Ik zal u een geheim onthullen

hier is plaats voor alle wereldreligies

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

04 okt 2017, 19:21

Neen, en wat heb jij daar zaken mee of ik nu moslim of iets anders ben...
Fazal

04 okt 2017, 20:28

Horus1 schreef:Als je eigenlijk in niets gelooft, richt dan een vrijzinnigen forum op en stop de pogingen om gelovigen belachelijk te maken. Ieder zijn beleving en levensstijl.
Er is hier niemand die echt de bedoeling heeft om gelovigen belachelijk te maken, maar door hetgeen sommige gelovigen hier soms durven schrijven, maken zij zichzelf belachelijk. En dan is het ook niet zo verwonderlijk, dat er door de lezers met dit of dat wel eens gelachen wordt!

Er is trouwens geen god die o.a. mij, noch 'kan', en noch 'zal' verbieden met onnozelheden te lachen.
Mocht die 'Hij' werkelijk bestaan, hij had zichzelf al lang kreupel gelachen en zou dus eigenlijk ook al lang op krukken moeten lopen.

Maar goed, dat zullen dat soort gelovigen dan wel zien, als zij in de door hen al zo lang verwachte hemel belanden, en hopelijk voor hen, eventjes op zijn schoot zullen mogen zitten.

Ziezo, hier mag wel eens goed mee gelachen worden.
En ik beklaag degenen die hier niet kunnen mee lachen.
Ik hoop alleen maar dat ik door hen niet onthoofd zal worden. :cry: :wink:

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

05 okt 2017, 00:25

Horus, meine joengen, als de schrijfsels of pennevruchtjes van sommige minsen je hier storen kan je nog altijd terecht bij het forum van filosofie en psychologie , want ik dacht dat vrijzinnigheid toch ook een soort van filosofie is of niette soms .

Dat is dan ook de reden waarom de moderators indertijd het forum van religie gescheiden hebben in drie delen omdat ieder zijn gading kon vinden . Fazal heeft hier dus wel gelijk . Als ik hier morgen schrijf dat ik in de goede toverfee geloof ... Hawel, "" who gives a damn . ""

mvg-werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

05 okt 2017, 09:42

Horus1 schreef:Als je eigenlijk in niets gelooft, richt dan een vrijzinnigen forum op en stop de pogingen om gelovigen belachelijk te maken. Ieder zijn beleving en levensstijl.


Bedankt Horus , wie je ook bent , je hebt je hart op de goeie plaats en hebt rechtvaardigheid lief ! Maar sommigen hier vinden respect en eerbied voor de ander , niet meer van deze tijd vrees ik !
In mijn overtuiging begrijp ik nu des te beter , hoe Jezus zich moet gevoeld hebben in deze zieke wereld , maar Hij bleef liefdevol !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

05 okt 2017, 14:52

Beste Horus, ik ben er eentje die helemaal in niets gelooft, tenminste niet in dingen waar op geen enkele manier ook maar iets te bewijzen valt.
En al zeker niet, door met allerlei teksten uit de bijbel om mijn oren te slaan.
En mijn overtuiging daarin wordt alsmaar groter, naarmate ik hier al die onnozelheden lees.

Wat kom ik hier dan doen(?), zal u zich dan welllicht afvragen.
Wel, ik kom o.a. ook hier, om mij te amuseren met al die andere 'zogezegde' overtuigingen, waarvan de schrijvers geen been hebben om op te staan.

Ik er ook van overtuigd dat de 'meeste' religie-belijders gevaarlijk zijn, al altijd zijn geweest, en altijd gevaarlijk zullen blijven, voor alle anderen en voor zichzelf. En daar hoef ik geen tekeningetje bij te maken.
Of misschien juist wel ...!? :wink:

Afbeelding

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

06 okt 2017, 11:05

David zei in PS. 14 : 2 : " DE HERE HEEFT UIT DE HEMEL NEERGEZIEN OP DE MENSENKINDEREN OM TE ZIEN OF ER IEMAND VERSTANDIG WAS . IEMAND DIE GOD ZOEKT ." . !!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

06 okt 2017, 11:20

En ... heeft hij er gevonden?. Die verstandig waren, bedoel ik. :roll:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

06 okt 2017, 14:24

ebenhaezer schreef:Nee Janx , het is helemaal geen onmacht als ik liever zwijg , maar het heeft zo weinig zin , dat merk je toch ook !
Daar Gods Geest in de ware christen woont , kan er geen angst of ' onmacht ' zijn , en daarom is het ook niet moeilijk om Gods Woord te verstaan en er naar te leven , want Gods Liefde schijnt door alles heen !
Ben mij niet bewust dat ik je angstig heb willen maken probeer allen je te wijzen op zaken die anders kunnen liggen dan je denkt.
Als in het O.T. vreselijke toestanden staan , zoals Werewoef schreef , is dat aan de mens te wijten , niet aan God ! dat hoeft ons niet te verwonderen als we vandaag naar deze wereld kijken !
Gods Woord is Waarheid , daarom heb ik geen enkele reden om anders te gaan denken en te zoeken , we moeten de Bijbel vanuit Gods liefde bekijken , en niet vanuit het menselijk bedorven hart , want dat moet je toch toegeven Janx , geen mens is zonder zonde , terwijl Schepper God heilig en smetloos is , dat heeft de Heer Jezus ons bewezen in zijn leven hier op aarde . Hij kon de mens doorgronden in zijn verlorenheid en zonde .
Het O.T kun je geheel in de prullenbak gooien als leidraad voor je leven dat zijn de eerste geschriften waarin historie en werkelijkheid behoorlijk door elkaar is gehaald met de benodigde dosis eigen inbreng des schrijvers naar tijd en machtspolitiek streven. In die tijd misschien wel iets nuttigs geweest om diverse groepen in gereel te kunnen houden. En daarin is niets door God gezegd wat opgeschreven is. Immers die levens werking spreek niet het werkt zonder aanziens des persoons daarom is het liefde en rechtvaardig. Zeker alle narigheid des mens is door mensen veroorzaakt, dat zonder meer.
God ziet de dingen zoals ze zijn , daarom is Zijn oordeel rechtvaardig , de mens doet altijd overal doekjes omheen , om de waarheid te verdoezelen want hij weet het altijd beter ! Dààr ligt het grootste probleem , en het ergste is nog : men WIL het niet anders , net als de varkens , sorry hoor !
De levenswerking (God) is rechtvaardig het werkt zoals het moet en zal werken zonder aanziens des persoons wat ik al opmerkte. Het zit in je haar en nagels en in alles wat is, dus in jou in mij in iedereen. Daarom kun je zeggen als metafoor "God ziet alles" omdat het alles is. Ergens staat in het boek van jou toch van "alle haren zijn geteld" en niets gaat verloren enz enz. ja de mens wil zich meestal wel vrijpleiten dat deze geen schuld heeft, dat kan deze doen meer die onveranderbare wet van óorzaak en gevolg' is onwrikbaar en ook zonder onderscheid des mens. En je heb helemaal gelijk... de mens wil niet anders indien deze daartoe niet bereid is zijn hoofd te willen buigen voor Liefde dwz. dienend voor al het leven zijn dus ook voor je zelf. Ook daar wordt in het nwe testament. veel over gezegd met vele voorbeelden hierin denk eens hierbij aan de Bergrede maar begrijpt men dat wel en begrijp jij het wel volkomen?
De christenheid is geen overtuiging uit de oudheid hoor , maar levensechte werkelijkheid , net zo zeker als er een Schepper is waar niemand omheen kan ! Een Schepper die ons mensen schiep met een vrije wil , zag wat wij er van maakten , en ook voor de oplossing zorgde ! Dat is pas echte LIEFDE !
Ja zeker, daarom is de hokjesgeest waarin velen verkeren ook niet zo goed, een ware Christen b.v. zou veel meer open moeten staan in het leven en door te beseffen dat we allen en alles wat is uit die zelfde bron is voortgekomen, wat niet een persoon kan zijn maar een onnoemelijke kracht en levensenergie die zich heeft geuit in alles wat is en zeker de in de mens. En juist door die vrije wil kunnen we ons, als mens , gaan ontplooien en de beste leerschool is dan oorzaak en gevolg. Ben je een beetje meer daardoor bewuster geworden dan kun je door anderen, die een beetje verder zijn daarin, geholpen kunnen worden door hun ervaringen te lezen en zeker door het te beoordelen. Maar heb je iets niet het zelfde mee gemaakt dan is altijd veel moeilijker om je te kunnen verplaatsen in diegene.
Het is en blijft altijd de keuze die maakt welke je verruiming of stilstand in je bewustzijn kan geven. Fijn toch dat wij, als mens. die mogelijkheid hebben? Maak er gebruik van doe er iets mee en probeer vooral liefde te ontwikkelen in de ruimste zin van het woord zoals ik al heb omschreven. Ik zal je niet belachelijk willen maken dat zal alleen mij zelf te nadele zijn en mijzelf neerhalen in mijn ontwikkeling. Het leven zelf zal ook niemand belachelijk maken ne/of veroordelen dat kan alleen de mens door zijn onwetendheid wie en wat deze is. Ik hoop dat je nu iets meer kunt begrijpen van wat ik je poog aan te reiken meer kan ik niet doen het is aan je zelf jij hebt ook die vrije wil van keuze te maken.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

