Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
FLAMINGOGENT

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 12 Okt 2015, 18:12  Onderwerp: Kaartlezer niet herkend - OPGELOST
Beste,

Ik heb nog geen moeilijkheden ondervonden met het gebruik van mijn ID-kaartlezer.
Maar nu - na een crash en herinstallatie van W7 - wordt mijn kaartlezer niet meer herkent.

Ik denk dat het ligt aan de aanduiding van de nodige certificaten.
Maar..... ik weet niet meer waar ik het schermpje kan tevoorschijn toveren voor nazicht van die certificaten.

Gaarne een tip naar dit schermpje.

Flamingo Shocked

Laatst aangepast door FLAMINGOGENT op Wo 30 Mei 2018, 10:34, in toaal 3 keer bewerkt
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST
hviaene

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 13 Okt 2015, 9:07 
Eid-viewer.
FLAMINGOGENT

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 13 Okt 2015, 18:29 
Beste,

Heb de Info gevonden via Mozilla Firefox - Extra - enz...
Via de manuele instelling heb ik de 3 vinkjes kunnen plaatsen.

Maar wat mij verwonderd is, dat de Info van de Overheid melding geeft over Belgium Root Certificaten CA2 en CA3 om die 3 vinkjes aan te vinken.

Die heb ik niet maar wel CA4 en daar heb ik die 3 vinkjes geactiveerd.

Maar....... geen reacties.
De kaartlezer wordt nog steeds niet herkend.

Graag een tip
Flamingo Shocked
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST
hjb

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 14 Okt 2015, 0:33 
"na een crash en herinstallatie van W7"

heeft u ook de eid-software opnieuw geïnstalleerd?

http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruiken/de_eid-middleware_installeren
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender
hviaene

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 14 Okt 2015, 8:01 
De opmerking van hjb is terecht. Maar ik heb nog iets ondervonden: als je eerst Firefox opstart en dan je eid kaart in de lezer steekt, dan wordt de kaart (dikwijls - soms ???) niet herkend. je moet eerst de kaart in de lezer steken en dàn pad Firefox opstarten.
FLAMINGOGENT

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 16 Okt 2015, 10:37 
Aan allen,

Ik heb reeds ALLES uitgeprobeerd :
* met en zonder de cardreader erin voor of na opening FF.
* FF AddOn in- en uitgeschakeld en verwijderd.
* enz enz enz

Reeds het officiële e-ID programma 6 x geïnstalleerd - volledig verwijderd - geïnstalleerd - enz enz .
Wanneer ik de test wil doen op de officiële website, dan kan ik geen verbinding krijgen.

Maar wat mij steeds opgevallen is, dat bij de installatie van het officiele e-ID programma en men opent in het schermpje het deel "details" waarin men het verloop van de installatie kan volgen, is nadat de installatie beëindigd is direct erna alles terug wordt verwijderd zowel het programma als de map van opslag.
Het betreft de "Reader drivers".

Dus volgens mij worden er geen "drivers" geïnstalleerd en zonder die kan het programma natuurlijk niet werken.

Ik heb dit alles ook uitgeprobeerd op mijn laptop met W 8.1.
En op alles : hetzelfde - ook de verwijderingen.

Heb dan op beiden met de CardReader van mijn gebuur geprobeerd - hetzelfde type maar door hem nog nooit gebruikt.
En op alles : hetzelfde - ook de verwijderingen.

In de bijlagen ziet U de schermpjes van het vermelde hierboven.

Het spijtige is dat ik dit dringend nodig heb. Niet alleen voor mijn belastingaangifte in mei maar ook om in de beveiligde persoonlijke websites te gaan van ziekenbond - FOD Brussel - pensioendiensten - enz....
Wat ik ook niet versta is, dat alles zeer goed werkte tot voor mijn PC-crash.
Heb alles normaal weer herinstalleert met mijn W7 - geen nieuwe speciale programmas geïnstalleerd, dus alles bleef bij het oude.
En......... nu werkt dit e-ID pogramma ineens niet meer.

hjb

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 16 Okt 2015, 10:44 
" volledig verwijderd "

heeft u daarna eens opgeruimd met ccleaner? ook het register? en de pc herstart daarna? en dan pas opnieuw de software geïnstalleerd?
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender
FLAMINGOGENT

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 16 Okt 2015, 11:10 
Beste hjb,

JA.

Verwijderen doe ik steeds als volgt :

1. Met REVO Uninstaller deel 4.
2. Nazicht met Configuratiescherm - Programma's.
3. Via programma "Everything" nazicht op overblijvende onderdelen. Dit programma is een indexeringsprogramma van ALLES wat op uw pC is geinstalleerd tot in de kleinste details.
4. CCleaner laten draaien op alle delen ook Register.

Flamingo Shocked Twisted Evil
verhaegen
Support SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 16 Okt 2015, 11:45 
Firefox addon

Voor Firefox hebben we een addon ontwikkeld die zorgt voor een automatische koppeling van Firefox met de eID Middleware:
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/belgium-eid/
FLAMINGOGENT

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 16 Okt 2015, 12:47 
Beste Verhaegen,

Ja die heb ik ook geinstalleerd.
Maar heb hem dan eens weggedaan denkende dat het die AddOn was die mij den duvel aandeed, maar alles bleef bij hetzelfde : geen installatie der drivers !!!

verhaegen
Support SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 16 Okt 2015, 13:08 
en welke kaartlezer is dat , merk ,model nr ?
meestal heeft windows die driver zelf aan boord
maar soms is der wél eens een uitzondering die zijn eigen driver van de fabrikant moet hebben + die van fgov
FLAMINGOGENT

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 16 Okt 2015, 13:24 
Beste Verhaegen,

Het is een Cardreader die we vele jaren terug hebben verkregen van de Stad Gent tijdens hun Infocessie over het gebruik van de e-ID.

Benaming : ACR3BU-SPC-FDT (FW104) "Spaceship"

Flamingo Shocked
verhaegen
Support SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 16 Okt 2015, 17:23 
daar zijn der inderdaad meerdere die der last mee hebben
maar hier is de pagina van drivers van uwe cardreader
http://www.acs.com.hk/en/driver/4/acr38-smart-card-reader/

en volgens mij is deze uwe driver die ge moet downloaden , opslaan , en dan instaleren
http://www.acs.com.hk/download-driver-unified/5194/ACS-Unified-MSI-Winx86-4071.zip

als die geinstaleerd is (nadat de zip uitgepakt is kan je hem instaleren )
dan de comp herstarten , dan de cardreader aansluiten
normaal gaat die dan geinstaleerd worden met de driver die ge geinstaleerd hebt
dus even gedult hebben tot de comp zelf zegt dat hij geinstaleerd is

daarna moet ge de dingen van fgov gaan instaleren
http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruiken/de_eid-middleware_installeren
FLAMINGOGENT

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 16 Okt 2015, 17:55 
Beste Verhaegen,

Ook dit lukt niet.
Het zou niet de juiste zijn.
Heb hem gedownload - uitgepakt en daarna de [.exe] laten uitvoeren.
Ik verkreeg een melding - zie bijlage 1.
In dit pakje zat ook nog een andere [.exe].
Heb deze ook geopend en verkrijg terug een ander schermpje - zie bijlage 2

verhaegen
Support SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 16 Okt 2015, 18:18 
probeer deze eens
http://www.acs.com.hk/download-driver-unified/5235/ACS-Unified-MSI-Winx64-4071.zip

(de eerste die je probeerde is een misgelopen download , en de andere was een 32 bit)

probeer degene van de link die ik nu geplaatst heb

Ga naar: