Ik zal u een geheim onthullen

hier is plaats voor alle wereldreligies

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

13 okt 2015, 13:04

Afbeelding
Er is veel tegenstrijdigs in het leven.
De voortdurende ontdekking dat dit leven niet het echte leven is. Om knagende machteloosheid. Om de kinderen, die altijd maar het kind van de rekening zijn, in allerlei situaties, op allerlei plaatsen. Ze kijken je aan: Help me, Help me, ik ben zo alleen, ik ben zo gewond, ik heb zo'n honger.
Pijn om de nooit eindigende stroom van je verjaagden en vluchtelingen met hun lege ogen en verscheurende herinneringen.
Pijn om chaotische samenleving waaruit God verdreven lijkt en om de mensen die uitgeblust zijn of feestvieren in een kraakpad.
Pijn om ons eigen kwaad.
Midden in de wereld waarin we staan met een hoofd vol verwarde gevoelens en een onrustig hart.
Mensen wat houdt jullie toch zo bezig?
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

13 okt 2015, 20:16

Aanvullend op wat Eliana schreef .

'k Wil u het geheim gaan verklaren , van een leven bestand in de strijd ,
vol zekerheid , vrede en vreugde , tot leven en sterven bereid .
Maak los alle banden der zonde , verzaak eigen lusten en wil ;
Schuil daag'lijks gelovig bij Jezus , blijf in Hem , wees dankbaar en stil .

'k Vind 's zondags in Christus mijn vrede ,
'k Ga 's maandags met Hem aan mijn werk .
'k Zeg dinsdags : ga Gij Heer maar mede !
Ben 's woensdags soms zwak , Hij is sterk .
En komen er donderdags zorgen ,
of vrijdags , Hij hoort naar mijn stem .
Ook zaterdags weet 'k mij geborgen ,
't Is daaglijks maar : blijven in Hem .

Komt twijfel , verzoeking , bestrijding , of lokt een misleidende stem ,
er is steeds een weg tot bevrijding , 't is eenvoudig blijven in Hem .
Met Christus ga 'k rustig door 't leven , want Hij draagt mijn zorgen en kruis ,
En als mij de kracht gaat begeven , brengt Hij mij ook veilig naar huis .

Blijven , blijven , altijd blijven in Jezus ,
Volgen , volgen , altijd volgen Zijn stem .
't Geheim van een leven vol vrucht en vol vree ,
't Is eenvoudig blijven in Hem !


Uit JDH. 857 .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

13 okt 2015, 22:56

Uit Lucas 10 vers 41-42 :

"" Martha, Martha , ge zijt bezorgd en bekommerd over vele dingen . Maar één ding is noodzakelijk. ""

a.u.b - werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

14 okt 2015, 23:32

Ik heb in mijn boekenkast nog een mooi boek liggen van ene Merlin Stone ( vrouw ) namelijk - Eens was God als vrouw belichaamd -( De onderdrukking van de riten van de vrouw ) De oorspronkele titel is - The paradise papers - 1976 uitgegeven door - Servire B.V. katwijk aan Zee - tweede druk 1979 . Een mooi openbarend boek waarin het bewijs ligt dat in de Matriarchale maatschapijen het veel beter ging .

groeten van werewoef
AMEN en AUM

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

21 okt 2015, 16:07

ebenhaezer schreef:Aanvullend op wat Eliana schreef .

'k Wil u het geheim gaan verklaren , van een leven bestand in de strijd ,
vol zekerheid , vrede en vreugde , tot leven en sterven bereid .
Maak los alle banden der zonde , verzaak eigen lusten en wil ;
Schuil daag'lijks gelovig bij Jezus , blijf in Hem , wees dankbaar en stil .

'k Vind 's zondags in Christus mijn vrede ,
'k Ga 's maandags met Hem aan mijn werk .
'k Zeg dinsdags : ga Gij Heer maar mede !
Ben 's woensdags soms zwak , Hij is sterk .
En komen er donderdags zorgen ,
of vrijdags , Hij hoort naar mijn stem .
Ook zaterdags weet 'k mij geborgen ,
't Is daaglijks maar : blijven in Hem .

Komt twijfel , verzoeking , bestrijding , of lokt een misleidende stem ,
er is steeds een weg tot bevrijding , 't is eenvoudig blijven in Hem .
Met Christus ga 'k rustig door 't leven , want Hij draagt mijn zorgen en kruis ,
En als mij de kracht gaat begeven , brengt Hij mij ook veilig naar huis .

