Keuze dualboot Windows 7 en Linux

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

30 aug 2015, 04:14

De laatste weken heb ik af en toe problemen bij het opstarten van een laptop met dual boot uitvoering Windows 7 en Linux Mint.

Wat ik bedoel, is dat het dual boot menu normaal verschijnt (Grub) bij aanzetten laptop, maar dan kan ik geen keuze maken tussen de verschillende opties. Aanslag met de pijltjestoets werkt dan niet.

Een andere dag lukt dat dan wel (???)
Weet er iemand raad ?
Bedankt.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

06 sep 2015, 10:12

Je probleem heeft niks te maken met Windows, noch Linux daar alles gebeurt nog voor er een OS geladen wordt.

Verwijder eens je pijltjesknoppen en kuis/blaas je klavier eens schoon. Er kunnen zich resten vuil onder de toetsjes verzameld hebben die het klikken beletten.

Als het opschonen van je klavier niet helpt, dan kan het dat je gewoonweg slijtage hebt op je klavier. Koppel eens een extern USB klavier aan je systeem en kijk of je daar dan de problemen mee kan verhelpen. Komt het probleem niet meer voor, dan weet je dat je probleem bij het laptop klavier ligt.

Komt het probleem toch nog voor, dan heb je te maken met een probleem in de besturing van je hardware, je BIOS dus en daar kan je moeilijk iets aan doen vrees ik.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

08 sep 2015, 20:37

Het scenario verloopt een beetje zoals je beschreven hebt.
De toetsen zijn zo goed als mogelijk "uitgeblazen", maar toch valt het nog een enkele keer voor dat ik niet kan kiezen.
Een bijkomend toetsenbord gaf hetzelfde effect.

Als het de BIOS is, zal ik er maar moeten mee leren leven.
Bedankt voor de moeite. :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !