Ik zal u een geheim onthullen

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

07 sep 2017, 15:15

Ja, en ik ook. En ik zal hier nu ook eens ook een geheimpje vertellen.
Een geheimpje dat eigenlijk iedereen met een beetje gezond verstand zou 'moeten' weten, en aldus geen geheimpje is.

De bijbel is een uitvindsel.
De bijbel is een sprookjesboek, speciaal geschreven om de goedgelovigen een loer te draaien.
De bijbel is een leugenboek, waar ik met mijn gezond verstand geen woord van geloof.
En God ... bestaat niet, omdat mijn gezond verstand mij zegt dat zoiets niet kàn bestaan.

Dàt, is dan ook mijn overtuiging, rekening houdende met alle mogelijke logica.
Het is niet omdat de bijbel over gans de wereld is verspreid, dat er geen klinkklare zever in staat.
Alle mogelijke sprookjesboeken zijn ook over de gehele wereld verspreid, en staan ook vol met zever.

En ik schreef het vroeger al, alle geloof is bijgeloof.
Erger nog, het geloof is het gevaarlijkste dat er bestaat.
Er is door fanatiekers, nooit meer bloed gevloeid dan in de naam van een of andere god.
Laatst gewijzigd door Fazal op 07 sep 2017, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

07 sep 2017, 15:34

ebenhaezer,
Dat laatste begrijp ik niet , die engelen bewijzen juist dat ze al eerder bestonden toch?


Gelieve uw bijbel te openen en lees in de vier evangelies.
De vraag is hoeveel engelen er bij het graf van Jezus staan in het 1ste, 2de, 3de en zo voort.

* * * * * *

De wetenschap heeft niets te maken met godsdienst, jij mag de wetenschap niet negatief beoordelen.
Als de wetenschap een oordeel velt over zaken uit de bijbel, dan hebben ze het bij het goede recht, jij mag daar anders over denken.

* * * * * *

Adam en Eva hadden 2 kinderen, 2 jongens. Waar zijn de vrouwen van die jongens.
Gelukkig dat er voor de Adam en Eva al mensen waren op deze aarde.
Want hoe dan ook, de bijbel is geschreven door mensen en niemand anders.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
Fazal

07 sep 2017, 15:51

Juist! En wel door slimme mensen, met het oog op macht en geld.
In die tijd was het bijgeloof zodanig verspreid dat iedereen bijgelovig was.
Zelfs in mijn kindertijd nog, trachtte men mij bang te maken voor bvb lange lo.
Dat is hen niet gelukt, want ik was nergens bang voor.
Ik stond 's nachts zelfs op de uitkijk om toch maar een glimp van deze figuur op te vangen.
En raad eens ..., dat is mij ook niet gelukt. :wink:
Fazal

07 sep 2017, 18:16

ebenhaezer schreef: Dag Fazal , Je bent schijnbaar nog steeds dezelfde ! Het leven heeft je blijkbaar niets bijgeleerd , jammer voor jou , want God bestaat weldegelijk !
Het leven heeft mij iedere dag en ieder moment v/d dag iets bijgeleerd, bij u is dat blijkbaar niet het geval.
Ik lees hier nog altijd dezelfde zever.
Hoe oud moet jij dan wel worden vooraleer je iets hebt bijgeleerd!? :roll:

U komt hier nog altijd iedere dag voortdurend met stukken uit de bijbel ons om de oren slaan.
U blijft maar op zoek naar antwoorden, antwoorden die er gewoonweg niet zijn.
Dat is eigenlijk het enige antwoord dat er op de zoektocht naar antwoorden van de gelovigen bestaat.

Ze willen god's woord begrijpen, ondanks de bijbel door mensen is geschreven, en geen enkele god daar ook maar iets heeft mee te maken,
Het feit dat ze 'blijven' zoeken, is het bewijs, dat ze er nòg altijd, geen snars van begrijpen.
Hoe kan het ook anders, dat is nu juist de bedoeling van de schrijvers geweest.

Larie en apekool, alles door elkaar.
Spreken en schrijven in verwarrende raadsels, en jullie proberen die raadsels te ontcijferen ...!?
Verwarrende taal die eigenlijk 'niemand' begrijpt, en toch maken sommigen er hun levenswerk van!? :roll:
En vooral dat laatste is hoegenaamd en absoluut 'niet' te begrijpen, tenminste niet voor mensen met enig 'gezond' verstand.
ebenhaezer schreef:Engelen zijn idd. geesten en zijn dus alleen geestelijk te zien , en zijn blijkbaar alleen te zien bij noodzakelijke gevallen , als de Here God dat wil en met een doel , zeker niet toevallig . Maar ik vrees dat die gevallen niet altijd waar zijn , een leugentje om bestwil zal hier ook wel een rol spelen .
Heeft god de bijbelschrijvers soms een leugentje om bestwil gedicteerd??? Of zijn de schrijvers zelf die dat hebben gedaan???

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

07 sep 2017, 23:32

Ik heb een beetje getwijfeld of ik met deze tekst zou reageren . Hij komt uit een boekje -Innerlijk Leven - van Prof. Dr W. Grossouw - anno 1949 . Ik citeer niet zo graag met een lange tekst uit een boekje, maar deze bevestigde wel hoe ik er al lang over nadacht hoe het Gods oordeel zou wezen . Ik zal u DUS een geheim onthullen .

Ik citeer : In het licht van Gods oordeel """"""

Dan vindt het bijzondere oordeel plaats . Christus, de Rechter van levenden en doden,zal het oordeel uitspreken over ons leven, over alle daden van ons leven, over alle motieven van alle daden van ons leven .In Zijn genadeloos licht zullen wijzelf dan , in één oogwenk, heel ons leven overschouwen en in die klaarheid, die alle schuilhoeken van ons bewustzijn doorlicht, ons eigen lot lezen .

Dat is het oordeel: dat wij zelf zien zoals God ziet en dat wij zien dat het ZO is en NIET anders wezen kan . Wij zullen eensklaps onszelf kennen zoals wij zijn, onze armzalige deugd en onze zonden, de genaden Gods en alle verspeelde kansen, alle weigeringen en alle halve antwoorden op Gods roep .

We zullen alleen zijn voor God . Het scherm van de zinnen zal zijn opgehaald, het rookgordijn van gewoonte en omgeving is verwaaid. Zelfzucht, ijdelheid en oppervlakkigheid kunnen onze naaktheid niet langer camoufleren . Het beroep op de anderen die niet beter waren dan wij zal op onze lippen besterven .

Wij zullen eindelijk weten . Wij zullen ONSZELF oordelen: sprakeloze benaming van het woord dat weerklinkt uit de mond van de Rechter . """""

Zie zo, dat was dus een harde noot waar wijlie kunnen op , chieken ' . Ik zeide hierboven al dat dit een overeenkomst vertoont hoe ik er lang over nadacht met dat verschil dat ik mijzelf in een bioscoop zie zitten, , omringd door de grote Drievuldigheid die pure zuivere en volmaakte Liefde uitstraalt en waar ik in het bijzijn van die hemelse wezens de film van mijn leven bekijk . En tenslotte zal ikzelf oordelen of ik een klasse achteruit moet of een klasse vooruit , maar dan met de zoen van de leerkracht ...

Echt sorry hoor, over dit lange gepalaver maar dat is mijn gedacht oftewel min geheim om te " onthullen "

mvg- werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

08 sep 2017, 14:52

Ik zal Wiana's goeie raad maar volgen , wie ze ook bedoelt , en niet reageren , dat is inderdaad de meest doeltreffende reactie ! Bedankt Wiana !

Iedereen heeft zijn eigen gedachten en overtuiging , daar is niks mis mee , we zijn vrije mensen , in dit land tenminste nog ! Alleen God weet wat waarheid is , een mens kan nooit wijzer zijn dan zijn Schepper , en dat geldt ook voor mij , daarom houdt ik mij aan zijn Woord en zijn Geest !

Wat Werewoef doorgaf uit dat boek , daar ben ik het volledig mee eens , daar zie ik Gods rechtvaardigheid en zuivere volmaakte Liefde , en ontzag voor Hem ! Bedankt Werewoef !

Ja , God bestaat , dat bewijst ons ganse heelal , en daar kan men beter rekening mee houden .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

08 sep 2017, 17:53

Eén korte vraag: geef mij dan eens een wetenschappelijk bewijs van het bestaan van God, geen mensengeschreven teksten of dogma's.
Ik vind het ergens nogal arrogant van gelovigen om te denken dat er ergens exclusief voor hen een God is die zich met hen bezighoud, vraag is welke dan: God de Vader, Jahweh, Allah, Krishna etc etc. Het is toch ook maar toevallig dat je in de ene of ander Godsgroep terecht komt. Of hebben zij het allemaal over dezelfde God, waarom is de leer dan zo verschillend en haten ze mekaar zo?
Fazal

08 sep 2017, 18:29

Haat onder elkaar is des mensen.
En godsdienst maakt het hen alleen maar gemakkelijker.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 sep 2017, 00:10

God is dat wat alles heeft doen ontstaan, instand houd en doet voort gaan. Als je om je heen kijkt, en ook in de spiegel, dan zie je het bewijs. Dus het is de werkzaamheid vanuit een Bron ontstaan, en wie en wat dat is, dat weet geen mens geen geleerde noch een bijbelschrijver. Alle wetmatigheden en de werkingen daarvan is samengevat in dat woordje God omdat de mens iets moest hebben om het bestaan van het leven te kunnen verklaren. Helaas heeft de mens dit als een personage laten ontstaan zodat er een heerser was die je moest gehoorzamen op straffe van. .
Alles is Één en die Éne is Alles.
Gast

09 sep 2017, 10:46

janx

Met jouw redenering ga ik akkoord janx.

Ik vind het wel dwaas dat niet gelovigen vooral de oudere gelovigen die van "De Bron" een persoon
maken, een man, gaan uitmaken voor zielig en zijnde leugenaars.
Als die mensen zich daar goed bij voelen, ze doen toch niemand kwaad.
In bepaalde personen herken ik mijn vader.
Hij was niet gelovig, o neen, hij toch niet.
Bij het aantrekken van een proper onderhemdje moesten wij van onze moeder eerst een
kruisje maken, pa dus ook.
Wat deed hij, hij trok zijn onderlijfje aan, dacht blijkbaar dat hij dan onzichtbaar was en
maakte gauw een kruisje.
Sloeg hij met een hamer op zijn duim, dan sprak hij letterlijk met "God", want die was de
schuld dat hij op zijn duim had geslagen.
Ik heb nooit een geloviger mens gezien dan mijn eigen vader.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

09 sep 2017, 14:42

How, how, ik heb niet van zielig nog van leugenaars gesproken, iedereen kan voor mij denken en geloven wat hij wil, met alle respect zelfs, maar dan moet men ook respect tonen voor het feit dat ikzelf geen bewijs zie rondom mij, ik zie de natuur, en heb niets nodig die het ontstaan daarvan op miraculeuze wijze wil uitleggen, geef mij maar de oerknal en het oneindige heelal.
En sorry Leah, ik ben zeker niet als jouw vader, weer met alle respect. Ik ben niet in die zin opgebracht.
Gast

09 sep 2017, 15:13

Alle respect voor jou niet gelovig zijn kitten, "God" is
ook voor mij, de Aarde, de Natuur.....
Ik geloof niet in mannen met lange baarden in "de hemel",
maar ik gun oude mensen dat geloof wel.
Dank voor het respect voor mijn pa, 't was soms ne rare!!

Hier hebben anderen of 1 andere gesproken over leugens
en er kuifje bij betrokken, dat vind ik dwaas en pijnlijk voor
de echt oude mensen die hun geloof uit hun kindertijd nog
meedragen.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

09 sep 2017, 16:11

kitten schreef:Eén korte vraag: geef mij dan eens een wetenschappelijk bewijs van het bestaan van God, geen mensengeschreven teksten of dogma's.
Ik vind het ergens nogal arrogant van gelovigen om te denken dat er ergens exclusief voor hen een God is die zich met hen bezighoud, vraag is welke dan: God de Vader, Jahweh, Allah, Krishna etc etc. Het is toch ook maar toevallig dat je in de ene of ander Godsgroep terecht komt. Of hebben zij het allemaal over dezelfde God, waarom is de leer dan zo verschillend en haten ze mekaar zo?


Hallo Kitten , jij zit met een vraag , die ook heel veel mensen hebben en hadden , vandaar dat vele Wetenschappers en ook anderen op zoek zijn gegaan , en heel ingewikkelde berekeningen zijn gaan maken , zelfs opgravingen , onderzoek in de lucht en onder zee , enz .
De resultaten zijn gekomen door menselijk verstand . En velen zijn er mee aan de loop gegaan , kerken , godsdiensten en nog velen meer . Vandaar al die verschillende overtuigingen en geruzie , zelfs oorlogen ! Dat hebben de mensen er dus van gemaakt !
Maar 100 % zekerheid is er nog nooit gekomen en men zoekt nog steeds verder . Nochtans ... wie echt naar de sterren kijkt , of naar het wonder van de natuur of onder zee , zou toch eerlijk moeten erkennen : dit is geen mensenwerk en zeker geen toevalligheid !
Dat die ' Schepper ' er alleen zou zijn voor de gelovigen , klopt natuurlijk niet , een schepper heerst over àlles wat hij geschapen heeft , dus over de hele wereld , alle mensen en alles wat bestaat !
Wie is die Schepper God ? Dat vindt je inderdaad alleen in de ontdekte stukken die getuigenissen zijn , bewijsmateriaal , en waarin deze dingen beschreven staan , dus ook nl. in de Bijbel .
Ik wil over deze God ook nog iets duidelijk maken , wat ik las in een dagboek vanmorgen ( Lectio Divina ) , iets over ' De Volle Waarheid ' , wat mij bijzonder trof ; het ging over God de Heilige Geest .
Bij het laatste avondmaal van de Heer Jezus , zo'n 2000 jaar geleden , gaf Hij zijn dicipelen een laatste onderricht , Hij bracht hen het belang van de Heilige Geest onder de aandacht . De taak van deze is om hen te leiden naar de volle waarheid ; zijn werkzaamheid is om hen die Hem geloven , toe te rusten met kracht en inzicht om zo in goede relatie met God te kunnen leven . Hij helpt hen om de waarheid over God te kunnen bevatten en hen te leiden in dit leven . Op die manier eert Hij de Vader en de Zoon ! Deze drie leden van de Heilige Drie Eenheid vormen één harmonieus geheel , net zoals een atoomdeeltje bestaat uit een ondeelbare drie éénheid !
Vandaar dat Schepper God onmisbaar is voor de in God gelovigen , maar ook voor àlle mensen , om staande te blijven in trouw en liefde voor hun Schepper , en om in dit leven met zijn upp's en down ' s alles te leren begrijpen .
Ook dat is Gods grote voorzienigheid !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

09 sep 2017, 18:24

ebenhaezer schreef:
Maar 100 % zekerheid is er nog nooit gekomen en men zoekt nog steeds verder !
Jij hèbt toch zekerheid ebenhaezer!? Waarom dan nog verder zoeken?
Tenzij er bij de overtuigde gelovigen toch nog enige twijfel bestaat.

Zoals u al eerder schreef dat de bijbel over gans de wereld is verspreid.
Daarom hoef je nog niet geloven dat al wat er in staat niets anders dan de waarheid is.

Wel ..., waarom verwees ik naar Kuifje? Omdat ontelbare sprookjesboeken ook over gans de wereld zijn verspreid.
En verder gun ik u ook wel uw geloof hoor ebenhaezer, maar een gelovige heeft helaas geen been om op te staan.

En wie in o.m. in Sneeuwwitje of Bambi gelooft heeft dat al evenmin. Daarom zijn het dan ook sprookjesboeken.
Je hoeft dus zeker niet te overdrijven in wat jij en andere gelovigen, met quasi overtuigende zekerheid de waarheid, en niets anders dan de waarheid noemt, enkel ... omdat het in de bijbel staat.
Laatst gewijzigd door Fazal op 09 sep 2017, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Fazal

09 sep 2017, 19:17

Overal, in alle landen ter wereld wordt de bevolking met "god" om de oren geslagen.
God alhier en god aldaar. Het loopt werkelijk de spuigaten uit.

Oké, ik hoef hier niet te komen, maar ik ben wel een vrij man, met eigen meningen, van dewelke ik dus ook vrij ben deze te verkondigen.
Of men dat hier nu goed vindt of niet.

Alles wat hier van god doordrongen gelovigen wordt verkondigd, is om tegen-meningen vragen, al beseffen ze dat niet.
Alles wat zij hier schrijven, zijn citaten uit de bijbel. Een eigen objectieve mening hebben zij niet.
Met zulke mensen valt niet te discuteren. En dat mag ook wel eens worden gezegd.

En juist daarom, al kan het hier dan soms wel wat warm worden, dat geef ik toe.
Ze zijn allemaal overtuigd, waar zoeken ze dan nog eigenlijk naar???
Als men een boek niet kan lezen zonder het ten gronde (woord per woord) te bestuderen, dan is het feit dat men er eigenlijk niets van begrijpt.
Eenvoudigweg, omdat zulke taal niet te begrijpen valt.

De bijbel staat vol met verwarrende raadsels. Ik zou het zelfs wartaal durven noemen.
Het ene epistel spreekt het andere tegen.

Het is dan ook niet moeilijk dat zelfs de gelovigen op zoek naar antwoorden 'blijven' gaan, antwoorden welke ze nooit vinden, omdat die er gewoonweg niet zijn. Zoiets kan tot waanzin leiden, daar zijn al genoeg bewijzen van geweest.

Ikzelf zie dan ook geen enkele reden om op zoek te gaan naar iets dat er niet is.