bron pagina

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

18 sep 2015, 12:59

beste,
Mag ik nog eens beroep doen op uw kunde: als ik een website, gemaakt op een free template met xP en ik zet die op onze dochter haar laptop met windows 8, dan kan ik daar als ik "bron weergeven " gebruik, niets in het program veranderen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt.

mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

18 sep 2015, 14:53

Beste marann,

Welke versie van Windows 8 gebruikt je dochter... de 32bit of de 62bit versie want je zal veranderingen moeten maken in het register deze keer.
Ben je gewend om in het register wijzigingen aan te brengen?
Indien niet dan moet je het doen met kopie (in broncode weergeven) en plakken (in bv. kladblok)

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

18 sep 2015, 15:40

@ coderunner,

Het is een Medion van verleden jaar dat is alles dat ik weet. En een register ken ik helemaal niet.
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

18 sep 2015, 16:28

Na een hoop opzoekwerk ben ik dit tegengekomen:64 bits 4GB windows 8.1.
Hoop dat dit u een beetje helpt.

mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

18 sep 2015, 21:01

Beste marann,

Niet gewoon kopieren en plakken ?

Je gaat dus voor de registersleutel?

MAAK EERST EEN REGISTER BACKUP! WEES VOORZICHTIG.

1. Start >> Zoeken >> type regedit >> Selecteer en druk enter.

Neem bovenaan >> Bestand >> Export (om een backup v/h register te maken)

2. Navigeer vervolgens naar volgende register sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer

3. Maak een nieuwe sub-key genaamd "View Source Editor" onder “Internet Explorer” als deze er niet staat!

4. Maak vervolgens weer een sub-key genaamd "Editor Name" onder “View Source Editor” als deze niet aanwezig is!


De volledige register sleutel is nu:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\View Source Editor\Editor Name

5. Wijzig "Default" value van “Editor Name” naar "C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE" (zonder aanhalingstekens)

Afbeelding

6. Sluit registry scherm af.

Broncode tonen wordt nu getoond in kladblok.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

18 sep 2015, 22:21

beste coderunner,

Waarschijnlijk was ik niet duidelijk, maar ik ken niets van een register. Graag de uitleg van kopieren en plakken aub.

mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

18 sep 2015, 23:27

Beste marann,

Voeg bestand in registry:
(download d.m.v. rechtermuisklikken op "hier" en neem >> bewaren als dus NIET gewoon op "hier" klikken!!!)
Download >> hier << het bestand "add_kladblok.reg" en bewaar het op je bureaublad
Klik op gedownloade bestand en laat het in het register plaatsen door 2x Ja te antwoorden.
Je krijgt je broncode nu in kladblok


OF


Kopieer en plak:
1. Druk de toetsencombinatie Ctrl + U >> broncode verschijnt onderaan scherm

2. Plaats cursor in linkervak en selecteer de broncode in linkervak door toetsencombinatie Ctrl + a >> broncode wordt blauw

3. Kopieer de broncode door toetsencombinatie Ctrl + c

4. Open kladblok

5. Plak broncode in kladblok door toetsencombinatie Ctrl + v

6. Je kan nu in de broncode werken

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

19 sep 2015, 19:18

Gelukt! Heb het register gebruikt. Nog één vraagje, als ik vroeger de broncode kreeg waren er kleuren bij de tekst. Dit was gemakkelijk en kon je zien of iets fout was.
Is dit eventueel aan te passen?

mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

19 sep 2015, 21:50

Beste marann,

Neen dat is in kladblok jammer genoeg niet mogelijk. Daarvoor moet je een ander progamma gebruiken zoals Notepad++ maar ik denk dat dat iets te hoog gegrepen is :wink: (dit is zonder bijbedoeling!!!)

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

19 sep 2015, 22:05

Toch weer nen dikke merci.
Met vriendelijke groeten
Marcel

Topic mag worden gesloten.
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

19 sep 2015, 22:49

Beste marann,

Bedankt om dit te melden en dat was met alle plezier gedaan.

Succes.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.