Ik zal u een geheim onthullen

hier is plaats voor alle wereldreligies

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

26 sep 2017, 00:53

ebenhaezer schreef:Alles wat is en leeft , schrijven wij , gelovigen , toe aan de scheppende God , vanuit de Bijbel .
Alles wat hier aangegeven wordt , zijn geen vaste zekerheden , alleen veronderstellingen .
Die scheppende god (werking) ja die is er ... maar die god vanuit de bijbel is een schijnpersoon is onwerkelijk en niet bestaand. Zonder dat je het zelf beseft ebenhaezer, sta je op een dood spoor qua je eigen ontwikkeling in het denken. Je hebt je zelf nu vastgelegd in een soort kerker ... hm, mischien is wel de naam kerk daaruit ontstaan ... zijnde de mens vast zetten in ontwikkeling en kennis. Maar alle gekheid op een sokje ... jij bent gewoon bang om iets los te laten en te proberen om je zelf iets te gaan afvragen.
Die god, die ik bedoel, is juist heel blij dat jij je iets gaat afvragen en die straft niet ook al ben je wat mis, in wezen is dat wat wij hier als in deze tijd moeten doen .. ons zelf vragen stellen en afwegingen maken maar geef direct toe dat er ook velen zijn die dat vermogen niet machtig zijn en er voor kiezen om gewoon volgzaam te blijven in wat hun is aangeleerd. Heel jammer en zo tijd verspillend terwijl er oneindige, nu nog openvragen, beantwoord kunnen worden als je er aan wilt beginnen. Heeft de bijbel ook een antwoord hoe na deze aardse periode de mens verder kan gaan? Veel verder dan zgn. zaligheid, hel en verdoemenis komt men niet. En ook dat is een grote leugen wegens onwetendheid geschreven maar men moest wel iets hebben en wat regeert beter dan angst voor? Het leven zelf kent geen zonden, hel en verdoemenis dat is het werk van de mens zelf. Het leven kent geen kwaadheid of straf dat heeft de mens gecreëerd. Honger en armoe dat is enkel aan de mens zelf te wijten wegens hun hebzucht, egocentrisch gedrag en liefdeloosheid niet enkel van in het nu, maar door de eeuwen heen. Gelukkig zijn er nu ook mensen die dat kunnen inzien, ook al hebben die geen geloof zoals jij, maar veel iets waarde voller is, namelijk, levensbewustzijn, iets wat veel meer is dan enkel geloven in dogma's. En weet je ebenhzaer, zij zijn veel verder, en kunnen straks na het aardse veel sneller zich iets eigen maken dan de vele mensen die vastgeroest zitten in een bepaald geloof. Immers, staal kun je eerder buigen dan een vastzittende geloof. leven is vooruitgang maken en niet vast zitten of stilstaan. Oh, ik zou je zoveel kunnen vertellen ebenhaezer en helaas je zal daar nog heel lang op moeten wachten voor dat die kennis jou kan bereiken indien je daar niet de moeite en het verlangen daarnaar gaat ontwikkelen. Maar een troost is deze, hoewel een beetje zuur, je bent niet de enigste hierin er zijn helaas nog velen met je zowel gelovigen als de niet gelovigen. Er is één grote werkelijkheid en dat is het Leven zelf in z'n vele vormen en gedaantes maar ook in dichtheid van. Jij, ik en allen die dit lezen maken daar, en zijn er, een deel van ongeacht hoe en wat men nu denkt of in gelooft.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

27 sep 2017, 11:29

Tja Janx , je kent me helaas niet , anders zou je weten dat ik heel levenslustig ben en heel bewust van hoe ik leef en waarom ik leef ! Bovendien heel gelukkig ben en zonder angst door het leven ga ! En dat komt omdat de toekomst na dit leven een zekerheid is van heerlijkheid en schoonheid bij onze Schepper God ! En als het eens moeilijk wordt in dit leven , dan is er de steun , liefde en kracht van Boven ! Deze dingen vindt je op verschillende plaatsen in de Bijbel , maar dat zou ik moeten opzoeken als ik de tijd er voor neem .
Misschien is die God die jij daar beschrijft wel juist dezelfde God die ik ken , want er bestaat ook maar één Schepper van al wat is ! En dat is heus geen schijnpersoon , maar zuivere werkelijkheid , daar getuigt de hele schepping van ! En ja , Hij is Liefde , maar ook Gerechtigheid , al wil men dat laatste liever niet weten , gemakshalve !
Natuurlijk is het leven een grote werkelijkheid , miljarden mensen op één wereldbol , met al het goed en kwaad ! ' Eten , drinken en vrolijk zijn , is de leuze ! ' Maar dat deze werkelijkheid tekenen vertoont van een zekere achteruitgang ziet men ook liever niet ! de zondeberg en onzekerheid , schulden , worden steeds groter maar de liefde en vrede verdwijnen stilaan , en in de plaats komen dan schijn zaken , ja ook schijnheiligheid in kerken en Regeringen ! . Ja dat is geen sprookje maar werkelijkheid ! Daar ben ook ik niet blind voor ! Maar ik weet : de Verlosser leeft !

Vorige keer zei je dat dat begin iets is wat er altijd is geweest ! Raar toch , dat je dit van jouw standpunt kunt geloven , maar niet van de Eeuwige Schepper God , die geen begin noch einde kent , zegt Gods Woord ! Eigenaardig toch ?

Inderdaad heeft alles zijn oorzaak met zijn gevolgen , of soms ook zonder gevolgen ! Leg een potje aarde maar eens honderd jaar ergens veilig en bewaakt , daar komt geen vrucht van , want er ontbrak een zaadje , en daarvoor is een Planter nodig , een Schepper !
Lucas zegt in " 1 : 37 " : want geen ding zal voor God onmogelijk zijn !
Jesaja zegt in ' 64 : 86 ' : wij zijn allen het werk van Uw handen .
Paulus zegt in ' Rom. 11 : 36 ' : want uit Hem en door Hem en tot Hem zijn alle dingen ! Hem zij de heerlijkheid tot in alle eeuwigheid !

Ere aan wie ére toekomt , toch ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

27 sep 2017, 17:40

ebenhaezer schreef:
Inderdaad heeft alles zijn oorzaak met zijn gevolgen , of soms ook zonder gevolgen ! Leg een potje aarde maar eens honderd jaar ergens veilig en bewaakt , daar komt geen vrucht van , want er ontbrak een zaadje , en daarvoor is een Planter nodig , een Schepper !
Na een paar weken of maanden groeit het onkruid in dat potje al welig, en dat zònder planter en zònder zaadje.
Probeer het maar eens, je zal geen 100 jaar moeten wachten. Ebenhaezerke toch ...!??? :roll:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

28 sep 2017, 09:18

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef:
Inderdaad heeft alles zijn oorzaak met zijn gevolgen , of soms ook zonder gevolgen ! Leg een potje aarde maar eens honderd jaar ergens veilig en bewaakt , daar komt geen vrucht van , want er ontbrak een zaadje , en daarvoor is een Planter nodig , een Schepper !
Na een paar weken of maanden groeit het onkruid in dat potje al welig, en dat zònder planter en zònder zaadje.
Probeer het maar eens, je zal geen 100 jaar moeten wachten. Ebenhaezerke toch ...!??? :roll:




Sorry Fazal , ik was voor jou waarschijnlijk niet duidelijk genoeg ! Jouw potje aarde komt natuurlijk gewoon uit jouw tuin , en daar zitten de onkruidzaadjes natuurlijk in zoals overal . Ik bedoel zuivere aarde , zoals uit een zak gekochte bloemaarde bijv .
Goed geprobeerd , maar je faalde !!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

28 sep 2017, 17:55

Neen, je was idd niet duidelijk genoeg.
En mag ik vragen of jij het zelf al hebt geprobeerd?
En ... hoe zag het eruit ..., na 100 jaar?

