortrekker beseft blijkbaar niet wat voor een geluksvogel hij is ! Hij heeft geluk dat hij hier geboren is en niemand belet er hem zijn hele hebben en houden op te geven !

Laat hem maar lekker chagrijnig zijn ... 't zal mij een zorg zijn !


Wiana
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

18 aug 2015, 11:24

Wiana schreef:Och, denlowie, het is godgeklaagd !
Telloortrekker beseft blijkbaar niet wat voor een geluksvogel hij is ! Hij heeft geluk dat hij hier geboren is en niemand belet er hem zijn hele hebben en houden op te geven !
Laat hem maar lekker chagrijnig zijn ... 't zal mij een zorg zijn !
Wiana
De Lowie is ne slechte mens! Hij is niet bereid om die sukkelaars in zijn eigen woning en op eigen kosten op te vangen zoals zoveel goede mensen dat nu al doen... Denk ik toch... :oops: :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

18 aug 2015, 18:34

De vluchtelingen zijn ook geen haar beter hoor. Als zij hun zin niet krijgen zullen ze, op de duur, wel zorgen dat wat je al bezit je wordt ontnomen ! Is het hun religie niet die hen ertoe dwingt, dan zullen het onze collo's -uit schrik voor het vege lijf- wel doen. Meelopers hebben -op korte termijn- altijd een voordeel aan hun kant ; het besef loopt nu eenmaal tergend traag...

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 aug 2015, 21:05

wat ben ik blij dat ik dat allemaal anders zie, telloorlekker jij moet toch constant onder stress staan voor tegen de tijd dat ze u kwaad gaan berokkenen, enfin, volgens u zijn ze daar al goed mee bezig
jongens toch als de islam niet is dan zullen het wel de chinezen zijn zeker...

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

19 aug 2015, 10:25

Het moet toch voor sommige senioren lastig leven zijn, om constant negatief te denken.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

19 aug 2015, 11:17

Denk ik ook, denlowie !
Maar dat is hun probleem, nietwaar :wink:

Elke nieuwe dag is een geschenk voor me ! Valt er al es iets tegen, dan denk ik maar aan de mensen die er zoveel slechter aan toe zijn en dat .... zijn er een pak !!!

Geniet van je dag en van de positieve mensen :)


Wiana
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

21 aug 2015, 10:00

Heb ik nu eenmaal een hekel aan, mensen die door een andere bril kijken dan de mijne... en dan nog wel een rose ... Vroeger stond op een toonbank een zwartje, met een kistje in de hand met een gleufje erin; stak je daar een muntje in knikte dat automaatje van "ja".... zulke mensen, waar naar alle waarschijnlijk die oliepompen van afgeleid zijn... "ja-knikkers" (in voor- én tegenspoed)... :lol:

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

21 aug 2015, 10:45

Wiana schreef:Denk ik ook, denlowie !
Maar dat is hun probleem, nietwaar :wink:
Elke nieuwe dag is een geschenk voor me ! Valt er al es iets tegen, dan denk ik maar aan de mensen die er zoveel slechter aan toe zijn en dat .... zijn er een pak !!!
Geniet van je dag en van de positieve mensen :)
Wiana
Blijf maar genieten van de goednieuwsshow voor de Gutmenschen op de tv en in de gazetten! Het is je van harte gegund! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

aldebaran
Lid geworden op: 08 mar 2007, 21:26
Locatie: Oostende

31 aug 2015, 20:07

Eigenlijk zou je het hier spuugzat worden van al die zwartgallige vreemdelingenhaters die hier hun fobieën komen ventileren: ze zouden beter van het scherm verdwijnen.
Er zijn zo een paar zwartkijkers die elke vraag en elk thema aangrijpen om over vreemdelingen te beginnen.
Geen wonder dat seniorennet nog weinig aantrek vindt.
Iemand die hier voor het eerst naar het forum kijkt moet zich afvragen waar hij is terechtgekomen.

Ik dacht ook even te zeggen dat die fameuze kaart geldig blijft maar je moet er wel iets van "geld" opzetten: dus 50 euro die je dan weer een jaartje verlossen van zorgen om een kaartje te kopen.
Voor de hardleerse kun je het vergelijken met een portemonnee. Ik was een paar jaar geleden in L.A. Daar moest je ook zo een kaart kopen (tapkaart) en er dan een bedrag opzetten. Als je op het tramperron of de metro binnenkwam moest je op een soort paal "tappen" om met je kaart te betalen.
Ik vroeg me toen af waarom ze dat hier ook niet deden.
En voila, met een beetje wachten hebben we dat systeem nu ook.
Zo kan de chauffeur zich bezighouden met rijden, in plaats van centjes zitten te tellen. Ik heb altijd gevonden dat het gratis rijden een beetje overdreven was, en de 50 euro voor een jaar is niet te veel.
Dat was ook het bedrag dat ik voor mezelf goed aanvaardbaar vond en wou betalen. Trouwens door het gratis rijden begonnen sommige (ook negatieve) jongeren dan weer af te geven op de bejaarden! Geen wonder dat er dan geen een nog zijn plaats zou afstaan zelfs al zakt iemand door zijn benen.
Dat zal misschien ook nog komen: in Amerika waren ze zeer correct, en hoewel ik nog flink te been ben kreeg ik verschillende keren een zitplaats van een jongere (jaja ook van kleurlingen) En het was daar heel leuk!
Ps als er iemand naar ginder gaat: ik had daar zelfs een seniorenkaart bemachtigd. met korting! :D :D

huberreke
Lid geworden op: 18 apr 2014, 21:21

31 aug 2015, 22:04

Ik heb 50 eur betaald voor de Mobib kaart op 4 augustus.
Nog steeds geen kaart ontvangen.
Volgens De Lijn zijn de laatste kaarten opgestuurd.
Maar morgen ( 1 september ) kan ik betalen voor een rit, omdat ik nog geen Mobib kaart heb ontvangen

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

31 aug 2015, 23:10

huberreke schreef:Ik heb 50 eur betaald voor de Mobib kaart op 4 augustus.
Nog steeds geen kaart ontvangen.
Volgens De Lijn zijn de laatste kaarten opgestuurd.
Maar morgen ( 1 september ) kan ik betalen voor een rit, omdat ik nog geen Mobib kaart heb ontvangen
Bij iemand die al een 65+-kaart had wordt die vanaf september automatisch bij de eerste "ontwaarding" in de bus in orde gebracht.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!