07 okt 2017, 15:31

janx schreef:
ebenhaezer schreef:Nee Janx , het is helemaal geen onmacht als ik liever zwijg , maar het heeft zo weinig zin , dat merk je toch ook !
Daar Gods Geest in de ware christen woont , kan er geen angst of ' onmacht ' zijn , en daarom is het ook niet moeilijk om Gods Woord te verstaan en er naar te leven , want Gods Liefde schijnt door alles heen !
Ben mij niet bewust dat ik je angstig heb willen maken probeer allen je te wijzen op zaken die anders kunnen liggen dan je denkt.
Als in het O.T. vreselijke toestanden staan , zoals Werewoef schreef , is dat aan de mens te wijten , niet aan God ! dat hoeft ons niet te verwonderen als we vandaag naar deze wereld kijken !
Gods Woord is Waarheid , daarom heb ik geen enkele reden om anders te gaan denken en te zoeken , we moeten de Bijbel vanuit Gods liefde bekijken , en niet vanuit het menselijk bedorven hart , want dat moet je toch toegeven Janx , geen mens is zonder zonde , terwijl Schepper God heilig en smetloos is , dat heeft de Heer Jezus ons bewezen in zijn leven hier op aarde . Hij kon de mens doorgronden in zijn verlorenheid en zonde .
Het O.T kun je geheel in de prullenbak gooien als leidraad voor je leven dat zijn de eerste geschriften waarin historie en werkelijkheid behoorlijk door elkaar is gehaald met de benodigde dosis eigen inbreng des schrijvers naar tijd en machtspolitiek streven. In die tijd misschien wel iets nuttigs geweest om diverse groepen in gereel te kunnen houden. En daarin is niets door God gezegd wat opgeschreven is. Immers die levens werking spreek niet het werkt zonder aanziens des persoons daarom is het liefde en rechtvaardig. Zeker alle narigheid des mens is door mensen veroorzaakt, dat zonder meer.
God ziet de dingen zoals ze zijn , daarom is Zijn oordeel rechtvaardig , de mens doet altijd overal doekjes omheen , om de waarheid te verdoezelen want hij weet het altijd beter ! Dààr ligt het grootste probleem , en het ergste is nog : men WIL het niet anders , net als de varkens , sorry hoor !
De levenswerking (God) is rechtvaardig het werkt zoals het moet en zal werken zonder aanziens des persoons wat ik al opmerkte. Het zit in je haar en nagels en in alles wat is, dus in jou in mij in iedereen. Daarom kun je zeggen als metafoor "God ziet alles" omdat het alles is. Ergens staat in het boek van jou toch van "alle haren zijn geteld" en niets gaat verloren enz enz. ja de mens wil zich meestal wel vrijpleiten dat deze geen schuld heeft, dat kan deze doen meer die onveranderbare wet van óorzaak en gevolg' is onwrikbaar en ook zonder onderscheid des mens. En je heb helemaal gelijk... de mens wil niet anders indien deze daartoe niet bereid is zijn hoofd te willen buigen voor Liefde dwz. dienend voor al het leven zijn dus ook voor je zelf. Ook daar wordt in het nwe testament. veel over gezegd met vele voorbeelden hierin denk eens hierbij aan de Bergrede maar begrijpt men dat wel en begrijp jij het wel volkomen?
De christenheid is geen overtuiging uit de oudheid hoor , maar levensechte werkelijkheid , net zo zeker als er een Schepper is waar niemand omheen kan ! Een Schepper die ons mensen schiep met een vrije wil , zag wat wij er van maakten , en ook voor de oplossing zorgde ! Dat is pas echte LIEFDE !
Ja zeker, daarom is de hokjesgeest waarin velen verkeren ook niet zo goed, een ware Christen b.v. zou veel meer open moeten staan in het leven en door te beseffen dat we allen en alles wat is uit die zelfde bron is voortgekomen, wat niet een persoon kan zijn maar een onnoemelijke kracht en levensenergie die zich heeft geuit in alles wat is en zeker de in de mens. En juist door die vrije wil kunnen we ons, als mens , gaan ontplooien en de beste leerschool is dan oorzaak en gevolg. Ben je een beetje meer daardoor bewuster geworden dan kun je door anderen, die een beetje verder zijn daarin, geholpen kunnen worden door hun ervaringen te lezen en zeker door het te beoordelen. Maar heb je iets niet het zelfde mee gemaakt dan is altijd veel moeilijker om je te kunnen verplaatsen in diegene.
Het is en blijft altijd de keuze die maakt welke je verruiming of stilstand in je bewustzijn kan geven. Fijn toch dat wij, als mens. die mogelijkheid hebben? Maak er gebruik van doe er iets mee en probeer vooral liefde te ontwikkelen in de ruimste zin van het woord zoals ik al heb omschreven. Ik zal je niet belachelijk willen maken dat zal alleen mij zelf te nadele zijn en mijzelf neerhalen in mijn ontwikkeling. Het leven zelf zal ook niemand belachelijk maken ne/of veroordelen dat kan alleen de mens door zijn onwetendheid wie en wat deze is. Ik hoop dat je nu iets meer kunt begrijpen van wat ik je poog aan te reiken meer kan ik niet doen het is aan je zelf jij hebt ook die vrije wil van keuze te maken.