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

29 sep 2017, 11:04

ebenhaezer schreef:Tja Janx , je kent me helaas niet , anders zou je weten dat ik heel levenslustig ben en heel bewust van hoe ik leef en waarom ik leef !
Ja ... ik ken je niet, dat is waar, ik zie enkel wat je schrijft en daar kan ik enkel op reageren, zo jij ook op wat ik schrijf en dat is zo voor een ieder die hier iets neer schrijft in het forum.
Bovendien heel gelukkig ben en zonder angst door het leven ga ! En dat komt omdat de toekomst na dit leven een zekerheid is van heerlijkheid en schoonheid bij onze Schepper God ! En als het eens moeilijk wordt in dit leven , dan is er de steun , liefde en kracht van Boven ! Deze dingen vindt je op verschillende plaatsen in de Bijbel , maar dat zou ik moeten opzoeken als ik de tijd er voor neem .
Die liefde en steun is er altijd ebenhezezer het is enkel om je daarin te willen en kunnen verplaatsen en er open voor willen staan. Het leven zelf kan je alles geven wat je nodig hebt. Het is de mens zelf die gebrek creëert en narigheid hoe dan ook, door eigen zucht naar, of lijdend door oorzaken van de ander hetzij een persoon, gemeenschap of binnen regering structuren enz..
Misschien is die God die jij daar beschrijft wel juist dezelfde God die ik ken , want er bestaat ook maar één Schepper van al wat is ! En dat is heus geen schijnpersoon , maar zuivere werkelijkheid , daar getuigt de hele schepping van ! En ja , Hij is Liefde , maar ook Gerechtigheid , al wil men dat laatste liever niet weten , gemakshalve !
Zeker, de bron van het leven en de werking daarvan, die is voor iedereen en alles vanuit het zelfde ontstaan, is, en zal voortgaan dat is een zekerheid. Maar de beschrijving daarvan is door mensen gedaan, en die zijn zeer verschillend zie alle soorten geloven en hun beschrijvingen daarvan met hun rites, dogma's verboden, straffen en beloningen. Mede ontstaan door onwetendheid, onbewustheid, en/of geslepenheid tot het verkrijgen van macht en aanzien met de daarbij gewenste rijkendom.
Vooral dit laatste is te zien en te constateren binnen het vaticaan als een van de grootste macht instituut die nu aan het afbrokkelen is binnen de westerse wereld.
Natuurlijk is het leven een grote werkelijkheid , miljarden mensen op één wereldbol , met al het goed en kwaad ! ' Eten , drinken en vrolijk zijn , is de leuze ! ' Maar dat deze werkelijkheid tekenen vertoont van een zekere achteruitgang ziet men ook liever niet ! de zondeberg en onzekerheid , schulden , worden steeds groter maar de liefde en vrede verdwijnen stilaan , en in de plaats komen dan schijn zaken , ja ook schijnheiligheid in kerken en Regeringen ! . Ja dat is geen sprookje maar werkelijkheid ! Daar ben ook ik niet blind voor ! Maar ik weet : de Verlosser leeft !
Zeker, naast al dit wat je schrijft, is er ook wel best een vooruitgang in het denken en doen van velen ... de wetenschap maakt sprongen vooruit en oude machtsstructuren gebaseerd op angst en straf verzetten zich daar met hand en tand tegen hun rijkdommen en macht verminderen en zullen moeten gaan erkennen dat wat eeuwenlang als een waarheid gold gewoon een leugen is. De werkelijkheid is anders en dat te kunnen en willen aannemen is een strijd.
Vorige keer zei je dat dat begin iets is wat er altijd is geweest ! Raar toch , dat je dit van jouw standpunt kunt geloven , maar niet van de Eeuwige Schepper God , die geen begin noch einde kent , zegt Gods Woord ! Eigenaardig toch ?
Hi zeker heeft een schepping plaats gevonden anders was een absolute niets.
Alleen het is geen persoon ... de verpersoonlijking daarvan dat is het leven zelf, dus jij, ik en alles wat leeft.
Inderdaad heeft alles zijn oorzaak met zijn gevolgen , of soms ook zonder gevolgen ! Leg een potje aarde maar eens honderd jaar ergens veilig en bewaakt , daar komt geen vrucht van , want er ontbrak een zaadje , en daarvoor is een Planter nodig , een Schepper !
Niets gebeurt zonder dat het een vooraf liggende oorzaak heeft. Geheel met eens hoor ... maar weet je dat zelfs in een diamant beweging aanwezig is? Niet dat het zich zal uiten in een aanschouwelijk voor de mens zichtbaar schouwspel nee dat niet maar er is werking en vasthoudendheid in kern aanwezig. Enzo heeft elk deeltje materie zijn eigen eigenschappen.
Lucas zegt in " 1 : 37 " : want geen ding zal voor God onmogelijk zijn !
Jesaja zegt in ' 64 : 86 ' : wij zijn allen het werk van Uw handen .
Paulus zegt in ' Rom. 11 : 36 ' : want uit Hem en door Hem en tot Hem zijn alle dingen ! Hem zij de heerlijkheid tot in alle eeuwigheid !
Ook het zichzelf vernietigen? beste Lucas?
Zeker, Jasaja, alles is vanuit het zelfde maar zeker weten waren dat geen handen zoals wij dat kennen ... 'Handen' is een metafoor.
Hi Ook Paules bedoeld het goed enkel het is niet een 'hem' maar in zijn onwetendheid of door een verkeerde vertaling staat het daar. Maar het kan niet anders zijn dan de levenswerking zelf zijn.
Wat wisten zij van atomen en hun wetmatigheden ? Zij spraken enkel met de kennis van toen. Alles is Leven hoe dan ook en dat Leven is ontstaan maar niet door een Hij of Hem wat dan ook ... het is. en Het baarde en creëert al het leven en wat is, dus is het zowel Vaderlijk als Moederlijk. Hier kan je ook even over nadenken ebenhaezer? En verder neem ik best aan dat je een levenslustig persoon bent hoor...
Geen tekst gecorrigeerd enkel een "]"
Laatst gewijzigd door janx op 30 sep 2017, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

29 sep 2017, 13:31

janx schreef:
ebenhaezer schreef:Tja Janx , je kent me helaas niet , anders zou je weten dat ik heel levenslustig ben en heel bewust van hoe ik leef en waarom ik leef !
Ja ... ik ken je niet, dat is waar, ik zie enkel wat je schrijft en daar kan ik enkel op reageren, zo jij ook op wat ik schrijf en dat is zo voor een ieder die hier iets neer schrijft in het forum.
Bovendien heel gelukkig ben en zonder angst door het leven ga ! En dat komt omdat de toekomst na dit leven een zekerheid is van heerlijkheid en schoonheid bij onze Schepper God ! En als het eens moeilijk wordt in dit leven , dan is er de steun , liefde en kracht van Boven ! Deze dingen vindt je op verschillende plaatsen in de Bijbel , maar dat zou ik moeten opzoeken als ik de tijd er voor neem .
Die liefde en steun is er altijd ebenhezezer het is enkel om je daarin te willen en kunnen verplaatsen en er open voor willen staan. Het leven zelf kan je alles geven wat je nodig hebt. Het is de mens zelf die gebrek creëert en narigheid hoe dan ook, door eigen zucht naar, of lijdend door oorzaken van de ander hetzij een persoon, gemeenschap of binnen regering structuren enz..
Misschien is die God die jij daar beschrijft wel juist dezelfde God die ik ken , want er bestaat ook maar één Schepper van al wat is ! En dat is heus geen schijnpersoon , maar zuivere werkelijkheid , daar getuigt de hele schepping van ! En ja , Hij is Liefde , maar ook Gerechtigheid , al wil men dat laatste liever niet weten , gemakshalve !
Zeker, de bron van het leven en de werking daarvan, die is voor iedereen en alles vanuit het zelfde ontstaan, is, en zal voortgaan dat is een zekerheid. Maar de beschrijving daarvan is door mensen gedaan, en die zijn zeer verschillend zie alle soorten geloven en hun beschrijvingen daarvan met hun rites, dogma's verboden, straffen en beloningen. Mede ontstaan door onwetendheid, onbewustheid, en/of geslepenheid tot het verkrijgen van macht en aanzien met de daarbij gewenste rijkendom.
Vooral dit laatste is te zien en te constateren binnen het vaticaan als een van de grootste macht instituut die nu aan het afbrokkelen is binnen de westerse wereld.
Natuurlijk is het leven een grote werkelijkheid , miljarden mensen op één wereldbol , met al het goed en kwaad ! ' Eten , drinken en vrolijk zijn , is de leuze ! ' Maar dat deze werkelijkheid tekenen vertoont van een zekere achteruitgang ziet men ook liever niet ! de zondeberg en onzekerheid , schulden , worden steeds groter maar de liefde en vrede verdwijnen stilaan , en in de plaats komen dan schijn zaken , ja ook schijnheiligheid in kerken en Regeringen ! . Ja dat is geen sprookje maar werkelijkheid ! Daar ben ook ik niet blind voor ! Maar ik weet : de Verlosser leeft !
Zeker, naast al dit wat je schrijft, is er ook wel best een vooruitgang in het denken en doen van velen ... de wetenschap maakt sprongen vooruit en oude machtsstructuren gebaseerd op angst en straf verzetten zich daar met hand en tand tegen hun rijkdommen en macht verminderen en zullen moeten gaan erkennen dat wat eeuwenlang als een waarheid gold gewoon een leugen is. De werkelijkheid is anders en dat te kunnen en willen aannemen is een strijd.
Vorige keer zei je dat dat begin iets is wat er altijd is geweest ! Raar toch , dat je dit van jouw standpunt kunt geloven , maar niet van de Eeuwige Schepper God , die geen begin noch einde kent , zegt Gods Woord ! Eigenaardig toch ?
Hi zeker heeft een schepping plaats gevonden anders was een absolute niets.
Alleen het is geen persoon ... de verpersoonlijking daarvan dat is het leven zelf, dus jij, ik en alles wat leeft.
Inderdaad heeft alles zijn oorzaak met zijn gevolgen , of soms ook zonder gevolgen ! Leg een potje aarde maar eens honderd jaar ergens veilig en bewaakt , daar komt geen vrucht van , want er ontbrak een zaadje , en daarvoor is een Planter nodig , een Schepper !
Niets gebeurt zonder dat het een vooraf liggende oorzaak heeft. Geheel met eens hoor ... maar weet je dat zelfs in een diamant beweging aanwezig is? Niet dat het zich zal uiten in een aanschouwelijk voor de mens zichtbaar schouwspel nee dat niet maar er is werking en vasthoudendheid in kern aanwezig. Enzo heeft elk deeltje materie zijn eigen eigenschappen.

[quote[ Lucas zegt in " 1 : 37 " : want geen ding zal voor God onmogelijk zijn !
Jesaja zegt in ' 64 : 86 ' : wij zijn allen het werk van Uw handen .
Paulus zegt in ' Rom. 11 : 36 ' : want uit Hem en door Hem en tot Hem zijn alle dingen ! Hem zij de heerlijkheid tot in alle eeuwigheid ![/quote]
Ook het zichzelf vernietigen? beste Lucas?
Zeker, Jasaja, alles is vanuit het zelfde maar zeker weten waren dat geen handen zoals wij dat kennen ... 'Handen' is een metafoor.
Hi Ook Paules bedoeld het goed enkel het is niet een 'hem' maar in zijn onwetendheid of door een verkeerde vertaling staat het daar. Maar het kan niet anders zijn dan de levenswerking zelf zijn.
Wat wisten zij van atomen en hun wetmatigheden ? Zij spraken enkel met de kennis van toen. Alles is Leven hoe dan ook en dat Leven is ontstaan maar niet door een Hij of Hem wat dan ook ... het is. en Het baarde en creëert al het leven en wat is, dus is het zowel Vaderlijk als Moederlijk. Hier kan je ook even over nadenken ebenhaezer? En verder neem ik best aan dat je een levenslustig persoon bent hoor...
Mooie post Janx.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

30 sep 2017, 19:39

'k Ben blij dat je het kon lezen wat ik bedoel talisman, je weet, mijn taal kennis en gebruik er van is belabberd ondanks het gebruik van taalcorrectie.
Tnks :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

30 sep 2017, 19:43

janx schreef:
ebenhaezer schreef:Tja Janx , je kent me helaas niet , anders zou je weten dat ik heel levenslustig ben en heel bewust van hoe ik leef en waarom ik leef !
Ja ... ik ken je niet, dat is waar, ik zie enkel wat je schrijft en daar kan ik enkel op reageren, zo jij ook op wat ik schrijf en dat is zo voor een ieder die hier iets neer schrijft in het forum.
Bovendien heel gelukkig ben en zonder angst door het leven ga ! En dat komt omdat de toekomst na dit leven een zekerheid is van heerlijkheid en schoonheid bij onze Schepper God ! En als het eens moeilijk wordt in dit leven , dan is er de steun , liefde en kracht van Boven ! Deze dingen vindt je op verschillende plaatsen in de Bijbel , maar dat zou ik moeten opzoeken als ik de tijd er voor neem .
Die liefde en steun is er altijd ebenhezezer het is enkel om je daarin te willen en kunnen verplaatsen en er open voor willen staan. Het leven zelf kan je alles geven wat je nodig hebt. Het is de mens zelf die gebrek creëert en narigheid hoe dan ook, door eigen zucht naar, of lijdend door oorzaken van de ander hetzij een persoon, gemeenschap of binnen regering structuren enz..
Misschien is die God die jij daar beschrijft wel juist dezelfde God die ik ken , want er bestaat ook maar één Schepper van al wat is ! En dat is heus geen schijnpersoon , maar zuivere werkelijkheid , daar getuigt de hele schepping van ! En ja , Hij is Liefde , maar ook Gerechtigheid , al wil men dat laatste liever niet weten , gemakshalve !
Zeker, de bron van het leven en de werking daarvan, die is voor iedereen en alles vanuit het zelfde ontstaan, is, en zal voortgaan dat is een zekerheid. Maar de beschrijving daarvan is door mensen gedaan, en die zijn zeer verschillend zie alle soorten geloven en hun beschrijvingen daarvan met hun rites, dogma's verboden, straffen en beloningen. Mede ontstaan door onwetendheid, onbewustheid, en/of geslepenheid tot het verkrijgen van macht en aanzien met de daarbij gewenste rijkendom.
Vooral dit laatste is te zien en te constateren binnen het vaticaan als een van de grootste macht instituut die nu aan het afbrokkelen is binnen de westerse wereld.
Natuurlijk is het leven een grote werkelijkheid , miljarden mensen op één wereldbol , met al het goed en kwaad ! ' Eten , drinken en vrolijk zijn , is de leuze ! ' Maar dat deze werkelijkheid tekenen vertoont van een zekere achteruitgang ziet men ook liever niet ! de zondeberg en onzekerheid , schulden , worden steeds groter maar de liefde en vrede verdwijnen stilaan , en in de plaats komen dan schijn zaken , ja ook schijnheiligheid in kerken en Regeringen ! . Ja dat is geen sprookje maar werkelijkheid ! Daar ben ook ik niet blind voor ! Maar ik weet : de Verlosser leeft !
Zeker, naast al dit wat je schrijft, is er ook wel best een vooruitgang in het denken en doen van velen ... de wetenschap maakt sprongen vooruit en oude machtsstructuren gebaseerd op angst en straf verzetten zich daar met hand en tand tegen hun rijkdommen en macht verminderen en zullen moeten gaan erkennen dat wat eeuwenlang als een waarheid gold gewoon een leugen is. De werkelijkheid is anders en dat te kunnen en willen aannemen is een strijd.
Vorige keer zei je dat dat begin iets is wat er altijd is geweest ! Raar toch , dat je dit van jouw standpunt kunt geloven , maar niet van de Eeuwige Schepper God , die geen begin noch einde kent , zegt Gods Woord ! Eigenaardig toch ?
Hi zeker heeft een schepping plaats gevonden anders was een absolute niets.
Alleen het is geen persoon ... de verpersoonlijking daarvan dat is het leven zelf, dus jij, ik en alles wat leeft.
Inderdaad heeft alles zijn oorzaak met zijn gevolgen , of soms ook zonder gevolgen ! Leg een potje aarde maar eens honderd jaar ergens veilig en bewaakt , daar komt geen vrucht van , want er ontbrak een zaadje , en daarvoor is een Planter nodig , een Schepper !
Niets gebeurt zonder dat het een vooraf liggende oorzaak heeft. Geheel met eens hoor ... maar weet je dat zelfs in een diamant beweging aanwezig is? Niet dat het zich zal uiten in een aanschouwelijk voor de mens zichtbaar schouwspel nee dat niet maar er is werking en vasthoudendheid in kern aanwezig. Enzo heeft elk deeltje materie zijn eigen eigenschappen.
Lucas zegt in " 1 : 37 " : want geen ding zal voor God onmogelijk zijn !
Jesaja zegt in ' 64 : 86 ' : wij zijn allen het werk van Uw handen .
Paulus zegt in ' Rom. 11 : 36 ' : want uit Hem en door Hem en tot Hem zijn alle dingen ! Hem zij de heerlijkheid tot in alle eeuwigheid !
Ook het zichzelf vernietigen? beste Lucas?
Zeker, Jasaja, alles is vanuit het zelfde maar zeker weten waren dat geen handen zoals wij dat kennen ... 'Handen' is een metafoor.
Hi Ook Paules bedoeld het goed enkel het is niet een 'hem' maar in zijn onwetendheid of door een verkeerde vertaling staat het daar. Maar het kan niet anders zijn dan de levenswerking zelf zijn.
Wat wisten zij van atomen en hun wetmatigheden ? Zij spraken enkel met de kennis van toen. Alles is Leven hoe dan ook en dat Leven is ontstaan maar niet door een Hij of Hem wat dan ook ... het is. en Het baarde en creëert al het leven en wat is, dus is het zowel Vaderlijk als Moederlijk. Hier kan je ook even over nadenken ebenhaezer? En verder neem ik best aan dat je een levenslustig persoon bent hoor...
Geen tekst gecorrigeerd enkel een "]"



Zo , ik ben blij dat ik hier mensen heb leren kennen die alles zo goed kunnen uitleggen , zodat het zonnenklaar is ! Voor hen tenminsten !
Wat mij betreft , ik zie het wel voor bekeken , en wens jullie veel geluk en hopelijk een goed levenseinde ! Nog vriendelijke groetjes aan allen .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

30 sep 2017, 20:22

ebenhaezer schreef:
Wat mij betreft , ik zie het wel voor bekeken , en wens jullie veel geluk en hopelijk een goed levenseinde ! Nog vriendelijke groetjes aan allen .
Mijn wederkerige wensen.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

30 sep 2017, 23:49

="ebenhaezer"]Zo , ik ben blij dat ik hier mensen heb leren kennen die alles zo goed kunnen uitleggen , zodat het zonnenklaar is ! Voor hen tenminsten !
Wat mij betreft , ik zie het wel voor bekeken , en wens jullie veel geluk en hopelijk een goed levenseinde ! Nog vriendelijke groetjes aan allen .
Maar ebenhaezer, proef ik hier een zekere onmacht in wederwoord geven? Gewoon bij je zelf blijven en nadenken dat is toch niet te veel gevraagd ?
Is het diep in je, dat je er niet aan toe wilt geven dat de waarheid anders kan zijn dan wat je door de jaren heen tot je genomen hebt? Ik weet dat het heel moeilijk is om de bijbel met een ander blik te lezen en proberen te doorgronden waar het eventueel vastloopt. Kijk, dat je in God geloofd is goed dat siert je, en dat je probeert je liefde voor al het leven te vergroten heel goed, deden het maar meer, in plaats te denken in straf, verdoemenis en/of beloning, of in helemaal niets te denken aangaande het eigenleven waar velen zich de tijd niet voor gunnen wegens hun maatschappelijk opgelegde druk van het moeten presteren, verdienen en uitgeven.
Immers God ( het werkzame vanuit die bron) is liefde, er is alles al gegeven om de mens zichzelf te kunnen leren, hun gevoel en geest te kunnen verruimen, het besef te laten ontwaken dat men meer is dan enkel vlees, beenderen en bloed. Dus blijf niet steken in wat geweest is maar kijk altijd vooruit wat je kan doen tot zelf ontplooiing dat is waar het leven voor dient en dat mogelijk maakt, ondanks de vele andere meningen hierover. En ik hoop dat jouw levenseinde pas daar is, als je gevoel en je geest iets meer verruiming heeft verkregen waardoor het kunnen opnemen, van wat je wordt aangereikt, positief zal worden. Dat hoop ik van harte voor je ebenhaezer.
Jij. ik en alles wat is en leeft, heeft geleefd en nog zal leven op aarde is het wat uit die oorspronkelijke Bron, en daar buiten is niets, is voortgekomen.
Maar niettemin heb ik respect voor je pogingen, om jou visie en gevoel, weer te geven aangaande het onderwerp 'religie'. En zoals in wiki ook staat;

RELIGIE;
Een meestal al eeuwen lang bestaand stelsel van verhalen, rituelen en gedragsvoorschriften, gebaseerd op een geloof in een God, of Goden, en meestal ook in een bovenaards voortbestaan na de dood. De vier grote hedendaagse religies zijn Jodendom , Christendom , Islam en Hindoeïsme.

Je ziet, jij bent niet de enigste die in oude verhalen blijft geloven ebenhaezer. Ik zelf volg geen religie, ik geloof in het leven zelf. Dat is mijn Godheid inclusief alle levenswetmatigheden waaraan niemand zich kan onttrekken ook denkt men dat soms van wel. En ik probeer het leven van de mens te doorgronden, neen niet wat zij doen en/of willen, maar wat men is als leven.
Alles is Één en die Éne is Alles.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

01 okt 2017, 23:48

Zomaar voor de vuist weg, een paar gedachten ...

God is daar om graag te zien en niet om bang voor te zijn . In het O.T lees je teveel over een wrekende God, een God met gramschap, een God die gepaaid moet worden met dierenoffers enz .Ik heb het daar serieus moeilijk mee . Tegen Ramakrishna , de heilige uit Bengalen, Vivekananda is zijn voornaamste leerling trouwens, had een Yogin eens gezegd ;

Mensen kunnen zot zijn van goud, vrouwen en diens meer, maar gij zijt zot van God . Voor deze hindoeheilige werd God beschouwd als de grote Moeder in de vorm van Kali, een van de godgemalinen van de Heer Shiva .

God kan U gebeden beantwoorden op drie verschillende manieren :

1- Ge krijgt het niet .
2- Ge krijgt het nu nog niet , maar later .
3-Ge krijgt het niet want Ik heb iets beter voor jou .

En ten langen leste dit nog :

Deze wereld is een brug, je moet er geen huis op bouwen .

Tot later, mvg, werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

04 okt 2017, 11:26

Ik dacht echt van niet meer te reageren , maar kan het nog even niet laten !

Nee Janx , het is helemaal geen onmacht als ik liever zwijg , maar het heeft zo weinig zin , dat merk je toch ook !
Daar Gods Geest in de ware christen woont , kan er geen angst of ' onmacht ' zijn , en daarom is het ook niet moeilijk om Gods Woord te verstaan en er naar te leven , want Gods Liefde schijnt door alles heen ! Als in het O.T. vreselijke toestanden staan , zoals Werewoef schreef , is dat aan de mens te wijten , niet aan God ! dat hoeft ons niet te verwonderen als we vandaag naar deze wereld kijken !
Gods Woord is Waarheid , daarom heb ik geen enkele reden om anders te gaan denken en te zoeken , we moeten de Bijbel vanuit Gods liefde bekijken , en niet vanuit het menselijk bedorven hart , want dat moet je toch toegeven Janx , geen mens is zonder zonde , terwijl Schepper God heilig en smetloos is , dat heeft de Heer Jezus ons bewezen in zijn leven hier op aarde . Hij kon de mens doorgronden in zijn verlorenheid en zonde .
God ziet de dingen zoals ze zijn , daarom is Zijn oordeel rechtvaardig , de mens doet altijd overal doekjes omheen , om de waarheid te verdoezelen want hij weet het altijd beter ! Dààr ligt het grootste probleem , en het ergste is nog : men WIL het niet anders , net als de varkens , sorry hoor !
De christenheid is geen overtuiging uit de oudheid hoor , maar levensechte werkelijkheid , net zo zeker als er een Schepper is waar niemand omheen kan ! Een Schepper die ons mensen schiep met een vrije wil , zag wat wij er van maakten , en ook voor de oplossing zorgde ! Dat is pas echte LIEFDE !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

04 okt 2017, 15:20

Als je eigenlijk in niets gelooft, richt dan een vrijzinnigen forum op en stop de pogingen om gelovigen belachelijk te maken. Ieder zijn beleving en levensstijl.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

04 okt 2017, 16:21

Horus1 schreef:Als je eigenlijk in niets gelooft, richt dan een vrijzinnigen forum op en stop de pogingen om gelovigen belachelijk te maken. Ieder zijn beleving en levensstijl.
Ben jij moslim?