Blijven , blijven , altijd blijven in Jezus ,
Volgen , volgen , altijd volgen Zijn stem .
't Geheim van een leven vol vrucht en vol vree ,
't Is eenvoudig blijven in Hem !


Uit JDH. 857 .
Bedankt voor de bemoediging.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Fazal

21 okt 2015, 18:17

Hij vergaat van de pijn,
hij vergaat van ellende,
hij bidt tot god om er niet meer te moeten zijn.
Maar god, en zijn heilige bende,
vertikt het zijn bede te verhoren.
De man was al jaren gekluisterd aan zijn sponde,
maar god laat zich noch zien noch horen.
de sukkel was nochtans vrij van zonde,

Hij dacht ..., nu maak ik er een einde aan,
ik heb geen leven meer, nu is het gedaan.

Maar dat, was zonder god gerekend,
want die had zijn lot al lang uitgetekend.
De man heeft zich dan uiteindelijk opgehangen,
maar het koord brak, en weg was zijn verlangen.

Maar god, trok zich ook daar, niks van aan,
want voor hem ..., moest het lot zijn gang maar gaan.

:cry: :cry: :cry:

Getekend,

Fazal :wink:

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

05 feb 2016, 17:28

ebenhaezer schreef:Aanvullend op wat Eliana schreef .

'k Wil u het geheim gaan verklaren , van een leven bestand in de strijd ,
vol zekerheid , vrede en vreugde , tot leven en sterven bereid .
Maak los alle banden der zonde , verzaak eigen lusten en wil ;
Schuil daag'lijks gelovig bij Jezus , blijf in Hem , wees dankbaar en stil .

'k Vind 's zondags in Christus mijn vrede ,
'k Ga 's maandags met Hem aan mijn werk .
'k Zeg dinsdags : ga Gij Heer maar mede !
Ben 's woensdags soms zwak , Hij is sterk .
En komen er donderdags zorgen ,
of vrijdags , Hij hoort naar mijn stem .
Ook zaterdags weet 'k mij geborgen ,
't Is daaglijks maar : blijven in Hem .

Komt twijfel , verzoeking , bestrijding , of lokt een misleidende stem ,
er is steeds een weg tot bevrijding , 't is eenvoudig blijven in Hem .
Met Christus ga 'k rustig door 't leven , want Hij draagt mijn zorgen en kruis ,
En als mij de kracht gaat begeven , brengt Hij mij ook veilig naar huis .

Blijven , blijven , altijd blijven in Jezus ,
Volgen , volgen , altijd volgen Zijn stem .
't Geheim van een leven vol vrucht en vol vree ,
't Is eenvoudig blijven in Hem !


Uit JDH. 857 .
Prachtig lied en ik werd blij toen ik dat las in dit subforum.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

14 feb 2016, 17:09

Ook Johannes De Heer had eens een geheim te verklaren :

" 'k Wil u het geheim gaan verklaren ,
van een leven bestand in de strijd ,
Vol zekerheid , vrede en vreugde ,
tot leven en sterven bereid .
Maak los alle banden der zonde ,
verzaak eigen lusten en wil ;
Schuil daag'lijks gelovig bij Jezus ,
blijf in Hem , wees dankbaar en stil .

'k Vind 's zondags in Christus mijn vrede ;
'k ga 's maandags met hem aan mijn werk .
'k Zeg dinsdags : ga Gij Heer maar mede !
Ben 'k 's woensdags soms zwak , Hij is sterk .
En komen er donderdags zorgen ,
of vrijdags , Hij hoort naar mijn stem .
Ook zaterdags weet 'k mij geborgen ,
't Is daaglijks maar : blijven in Hem .

Komt twijfel , verzoeking , bestrijding ,
Of lokt een misleidende stem ,
er is steeds een weg tot bevrijding ,
't Is eenvoudig : blijven in Hem .
Met Christus ga 'k rustig door 't leven ,
want Hij draagt mijn zorgen en kruis ,
En als mij de kracht gaat begeven ,
brengt Hij mij ook veilig naar Huis .

Koor : Blijven , blijven , altijd blijven in Jezus ,
Volgen , volgen , altijd volgen Zijn stem .
't Geheim van een leven vol vrucht en vol vree ,
't Is eenvoudig : Blijven in Hem . "

( Uit Joh. D.H. nr. 857. ) Een diep gelovige Christen en Dichter , die velen geholpen en op de goede weg gebracht heeft . Overleed op 16 maart 1961 , werd 95 jaar oud . Zijn liederen worden nog steeds gezongen , geven nog steeds hoop , moed en kracht voor het leven .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

25 mar 2016, 15:34

Eliana startte deze topic met een hele reeks nare dingen die zich hier in deze wereld afspelen , en het houd niet op !
Wie er nog aan 't wijfelt dat hier boze machten aan het werk zijn , moet echt wel blind zijn !
Dat de kern waarschijnlijk wel bij I.S. te vinden is , zal wel kloppen , toch weet iedere gelovige dat de oorzaak véél dieper zit ! Satan weet dat zijn tijd heel kort wordt ; het doel is duidelijk de hele wereld te déstabiliseren en zoveel mogelijk pijn , onrust en tweedracht te stichten .
Maar het grote geheim is dat een machtig God de touwtjes in handen heeft , en wéét wat Hij doet en toelaat ! Zijn wijsheid is garant dat alles meewerkt ten goede , ook al begrijpen wij dat soms niet .
Ook hier is VERTROUWEN de juiste houding om rustig te blijven en elkaar lief te hebben !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

25 mar 2016, 15:42

ebenhaezer schreef:Eliana startte deze topic met een hele reeks nare dingen die zich hier in deze wereld afspelen , en het houd niet op !
Wie er nog aan 't wijfelt dat hier boze machten aan het werk zijn , moet echt wel blind zijn !
Dat de kern waarschijnlijk wel bij I.S. te vinden is , zal wel kloppen , toch weet iedere gelovige dat de oorzaak véél dieper zit ! Satan weet dat zijn tijd heel kort wordt ; het doel is duidelijk de hele wereld te déstabiliseren en zoveel mogelijk pijn , onrust en tweedracht te stichten .
Maar het grote geheim is dat een machtig God de touwtjes in handen heeft , en wéét wat Hij doet en toelaat ! Zijn wijsheid is garant dat alles meewerkt ten goede , ook al begrijpen wij dat soms niet .
Ook hier is VERTROUWEN de juiste houding om rustig te blijven en elkaar lief te hebben !
Ik ben het met je eens, beste man of vrouw, maar de Bijbel leert echt heel duidelijk dat er een ogenblik zou komen waar God Zich "verbergende zou verbergen" of anders gezegd op grond van Rom. 1, 3 en 5 dat Hij de wereld zou loslaten omdat ze Hem niet bliefde en in die tijd leven wij.
God heeft niet de touwtjes in handen , God heeft gezegd: 'als de wereld mij niet blieft dan doe ik het licht uit". En deze wereld ligt in de macht van de "god dezer eeuw", maar er is altijd een ontkomen aan deze macht, als je gelooft in de Redder dezer eeuw danwel Joh. 3 vers 16 want dan word je uit de wereld getrokken en gezet in het koninkrijk van de Zoon Zijner Liefde en dat is de positie van een gelovige. Namenlijk hij is een Hemelburger. Col 3 vers 3. Verborgen in Christus bij God. Dat is de positie van een wedergeboren Christen.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

25 mar 2016, 16:25

Wilsophie schreef:
ebenhaezer schreef:Eliana startte deze topic met een hele reeks nare dingen die zich hier in deze wereld afspelen , en het houd niet op !
Wie er nog aan 't wijfelt dat hier boze machten aan het werk zijn , moet echt wel blind zijn !
Dat de kern waarschijnlijk wel bij I.S. te vinden is , zal wel kloppen , toch weet iedere gelovige dat de oorzaak véél dieper zit ! Satan weet dat zijn tijd heel kort wordt ; het doel is duidelijk de hele wereld te déstabiliseren en zoveel mogelijk pijn , onrust en tweedracht te stichten .
Maar het grote geheim is dat een machtig God de touwtjes in handen heeft , en wéét wat Hij doet en toelaat ! Zijn wijsheid is garant dat alles meewerkt ten goede , ook al begrijpen wij dat soms niet .
Ook hier is VERTROUWEN de juiste houding om rustig te blijven en elkaar lief te hebben !
Ik ben het met je eens, beste man of vrouw, maar de Bijbel leert echt heel duidelijk dat er een ogenblik zou komen waar God Zich "verbergende zou verbergen" of anders gezegd op grond van Rom. 1, 3 en 5 dat Hij de wereld zou loslaten omdat ze Hem niet bliefde en in die tijd leven wij.
God heeft niet de touwtjes in handen , God heeft gezegd: 'als de wereld mij niet blieft dan doe ik het licht uit". En deze wereld ligt in de macht van de "god dezer eeuw", maar er is altijd een ontkomen aan deze macht, als je gelooft in de Redder dezer eeuw danwel Joh. 3 vers 16 want dan word je uit de wereld getrokken en gezet in het koninkrijk van de Zoon Zijner Liefde en dat is de positie van een gelovige. Namenlijk hij is een Hemelburger. Col 3 vers 3. Verborgen in Christus bij God. Dat is de positie van een wedergeboren Christen.

Lieve Wilsophie , ik ben een vrouw en wel door de Heer gezegend met bijna 84 jaar !
Ja , het klopt absoluut wat je daar schrijft , want God handelt naar zijn wil en verlangen , en moet dan soms hard optreden tegen ongehoorzaamheid , maar zelfs als hij ergens de lichten uit doet , heeft hij nog steeds de touwtjes in handen , want hij staat BOVEN de ' god dezer eeuw ' .
Ook volledig met je eens zoals er staat : we zijn verborgen in Christus bij God , maar dat wil niet zeggen dat we niet meer lichamelijk hier op deze aarde leven , alleen onze ziel en geest zijn verbonden met Christus , we zijn één met Jezus : Hij is het hoofd ( in het Vaderhuis ) , en wij zijn de leden ( hier nog op aarde ) . Dat is idd. de positie van elke wedergeboren christen .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

02 sep 2017, 19:10

Ik weet niet waarom ik hier in deze topic ben gestopt ? Ben intussen een jaartje ouder geworden : 84 , maar over geestelijke geheimen valt nog veel te zeggen ! Hoe is het mogelijk dat God al 6017 jaar zo'n oneindig geduld heeft met deze wereld ?
Ik denk omdat Gods Liefde ZO GROOT is , zoals Joh. 3 : 16 ons dat zo duidelijk zegt ! Hij liet zijn eigen Zoon onze schuld betalen !
Maar ook dat werd door de meesten niet geacht ! De grote massa bleef verder het boze produceren , zoals we vandaag kunnen zien , ondanks alle wijsheid door ontdekkingen en uitvindingen. ! En dat terwijl deze wereld zienderogen achteruit boldert .

Misschien zou er nog hoop zijn , als men eens iets zou uitvinden , om alle wapens uit de wereld te helpen , of het geschommel van onze aardbol aan banden te leggen , of het gekleum met sexualiteit terug op peil te brengen , zoals dat hoort ! Ja , misschien zou er dan nog hoop zijn , misschien wacht God daar wel op ? ?? .

Toch geeft het Boek : de Openbaringen daar een mooi geheim prijs , want de Here God zelf zorgt voor de uiteindelijke oplossing door Zijn Rechtvaardigheid : er komt een eeuwige volmaakte Vrede ! Voor allen die dat ook écht willen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

02 sep 2017, 19:11

Ik weet niet waarom ik hier in deze topic ben gestopt ? Ben intussen een jaartje ouder geworden : 84 , maar over geestelijke geheimen valt nog veel te zeggen ! Hoe is het mogelijk dat God al 6017 jaar zo'n oneindig geduld heeft met deze wereld ?
Ik denk omdat Gods Liefde ZO GROOT is , zoals Joh. 3 : 16 ons dat zo duidelijk zegt ! Hij liet zijn eigen Zoon onze schuld betalen !
Maar ook dat werd door de meesten niet geacht ! De grote massa bleef verder het boze produceren , zoals we vandaag kunnen zien , ondanks alle wijsheid door ontdekkingen en uitvindingen. ! En dat terwijl deze wereld zienderogen achteruit boldert .

Misschien zou er nog hoop zijn , als men eens iets zou uitvinden , om alle wapens uit de wereld te helpen , of het geschommel van onze aardbol aan banden te leggen , of het gekleum met sexualiteit terug op peil te brengen , zoals dat hoort ! Ja , misschien zou er dan nog hoop zijn , misschien wacht God daar wel op ? ?? .

Toch geeft het Boek : de Openbaringen daar een mooi geheim prijs , want de Here God zelf zorgt voor de uiteindelijke oplossing door Zijn Rechtvaardigheid : er komt een eeuwige volmaakte Vrede ! Voor allen die dat ook écht willen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Gast

02 sep 2017, 19:52

Ik denk omdat Gods Liefde ZO GROOT is
Maakt liefde ook niet blind zoals ze wel eens zeggen ? Men denkt altijd maar: " het zal wel beteren " of " hij ( de mens ) zal wel veranderen " en dit tegen beter in !
En de enige volmaakte vrede is dat niet de dood ?

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

03 sep 2017, 02:58

Dicksy schreef: En de enige volmaakte vrede is dat niet de dood ?
Voor zij die als een goed mens hebben geleefd tenminste.
De slechten zullen branden in de hel.
Ondank is 's werelds loon