Oké Jan , geen angst dus , maar je mag niet oordelen over dat O.T. , je stond er niet bij toen dat geschreven werd ! Want over iets dat je niet zeker weet , kan je je beter niet uitspreken ; lijkt me wijzer toch !
Wat bedoel je met ' die levens werking ( jouw God ) spreekt niet , het werkt zonder aanziens des persoons ' ! Ja natuurlijk spreekt het niet , het is geen persoon , maar hoe kan het dan liefde en rechtvaardig zijn , en zonder aanziens des persoons ? Dat lijkt me toch moeilijk te begrijpen ! Hoe kan zo'n levens werking de mensen kennen ? Het moet dan wel ultra modern geworden zijn ! Maar dat terzijde !!!
Als ik je goed begrijp , komt het er op neer , dat God ( Hij is trouwens de WERKING van alles ) , in de mens woont ( christenen weten dat omdat Zijn Geest in ons woont ) ! Zo zitten we bijna op gelijk spoor hé !!!
En ja , het klopt , een wààr christen staat open voor iedereen en alles wat goed is , maar het probleem is dat wàre chr. en schijn chr. zo moeilijk te onderscheiden zijn ( net zoals in de gelijkenis van het zaad ) , niet alle christenen zijn échte christenen , het bewijs is dat ze er ook naar leven ! En er zijn idd. heel veel naamchr . , zie de gelijkenis van de 10 maagden ° .
De ware christen leeft niet meer voor zichzelf , hoeft zichzelf daarom niet te verwaarlozen , maar leeft voor de ander , zoals Jezus ons dat voorleefde ! De ' ik ' ( onze oude natuur ) , is gestorven met Christus en is ook opgestaan met Christus , als een nieuwe schepping ! Helemaal vernieuwd door Zijn Geest ! Daaraan kan men de ware onderscheiden van de zogenaamde ! Ze leven bewust in liefde en waarheid , zoals God die in hen woont , mooier kan toch niet ! Daar is geen stilstand meer , maar groei in geloof en liefde , zodat we steeds meer op Hem gaan gelijken ! Onze vrije wil is geheel gegroeid naar Zijn wil , en verlangen dat het iedereen wel zou gaan .
Daarom is mijn keuze zo vastberaden en onomkeerbaar , en wil ik dat , net zoals alle ware gelovigen , graag doorgeven ook hier op dit forum , toch normaal zeg ? Dat is onze liefdevolle Schepper meer dan waard !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

07 okt 2017, 20:08

Schepper? Laat ons een klein beetje ernstig blijven! ALLE beweringen van eender welke godsdienst zijn beweringen door mensen. Waarom zou eender welke mens MOETEN gehoorzamen aan de beweringen, sprookjes, uitvindsels, dictaten, etc. van enkelingen die menen te moeten verkondigen dat ze de wijsheid in pacht hebben? Staan we daar niet boven? Ikke wel!!!

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

08 okt 2017, 00:36

ebenhaezer schreef:Oké Jan , geen angst dus , maar je mag niet oordelen over dat O.T. , je stond er niet bij toen dat geschreven werd ! Want over iets dat je niet zeker weet , kan je je beter niet uitspreken ; lijkt me wijzer toch !
Mag ik hieruit concluderen dat jij er wel bij hebt gestaan .. ? En waarom mag ik mijn oordeel niet geven over het oude testament? En ebenhaezer is het dan wijzer om alles maar aan te nemen, zonder na te denken, als zijnde het woord van god uit het O.T.?
Wat bedoel je met ' die levens werking ( jouw God ) spreekt niet , het werkt zonder aanziens des persoons ' ! Ja natuurlijk spreekt het niet , het is geen persoon , maar hoe kan het dan liefde en rechtvaardig zijn , en zonder aanziens des persoons ? Dat lijkt me toch moeilijk te begrijpen ! Hoe kan zo'n levens werking de mensen kennen ? Het moet dan wel ultra modern geworden zijn ! Maar dat terzijde !!!
Is die God van je dan wel een persoon? Zo ja, waar is deze dan geboren en uit wie of wat? In dat geval moet Zij, waaruit die God is voortgekomen, wel meer zijn en belangrijker dan die God zelf en heeft het spreken van zijn Moeder geleerd, ik vraag mij af in welke taal. Nee ebenhaezer .. dat is natuurlijk onzinnig om te denken dat die god van de bijbel een persoon is. Dus is het iets anders en wat zijn dan de mogelijkheden? Heb je daar wel eens over nagedacht? Of durf je dat niet goed en ben je bang dat het z.g.n. zondig is om daaraan te twijfelen? Al het leven en materie is energie alles in haar vorm en gedaante van. Kijk in een heldere nacht naar al de sterren en bedenk dat het ook energie is. Ik durf te stellen dat nergens een volkomen energieloos ruimte in geheel het universum is te vinden. Daarom is het begin, het ontstaan geweest van werkzame energie uit een toestand van volkomen rust. Dat impliceert dat het vanuit een volkomen duisternis is ontstaan. Een rare gedachte? Ik denk van niet. Zelfs de bijbel zegt in Genesis 3; Daar zij licht. Dat de schrijver Mozes, van Genesis in het eerste en tweede vers vermeld dat God eerst de hemel schiep en dan de aarde is omreden dat hij niet wist van, wat is energie ? en er moest toch iets komen te staan om de mens iets te kunnen geven anders dan van, het is onbekend hoe het is begonnen. Niemand zou dan in een almachtige God kunnen gaan geloven wat wel nodig was, en nog is voor velen, om een zingeving en die God als een leidraad in zijn/haar leven te kunnen geven. Vooral die 3e vers moet eigenlijk zijn; 'en het werd licht' en zelfs jij weet dat licht een energie is.
Mocht je dit niet kunnen begrijpen is het niet erg of dom, maar dan ben je daar nog niet aan toe, maar gegarandeerd, zal het eens gaan gebeuren.
Als ik je goed begrijp , komt het er op neer , dat God ( Hij is trouwens de WERKING van alles ) , in de mens woont ( christenen weten dat omdat Zijn Geest in ons woont ) ! Zo zitten we bijna op gelijk spoor hé !!!
Wel bijna ... iets genuanceerder immers die energiewerking wordt omvat door het woordje 'God' wat aan mens is gegeven om het in één woord te kunnen duiden, dat wat alles heeft doen ontstaan, is, en doet voortgaan.
En ja , het klopt , een waar christen staat open voor iedereen en alles wat goed is , maar het probleem is dat wàre chr. en schijn chr. zo moeilijk te onderscheiden zijn ( net zoals in de gelijkenis van het zaad ) , niet alle christenen zijn échte christenen , het bewijs is dat ze er ook naar leven ! En er zijn idd. heel veel naamchr . , zie de gelijkenis van de 10 maagden °.
De ware christen leeft niet meer voor zichzelf , hoeft zichzelf daarom niet te verwaarlozen , maar leeft voor de ander , zoals Jezus ons dat voorleefde !
In eerste instantie leef je geheel voor je zelf, wat inhoud, dat je gaat ontdekken en beseffen dat jij niet het enige leven bent en dat al het andere leven ook vanuit het eerste is voortgekomen en dat het je medemens is. Zo ook het dierenrijk en het plantenleven is allen uit dat ene en het ene is weer ten dienste voor het andere en daar moeten wij als mens respekt voor hebben en naar gedragen indien je de kennis daarvoor hebt ontwikkeld. En een mens die dat inzicht heeft is veelal verder dan een z.g.n. Christenen, uitzonderingen daar gelaten, die denken dat de kerkgang een noodzakelijk iets is inclusief op straffe van, of beloning door.
De ' ik ' ( onze oude natuur ) , is gestorven met Christus en is ook opgestaan met Christus , als een nieuwe schepping ! Helemaal vernieuwd door Zijn Geest ! Daaraan kan men de ware onderscheiden van de zogenaamde ! Ze leven bewust in liefde en waarheid , zoals God die in hen woont , mooier kan toch niet ! Daar is geen stilstand meer , maar groei in geloof en liefde , zodat we steeds meer op Hem gaan gelijken ! Onze vrije wil is geheel gegroeid naar Zijn wil , en verlangen dat het iedereen wel zou gaan .
Je denken en gedragingen die zijn veranderd, dat doe je geheel zelf wegens de gemaakte keuzes van, of door, en je verlangens naar. Een ander manier is er niet om dat te kunnen bewerkstelligen en die werking wordt samen gevat in het woord 'evolutie'.
De 'ik' die je bent, blijft altijd de zelfde, dat is je levenskern welke een zelfstandigheid is alsook die energie die je lichaam doet leven.
Daarom is mijn keuze zo vastberaden en onomkeerbaar , en wil ik dat , net zoals alle ware gelovigen , graag doorgeven ook hier op dit forum , toch normaal zeg ? Dat is onze liefdevolle Schepper meer dan waard !
Op zich niet zo verkeert, maar helaas te krampachtig wegens de dogma's die jij bezit, en ook wilt doorgeven naar die ander op het forum. Je geloof in God is niet verkeert alleen dat wat je denkt wie die God is, voldoet in het geheel niet. Maar zo is het ook met de woorden 'Allah', 'Isis', enz enz ... daaraan zijn invullingen geven die voor de leiders van die religies macht geven dit wegens op straffe van, of beloning door. Denk hierbij aan die misleide mensen die zichzelf van het leven gaan benemen en daarbij vele anderen in mee willen nemen en dit enkel door de hun gegeven leerstellingen en opdrachten. Hoe ver en diep gaan die leiders in naam van, en misbruik makend, van hun leerstellingen aangaande de Godheid ? Hun doel is enkel het vergaren van macht en aanzien ten koste van.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

08 okt 2017, 14:35

Haha!!! Geen reactie. Dit is normaal voor personen die niets kunnen bewijzen waar niets te bewijzen valt ... de logica zelve dus.
Och, laat de sukkelaars maar wat aanmodderen over dingen waarmee een middelmatig begaafd persoon zich zelfs niet eens wenst bezig te houden. Je reinste tijdverlies en wat nog erger is ... het tijdverlies van anderen ... ze zouden er verdorie moeten voor betaald worden !
Gast

09 okt 2017, 11:41

Paca

Kun jij dan wel iets bewijzen?

Ik zou gelovigen geen sukkelaars noemen, mevrouw Ebenhaezer is 80'er, wat kregen die mensen er in hun kindertijd allemaal ingepompt, ze blijft daarin geloven, daar is niets mis mee.
Ik ben ook niet akkoord met haar stelling, maar als zij nu gelukkig is met haar geloof......

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

09 okt 2017, 14:06

*leah* schreef:Paca

Kun jij dan wel iets bewijzen?

Ik zou gelovigen geen sukkelaars noemen, mevrouw Ebenhaezer is 80'er, wat kregen die mensen er in hun kindertijd allemaal ingepompt, ze blijft daarin geloven, daar is niets mis mee.
Ik ben ook niet akkoord met haar stelling, maar als zij nu gelukkig is met haar geloof......
Volkomen mee eens, maar wat komt ze dan hier doen op een discussie forum ? Wat verwacht ze of wat is haar bedoeling ? Als men niet tegen de hitte van de keuken kan, wordt dan geen kok en blijf eruit weg. Om reden van haar leeftijd zal ik haar post niet ontzien hoor. Per slot is dit een forum voor senioren en door senioren. Niemand anders misbruikt hier zijn leeftijd als excuus.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

09 okt 2017, 15:01

Paca schreef:Haha!!! Geen reactie. Dit is normaal voor personen die niets kunnen bewijzen waar niets te bewijzen valt ... de logica zelve dus.
Och, laat de sukkelaars maar wat aanmodderen over dingen waarmee een middelmatig begaafd persoon zich zelfs niet eens wenst bezig te houden. Je reinste tijdverlies en wat nog erger is ... het tijdverlies van anderen ... ze zouden er verdorie moeten voor betaald worden !


Niet te vlug kraaien Paca !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .